Komunikacja w Legionowie i okolicach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 cze 2019, 8:04

konri pisze:
12 cze 2019, 7:21
Nie ma szans. Trochę osób korzysta z tego kręcenia się po Jabłonnie i na pewno będzie dym jakby zabrali 731.
Z każdego kręcenia ktoś gdzieś korzysta.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 gru 2020, 14:47

W jaki sposób zamknięcie ulicy Wolskiej w Michałowie-Regionowie wymusza skrócenie L-8 do PKP Legionowo?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 gru 2020, 15:04

Podejrzewam, że dopięcie dwugodzinnych taktów w DS i w szczycie oraz konieczność piętnastek. Już teraz w szczycie jest 7 i 6 minut postoju.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 gru 2020, 15:09

A ile się traci na tym fyrtlu w Reginowie? Przecież to raczej istotnego wpływu na czas przejazdu mieć nie powinno.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 gru 2020, 15:22

Niech to będzie nawet 2x3, IMHO wystarczająco by nie zostało nic z postojów.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 gru 2020, 15:41

To jest 450m dalej, trzy minuty wydaje mi się sporo, ale niech będzie. :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 gru 2020, 15:46

Remont za tydzień się kończy i L-8 wraca na Mickiewicza :)
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 gru 2020, 15:57

To istotne połączenie wewnątrzlegionowskie, wraz z 736 łączy bezpośrednio dwóch byłych adminów wafla :-P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lut 2021, 16:10

W marcu ma być zamknięta Strużańska przy skrzyżowaniu z Zegrzyńską; jak pojedzie 736 i L33? Przez przejazd w Bukowcu, Szwajcarską na Piaski, czy coś ciekawszego?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 mar 2021, 12:02

Odpowiadam sam sobie: przez przejazd. L33 ominie dworzec w Legionowie jeszcze bardziej absurdalnie niż do tej pory.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 cze 2021, 21:06

Glonojad pisze:
23 cze 2021, 16:56
Tylko z tego pociągu trzeba się jeszcze do celu jakoś dostać. W sytuacji, gdy na jakdojade najlepszy dojazd fo Janlonny przy granicy z Warszawa wychodzi przez Legionowo i to Przystanek to cos jest jednak nie tak.
Jakdojade jeszcze jakiś czas temu uparcie twierdziło, że najlepszą metodą dostania się ze Starej Ochoty na stary kampus SGGW w szczycie B jest jazda 172+166 przez Dolną, teraz zmieniło na minimalnie rozsądniejsze 7/9/15+401 przez Hynka, więc myślę że efekty działania ich algorytmów powinny być przyczynkiem do oceny algorytmów, a nie układu komunikacyjnego.

Jak powszechnie wiadomo, już parę lat w tym Legionowie mieszkam i doświadczenia mam takie, że wsiadając w godzinach 7.30-8.30 do pociągu w Legionowie czynię to razem z mniej więcej setką innych ludzi (nie licząc Piasków i Przystanku), a ile razy jadę w tych samych godzinach 723/731, to w przekroju granicy Legionowo/Jabłonna mogę przebierać w miejscach siedzących, więc skoro różnica w zapełnieniu sięga rzędu wielkości, a kursów autobusów jest w układzie podstawowym nawet punktowo więcej niż pociągów, to brak rozsądnych dowozówek nie przeszkodził legionowianinom en masse w wyborze preferowanego środka transportu.

That said, autobusy oczywiście mają pewną istotną rolę do odegrania w układzie Legionowa, ale obecny układ nie daje im takiej szansy.
Przede wszystkim mamy potworkowate 731, które z Trzeciej Parceli jedzie nieomal godzinę na Żerań FSO, zwiedzając po drodze wszystkie kąty Bukowych Dworków i innego nowojabłonowskiego urban sprawlu. W sposób oczywisty ani dla osiedla Młodych, ani dla Piasków nie może być ona podstawowym środkiem komunikacji z Warszawą.

723 ma istotniejszą funkcję, bowiem obsługuje najludniejsze osiedla zachodniej ściany Legionowa i w układzie podstawowym absolutnie prawidłową jest diagnoza, która przypisuje jej zdecydowanie wyższą częstotliwość szczytową od 731. To wciąż jest 40 minut na Żerań (i porównywalnie Młociny via 511), ale układ przestrzenny Legionowa powoduje, że dla części relacji może to być bardziej atrakcyjne niż pociąg.

Odrębną sprawą jest Jabłonna, w której bloki Przylesia dostają istotnie gorszą ofertę od (sprawdza notatki) barokowo-klasycystycznego pałacu prymasa Michała Poniatowskiego.

Cały układ jest do przemyślenia po Winnicy, zwłaszcza w kontekście nieuchronnego osłabienia 511 z tej okazji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 cze 2021, 10:04

fik pisze:
23 cze 2021, 21:06
zwłaszcza w kontekście nieuchronnego osłabienia 511 z tej okazji.
Jesteś pewien? Hihihi :lol:
Wszyscy się niebawem przewrócimy ze śmiechu...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 cze 2021, 10:06

Prędzej czy później to nadejdzie, protesty będą, ZTM się ugnie, ale za kilka lat to będzie wyglądać jak 518 obecnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 gru 2021, 16:29

Swoją drogą, co stało się z L33 i dlaczego tak nagle? Jeszcze 24 sierpnia miało wrócić od 1 września, potem komunikat na stronie WTF po cichu edytowano, ale w wielu miejscach zostało jak powyżej. Na przystankach linia do odwołania zawieszona, przystanki na DW632 zdemontowane, komunikatu czy informacji nie stwierdziłem. Nie to, żebym tęsknił, bo to potworek był raczej, no ale standard komunikacji z petentem taki substandardowy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 26 sty 2022, 18:38

standard komunikacji WTP z pasażerem to nie bug a ficzer …
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

ODPOWIEDZ