Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

Komunikacja w Rembertowie

Moderatorzy: Wiliam, person

Robert 514
Posty: 2050
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Re: Komunikacja w Rembertowie

Post autor: Robert 514 » 01 maja 2020, 11:37

Jak zwykle Ostrobramska szaleje . Przeguby stoją w zajezdni A na 173 znowu solo . W innych zajezdniach zamiast solo przeguby

Flash8222
Posty: 6975
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 maja 2020, 11:45

Bo kierowca ma jechać wozem przypisanym do niego, wtedy zlecenia i prośby od ZTMu są nieważne.

ashir
Posty: 26841
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 maja 2020, 14:27

Flash8222 pisze:
01 maja 2020, 11:45
Bo kierowca ma jechać wozem przypisanym do niego, wtedy zlecenia i prośby od ZTMu są nieważne.
Korona z głowy ZTMowi by nie spadła, jakby na te brygady dał nakaz wysyłania przegubów. A tak to jedynie zalecenie, prośba do której dyspozytor nie ma obowiązku się zastosować.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2106
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 05 maja 2020, 0:37

Andrzej pisze:
01 maja 2020, 3:08
173 kursuje obecnie w weekendy przegubowe. A ktoś wie jak ze 183? Bo na pętli Zielona mieści się chyba max. 12 metrowy pojazd.
ZTCP na Zieloną spokojnie wjadą 2 solówki. Chyba, że coś się zmieniło od 2016 roku.

man1956
Posty: 1187
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 05 maja 2020, 16:13

MJ pisze:
05 maja 2020, 0:37
Andrzej pisze:
01 maja 2020, 3:08
173 kursuje obecnie w weekendy przegubowe. A ktoś wie jak ze 183? Bo na pętli Zielona mieści się chyba max. 12 metrowy pojazd.
ZTCP na Zieloną spokojnie wjadą 2 solówki. Chyba, że coś się zmieniło od 2016 roku.
Na 183 też są wysyłane przeguby.

PiotrekP
Posty: 3428
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 08 maja 2020, 15:39

WTF?! :o
W województwie mazowieckim w ramach Programu wybudowanych zostanie 19 przystanków:
10 nowych przystanków: [...] Warszawa Chełmżyńska [...]
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/w ... zowieckie2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4584
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 maja 2020, 15:45

Można wybudować i się nie zatrzymywać :)
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7342
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 maja 2020, 9:55

Temat tego przystanku wraca regularnie, był m.in. w zeszłorocznym masterplanie PLKi
https://www.plk-sa.pl/files/public/user ... licony.pdf
(zał. 5, s. 30)
Można też znaleźć wspomnienie o nim w artykule z 2012 r.:
http://www.zw.com.pl/artykul/653151.html
z 2017 r.:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... owe-231265
czy na FB:
https://www.facebook.com/rembertow24/po ... 300274613/

PiotrekP
Posty: 3428
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 14 sie 2021, 23:58

Temat Rembertowa ZTM omija szerokim łukiem, im w to graj, że nie muszą zajmować się planami nad poprawą czegokolwiek w dzielnicy (np. 153 odjeżdżające przed 143 dla osób wracających 'z miasta', czy nijaka koordynacja 153/196 z pociągami). Pismo z odpowiedzią w załączniku. Dlatego z dużym zapasem chciałem powiedzieć głośno swoje przemyślenia dotyczące układu po:
- zbudowanej estakadzie, która zabetonowała wyjazd z Rembertowa na amen
- zbudowanym tunelu, o którym krążą legendy
- zbudowanym wiadukcie i przystanku PKP Kawęczyn.
Większość z was pewnie nie wie, że nie będzie skrętu ze Strażackiej w al. Chruściela w kierunku AON (w związku z wyłączeniem obecnego lewego pasa i pasa zieleni na rzecz zjazdu do tunelu). Powstanie za to nowa ulica (najprawdopodobniej jednokierunkowa) przebiegająca obok ogrodzenia straży pożarnej, przez teren dawnego targowiska [*] "Ciuchy" do Paderewskiego przed Katiuszy. W związku z tym:

143 (10/15/15) GUS - (...) - Strażacka - nowa ulica - Paderewskiego - al. Chruściela - (...) - Kolonia
Kolonia - (...) - Chruściela - Strażacka - (...) - GUS
153 (10/15/15) Pastuszków - Mokry Ług - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela - Cyrulików -> Republikańska -> Frontowa -> Czerwonych Beretów -> Kolonia -> Cyrulików - (...) - Pastuszków. Obecny przystanek przy stacji byłby dla wsiadających w stronę Polanki i odwrotnie - obecny dla wsiadających w stronę Mokrego Ługu dla wysiadających jadących od strony Kolonii.

173 koordynacja z 183

183 Wiatraczna - Zielona* / Wiatraczna - Wola Grzybowska** ( XX/XX/15) - trasa podstawowa do Zielonej, kursy wydłużone skoordynowane z 173.

196 likwidacja, trasa zastąpiona przez linię 153. Brak problemów z dojazdem w wakacje/święta/dni wolne z osiedla do PKP.

199 (15/30/30) :mewa: Trocka - (...) - Żołnierska - Strażacka - Cyrulików - al. Chruściela - Strzelnica. Wiem, że częściej nie będzie, dlatego wydaje mi się, że to jest absolutne minimum jak powinno wyglądać jeśli chodzi o połączenie międzydzielnicowe i międzymiastowe. Przystanek dla wysiadających jadących od Strony Ząbek na ul. Cyrulików (dawny dla 215 po skręcie z Marsa w Cyrulików).

215 jest już rozpisany w wawerskim projekcie, dlatego nie pozostaje mi nic innego jak skopiować: (30/30/30) PKP Mokry Ług - PKP Gocławek.

225 (30/30/30) PKP Mokry Ług - Czwartaków - Kadrowa - al. Chruściela - Strażacka (powrót nową ulicą) - rondo Granzowa (PKP) - wiadukt - Chełmżyńska - Chłopickiego - os. Dudziarska.

238 (15/20/20) CH Targówek - Głębocka - Gilarska - Jórskiego - Pratulińska - Trocka - Radzymińska - Rozwadowskiego - Rzeczna - Zabraniecka - Strażacka - Chełmżyńska - Okularowa - Korkowa - Potockich -> Skrzyneckiego -> Czecha - Instytut Kardiologii/ lub Kajki - Międzylesie. Likwidacja 338 - przejęcie trasy na Utracie i dowóz do innej stacji metra niż dotychczas. Nowe, szybsze połączenie dzielnic i osiedli, alternatywa dla 145.

262 Lewinów - (...) - Krośniewicka - Pratulińska - Handlowa - obecna trasa 212 - Pl. Hallera

+ zupełnie coś nowego, niezwiązanego z Rembertowem: 212 CH Marki - Radzymińska - Młodzieńcza - Kondratowicza - Malborska - Głębocka - trasa Toruńska - CH Marki. Uzupełnienie 112, dojazd do metra wychodzi nawet szybciej niż obecne 112 pokonuje trasę od Ikei do ratusza, wsparcie 145 od Młodzieńczej w stronę Bródna. Regularna, krótka trasa; 10/15/15 chyba nawet na 2C + 1D.
Załączniki
231249536_253537289943085_1947993138063673770_n.jpg

Yelonker
Posty: 708
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 sie 2021, 11:31

Pozwolę sobie skomentować ten plan swoimi paroma uwagami:
  • skoro twój plan zakłada powstanie tunelu, dlaczego ma nim kursować tylko 215? 143 teraz (w miarę) omija przez Strażacką korki, przypuszczam, że po otwarciu tunelu Marsa będzie mniej obciążona, niż Żołnierska, a w bliżej nieokreślonej przyszłości (chociaż chyba na rozpisce absurdalnie rozciągniętych w czasie inwestycji tramwajowych potrzebnych na cito pojawiło się przedłużenie z Gocławka) mogłoby pojechać tamtędy 153.
  • 225 w przedstawionym wariancie jest bliskie osiągnięciu zupełnej bezużyteczności. PKP Kawęczyn czy tam Wygoda nie ma żadnej wartości dodanej względem Rembertowa samo z siebie, a Osiedle Dudziarska jest już całkowicie wysiedlone i ta końcówka jest, powiedzmy sobie szczerze, na etapie wygaszania popytu. Mogłoby być inaczej, a wiadukt obwodnicy Śródmieścia mógłby pozwolić na ominięcie zakorkowanych tras w kierunku Wiatracznej, ale tak się nie stanie, bo wykreślono z projektu łącznice uzasadniając to przeznaczeniem terenu na STP dla poronionej trasy M3. W takim wypadku najlepiej by było chyba wykorzystać tę linię do zasilenia dowozu Chełmżyńskiej do tramwajów najpierw na Wiatracznej, a potem na węźle Marsa lub przy PKP Gocławek.
  • ZTM sygnalizował już kilkukrotnie, że zamierza przekierować 170 na Kijowską, tak więc nie spieszyłbym się z likwidowaniem 338 - w tym wypadku pozostanie to bowiem najbardziej potrzebna linia dla Ząbkowskiej. Chętnie bym ją natomiast wydłużył (nie ujmując oczywiście potrzebie uruchomienia czegoś na kształt twojego 238) do Strzelnicy i zamienił w 196 - w ten sposób powstałaby relacja umożliwiająca połączenie wzrastającej na znaczeniu Pragi Północ z Rembertowem z pominięciem Grochowa jak również najbardziej chyba problematycznego w całym węźle odcinka sieci kolejowej między PKP Rembertów a Dworcem Wschodnim.
  • 199 nie powinno być wycofane z Paderewskiego na rzecz Strażackiej, czy też, o ile dobrze rozumiem, Zesłańców Polskich. Zdecydowanie wolałbym, żeby w wariancie ze 196 do strzelnicy dojechało do Paderewskiego, a stamtąd odbiło przez PKP do Kolonii.
  • nawet jeśli uwierzę na słowo, że przez Młodzieńczą faktycznie jest szybciej do CH Marki niż przez Toruńską zawsze, a nie tylko w przypadku dzwona, to po co taka linia? 245 na pewno pojedzie na Bródno, żeby nie rozbijać potoku z Ząbek na dwie stacje metra, tak więc konieczność zasilenia 145 nie będzie aż tak wielka, a Ikea dla jakiejkolwiek linii może być co najwyżej przydatną końcówką, ale nie samym celem istnienia, bo nie jest to ten typ centrum handlowego, do którego jest po co dojeżdżać transportem publicznym.
Poza tym zastąpienie 212 przez 262 (lub na odwrót) to oczywiście naturalne rozwiązanie po uruchomieniu M2 na Bródno, a generalnie założenia całokształtu są dobre.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1903
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 24 sie 2021, 9:53

PiotrekP pisze:
14 sie 2021, 23:58
Temat Rembertowa ZTM omija szerokim łukiem, im w to graj, że nie muszą zajmować się planami nad poprawą czegokolwiek w dzielnicy
Problem uniwersalny. ZTM ma po prostu wywalone na nieracjonalny układ, a wręcz obecny stan spotyka się z poparciem takich grup jak tzw. babcie autobusowe.
PiotrekP pisze:
14 sie 2021, 23:58
215 jest już rozpisany w wawerskim projekcie, dlatego nie pozostaje mi nic innego jak skopiować: (30/30/30) PKP Mokry Ług - PKP Gocławek.
No właśnie, jeśli następuje rozbicie długich linii, to komponent północny czyli 215 powinien mieć ciut lepszą częstotliwość niż 30/30/30. Pewnie już to pisałem, ale według różnego rodzaju badań taka częstotliwość nie spowoduje napływu nowych pasażerów...
Yelonker pisze:
15 sie 2021, 11:31
173 koordynacja z 183
Obawiam się, że mogą być tu problemy
PiotrekP pisze:
14 sie 2021, 23:58
225 (30/30/30) PKP Mokry Ług - Czwartaków - Kadrowa - al. Chruściela - Strażacka (powrót nową ulicą) - rondo Granzowa (PKP) - wiadukt - Chełmżyńska - Chłopickiego - os. Dudziarska.
Tam (os. Dudziarska) ktoś jeszcze mieszka?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 26841
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 sie 2021, 12:00

Za Os. Dudziarska jest uliczka, gdzie są domy i ludzie tam mieszkają, ale raczej nie zainteresowani korzystaniem z komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
Bloo
Posty: 17
Rejestracja: 17 lip 2018, 17:31

Post autor: Bloo » 24 sie 2021, 20:48

Wiadomo, kiedy można się spodziewać wprowadzenia w życie rozbicia 115 na krótsze 115 i 215?

PiotrekP
Posty: 3428
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 26 sie 2021, 22:52

Yelonker pisze:
15 sie 2021, 11:31
Pozwolę sobie skomentować ten plan swoimi paroma uwagami:
  • skoro twój plan zakłada powstanie tunelu, dlaczego ma nim kursować tylko 215? 143 teraz (w miarę) omija przez Strażacką korki, przypuszczam, że po otwarciu tunelu Marsa będzie mniej obciążona, niż Żołnierska, a w bliżej nieokreślonej przyszłości (chociaż chyba na rozpisce absurdalnie rozciągniętych w czasie inwestycji tramwajowych potrzebnych na cito pojawiło się przedłużenie z Gocławka) mogłoby pojechać tamtędy 153.
Rolę dowozu Kolonii i Polanki zostawiłem lokalnej linii 153. Po wybudowaniu tunelu raczej nie będzie w nim przystanków, więc i tak 143 średnio spełniałoby tę funkcję. W rejonie nowej-jeszcze-niewybudowanej ulicy o której pisałem powstaje średniej wielkości centrum handlowe oraz niezmiennie mieści się przychodnia, przedszkole - dlatego 143 zostawiłem w tej formie.
225 w przedstawionym wariancie jest bliskie osiągnięciu zupełnej bezużyteczności. PKP Kawęczyn czy tam Wygoda nie ma żadnej wartości dodanej względem Rembertowa samo z siebie, a Osiedle Dudziarska jest już całkowicie wysiedlone i ta końcówka jest, powiedzmy sobie szczerze, na etapie wygaszania popytu.
Zdaję sobie z tego w zupełności sprawę, chyba tylko ja pisałem na forum o tym, że z osiedla wyprowadzają się ostatni mieszkańcy rok temu albo może już więcej (ten czas tak zasuwa...). Moja propozycja dla 225 wzięła się z kilku powodów:
- przeczuwam duże zainteresowanie obecnymi łąkami/polami/pustymi terenami na osiedlu Wygoda po wybudowaniu tam stacji kolejowej i wiaduktu.
- skomunikowanie tychże domów/segmentów z punktem przesiadkowym przy Stelmachów
- byłaby umożliwiona przesiadka ze Starego Rembertowa na linię 238 jadącą w stronę Targówka przy rondzie Granzowa
- obecne podjazdy do os. Dudziarska realizowane są ze względu na zapewnienie pracownikom aresztu dojazdu w zamian za 137/245 - czyli utrzymanie nadal tej relacji.
ZTM sygnalizował już kilkukrotnie, że zamierza przekierować 170 na Kijowską, tak więc nie spieszyłbym się z likwidowaniem 338 - w tym wypadku pozostanie to bowiem najbardziej potrzebna linia dla Ząbkowskiej. Chętnie bym ją natomiast wydłużył (nie ujmując oczywiście potrzebie uruchomienia czegoś na kształt twojego 238) do Strzelnicy i zamienił w 196 - w ten sposób powstałaby relacja umożliwiająca połączenie wzrastającej na znaczeniu Pragi Północ z Rembertowem z pominięciem Grochowa jak również najbardziej chyba problematycznego w całym węźle odcinka sieci kolejowej między PKP Rembertów a Dworcem Wschodnim.
Zabierają się do tego i temat ucichł mimo próśb mieszkańców os. Wilno o stworzenie takiego połączenia. Było to jeszcze przed uruchomieniem M2 do Trockiej. Wolałbym pozostawić relacje lokalne liniom lokalnym. Po cichu liczę, że zostanie puszczona jakaś trasa KM/SKM przez Rembertów - Radzymińska, więc to byłoby odhaczone. Moje 238 daje możliwość przesiadek przy Trawiastej (Wesoła/podmiejskie/dalszy Wawer), Okularowej (Praga Południe), rondo Granzowa (Ząbki/Rembertów + Centrum/Sulejówek i dalej poprzez kolej) :mewa: Trocka (Bródno/Praga), :mewa Targówek Ratusz (Białołęka/Bródno). Dość dużo jak dla jednej linii.

199 nigdy nie dotarło do Kolonii przez brak miejsca na pętli, nie mogło zawracać przy PKP ze względu na brak pozwolenia i ustawiony tam później znak. Dzięki temu Ząbki dojeżdżałyby pod stację bez drałowania spod Katiuszy lub aż do Eskulapów bez sensu od 14 lat. Żeby jeszcze chociaż rozkład był dopasowany aby przywieźć/odwieźć tych pasażerów bez zbędnego czekania lub biegania #-o Tym samym AON zyskuje lepszy dojazd do 'centrum' dzielnicy jak i samej stacji.
Jak często 112 jest o czasie? Ile zajmuje rzeczywisty czas wyjazdu z pętli, pokonanie lewoskrętu przy Radzimińskiej i dojechanie do ratusza? Pisząc Ikea miałem na myśli sam budynek pod którym 112 ma pętlę. Chodziło mi oczywiście o cały kompleks galerii i sklepów. Nie uznaję ani 112, ani 190 za linie, które pełniłyby rolę pewnego dojazdu. Pocięty rozkład 190 jeszcze bardziej zniechęca do korzystania z tejże linii.
zxcvbnm pisze: jeśli następuje rozbicie długich linii, to komponent północny czyli 215 powinien mieć ciut lepszą częstotliwość niż 30/30/30. Pewnie już to pisałem, ale według różnego rodzaju badań taka częstotliwość nie spowoduje napływu nowych pasażerów...
Wiem, pisałem o tym do @Krzysiek_S, ale ZTM w projekcie wawerskim nie zakładał wyższej częstotliwości.

PiotrekP
Posty: 3428
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 22 cze 2022, 11:07

W końcu ( #-o ) powstaje nowy przystanek dla linii 199. Będzie znajdował się po skręcie z Bombardierów w al. Chruściela. Niby mały sukces, ale nadal zastanawiam się dlaczego nie jeździ objazdem przez Strażacką.

ODPOWIEDZ