Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderatorzy: Wiliam, person

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23816
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Re: Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Post autor: pawcio » 03 paź 2021, 18:18

Powsinek się nie nadaje na przeguby.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 118
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 03 paź 2021, 21:35

Myślę, że nie ma docelowego planu na istnienie jakiegoś krańca w MW. ZTM chyba liczy, że po uruchomieniu tramwaju (kiedy? :roll: ) nie będzie takiej potrzeby. 522 pójdzie do likwidacji, 217 się przerzuci na Natolin Płn. lub Wilanów i po sprawie.

michael112
Posty: 2118
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 paź 2021, 12:30

Wczoraj na portalu Gazety Wyborczej (celowo nie linkuję, w akcie osobistego sprzeciwu wobec polityki paywallowej) ukazał się artykuł informujący że kończy się układanie 130-metrowego odcinka ulicy Branickiego od strony ul. Nowoursynowskiej.
Pytanie: czy to da zielone światło dla puszczenia 319, czy jeszcze trzeba czekać na skrzyżowanie z Przyczółkową?

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 118
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 05 paź 2021, 14:19

michael112 pisze:
05 paź 2021, 12:30
(...)
Pytanie: czy to da zielone światło dla puszczenia 319, czy jeszcze trzeba czekać na skrzyżowanie z Przyczółkową?
Po co czekać? Jedynym problemem tego skrzyżowania są kroki.

mb112
Posty: 560
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 paź 2021, 11:57

Ale pytanie co z resztą odcinka Branickiego, tym budowanym wraz z tunelem ? Odbiory tunelu stale się przedłużają, na mapie http://ssc.siskom.waw.pl/ która zwykle jest wiarygodnym źródłem aktualnie jest podany termin grudzień.

Nie wiem czy ktoś w ogóle rozważa otwarcie reszty Branickiego bez tunelu ? To by raczej groziło wlaniem się tranzytu na Ursynów. Gdyby otworzyć ją tymczasowo tylko dla komunikacji miejskiej to by było coś, ale u nas to raczej nierealne...

Autobus Czerwon
Posty: 2932
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 paź 2021, 13:53

W artykule Stolecznej który nie został powyżej celowo podlinkowany, jest jasno wypunktowane że połączenie Branickiego z Ursynowem nie zostanie otwarte wcześniej niż tunel. Można się spierać czy słusznie, choć moim zdaniem jest to w pełni uzasadnione.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14627
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 paź 2021, 20:38

Z punktu widzenia unikania wlania się tranzytu (co znowu by nie było takie proste) - tak. Z punktu widzenia miasta i komunikacji miejskiej (szczególnie dowozu okolic reaktora atomowego do metra z pominięciem Wilanowskiej) - kompletnie bez sensu.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Piottr
Posty: 1240
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 14 paź 2021, 16:06

Wolfchen pisze:
06 paź 2021, 20:38
Z punktu widzenia unikania wlania się tranzytu (co znowu by nie było takie proste) - tak. Z punktu widzenia miasta i komunikacji miejskiej (szczególnie dowozu okolic reaktora atomowego do metra z pominięciem Wilanowskiej) - kompletnie bez sensu.
Ty piszesz o reaktorze atomowym, a masz na myśli wyciskarkę do cytryn ;-)

Otwarcie tunelu odkorkuje nieco Wilanowską, ale na cud bym nie liczył. Za to potok samochodów w relacji Nowy Wilanów - Ursynów przez wąską, jednokierunkową Orszady, z czego ponad połowa tych samochodów skręca potem w lewo w Panoramiczną i w lewo w Rosoła w porannym szczycie często zaczyna się już od skrzyżowania z Al. Rzeczypospolitej. Dlatego 130 m powinno zostać otwarte niezależnie od tunelu. I powinna tamtędy pojechać całotygodniowa, silna linia autobusowa międzydzielnicowa łącząca Wilanów z Ursynowem.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

michael112
Posty: 2118
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 14 paź 2021, 18:47

Jest planowana linia autobusowa łącząca Wilanów (pałac) ze stacją metra Imielin lub Stokłosy przez Branickiego?

Placuszek44
Posty: 87
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 14 paź 2021, 20:26

Nie, tylko 319 i 1xx/2xx z Vogla. A należałoby po prostu wytrasować 217 Wilanów - al. Wilanowska - Sarmacka (nowe skrzyżowanie z lewoskrętem) - Oś Królewska - al. RP - Branickiego - Metro Imielin wyrzucając je z korka na alei Wilanowskiej. Przy okazji można wydłużyć je dalej na Kabaty i zlikwidować 339. Konieczne byłoby też wzmocnienie pary 139/251 do 15' żeby załatać lukę po 217 na os. Arbuzowa.

michael112
Posty: 2118
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 14 paź 2021, 20:35

Nie wiem czy to by nie była za duża rewolucja dla tej linii. Ogólnie, przejazd Sarmacką i Oś Królewską byłby jeszcze lepszym przebiegiem, ale dalej przez Ciszewskiego do metra Stokłosy. A to połączenie zostanie otwarte raczej później niż Branickiego. Dałbym toto jako nową linię.
W Al. Wilanowskiej często tworzą się duże korki i zastanawiałem się czy z Wilanowa nie byłoby po prostu szybciej jechać do którejś ze stacji na Ursynowie zamiast pchać się do Wilanowskiej.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2226
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 14 paź 2021, 20:49

Placuszek44 pisze:
14 paź 2021, 20:26
Nie, tylko 319 i 1xx/2xx z Vogla. A należałoby po prostu wytrasować 217 Wilanów - al. Wilanowska - Sarmacka (nowe skrzyżowanie z lewoskrętem) - Oś Królewska - al. RP - Branickiego - Metro Imielin wyrzucając je z korka na alei Wilanowskiej. Przy okazji można wydłużyć je dalej na Kabaty i zlikwidować 339. Konieczne byłoby też wzmocnienie pary 139/251 do 15' żeby załatać lukę po 217 na os. Arbuzowa.
Jakoś połączenia między Ursynowem a Wilanowem nie mają dużo szczęścia. Najpierw 339 a teraz 319...

Myślałem kiedyś żeby wywalić 185 z odcinka dublującego się z 503 i puścić to przez Wilanów na Ursynów.

Placuszek44
Posty: 87
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 15 paź 2021, 17:15

Takie 185 załatwi albo tylko połączenie z Pd. Miasteczkiem i rejonem pętli Wilanów (przez Wiertniczą), albo z samym Miasteczkiem (przez Sobieskiego). Tymczasem potrzebne jest połączenie, które obsłuży i Miasteczko, i rejon pętli.

wincenty
Posty: 1051
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 17 paź 2021, 12:38

Proponuję 230 dajmy na to: WILANÓW-Wiertnicza-Nałęczowska-Sobieskiego-Al. RP-Branickiego-Płaskowickiej-Cynamonowa-Gandhi-Al. KEN- METRO IMIELIN (powrót Al. KEN-Płaskowickiej).
Bez kluczenia po Ursynowie dojazd z Wilanowa do metra, Multikina, U.Dz. Ursynów, a dla Ursynowian do ciągu Sobieskiego i od biedy do samego Wilanowa (ze względu na układ drogowy to chyba paradoksalnie najszybsze połączenie).
Plus 130 do Powsinka przez Al. RP-Branickiego. Trzeba by tylko było podbić częstotliwość i zwiększyć metraż wozów.
I 323 do piachu.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

bentes
Posty: 32
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 18 paź 2021, 8:45

wincenty pisze:
17 paź 2021, 12:38
Proponuję 230 dajmy na to: WILANÓW-Wiertnicza-Nałęczowska-Sobieskiego-Al. RP-Branickiego-Płaskowickiej-Cynamonowa-Gandhi-Al. KEN- METRO IMIELIN (powrót Al. KEN-Płaskowickiej).
Bardzo fajny pomysł. Szkoda że pętla na Sadybie jest w tak beznadziejnym miejscu, że nie ma jak do niej dowiązać.
Może przez Bonifacego zamiast Nałęczowską?

ODPOWIEDZ