Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 08 mar 2017, 23:41

No i właśnie o to chodzi! Moim zdaniem 414 jakąś tam formą zastępstwa jest. Trochę ludzi na Kole wsiada, zapewne większość jedzie dalej niż Toruńska. Tej grupie małym kosztem możemy usprawnić podróż w czasie remontu. I do tego piję, jak również do twierdzenia że to są przystanki ze znikomą frekwencją...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 mar 2017, 23:49

Toruńska od dawna powinna obowiązywać dla absolutnie wszystkiego, w tym tego śmiesznego ekspresu z Derbów. Podobnie płakano przy Służewcu zresztą, rzeczywistość dawno zweryfikowała darcie szat fetyszystów czerwieni.

Koło zaś za niedługo i tak będzie koniecznością, bo będzie tam - ułomna, bo ułomna, ale z pewnością popularna - przesiadka do metra.

414 jest najbardziej naturalnym zamiennikiem linii obwodowej i bardzo dobrze, że dostanie te przystanki i zapewne setki pasażerów. Na dobrą sprawę powinno zostać wzmocnione do 10 minut - na Kasprzaka potrafi po 17 wsiąść blisko setka osób do pociągów w kierunku Legionowa i w dużej mierze ci ludzie będą pewnie chcieli właśnie za pomocą 414 dostać się do swoich pociągów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 mar 2017, 7:57

bartoni722 pisze:Tej grupie małym kosztem możemy usprawnić podróż w czasie remontu. I do tego piję, jak również do twierdzenia że to są przystanki ze znikomą frekwencją...
Chciałbym wierzyć, że tylko na czas remontu. Ale zbyt dobrze znam ZTM.
bartoni722 pisze:I do tego piję, jak również do twierdzenia że to są przystanki ze znikomą frekwencją...
Bardzo często widzę, że na tych przystankach nie stoi nawet jedna osoba. Stąd przypuszczam, że zbyt dużej frekwencji tam nie ma. Za to zysk czasowy dla 414 jest dość spory.

Tak jak mówię, to koniec kolejnej linii przyspieszonej. Szkoda, wielka szkoda.
fik pisze:Toruńska od dawna powinna obowiązywać dla absolutnie wszystkiego, w tym tego śmiesznego ekspresu z Derbów. Podobnie płakano przy Służewcu zresztą, rzeczywistość dawno zweryfikowała darcie szat fetyszystów czerwieni.
Tylko po co, skoro tam na tych przystankach prawie nikogo nie ma? Nie rozumiem, po co wprowadzać jakieś zmiany tylko po to, żeby system na papierze się zgadzał, a nie zgodnie z naturalnymi potrzebami pasażerów. No nie rozumiem tego. Moim zdaniem komunikacja powinna opierać się na rzeczywistych potrzebach. Jeśli na jakimś przystanku linia zwykła często staje niepotrzebnie, a ktoś chce dodawać tam jeszcze linię przyspieszoną, żeby utrudnić życie dziesiątkom ludzi w autobusie, to tego nie rozumiem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 mar 2017, 8:47

reserved pisze:Nie rozumiem, po co wprowadzać jakieś zmiany tylko po to, żeby system na papierze się zgadzał, a nie zgodnie z naturalnymi potrzebami pasażerów.
Zdefiniuj "naturalne potrzeby". W swojej wypowiedzi wskaż różnice pomiędzy własną opinią, a próbą obiektywnego wytłumaczeniem tego określenia.
reserved pisze:Moim zdaniem komunikacja powinna opierać się na rzeczywistych potrzebach. Jeśli na jakimś przystanku linia zwykła często staje niepotrzebnie, a ktoś chce dodawać tam jeszcze linię przyspieszoną, żeby utrudnić życie dziesiątkom ludzi w autobusie, to tego nie rozumiem.
Jak wyżej.
Plus, jak napisał Fik, w pociągach za Gdańskim w szczytach podróżuje naprawdę niemało osób. Dzięki przystankowi 414 na Toruńskiej ci ludzie będą mogli w miarę komfortowo dojechać na miejsce.

Na szczęście 414 nie dostało Maczka, więc wciąż ma szansę rozpędzić się na trasie ;)

Aczkolwiek to chyba nie jest najlepszy wątek do takiej dyskusji...

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 09 mar 2017, 11:05

Na Warszawie Toruńskiej przesiadałem się, jadąc Kolejami Mazowieckimi z Lotniska Chopina. Podjechało 112, którym wróciłem na drugą stronę Wisły. Trochę naokoło, za to całkiem szybko i wygodniej niż zatłoczonym metrem (był to już popołudniowy szczyt, a ja z dużą walizą). Na Toruńskiej w stronę Żoliborza przesiada się kilka znanych mi osób, które dojeżdżają pociągami z Legionowa, Pomiechówka. Widać, że wytworzył się tam węzeł przesiadkowy, który warto wzmacniać.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 09 mar 2017, 11:23

reserved pisze: Tylko po co, skoro tam na tych przystankach prawie nikogo nie ma?
Byłeś tam kiedykolwiek w szczycie? Po przyjeździe pociągu? Ja jestem codziennie. Jeśli z S3 z lotniska o 17:06 wysiada tak na oko około setki ludzi, z czego 2/3 idzie na przystanki w stronę Bródna czy Białołęki to to jest naprawdę "nikt"? Podobnie jest o 17:30. Nikt nie mówi (przynajmniej na razie) o zrobieniu przystanków stałych, bo faktycznie w pewnych godzinach ludzi tam nie ma, ale w szczycie z Warszawy Toruńskiej zrobił się całkiem konkretny węzeł przesiadkowy!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 mar 2017, 12:04

Każdy normalnie myślący człowiek wie, że jeśli na górze mamy autobusy, które wożą tłum ludzi, a na dole pociągi, które wożą tłum ludzi w prostopadłym kierunku, to należy przesiadki ułatwić, a nie utrudnić.

Oprócz tego mamy reserveda, który każdy dodatkowy przystanek dla linii czerwonej traktuje jako ujmę na własnym honorze i nie trafia do niego żadna rozsądna argumentacja.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 mar 2017, 13:33

Autobus powinien się zatrzymywać na przystanku, na którym wsiadam, na przystanku, na którym wysiadam, i na żadnym po drodze. To chyba oczywiste?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 mar 2017, 14:27

fik pisze:Każdy normalnie myślący człowiek wie, że jeśli na górze mamy autobusy, które wożą tłum ludzi, a na dole pociągi, które wożą tłum ludzi w prostopadłym kierunku, to należy przesiadki ułatwić, a nie utrudnić.

Oprócz tego mamy reserveda, który każdy dodatkowy przystanek dla linii czerwonej traktuje jako ujmę na własnym honorze i nie trafia do niego żadna rozsądna argumentacja.
To niech 414 zmieni numer na linię zwykłą.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 mar 2017, 14:33

person pisze: Zdefiniuj "naturalne potrzeby". W swojej wypowiedzi wskaż różnice pomiędzy własną opinią, a próbą obiektywnego wytłumaczeniem tego określenia.
Chodzi mi o to, że systemowo przystanek PKP Toruńska powinien istnieć dla 414, ponieważ jest to węzeł przesiadkowy itd. Natomiast w praktyce prawie nikt z tego przystanku nie korzysta. Przynajmniej jeszcze niedawno nie korzystał, jak tam zdarzało mi się przesiadać, albo jeździć 414. Chyba nie da się całkowicie obiektywnie czegoś powiedzieć, bo wszystko co piszemy opiera się na subiektywnych doświadczeniach. Natomiast moim zdaniem tam jest bardzo mały ruch pasażerski.
fik pisze:Oprócz tego mamy reserveda, który każdy dodatkowy przystanek dla linii czerwonej traktuje jako ujmę na własnym honorze i nie trafia do niego żadna rozsądna argumentacja.
Bo linia przyspieszona jest po to, żeby pewne przystanki omijać i pewną grupę pasażerów przedostać szybciej z jednej części miasta na drugą.
MichalJ pisze:Autobus powinien się zatrzymywać na przystanku, na którym wsiadam, na przystanku, na którym wysiadam, i na żadnym po drodze. To chyba oczywiste?
Akurat 414 często by mi się na Toruńskiej przydał. Jeśli już o tym mówimy.

A tak poza tym widzę, że zaczynają się rozgrywki personalne, więc chyba machnę ręką i zakończę tę dyskusję.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 mar 2017, 15:18

Jedynym twoim argumentem jest to, że nie ma chętnych na korzystanie z przystanku po czym - gdy okazuje się, że to jest nieprawda - obrażasz się i rezygnujesz z dyskusji. No brawo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 mar 2017, 16:23

Wprowadzenie dodatkowego przystanku na tej linii jest o wiele tańsze niż uruchamianie linii zastępczej

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 mar 2017, 18:17

Czy przewidziane jest wzmocnienie 414, żeby tych dodatkowych pasażerów przewieźć? W rozkładzie nie widzę, ale może jeszcze nie wgrane...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 mar 2017, 18:45

Póki co raczej trudno przewidzieć ilu pasażerów będzie chciało skorzystać z tej linii

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 09 mar 2017, 20:13

fik pisze:Jedynym twoim argumentem jest to, że nie ma chętnych na korzystanie z przystanku
Ale jaki może być inny argument? Nie ma chętnych, więc uważam że przystanek jest niepotrzebny.
fik pisze:obrażasz się i rezygnujesz z dyskusji.
Ja się obrażam? Rezygnuję z dyskusji, bo czasem warto odpuścić i dać sobie spokój niż się wykłócać. Gdybym był obrażalski, to już dawno miałbym Cię w ignorowanych za mnóstwo personalnych wycieczek, jakie lubisz stosować.
Premo pisze:Wprowadzenie dodatkowego przystanku na tej linii jest o wiele tańsze niż uruchamianie linii zastępczej
Na czas remontu kolei jak najbardziej jestem za przystankiem. Chodzi mi tylko o to, że wątpię, żeby po remoncie przystanek zniknął z trasy linii.

ODPOWIEDZ