Trasa Łazienkowska i nie tylko

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25456
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 lis 2023, 8:41

Nie. Póki co podtrzymano obowiązywanie trasy wprowadzonej dwa lata temu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10745
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 lis 2023, 13:02

Stop w weekend działał. Buspas na dole częściowo wytarty. Ogólnie jest jeszcze burdel przy Rozdrożu, gdzie dosłownie na 5 metrów znika buspas.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6952
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 lis 2023, 17:00

Nie wiem po co ta zwężka tam jest, już by se darowali.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4792
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 lis 2023, 22:39

A przystanek pod placem to już na swoim miejscu? Inna sprawa że tam normalnie i tak są w przekroju 4 pasy, więc nawet jak jeden zajmie przystanek, to nadal można miec 2 pasy + buspas.
Obrazek

Łukasz
Posty: 10745
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lis 2023, 8:49

Wiliam pisze:
20 lis 2023, 22:39
A przystanek pod placem to już na swoim miejscu? Inna sprawa że tam normalnie i tak są w przekroju 4 pasy, więc nawet jak jeden zajmie przystanek, to nadal można miec 2 pasy + buspas.
Przystanek to jedno, a drugie to schody. Ale i tak nie widać powodu istnienia tej zwężki samochodowej.
ŁK

Georg
Posty: 6060
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 lis 2023, 20:04

Ostatnio przez parę dni patrzyłem w różnych godzinach na opóźnienia. Rekordzistą była linia 141, która w zasadzie zawsze miała opóźnienia i dotyczyło to praktycznie wszystkich brygad. Czy przyczyną jest tutaj Trasa Łazienkowska i zjazd na Wisłostradę czy są jakieś inne powody? Na początku myślałem że może Dolna powoduje takie opóźnienia, ale 172 trzymało się dużo lepiej.

Łukasz
Posty: 10745
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 lis 2023, 20:19

Żwirki i Wigury, Dolna, Wisłostrada, Trasa Łazienkowska.

172 ma chyba lepsze postoje.
ŁK

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 29 lis 2023, 20:20

:wink:
Georg pisze:
29 lis 2023, 20:04
Ostatnio przez parę dni patrzyłem w różnych godzinach na opóźnienia. Rekordzistą była linia 141, która w zasadzie zawsze miała opóźnienia i dotyczyło to praktycznie wszystkich brygad. Czy przyczyną jest tutaj Trasa Łazienkowska i zjazd na Wisłostradę czy są jakieś inne powody? Na początku myślałem że może Dolna powoduje takie opóźnienia, ale 172 trzymało się dużo lepiej.
Chełmska i Czerniakowska.
Na Dolnej autobusy łapią "tylko" po 10-15 min opóźnienia.

Flash8222
Posty: 7643
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 lis 2023, 21:30

Georg pisze:
29 lis 2023, 20:04
Ostatnio przez parę dni patrzyłem w różnych godzinach na opóźnienia. Rekordzistą była linia 141, która w zasadzie zawsze miała opóźnienia i dotyczyło to praktycznie wszystkich brygad. Czy przyczyną jest tutaj Trasa Łazienkowska i zjazd na Wisłostradę czy są jakieś inne powody? Na początku myślałem że może Dolna powoduje takie opóźnienia, ale 172 trzymało się dużo lepiej.
Zdecydowanie Chelmska, raz jechałem 40 minut z Chełmskiej na Zakrzewską, a to tylko jeden przystanek 😅

Walas
Posty: 17130
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 30 lis 2023, 8:43

Georg pisze:
29 lis 2023, 20:04
Ostatnio przez parę dni patrzyłem w różnych godzinach na opóźnienia. Rekordzistą była linia 141, która w zasadzie zawsze miała opóźnienia i dotyczyło to praktycznie wszystkich brygad. Czy przyczyną jest tutaj Trasa Łazienkowska i zjazd na Wisłostradę czy są jakieś inne powody? Na początku myślałem że może Dolna powoduje takie opóźnienia, ale 172 trzymało się dużo lepiej.
Na 141 bywają opóźnienia po 60min. lub więcej nawet. SB na tej linii to norma.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

man1956
Posty: 1595
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 lis 2023, 10:48

Georg pisze:
29 lis 2023, 20:04
Ostatnio przez parę dni patrzyłem w różnych godzinach na opóźnienia. Rekordzistą była linia 141, która w zasadzie zawsze miała opóźnienia i dotyczyło to praktycznie wszystkich brygad. Czy przyczyną jest tutaj Trasa Łazienkowska i zjazd na Wisłostradę czy są jakieś inne powody? Na początku myślałem że może Dolna powoduje takie opóźnienia, ale 172 trzymało się dużo lepiej.
ZTM jest jak PRL, który z mozołem rozwiązywał problemy, które sam stwarzał.

Przyczyną tego, że 141 jest chyba rekordzistą w skali miasta, jeśli chodzi o opóźnienia, jest nie tylko Dolna i Trasa Ł, ale i sam ZTM.
20 września tego roku jakiś "medrzec" z ZTM-u wpadł na genialny pomysł, aby skrócić o 15 min. postoje na Witolinie. Postoje, które od 16 lutego były przez innego mędrca (tym razem bez cudzysłowu) wydłużone, dzięki czemu linia jako tako funkcjonowała.

Trzeba powiedzieć wprost, że 141 jest ostatnią linią, na postoje powinny być skracane. I że trzeba na tej linii dołożyć w szczycie B trochę brygad.
Ponieważ ten totalny collapse trwa na 141 od wielu miesięcy, był czas, aby do głowy przyszły rozwiązania.

Przede wszystkim, na 141 powinno się przerzucić jeden dodatek B ze 172. Przy nieco krótszej trasie 172 ma w tej chwili 50 min. postojów na kółko, zaś 141 - przy dłuższej trasie - tylko 42 min. Pisano tu zresztą powyżej, że na 172 spóźnienia są o wiele mniejsze.

Można, moim zdaniem bez bólu, zabrać w szczycie B dwa dodatki ze 173 i jeden dodatek ze 183. Dlaczego linie peryferyjne mają częstotliwość 12 min., a linia 141 - 15 min. (kiedyś było 10 min.) ?

Nawet w czasach braku kierowców siły i środki są, tylko trzeba nimi sensownie gospodarować.

Georg
Posty: 6060
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 lis 2023, 11:02

Teoretycznie 141 i 172 są skoordynowane więc niby mają mieć taką samą częstotliwość. W praktyce wiadomo, że rozkład jest fikcją i ta częstotliwość też

man1956
Posty: 1595
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 lis 2023, 11:10

Masz rację. Ta koordynacja, zwłaszcza w godzinach szczytu, była i jest totalną fikcją.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3914
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 30 lis 2023, 11:30

Może zamiast dosypywać brygad w nieskończoność to trzeba pomyśleć o jakimś podziale tego długiego 141?

Georg
Posty: 6060
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 lis 2023, 11:36

primoż pisze:
30 lis 2023, 11:30
Może zamiast dosypywać brygad w nieskończoność to trzeba pomyśleć o jakimś podziale tego długiego 141?
Co byś proponował?

ODPOWIEDZ