Z każdego kręcenia ktoś gdzieś korzysta.
Komunikacja w Legionowie i okolicach
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W jaki sposób zamknięcie ulicy Wolskiej w Michałowie-Regionowie wymusza skrócenie L-8 do PKP Legionowo?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Podejrzewam, że dopięcie dwugodzinnych taktów w DS i w szczycie oraz konieczność piętnastek. Już teraz w szczycie jest 7 i 6 minut postoju.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Niech to będzie nawet 2x3, IMHO wystarczająco by nie zostało nic z postojów.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Remont za tydzień się kończy i L-8 wraca na Mickiewicza
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W marcu ma być zamknięta Strużańska przy skrzyżowaniu z Zegrzyńską; jak pojedzie 736 i L33? Przez przejazd w Bukowcu, Szwajcarską na Piaski, czy coś ciekawszego?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jakdojade jeszcze jakiś czas temu uparcie twierdziło, że najlepszą metodą dostania się ze Starej Ochoty na stary kampus SGGW w szczycie B jest jazda 172+166 przez Dolną, teraz zmieniło na minimalnie rozsądniejsze 7/9/15+401 przez Hynka, więc myślę że efekty działania ich algorytmów powinny być przyczynkiem do oceny algorytmów, a nie układu komunikacyjnego.
Jak powszechnie wiadomo, już parę lat w tym Legionowie mieszkam i doświadczenia mam takie, że wsiadając w godzinach 7.30-8.30 do pociągu w Legionowie czynię to razem z mniej więcej setką innych ludzi (nie licząc Piasków i Przystanku), a ile razy jadę w tych samych godzinach 723/731, to w przekroju granicy Legionowo/Jabłonna mogę przebierać w miejscach siedzących, więc skoro różnica w zapełnieniu sięga rzędu wielkości, a kursów autobusów jest w układzie podstawowym nawet punktowo więcej niż pociągów, to brak rozsądnych dowozówek nie przeszkodził legionowianinom en masse w wyborze preferowanego środka transportu.
That said, autobusy oczywiście mają pewną istotną rolę do odegrania w układzie Legionowa, ale obecny układ nie daje im takiej szansy.
Przede wszystkim mamy potworkowate 731, które z Trzeciej Parceli jedzie nieomal godzinę na Żerań FSO, zwiedzając po drodze wszystkie kąty Bukowych Dworków i innego nowojabłonowskiego urban sprawlu. W sposób oczywisty ani dla osiedla Młodych, ani dla Piasków nie może być ona podstawowym środkiem komunikacji z Warszawą.
723 ma istotniejszą funkcję, bowiem obsługuje najludniejsze osiedla zachodniej ściany Legionowa i w układzie podstawowym absolutnie prawidłową jest diagnoza, która przypisuje jej zdecydowanie wyższą częstotliwość szczytową od 731. To wciąż jest 40 minut na Żerań (i porównywalnie Młociny via 511), ale układ przestrzenny Legionowa powoduje, że dla części relacji może to być bardziej atrakcyjne niż pociąg.
Odrębną sprawą jest Jabłonna, w której bloki Przylesia dostają istotnie gorszą ofertę od (sprawdza notatki) barokowo-klasycystycznego pałacu prymasa Michała Poniatowskiego.
Cały układ jest do przemyślenia po Winnicy, zwłaszcza w kontekście nieuchronnego osłabienia 511 z tej okazji.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Swoją drogą, co stało się z L33 i dlaczego tak nagle? Jeszcze 24 sierpnia miało wrócić od 1 września, potem komunikat na stronie WTF po cichu edytowano, ale w wielu miejscach zostało jak powyżej. Na przystankach linia do odwołania zawieszona, przystanki na DW632 zdemontowane, komunikatu czy informacji nie stwierdziłem. Nie to, żebym tęsknił, bo to potworek był raczej, no ale standard komunikacji z petentem taki substandardowy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- kulikowski
- Posty: 891
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
standard komunikacji WTP z pasażerem to nie bug a ficzer …
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88