To po kiego grzyba je w ogóle stawiać? Ta przy Bluszczańskiej jest normalnie przy krawędzi jezdni, ta przed Polski Walczącej na środku, tak jak przystanki dla 168 na tej drugiej arterii.
Komunikacja na Łuku Siekierkowskim
Moderator: Wiliam
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Patrząc na postępującą rozbudowę osiedli Budimexu i istniejącą już infrastrukturę drogową (i przystankową:) wydaje się, że kwestią czasu (a najpewniej po zakończeniu obostrzeń pandemicznych w szkołach i zakładach pracy) jest uruchomienie czegoś na kształt 368. Wozy 12-metrowe powinny się zmieścić na końcu aktualnego odcinka Batalionu Bałtyk, by tam na wysokości Bluszczańskiej zawracać. Taka szczytówka mogła by iść śladem 168 do Rakowieckiej - pozostaje wolny przystanek między Akacjową a Fałata. A w przyszłości, gdy dociągną Batalionu Bałtyk do Bartyckiej, można by zmienić trasę tego 368 na kryterium Czerniakowska- Bartycka - Batalionu Bałtyk- Polski Walczącej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Aj tam... Bo ta Rakowiecka taka atrakcyjna. To 331 potrzeba.
Rakowiecka jako krańcówka, bo wiadomo że chodzi o możliwości przesiadkowe do autobusów przy Czerniakowskiej i Belwederskiej, tramwajów na Puławskiej i w Al. Niepodległości oraz metra przy tej ostatniej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ostatnia koncepcja, którą widziałem w wersji z tramwajem, zakładała że tramwaj będzie wydzielony częściowo organizacją ruchu, a częściowo - fizycznie. Chodziło o to, że rzekomo jezdnia jednokierunkowa, jednopasowa może mieć nie mniej, niż 4,5 metra, a na przekró 2x4,5m + tramwaj miejsca tam nie było. W związku z tym przestrzeń pomiędzy krawędzią pasa rucuh a zewnętrzną szyną miała być zabudowana, ale wyłaczona z ruchu kołowego (sens logiczny: możliwość ominięcia aut przez karetkę czy psi patrol) a międzyszynie i międzytorze - trawiaste.
Ale to było eony temu i tak wymagałoby uzyskania odstępstwa, więc ja bym to obecnie projektował w układzie 2 x (pas rowerowy+pas ruchu) + tramwaj w osi, wydzielony, kosztem likwidacji (dopiero co wybudowanych) wydzielonych dróg rowerowych.
Inna sprawa, że jesli stacja M3 zostanie zafiksowana w rejonie węzła trasy Siekierkowskiej z APW, to ucieczka przed nią w stronę Bartyckiej w tym miejscu sens ma niewielki i raczej trzeba by pójść w stronę wariantu z przebiegiem prosto do EC Siekierki (a realniej - z terminalem nad stacją metra).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Cytujesz powieść science-fiction?
Glon się jeszcze łudzi, że w tym mieście będą rozbudowywać sieć tramwajową.
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
Oni łudzą się, że trasa na Wilanów powstanie do 2023.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Było pytanie o założenia planistyczne, to na nie odpowiedziałem.
Natomiast dawno przestałem się łudzić, że rozwój sieci tramwajowej jest wysoko na liście priorytetów władz miasta - nie, nie jest.
Póki co się rozbudowuje. Bez wątpienia można mieć zastrzeżenia co do tempa tej rozbudowy, ale rozbudowa jest faktem. Obecnie kończy się budować Winnica, na początku budowy jest tunel pod dworcem Zachodnim realizowany w ramach wspólnego z PKP przetargu, podpisana jest także umowa na Gagarina (decyzje administracyjne się toczą - jest już decyzja lokalizacyjna, jest procedowany proejkt). W toku są prztargi na budowę zajezdni i trasy na Kasprzaka, wieć rozwój, choć powolny, jest ciągły.
Natomiast dawno przestałem się łudzić, że rozwój sieci tramwajowej jest wysoko na liście priorytetów władz miasta - nie, nie jest.
Technicznie jest to wciąż wykonalne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.