Komunikacja w trakcie budowy Tramwaju do Wilanowa

Moderator: Wiliam

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 04 lut 2023, 11:21

SU89 pisze:
02 lut 2023, 10:13
W rejonie krańca Gołąbki zamieszkuje osoba, której nie podobają się postoje autobusów i po wielokrotnych interwencjach na różnych szczeblach mamy taki efekt, czyli brak postojów...
Nie może być tak, że przez jedną osobę cierpi wiele osób.
Ale jest ten wariant kompromisowy. Zrobić postoje, które zjedzą korki, by wyszło na zero i spóźnień by nie było przy starcie z Gołąbków.

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 04 lut 2023, 18:13

bartoni722 pisze:
02 lut 2023, 9:49
194 to traktuj jak linię z półkursem 65 minut, takie jak np. 136. Jednokierunkowy przebieg i umożliwienie przejazdu przez "pętlę" jadąc do miasta nie dają opcji rzeźbienia w postojach.
ZTM bardzo losowo podchodzi do przejazdów przez pętle uliczne. 149, które obsługuje więcej przystanków jednokierunkowo, a w soboty wieczorami nie trafia na żadne korki, oczekuje 5 minut na odjazd z Grot. Śmiem wątpić w skrócenie czasów postojów dla wygody pasażerów.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 lut 2023, 18:30

To jakaś nowość. Dawniej na Grotach nie było postojów. Ale to było jak kończyło na Górczewskiej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lut 2023, 18:44

Skoro mają być postoje na Grotach to niech 149 zaczyna od zrobienia ponownego kółka, wtedy nikt nie będzie poszkodowany.

(ale pewnie trzeba dołożyć brygadę, a nie ma kierowców)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 lut 2023, 21:01

Zdałem sobie właśnie sprawę, jak szeroki może być zakres tego wątku, jeśli traktować jego tytuł literalnie... :devil:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 lut 2023, 23:53

Wracając do tematu... Z-4 - trasa króciutka, a w DS po dwa wozy na Dworkowej stoją na pętli. Zapełnienie na linii widzę marne. Czy w DS to w ogóle musi kursować? Nie można wydłużyć 118 na przykład? Jeśli faktycznie zamkną Spacerową i pięćsetki w obu kierunkach będą przez Dolną to mam nadzieję, że kursowanie w DS Z-4 sobie odpuszczą. Ale wydaje mi się, że można by coś wcześniej z tym zrobić skoro kierowców brakuje, zwłaszcza w DS.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 lut 2023, 23:00

E-2 będzie mieć 10 przystanków w lokalizacji domyślnej i 8 w tymczasowej w kierunku centrum. To rekord czy kiedyś był przypadek, że linia procentowo miała większą ilość przystanków 5x?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 mar 2023, 17:09

141 i 172 nawet dziś (niedziela) w parze na Raclawickiej w kierunku Żwirki. Pierwszy -5, drugi +2.
ŁK

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 mar 2023, 17:28

TGM pisze:Wracając do tematu... Z-4 - trasa króciutka, a w DS po dwa wozy na Dworkowej stoją na pętli. Zapełnienie na linii widzę marne. Czy w DS to w ogóle musi kursować? Nie można wydłużyć 118 na przykład? Jeśli faktycznie zamkną Spacerową i pięćsetki w obu kierunkach będą przez Dolną to mam nadzieję, że kursowanie w DS Z-4 sobie odpuszczą. Ale wydaje mi się, że można by coś wcześniej z tym zrobić skoro kierowców brakuje, zwłaszcza w DS.
W czwartek po 13 w przegubie zero osób (Pl.Unii Lubelskiej w kierunku konstytucji). Dziś w południe też pustki, ale już w solówce.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2023, 18:32

Łukasz pisze:
05 mar 2023, 17:09
141 i 172 nawet dziś (niedziela) w parze na Raclawickiej w kierunku Żwirki. Pierwszy -5, drugi +2.
Rozkład 141 w DS to jakieś nieporozumienie. Wczoraj zarówno ja jak i kierowca którego zmieniałem, nie miał praktycznie ani jednego przyjazdu na kraniec na 0, a na najgorszym półkursie przyjechałem na Witolin na -11, para ze 172 też mi się zdarzyła. Na Odyńca zwężono jezdnię, nawalono progów zwalniających wszędzie gdzie się da oraz zrobiono ograniczenie do 30 km/h, a czas na pokonanie tego odcinka nie uległ żadnej zmianie. Na pokonanie odcinku od przystanku Wiatraczna 10 do pętli na Witolinie autor rozkładu przewidział 6 minut, a są to 3 kilometry: po drodze tylko 6 przystanków, jedno duże skrzyżowanie z nieosygnalizowanym wlotem, 6 sygnalizacji świetlnych oraz kolizyjny prawoskręt i lewoskręt, zupełnie nie wiem co może pójść nie tak xD Dodać do tego kolejkę do świateł przy Chełmskiej (w stronę Wisły najczęściej przejeżdżałem dopiero na drugim zielonym) oraz bałagan przy Sielcach i o opóźnienie wcale nie ciężko. Opóźnień nie rekompensują wcale postoje: 12 minut na Krakowskiej i 15 na Witolinie wystarcza w zasadzie tylko na wytracenie opóźnienia. Współczuję pasażerom którzy muszą korzystać z tej linii i czekać na nią tyle minut, szczególnie przy takiej pogodzie jak dzisiaj.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 mar 2023, 18:48

Urealnienie czasów na 141 nieuchronnie doprowadziłoby do konkluzji, że ten potwór jest po prostu za długi.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 mar 2023, 18:57

Emyl pisze:Urealnienie czasów na 141 nieuchronnie doprowadziłoby do konkluzji, że ten potwór jest po prostu za długi.
141 połączyć ze 172 jako 172, a na Racławicką, Odyńca i Dolną puścić coś częstszego i jednolitego z Rakowca i dalej przez Bartycką, a drugą część 141 wysłać na Sadybe/Stegny, jednocześnie wywalając stamtąd 187?

Bo tak rozciąć samo 141 to gdzie właściwie?
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2023, 19:04

Emyl pisze:
05 mar 2023, 18:48
Urealnienie czasów na 141 nieuchronnie doprowadziłoby do konkluzji, że ten potwór jest po prostu za długi.
Nie obyłoby się bez dołożenia co najmniej 1-2 całek i to tylko w DS. Brak ulicy Noworacławickiej gdzie można byloby wyznaczyć buspas niestety też nie działa na korzyść tej długiej trasy. Najzabawniejsze jednak w tym wszystkim jest to, że 141 w dzisiejszej formie powstało zaledwie 12 lat temu poprzez wchłonięcie 301 które jeździło z Okęcia na Towar, które z kolei jest transformacją linii 382 która jeździła z...Okęcia na Witolin, tyle że przez aleję Niepodłegości XD Bardzo fajna jest polityka ZTM względem tras, tak bardzo konwekwentna i przemyślana.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 mar 2023, 19:07

Można ewentualnie wrócić do czasów, kiedy jeździła w DP, skoro 382 i 301 takie były :p

Albo zmniejszyć częstotliwość do 20 minut - i tak ze 172 jest rozjechane.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 mar 2023, 19:14

Przy obecnych realiach to naprawdę nie wiem co można z takim 141 zrobić oprócz dorzucania brygad, choć wiadomo że to studnia bez dna. Połączenie Grochowa ze Żwirkami realizuje zasadniczo 188, jeśli jakimś priorytetem jest zachowanie relacji skrętnych przy Sasanki i Hynka to mogłoby jeździć zasadniczo na Okęcie, bo w zasadzie i tak w DP jest nijak zsynchronizowane ze 175 i przy dojazdach na lotnisko trochę średnio wartościowe. Na Odyńca i Dolnej należałoby chyba zainwestować (w domyśle podbić) w 172, które po otwarciu tramwaju na Sobieskeigo mogłoby jechać na Sadybę przez Chełmską i zapewnić obsługę tej ulicy. Schody zaczynają się przy relacji Czerniakowska-TŁ oraz Wiatraczna-Szembeka-Witolin, choć tutaj możliwe że wystarczyłaby jakaś linia lokalna, może na pętlę na Kamionku przez Podskarbińską coby był ludzki dojazd do tramwaju? Z Witolina na TŁ jechać 141 sens jest w sumie nieduży mając do dyspozycji 182, a Grochowska ma na TŁ 143.

ODPOWIEDZ