Korekta taryfy - 2011

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 gru 2010, 2:21

Ciekawe ile w tym prawdy...

Obrazek
Coraz mniej w portfelach
Monika Górecka-Czuryłło 27-12-2010, ostatnia aktualizacja 27-12-2010 22:07

O 56 gr może podrożeć w przyszłym roku bilet komunikacji miejskiej. O 7 gr więcej zapłacimy za m sześc. wody. Warszawa to nie miasto dla ludzi bez pieniędzy – tłumaczy rzecznik GUS.

O podwyżce cen biletów komunikacji miejskiej mówi się na razie nieoficjalnie. Ale zarząd miasta i samorządowcy nie wykluczają, że zdecydują się na nią może w połowie roku.

– To nie będzie podwyżka, a jedynie modyfikacja taryf – tłumaczy jedna z radnych. – Chcemy o 20 proc. podnieść cenę biletu jednorazowego. Ale osoby, które na stałe przesiadły się do komunikacji miejskiej i mają kartę, więcej płacić nie będą.

(...)
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/548 ... elach.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 28 gru 2010, 9:13

To może wreszcie "przy okazji podwyżki" uda się scalić bilet jednorazowy z biletem 40-minutowym?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 gru 2010, 9:34

Jaki procent pasażerów jeździ na jednorazówkach? Przecież to więcej zachodu niż pożytku, zwłaszcza że przekroczenie ceny biletu 40-minutowego jeszcze bardziej ograniczy użycie jednorazówek...

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 28 gru 2010, 10:35

Solaris U10 pisze:Jaki procent pasażerów jeździ na jednorazówkach?
Wszyscy, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej sporadycznie.

Chodzi o to aby zamiast dwóch biletów w tej samej cenie był jeden bilet, ważny 40 minut od skasowania ALBO do końca trasy pojazdu w którym został skasowany. O ileż to mniej drukowania, mniej wymówek dla kiosków które nie chcą mieć fafnaście rodzajów biletów w szufladzie, no i wreszcie - możliwość przesiadki w przypadku zakupu biletu u kierowcy.
Ja widzę same plusy takiego scalenia, a podwyżka cen jest najlepszą okazją aby je przeprowadzić.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 gru 2010, 16:03

Co ciekawe, w Kielcach nawet bilet jednorazowy jest ważny także przez 1h w innym autobusie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 28 gru 2010, 17:18

Chyba przy otwieraniu kawałka M1 istniały takie bilety, dzięki którym można było jechać jakimś autobusem/tramwajem + metrem w cenie zwykłej jednorazówki. Teraz, gdy tabuny autobusów i składów jeździ jako dowozówki do metra, myślę, że można by to wskrzesić.
Tylko wtedy, oczywiście, taka wycieczka kosztowałaby więcej.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 gru 2010, 17:20

Dantte pisze:Chyba przy otwieraniu kawałka M1 istniały takie bilety, dzięki którym można było jechać jakimś autobusem/tramwajem + metrem w cenie zwykłej jednorazówki. Teraz, gdy tabuny autobusów i składów jeździ jako dowozówki do metra, myślę, że można by to wskrzesić.
Tylko wtedy, oczywiście, taka wycieczka kosztowałaby więcej.
tylko po co? Metro nie narzeka na brak pasażerów.
Nie mówiąc już o problemie rozpoznawania biletu skasowanego w innym środku transportu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 03 sty 2011, 10:08

Dantte pisze:Chyba przy otwieraniu kawałka M1 istniały takie bilety, dzięki którym można było jechać jakimś autobusem/tramwajem + metrem w cenie zwykłej jednorazówki.
Ten problem rozwiązują bilety czasowe, nie ma sensu mnożenia bytów bez potrzeby.
A tak swoją drogą przy takiej frekwencji, to nie wiadomo, czy nie opłacałoby się podnieść ceny biletu w metrze (reguły ekonomii mówią że gdy popyt przekracza możliwą do zaoferowania podaż, należy podnieść cenę...)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2011, 10:13

Piottr pisze:
Solaris U10 pisze:Jaki procent pasażerów jeździ na jednorazówkach?
Wszyscy, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej sporadycznie.
Czyli pasażer, na którym najmniej organizatorowi powinno zależeć, jeśli musi wybierać (a zawsze musi).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 03 sty 2011, 11:54

– To nie będzie podwyżka, a jedynie modyfikacja taryf – tłumaczy jedna z radnych. –
Modyfikacja, tia, zawsze można powiedzieć, ze każda podwyżka to tylko modyfikacja...

To jak ostatnio przerabiane zasilenie (wzrost częst.) i rozkład specjalny (cięcie) :D

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 03 sty 2011, 14:52

Nie to że się czepiam ale Wam to przepowiadałem i zostałem wyśmiany ;)
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 sty 2011, 17:00

Ten problem rozwiązują bilety czasowe, nie ma sensu mnożenia bytów bez potrzeby.
A tak swoją drogą przy takiej frekwencji, to nie wiadomo, czy nie opłacałoby się podnieść ceny biletu w metrze (reguły ekonomii mówią że gdy popyt przekracza możliwą do zaoferowania podaż, należy podnieść cenę...)
a w 9 i jakichś przepełnionych autobusach może też?
W dobie integracji taryfowej byłoby to działanie bezsensowne...
A poza tym podaż metra nie jest wyczerpana, a na pewno nie bardziej niż w przypadku niektórych innych środków transportu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sty 2011, 17:04

Piottr pisze:A tak swoją drogą przy takiej frekwencji, to nie wiadomo, czy nie opłacałoby się podnieść ceny biletu w metrze (reguły ekonomii mówią że gdy popyt przekracza możliwą do zaoferowania podaż, należy podnieść cenę...)
Z racji tego, że wszelkie możliwe alternatywy uwalano pod pretekstem "bo jest metro", takie działanie byłoby delikatnie mówiąc hipokryzją... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sty 2011, 18:22

Wolfchen pisze:wszelkie możliwe alternatywy uwalano pod pretekstem "bo jest metro"
174, 17, 156...? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 sty 2011, 18:29

Bardziej mam na myśli ich wydolność - podniesienie cen biletów na metro sporo osób by zniechęciło do tego środka transportu. By było moim zdaniem podobnie, jak z koleją za czasów braku "wspólnego biletu". :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ