Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2020, 8:27

Wozokilometry całek względem dodatków też kosztują. Żywą kasę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2020, 8:40

Vlady pisze:
27 lut 2020, 21:14
Ja bym tak nie dramatyzował z powodu możliwej słabej frekwencji 319. To, że będzie kursować w szczycie (mam nadzieję, że później będzie lepiej) odstraszy tylko te osoby, które byłyby na styk z ostatnim kursem z Ursynowa/Międzylesia. Przecież ludzie korzystają z połączeń, które kursują w szczycie. A że czasami można pechowo spóźnić się na ostatni kurs - życie. 8-(
Absolutna większość linii okresowych kursuje przez cały dzień powszedni. Wyjątki to głównie krótkie linie w rejonach biurowych (308, 331, 365), gdzie połączenia alternatywne są blisko i dają podobną funkcjonalność; zdarzają się też linie, które kursują w międzyszczycie, ale kończą kursowanie w okolicach 19-20. Opieranie połączenia międzydzielnicowego na linii stricte szczytowej jest zaś skrajnym idiotyzmem, w prostej linii prowadzącym do całkowitej utraty zaufania do zbiorkomu przez potencjalnych pasażerów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 28 lut 2020, 11:07

Bynajmniej nie neguje tego, że ta linia powinna być całodniowa (a najlepiej całotygodniowa). Teraz urzędy dzielnic, przez które będzie przechodzić linia powinny się trochę zaangażować.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2201
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 lut 2020, 11:57

To jest prawda, dosyć niewygodna dla mieszkańców, ale prawda.
Projekt reformy z 2010 r. był dobry. Gdyby wtedy to wprowadzono, to te brygady by zostały. A teraz jest jak jest, bo mieszkańcy sami to uwalili (a właściwie pewne grono które święcie broniło takich potworków jak 521 na Szczęśliwice, a najlepsze jaja były w Aleksandrowie - mogły być 2 linie odpowiednio co 15 min przez cały dzień z Radości, oraz co 12 w szczycie i 15 po za z Falenicy, ale komuś się to nie spodobało, bo przecież bezpośredni dojazd zewsząd dowsząd jest najważniejszy. I tak mamy 3 linie bez koorodynacji i właściwie sensu - 142 kwalifikuje się do wywalenia i tak w sumie będzie - z tym, że zostaniemy ze 115 i 213 co 0,5 h po za szczytem - pójdzmy jeszcze dalej i zwiększmy częstotliwość 213 i 115 po za szczytem i będzie ok. Dziwnym pomysłem jest 242 które będzie koordynacyjną katastrofą. Może jestem za radykalny w swojej opinii, ale tak już mam), ZTM inaczej patrzy, ciężko cokolwiek zmienić, budżet jakby jest coraz szczuplejszy. Obecny projekt to bardziej rozwinięcie obecnego modelu. Długo by opowiadać, już robiłem to wiele razy, więc kolejny sobie daruję. Ale nie może być tak, że linie kursują co 0,5 h, bo po prostu to odstrasza potencjalnych pasażerów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 lut 2020, 11:59

Bastian pisze:
28 lut 2020, 7:52
michael112 pisze:
28 lut 2020, 0:46
Ja mam wrażenie że Wawer jest najgorzej traktowany przez ZTM ze wszystkich rejonów leżących w granicach Warszawy. Całe lata opierania dzielnicy na liniach kursujących co 30 min.
Wawer storpedował reformę, która miała to zmienić, to czego wymagasz? To na tyle potężny obszar, że podbijanie każdej linii w obecnym układzie wymagałoby pierdyliarda brygad. I wozokilometrów.
Dlatego proces poprawy komunikacji w Wawrze będzie się odbywał stopniowo. Dobrze, że obecny Zarząd[ przynajmniej dwie osoby] jest świadomy konieczności poprawy komunikacji miejskiej. A i rada jest bardziej jakby świadoma. Jednak chociażby niedociągnięcia w infrastrukturze [czytaj dostosowanie ulic] też wymagają czasu.
Co do linii 319 to jak napisałem wyżej może jeszcze nic straconego. :wink:

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2201
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 lut 2020, 12:08

Dodajmy, że również stopniowo grono ciągów komunikacyjnych do obsługi będzie się powiększać...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 28 lut 2020, 12:12

W czwartek ZTM był w Wawrze, ale wpierw (w środę) rozmawiał w Wesołej. Nic wprost nie było powiedziane, ale niekoniecznie tak będzie jak pisze Krzysztof.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2201
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 lut 2020, 12:15

W takim razie, a jak? Ja dostałem potwierdzenie na piśmie, że 142 będzie wzmocnione po zakończeniu remontu, a dla Wawra zostaną przydzielone 4 brygady, choć nie określono jakie, to jednak ten scenariusz jest najbardziej prawdopodobny.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 28 lut 2020, 12:17

Jak? Niekoniecznie tak. Przecież napisałem, że nic wprost nie zostało powiedziane. Mam powielać niepotwierdzone info? A wpis dotyczy wizji Krzysztofa, a nie polemiki odnośnie Twojej korespondencji.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 lut 2020, 12:35

Płowieszczołak pisze:
28 lut 2020, 12:12
W czwartek ZTM był w Wawrze, ale wpierw (w środę) rozmawiał w Wesołej. Nic wprost nie było powiedziane, ale niekoniecznie tak będzie jak pisze Krzysztof.
ZTM nie był w czwartek w Wawrze[ przynajmniej nic mi nie wiadomo]. Informacje do radnych przekazał Burmistrz Dzielnicy na środowej Sesji.
Mówił o 5 brygadach dla Wawra w tym roku. Wcześniej było wiadomo, że 142 ma być zasilone co 15 minut- to sam PRT zapewniał na spotkaniu z mieszkańcami. Co do linii 146 i 147 to jest tylko napisane, że mają być zasilone a co ile nie ma. Resztę to moja interpretacja stąd i słowo chyba w przypadku 6 i 7.
Dodałem też fakt o 5 brygadach. I wyszło, że 146 i 147 może kursować co 12 minut w szczycie. Więc nie neguje wpisu Płowieszczolaka, że może być nie co inaczej.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 28 lut 2020, 12:53

"Wczoraj na sesji Rady Dzielnicy Wawer padło zapewnienie [..]".
Założyłem (i widać że niesłusznie), że to zapewnienie padło bezpośrednio z ust ludzi z ZTM. W każdym razie to przynajmniej się wyjaśniło...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 lut 2020, 22:05

Yelonker pisze:
27 lut 2020, 20:52
Biorąc pod uwagę, że 319 to unikalną relacja, a nie żadne zasilenie, szczytowość będzie czynnikiem odstraszającym obawiających się skończenia na Ursynowie bez autobusu powrotnego do domu potencjalnych pasażerów. Tak więc frekwencja będzie niezadowalająca, a ZTM będzie mógł pozbyć się niepopularnego połączenia. Dla komunikacji miejskiej najbardziej wysuniętym na południe obsługiwanym mostem będzie Siekierkowski, i tak ze średnią ofertą, a ośmioma pasami mostu Południowego będą mogły sunąć nieniepokojone autobusami pojazdy prywatne.
Chciałem przypomnieć o zamierzchłych czasach (mniej-więcej okolice przyłączenia Wesołej do Warszawy), kiedy na Siekierkowskim główną linią było 359 jeżdżące bodaj co 30 minut...

Oczywiście nie twierdzę, że będzie to dobra linia, lecz uważam, że to po prostu będzie zwykła kreska na mapie, gdzie frekwencja będzie na poziomie właściwym dla Otokara.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2020, 22:23

Główną linia na Siekierkowskim było od momentu jego otwarcia 143. No i nawet 359 kursowało cały dzień, a nie tylko w szczycie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 29 lut 2020, 9:35

A skąd my właściwie wiemy, że to 319 będzie szczytowe?
pawcio pisze:
28 lut 2020, 8:27
Wozokilometry całek względem dodatków też kosztują. Żywą kasę.
Skróćmy 160 i 521. A to dopiero początek listy kandydatów... Wozokilometrów brakuje i w tej chwili, niestety, stawiam dolary przeciwko orzechom, że będą tylko cięcia tego, co da się ciąć, a nie będzie żadnych racjonalizacji. W takim świetle także w obietnice dla Wawra uwierzę dopiero wtedy, gdy zobaczę rozkłady.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 lut 2020, 10:15

160 jest potrzebne, bo jak M1 się psuje, to może jeździć jako zametro.
ŁK

ODPOWIEDZ