Reforma stref biletowych

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 gru 2016, 18:38

reserved pisze:Czyli co mam mówić przybyszom? Dawniej mówiłem, że druga strefa jest po prostu poza granicami Warszawy. A teraz? Że za każdym razem muszą sprawdzać, bo jest bałagan?

Nie wiem, nie przemawia do mnie to po prostu. Uważam, że system powinien być bardziej przejrzysty, a nie uwarunkowany tym, kto ile kasy dał.
Robisz problemy tam gdzie ich nie ma.

Markosek
Posty: 157
Rejestracja: 20 gru 2011, 23:31

Post autor: Markosek » 29 gru 2016, 19:12

Przybysz to się będzie zastanawiał czy Żerań albo Okęcie są w pierwszej strefie. A Marki sobie sprawdzi i radośnie krzyknie "jak miło".
M1 M2
1 4 18 25 35
109 128 136 154 171 186 190 222504 523

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 gru 2016, 19:49

reserved pisze:Czyli co mam mówić przybyszom? Dawniej mówiłem, że druga strefa jest po prostu poza granicami Warszawy. A teraz? Że za każdym razem muszą sprawdzać, bo jest bałagan?
A teraz mogą w rozkładzie sprawdzić, czy linia nie ma na swojej trasie granicy stref biletowych - bo i tak muszą zobaczyć, o której godzinie mają autobus.

Szukasz problemu tam, gdzie go nie ma.
reserved pisze:Nie wiem, nie przemawia do mnie to po prostu. Uważam, że system powinien być bardziej przejrzysty, a nie uwarunkowany tym, kto ile kasy dał.
Przejrzysty system może być tylko tam, gdzie jest jeden płatnik. Jeśli płatników jest kilku - to trudno o jednomyślność. Szczególnie, że na zwiększaniu pierwszej strefy korzystają wszyscy.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 gru 2016, 20:32

Reserveda chyba nie uda się przekonać. Rozszerzanie 1 strefy wykracza poza jego światopogląd. Zapewne inaczej by gadał gdyby mieszkał poza Warszawą.

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 29 gru 2016, 20:41

Problem z odnalezieniem się w strefach to może i by był, ale jakby niecała Warszawa była w strefie 1, a tak to jest tylko problem wymyślony na siłę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 29 gru 2016, 23:09

Wolfchen pisze:A teraz mogą w rozkładzie sprawdzić, czy linia nie ma na swojej trasie granicy stref biletowych
Sprawdzić, czy nie 737.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 gru 2016, 14:39

Na pewno ułatwieniem w przypadku Marek jest zmiana numeracji na warszawskie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 gru 2016, 17:05

Dokładnie - szczególnie, że przestrzegana jest ta zasada - jeśli numer zaczyna się na 1, 2, 3, 4, 5 lub E, to na 100% całość jest w strefie 1. W przypadku innych linii - trzeba patrzeć uważnie.

Ba, to jest nawet prostsze, niż wymaganie, żeby każdy znał granize administracyjne miasta ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 gru 2016, 17:13

MichalJ pisze:
Wolfchen pisze:A teraz mogą w rozkładzie sprawdzić, czy linia nie ma na swojej trasie granicy stref biletowych
Sprawdzić, czy nie 737.
To tylko długotrwałe honorowanie, nie pierwsze i nie ostatnie... Podstawowo niezmiennie Dawidy są przystankiem granicznym.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 mar 2017, 9:14

Co prawda nie będzie dzisiaj ogłoszenia reformy stref biletowych, a "jedynie" obniżki, ale i tak rozwiązuje to pewne problemy z 2. strefą biletową:
http://tustolica.pl/karta-miejska-bedzie-tansza_74865

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 03 mar 2017, 13:07

^^
Cóż, kampania referendalna w toku.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 mar 2017, 13:48

Prezydencka powoli też :) Obstawiam, że pomysł "komunikacji za darmo" wróci, jako przeciwwaga do tych obniżek. Choć darmowa komunikacja w całej Wielkiej Warszawie brzmi niedorzecznie... to widział ktoś kiedyś lep bez muchy?
A moderatora prosimy o wątek "korekta taryfy - 2017", coby porządek utrzymać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 mar 2017, 14:44

A jeszcze parę lat temu miało być 140 zł za 1. strefę... Tamtą serię podwyżek od początku uważałem za niesłuszną i nieskuteczną.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 mar 2017, 14:57

Nie zdziwiłbym się gdyby po obniżce cen biletów wpływy z ich sprzedaży wzrosły

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 mar 2017, 15:46

Poza tym cena biletu na dwie strefy zrobiła się w stosunku do jednej strefy absurdalnie wysoka.

ODPOWIEDZ