Komunikacja miejska na Pradze Południe

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Komunikacja miejska na Pradze Południe

Post autor: ashir » 20 gru 2013, 19:03

ZTM pisze:Przywrócenie trasy podstawowej linii 123 i wydłużenie trasy linii 173

od 21.12.2013 (sobota)

W związku z przywróceniem przejazdu przez ul. Chrzanowskiego, od dnia 21 grudnia 2013 r. od początku kursowania przywraca się podstawową trasę linii 123, tj.

123
DW. WSCHODNI /KIJOWSKA/ – … – Wiatraczna – Chrzanowskiego – Mińska – Stanisławowska – … – DW. WSCHODNI /LUBELSKA/.

Przywraca się funkcjonowanie przystanków:
MPT GROCHÓW 01 i 02,
SIENNICKA 01 i 02,
DWERNICKIEGO 02.

Przystanki w zespołach przystankowych MPT GROCHÓW oraz SIENNICKA będą funkcjonować w nowych lokalizacjach (w zatokach).

Jednocześnie zmienia się trasę linii 173 poprzez wydłużenie jej do Dworca Wschodniego, tj.

173
STARA MIŁOSNA - … - Grochowska – Wiatraczna – Dwernickiego – Stanisławowska (powrót: Mińska – Podskarbińska) – Mińska – Chodakowska – Żupnicza – Bliska – DW. WSCHODNI /LUBELSKA/ (postój na przystanku 06).

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 gru 2013, 8:25

Czyżby było za dużo wniosków o pozostawienie 123 na trasie objazdowej?

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 21 gru 2013, 10:08

O, to 173 to teraz kopia 315. W takim razie to drugie już niepotrzebne?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 gru 2013, 10:15

Potrzebne. ZTM mówił, że obydwie linie będą się wzajemnie uzupełniać. :wink:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 21 gru 2013, 10:28

Wystarczy wrzucić w składak rozkłady obu linii z Lubelskiej i widzimy, że 315 wbija się niemalże idealnie w pół taktu linii 173.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 gru 2013, 10:30

Logiczne, bo wspólnie jadą na odcinku Dw. Wschodni (Lubelska) - Wesoła-Ratusz + obydwie dojeżdżają do Starej Miłosny.

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 21 gru 2013, 23:18

W którym miejscu są teraz zlokalizowane przystanki MPT i Siennicka?

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 21 gru 2013, 23:34

Na wysokości numerów 7 i 19... no nie wiem jak mam to opisać?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 sty 2014, 12:32

Zastanawiam się, czy nie potrzebne byłoby uporządkowanie linii 188 i 523 (obie dublują się na znacznym odcinku, a linia 523 od Przyczółka Grochowskiego jest de facto linią zwykłą z czerwonym numerkiem).
188 - likwidacja linii
182 - DW. ZACHODNI - trasa 523 - PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA 5/7,5/10
523 - STARE BEMOWO - TŁ - WITOLIN (nie wiem ile brygad by zostało, ale przydałoby się podbicie do 5 minut w szczycie, 12 w międzyszczycie i 15 minut w święto)
117 - GOCŁAW - trasa 117 - Centrum - Marszałkowska - Politechnika - trasa 188 - Lotnisko Chopina (15/20/20)
Wtedy na Gocławek dać 102 i 135 (miejsce jest akurat na dwie linie; pasażerowie będą mieli do wyboru więcej możliwości niż obecne 188 do Wiatraka i na TŁ)
Co zyskujemy?
- Przede wszystkim zamiast dwóch linii z różnymi częstotliwościami (188 i 523), jadących często razem - jedną bardzo częstą linię. To rozwiązanie z powodzeniem sprawdziło się już na Bemowie (105, 125, 408=> 105; 501, 507 => 109)
Powrót relacji Wschód-Południe w Centrum (realizowane dotąd przez 117)
Przyspieszenie linii 523 (przydałoby się przy okazji zabranie przystanków: Konarskiego, Park Moczydło, Hala Kopińska i Międzynarodowa) i zwiększenie jej częstotliwości.
Szybszy dojazd z Witolina do Metra.
Czy jest to dobry pomysł?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 sty 2014, 13:17

Olszynka nie strawi takiej częstotliwości jednej linii. Przy aktualnym 523 już bywa ciężko, jak wszystko przyjedzie o czasie, to autobusy się potrafią nie mieścić.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 06 sty 2014, 13:37

Cóż, skoro to 523 jest linią zwykłą z czerwonym numerkiem, to raczej nią powinno się zlikwidować, a nie 188. Więc jeżeli już, to ja bym to widział tak:

182 (6/10/10) – wydłużone przez Al. Prymasa Tysiąclecia i Górczewską do OS. GÓRCZEWSKA
188 (5/7,5/10) – skierowane na trasę PKP OLSZYNKA — DW. ZACHODNI
154 – skrócone do odcinka SASANKI — DW. ZACHODNI (zastąpione na Woli przez silne 182)

I wtedy 523 zlikwidowane, a 175 z częstotliwością 7,5/10/10.
Szeregowy_Równoległy pisze:Olszynka nie strawi takiej częstotliwości jednej linii. Przy aktualnym 523 już bywa ciężko, jak wszystko przyjedzie o czasie, to autobusy się potrafią nie mieścić.
Nawet po wycofaniu dwóch, czyli połowy linii? Bo z tego co widzę, akurat miejsca na Olszynce jest dość dużo, więc samo 523 (czy też 188) i ultrasocjalne 245 myślę że zmieści się bez większego problemu.

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 06 sty 2014, 13:56

Vilén pisze:Cóż, skoro to 523 jest linią zwykłą z czerwonym numerkiem, to raczej nią powinno się zlikwidować, a nie 188. Więc jeżeli już, to ja bym to widział tak:

182 (6/10/10) – wydłużone przez Al. Prymasa Tysiąclecia i Górczewską do OS. GÓRCZEWSKA
188 (5/7,5/10) – skierowane na trasę PKP OLSZYNKA — DW. ZACHODNI
154 – skrócone do odcinka SASANKI — DW. ZACHODNI (zastąpione na Woli przez silne 182)

I wtedy 523 zlikwidowane, a 175 z częstotliwością 7,5/10/10.
Szeregowy_Równoległy pisze:Olszynka nie strawi takiej częstotliwości jednej linii. Przy aktualnym 523 już bywa ciężko, jak wszystko przyjedzie o czasie, to autobusy się potrafią nie mieścić.
Nawet po wycofaniu dwóch, czyli połowy linii? Bo z tego co widzę, akurat miejsca na Olszynce jest dość dużo, więc samo 523 (czy też 188) i ultrasocjalne 245 myślę że zmieści się bez większego problemu.
A co w takim razie z odcinkiem Radiowa do Starego Bemowa? Wszystko na 122? :shock: Kasujesz 154, kasujesz 523. Wat na 20 i 122 się nie utrzyma.
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 06 sty 2014, 14:22

Maciek pisze:A co w takim razie z odcinkiem Radiowa do Starego Bemowa? Wszystko na 122? :shock: Kasujesz 154, kasujesz 523. Wat na 20 i 122 się nie utrzyma.
No to 182 przez Górczewską i Radiową do Starego Bemowa.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 sty 2014, 14:54

Vilen, równie dobrze, a nawet lepiej można odprzystankowić 523.

Nowa linia na Okęcie z centrum? Konkurencja dla S2? Imo nie przejdzie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Staad
Posty: 88
Rejestracja: 14 sie 2006, 13:46

Post autor: Staad » 06 sty 2014, 14:58

ze 188 korzysta bardzo wielu pracowników biurowców przy Iłżeckiej. Kasując 188 zmniejsza się podaż na Żwirki i Wigury i kasuje jedyne bezpośrednie połączenie z TŁ. proponowane zmiany będą niekorzystne dla pasażerów.
SPINNING WORLD

ODPOWIEDZ