Poprawa komunikacji na Ochocie
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie no, ganianie po RZS zamiast w miarę cywilizowanej przesiadki na BW20 to średni interes. Zwłaszcza jak się jedzie od zachodu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tak, kończenie kluczowej linii dla osiedli wzdłuż Włodarzewskiej przed węzłem przesiadkowym jest bolesne dla tychże pasażerów.
Szczególnie z jedynki.Krokiet pisze:Z tramwajów w ciągu Grójeckiej przesiadka na Dickensa/Korotyńskiego(...)
Szczególnie jazda od wschodniej strony na około przez RZS (136, 167, 172) będzie szczególnie atrakcyjna czasowo.Krokiet pisze:(...)pasażerowie z autobusów z Bitwy Warszawskiej (136, 186) przesiądą się na Rondzie Zesłańców. Na upartego ze 172 też można się przesiąść przy Blue City/Beresteckiej
Przy Bitwy jest do wyboru więcej linii tramwajowych, a co za tym idzie, możliwości wyboru osiąganych relacji niż na skrzyżowaniu Grójecka x Dickensa.
Nie zawsze poważne opinie
Czy mogę nazwać taką trasę Ślimak?
Nie jest aż taka zła, ale zakręcona najbardziej w Warszawie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Po pierwsze to nie jest trudny, po drugie to nigdy nie wjeżdżam w tę zatokę.
-
- Posty: 4094
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ale to że jak mają się buntować? Blokować autobusem przejazd w poprzek ulicy, nie przychodzić do pracy, czy jak?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Pisać posty na waflu/fejsie, że ZTM debile? To im wychodzi zazwyczaj nieźle, acz skuteczność pomijalna jak ta zatoczka.Autobus Czerwon pisze: ↑26 sty 2023, 20:52Ale to że jak mają się buntować? Blokować autobusem przejazd w poprzek ulicy, nie przychodzić do pracy, czy jak?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Pisać w karcie. Przecież ZTM nie zmieni niczego, jeśli nie będzie widział problemu.Autobus Czerwon pisze: ↑26 sty 2023, 20:52Ale to że jak mają się buntować? Blokować autobusem przejazd w poprzek ulicy, nie przychodzić do pracy, czy jak?
Bitwy to nie tylko punkt punkt przesiadkowy ale też lokalne centrum, do którego można dojeżdżać tak po prostu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tyle że trzebaby zmieniać organizację ruchu co może już tak łatwo nie pójść.
To prawda. Poza tym jeszcze są pewne przyzwyczajenia pasażerów. Jasne że nie są one najważniejsze w kryterium zmian ale moim zdaniem pominięcie BW1920 przyniosłoby więcej problemów niż pożytku.
1. Przesiadki z 208 na autobusy w Aleje byłyby fatalne (schody, a dodatkowo: z wózkiem lub na wózku trzeba na wiadukt podjeżdżać drogą rowerową - ot urok antypieszych inwestycji sprzed 20 lat)Emyl pisze: ↑26 sty 2023, 15:58Albo kółka albo: Banacha 07 - zawrotka - Banacha - Grójecka - Włodarzewska - PKP WKD Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - Banacha - Banacha 07. Wtedy obecna częstotliwość wyjdzie bez dorzucenia 100% brygad. Trzeba jeszcze jakieś wypłytowanie pod trójkąt przy PKP WKD ogarnąć
2. Od strony zachodniej przydałaby się obsługa ZP Berestecka - zarówno przez przesiadki jak i obsługę handlu tamże. WKD, Berestecka i Korotyńskiego to minimum które należy trzymać.
Chyba nawet ważniejsze niż dojazd Grójecką do Bitwy (i tak większość przesiada się z tramwajów w 208 na ZP Korotyńskiego) czy dojazd do Zachodniej.
Jedyna zaleta takiego rozwiązania to ominięcie świateł na Śmigłowca w kierunku centrum i zatoru przy Zachodnim w kierunku Włodarzewskiej.
Trochę dogorywające lokalne centrum i mało atrakcyjne szczególnie dla mieszkańców Włodarzewskiej. Obecnie główna funkcja to przesiadki, choć te do 208 i tak wygodniej robi się na ZP Korotyńskiego co widać po wyborze pasażerów.
Nie twierdzę, że 208 powinno je omijać, a i z braku alternatyw - pewnie tam zostanie. Wciąż jednak pozostaje dylemat częstotliwości - jeśli miałoby to oznaczać rozrzedzenie 208 to lepiej już trasa krótsza zapewniająca dostęp do wspomnianych ZP WKD, Berestecka i Korotyńskiego, bez Zachodniej czy Banacha.
P.S: Pomysł "ślimaka" ciekawy (zwolni 184 na Ochocie), chociaż na pewno trzeba by dodać brygad. No i z pętli do większości przystanków po trasie (czy to Berestecka przy Blue City, czy na Włodarzewskiej czy na Grójeckiej) szybciej będzie pieszo Ewentualnie żeby nie wpychać w 208 w korek przy Zachodnim - zawrotka na RZS i wygospodarowanie miejsca na postój gdzieś między RZS, a Reduta (jezdnia serwisowa? słupek za przystankiem RZS?)
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Jest zakaz wynikający z sygnalizacji - są światłą ze strzałką tylko do skrętu w lewo, a żeby można było zawracać, to musiałyby być światła ze strzałką w lewo i do zawracania lub tylko ogólne i jednocześnie brak znaków zakazu zawracania lub skrętu w lewo.
Z kolei najbliżej byłoby przy Kinie Ochota, stad mój pomysł, żeby potem w prawo w Wawelską, a potem przez Pasteura, bez jakiejś wielkiej pętli. Wtedy przesiadki w obie strony byłyby w miarę wygodne, może nawet najwygodniejsze, zwłaszcza rano do autobusów.Emyl pisze:Zawrotka na Banacha obok szpitala jest fajniejsza, bo wysiada się na BW1920 po prawoskręcie (powinno być szybciej).
Niemniej zastanawia mnie w ogóle ciągnięcie tego wzdłuż tramwaju (już trochę o tym pisaliście). To takie mało polityczne. A może w ogóle będzie ślub ze 154?
ŁK