Reforma stref biletowych

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 28 gru 2016, 18:45

Nie bardzo widzę co tu można nowego wymyślić, poza większą kasą od samorządów wpłacaną do systemu. Likwidacja drugiej strefy na rzecz biletów "I strefa + miejscowość x" po stronie kosztów wyjdzie pewnie tak samo, natomiast może pogorszyć dostępność komunikacji. Inna sprawa że w takich relacjach że pewnie nikt nie zauważy (Są jakieś dane o podróżach z II strefy przez I strefę do II strefy?).
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 gru 2016, 19:10

To jest wyłącznie chwyt propagandowy, pasażerów II-I-II musi być pomijalnie mało.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 gru 2016, 19:57

Ja zrozumiałem to tak, że gmina część przystanków, które obecnie znajdują się w strefie 2 może przenieść do 1 strefy.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 gru 2016, 14:44

Moim zdaniem błędem było wprowadzenie Marek do I strefy. Powinno się dążyć do jednego prostego systemu - w granicach Warszawy I strefa, poza jej granicami II. I tyle. Prosty, przejrzysty system, bez faworyzowania nikogo.

px33
Posty: 1582
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 29 gru 2016, 15:12

No ale dlaczego ktoś miałby zabraniać gminie płacić więcej - przecież to oni to finansują. Może najwyżej warto by wprowadzić strefę B na zasadzie jak w Poznaniu - rozróżniana dopiero na poziomie miesięcznych.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 gru 2016, 15:17

px33 pisze:No ale dlaczego ktoś miałby zabraniać gminie płacić więcej - przecież to oni to finansują.
No i co z tego, że finansują? Autobusy są warszawskie. ZTM więc powinien wybrać rozsądek i traktować gminy po równo.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 gru 2016, 15:35

Płacą więcej to mają strefę I, nie pierwsza i nie ostatnia gmina...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 gru 2016, 15:40

reserved pisze:
px33 pisze:No ale dlaczego ktoś miałby zabraniać gminie płacić więcej - przecież to oni to finansują.
No i co z tego, że finansują? Autobusy są warszawskie. ZTM więc powinien wybrać rozsądek i traktować gminy po równo.
Masz jakieś racjonalne argumenty? Bo możliwość wywyższania się ponad innych ze z=względu na to ze jesteś z Warszawy to nie jest argument.
145,173,199 i pewnie jeszcze kilka innych linii wyjeżdża poza Warszawę mimo ze przystanki znajdują się w strefie 1 i to ci nie przeszkadza

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 gru 2016, 15:43

Zapomniałeś o 177 i WKD - Opacz-Kolonia w gminie Michałowice. ;)

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 gru 2016, 16:34

ashir pisze:Płacą więcej to mają strefę I, nie pierwsza i nie ostatnia gmina...
Czyli rozumiem, że jeśli gminy zaczną płacić miliony, to nie będzie czym po mieście jeździć?
Premo pisze: Masz jakieś racjonalne argumenty? Bo możliwość wywyższania się ponad innych ze z=względu na to ze jesteś z Warszawy to nie jest argument.
Jak to nie? Przecież priorytetem komunikacji miejskiej jest Warszawa. Jeśli tworzymy ulgi dla jakiejś gminy, dlaczego nie robimy ich dla innych gmin? Dlaczego mają być gorsze? Czy jak zapłacę w takim razie ZTM-owi odpowiednią sumę, to da 208 co minutę?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 gru 2016, 16:40

reserved pisze:Czyli rozumiem, że jeśli gminy zaczną płacić miliony, to nie będzie czym po mieście jeździć?
Chłopie, gminom najczęściej szkoda wydawać kolejnych złotówek na dodatkowy kurs, a ty mówisz o dopłacaniu kolejnych milionów. Spokojnie to nam nie grozi. :D Zresztą co to ma wspólnego z wejściem danej gminy do strefy 1? Od tego wcale nie wzrasta liczba brygad na tych liniach. #-o
reserved pisze:Jak to nie? Przecież priorytetem komunikacji miejskiej jest Warszawa. Jeśli tworzymy ulgi dla jakiejś gminy, dlaczego nie robimy ich dla innych gmin? Dlaczego mają być gorsze?
Każda gmina może być w strefie 1 (oczywiście ma najłatwiej, gdy jest gminą sąsiadującą z Warszawą), nikt nikomu nie zabrania więcej dopłacać. Aktualnie korzystają z tego: Konstancin-Jeziorna, Marki, Michałowice, Sulejówek i Ząbki. ;)
reserved pisze:Czy jak zapłacę w takim razie ZTM-owi odpowiednią sumę, to da 208 co minutę?
Jak pokryjesz 100% kosztów to możesz porozmawiać z organizatorem może będzie zainteresowany (analogicznie jak przy zamawianiu specjalnych linii).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 gru 2016, 17:03

Jak gmina zapłaci miliony, to będzie z czego kupić kolejne autobusy. A ty zyskasz, że ludzie z gmin podwarszawskich nie wjadą samochodem, więc będziesz miał czystsze powietrze i mniejsze korki.

Jaka jest stopa finansowania takich linii podmiejskich pierwszostrefowych przez te gminy?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 gru 2016, 17:15

reserved pisze:
ashir pisze:Płacą więcej to mają strefę I, nie pierwsza i nie ostatnia gmina...
Czyli rozumiem, że jeśli gminy zaczną płacić miliony, to nie będzie czym po mieście jeździć?
Premo pisze: Masz jakieś racjonalne argumenty? Bo możliwość wywyższania się ponad innych ze z=względu na to ze jesteś z Warszawy to nie jest argument.
Jak to nie? Przecież priorytetem komunikacji miejskiej jest Warszawa. Jeśli tworzymy ulgi dla jakiejś gminy, dlaczego nie robimy ich dla innych gmin? Dlaczego mają być gorsze? Czy jak zapłacę w takim razie ZTM-owi odpowiednią sumę, to da 208 co minutę?
Jakie ulgi? Gminy same muszą za to zapłacić. Nikt nie jest faworyzowany. Albo płacą 40% kosztów i są w 2 strefie albo 60% i są w 1. Układ jest uczciwy moim zdaniem

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 gru 2016, 17:49

Czyli co mam mówić przybyszom? Dawniej mówiłem, że druga strefa jest po prostu poza granicami Warszawy. A teraz? Że za każdym razem muszą sprawdzać, bo jest bałagan?

Nie wiem, nie przemawia do mnie to po prostu. Uważam, że system powinien być bardziej przejrzysty, a nie uwarunkowany tym, kto ile kasy dał.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 gru 2016, 18:13

Przybyszom wystarczy wiedza, że cała Warszawa jest w pierwszej strefie, a jak jadą poza Warszawę to po prostu lepiej sobie sprawdzić.

ODPOWIEDZ