Warszawska Karta Miejska

Moderator: JacekM

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 01 gru 2018, 14:54

Musisz iść do POPu.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 01 gru 2018, 15:35

dev pisze:
01 gru 2018, 14:31
Czy zwykłe punkty doładowania karty miejskiej ładują bilety metropolitarne z obniżoną taryfą czy muszę iść z tym do POPu?
Bilety metropolitarne tylko w POPach i tak co miesiąc.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 04 gru 2018, 11:25

Rozumiem przy doładowaniu przed upływem terminu dni się nie nadpisują tylko automatycznie dodają po ukończeniu kontraktu?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 gru 2018, 14:28

Jeżeli nie zmieniasz rodzaju kontraktu to tak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 01 mar 2019, 12:40

Czternaście nowych wzorów kart + dwie modyfikacje starszych. Dawno takiego wysypu nie było...
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 mar 2020, 18:24

ZTM wprowadził możliwość zawieszenia ważności biletu zakodowanego na WKM drogą elektroniczną.
Wdrożyliśmy awaryjnie rozwiązanie. Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Wniosek można przesłać na adres: ztm@ztm.waw.pl z tytułem wiadomości: zawieszenie biletu. We wniosku musi być podany numer karty. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez Siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet.

Pasażerowie, którzy wnioskują o zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów zapraszamy do POP. Zwrot biletu wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej co można zrobić tylko w POP-ie.
Źródło
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2020, 18:55

Tylko jak to będzie technicznie rozwiązane? Dotychczas czytnik odczytywał dane z karty czy jednocześnie też z serwera? Bo jeżeli pasażer zawiesi bilet, to na karcie dalej będzie ważność liczona od daty aktywacji. Żeby to zweryfikować musi być łączność z serwerem przecież. Inaczej pasażer bez problemu posłuży się zawieszonym biletem podczas kontroli.
I naprawdę nie dało się uruchomić dedykowanego maila do tego? Bo o tym, żeby na nowej wspaniałej stronie przygotować formularz zawieszenia to nawet nie marzę.
Nawet informacja o odstąpieniu od pobierania opłat manipulacyjnych i możliwości zawieszania biletów na stronę nie trafiła jeszcze..... XXI w. w ZTM :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 mar 2020, 22:11

Jeszcze się nie przyzwyczaiłeś, że sekcja strony internetowej to najsłabsza część ZTM?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2020, 22:22

Masz rację, mea culpa. Dziwnym trafem na stronę w poprzedniej wersji informacje trafiały dość szybko (vide most Łazienkowski). Żona w pracy się opiekowała stroną i jak trzeba było wrzucaliśmy informacje 24h/7.
Ale to może czynnik ludzki. A kryteria przyjmowania do pracy w tej firmie poznałem na sobie.

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 27 mar 2020, 15:09

Jednak w końcu pojawił się specjalny formularz do zawieszania biletów. Została także wprowadzona opcja ich odwieszania: https://www.wtp.waw.pl/newsy/2020/03/19 ... -jezdzisz/

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 29 mar 2020, 20:58

Paweł D. pisze:
16 mar 2020, 18:55
Tylko jak to będzie technicznie rozwiązane? Dotychczas czytnik odczytywał dane z karty czy jednocześnie też z serwera? Bo jeżeli pasażer zawiesi bilet, to na karcie dalej będzie ważność liczona od daty aktywacji. Żeby to zweryfikować musi być łączność z serwerem przecież. Inaczej pasażer bez problemu posłuży się zawieszonym biletem podczas kontroli.
Jest dokładnie, jak piszesz. Zawiesiłem ważność Karty miejskiej 19 marca, przedwczoraj wsiadłem do autobusu na pętli, żeby sprawdzić, czy to działa... I zonk Karta ważna, jak gdyby nigdy nic...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Paweł D.
Posty: 5243
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 29 mar 2020, 21:34

I będzie działać. Nie ma łączności on-line z kasownikami. Jedyna możliwość na zmianę ważności to wizyta w POP. ZTM nawet nie ukrywa, że zawieszenie to jedynie deklaracja niekorzystania z biletu. W pierwszej wersji zawieszenie polegało na wysłaniu maila i ciężko się spodziewać że ktoś te maile obrobi w parę dni. Zrobiono ukłon w stronę pasażera, nie do końca zgodny z taryfą biletową. Ale w obecnej sytuacji i roku wyborczym nie takie cuda się zdarzają...
I tak sukces z tą stroną, nawet jakaś walidacja się też pojawiła....

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 mar 2020, 14:17

Z drugiej strony przy zgłoszeniu chęci przekodowania zawieszonej części biletu w POP każda taka "próba czy zawieszony bilet działa" mogłaby skutkować odmową przekodowania (bo bilet był użyty w okresie zawieszenia, a to jest do wychwycenia w systemie) - czy jest gdzieś dostępny regulamin "usługi" zawieszenia biletu?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 mar 2020, 15:02

Toż to byłby materiał na nielichą awanturę. Mało razy karta sama pika w plecaku, gdy przejechać nim po kasowniku? A mogę akurat jechać na jednorazowym, bo mi wypadła potrzeba.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 30 mar 2020, 15:24

A zreszta samo sprawdzenie nie jest jednoznaczne ze sprawdzeniem w celu jazdy - rowniez nie w bramkach metra.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ODPOWIEDZ