Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

Moderatorzy: Wiliam, person

ashir
Posty: 26275
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Komunikacja lokalna w Piasecznie i okolicznych gminach

Post autor: ashir » 31 mar 2014, 20:43

Zresztą ZTM już zrobił stosowną poprawkę w rozkładzie L21 za co oczywiście dziękuję. :wink:

ashir
Posty: 26275
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 kwie 2014, 18:10

Przy okazji wizyty w Piasecznie zauważyłem, że od 25 marca były zmiany na L-5 i L12. Zgodnie z obietnicą L12 zaczęło jeździć w weekendy. Widziałem też dziś ProCity na L-5 co się odzwierciedla w rozkładach, w dni powszednie jeździ na brygadzie szczytowej, a w dni świąteczne na całodziennej. Ponadto L12 jest w całości niskopodłogowe (choć w rozkładach przystankowych jestem pewien, że akurat nie było niskiej podłogi w porównaniu do L-5). Ciekawe co Polonus puszcza na całodzienną brygadę L-5 w DP, bo ona jest wysoka? :razz:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7346
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 02 kwie 2014, 21:10

Ikarusa...

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2711
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 kwie 2014, 21:24

ashir pisze:Ciekawe co Polonus puszcza na całodzienną brygadę L-5 w DP,
O ile pamiętam to Setre
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 26275
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 kwie 2014, 21:30

Domas pisze:Ikarusa...
Pewnie tego z 2007 roku wyprodukowanego z części leżących w magazynie przez 5 lat. Jak zwykle mądra odpowiedź, a na liniach lokalnych nadal niska podłoga to rzadkość. Obecnie na: L-5 (część kursów), L-6, L-7, L12, L21 i przy dobrym humorze przewoźnika L14/L15/L16/L18, a dawniej L19. Pewnie jeździ Solinka (jakbyś nie wiedział wysokopodłogłowa w wersji podmiejskiej) albo Solbus (też wysokopodłogowy i w wersji podmiejskiej). Nadmetraż (niepotrzebny zresztą na tej linii) w postaci Axera już się nie zjawi ze względu na rocznik. :wink:
vernalisadonis pisze:O ile pamiętam to Setre
Setry są średnio o 10 lat za stare. :razz: Raczej Soliny albo Solbusy adekwatnie do zapotrzebowania i wymagań przetargu. :wink:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7346
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 02 kwie 2014, 21:34

A teraz przeczytaj nazwę działu. Dobrze, a teraz przeczytaj nazwę działu poniżej.

ashir
Posty: 26275
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 kwie 2014, 21:43

Może faktycznie temat o obsłudze i rozkładach linii lokalnych byłby już lepszy, ale jakoś tutaj napisałem wspominając o spełnieniu obietnicy na temat niskiej podłogi i kursowania L12 w weekendy. Co było słuszną decyzją, bo od czasu skierowania L-2 na dwukierunkową trasę Z Piaseczna przez Runów i Henryków-Urocze do Złotokłosu to Baszkówka i Wólka Pracka nie miała komunikacji w weekendy. Dużej tam frekwencji nie ma, ale jednak ktoś jeździ. :wink:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7346
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 02 kwie 2014, 22:32

Dobra, widzę, że Twoje rządzą pochwalenia się tripem do Piaseczna jest większa od wartości merytorycznej Twojej wypowiedz, dlatego Ci wytłumaczę prostymi słowami - to, co opisałeś, się tutaj nie nadaje, a do działu niżej, jest nawet specjalny temat.

ashir
Posty: 26275
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 kwie 2014, 7:20

Domas pisze:Dobra, widzę, że Twoje rządzą pochwalenia się tripem do Piaseczna jest większa od wartości merytorycznej Twojej wypowiedz, dlatego Ci wytłumaczę prostymi słowami - to, co opisałeś, się tutaj nie nadaje, a do działu niżej, jest nawet specjalny temat.
Ale ja tylko wracałem przez Piaseczno i wspomniałem o tym, bo ZTM nie jest łaskaw pochwalenia się taką rzeczą jak całotygodniowe L12, niską podłogą też się zawsze można pochwalić. Dopiero na przystanku zauważyłem te bardzo ważne zmiany, ale widać, że komunikacja w tych rejonach Ciebie nie interesuje. A post moderator może zawsze przenieść. :wink:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7346
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 03 kwie 2014, 8:55

Z Centrum na Targówek przez Piaseczno. ZTM raczej się nie chwali zmianami w gminach, a robią to same UG. EOT.

ashir
Posty: 26275
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 kwie 2014, 15:22

Chyba, że trzeba przystanek przesunąć/zawiesić/uruchomić to wtedy i owszem stosowny komunikat się pojawia. Ale w żadnym Centrum to ja nie byłem, nie wiem skąd to wziąłeś. :wink:

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 16 maja 2014, 10:22

piaseczynskie-rozprawki.blog.onet.pl pisze:
Gmina Lesznowola: Trwa dalszy pat w sprawie przpełnionych kursów na linii lokalnej L-3 !!!

Burmistrz Konstancina-Jeziornej Pan Kazimierz Jańczuk otwierał w tym tygodniu nową linię lokalną L-21. Przyglądał się osobiście sytuacji swoich mieszkańców korzystających z linii uzupełniających „L” jeżdżących w ramach Zarządu Transportu Miejskiego. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w nie daleko oddalonej Lesznowoli.

Od wejścia firmy SEKAR-TRANS na nasze linie lokalne L-1, L-3 i L-4 mamy same kłopoty. Głównie związane ze zbyt małymi busami, które nie spełniają oczekiwań lesznowolskich pasażerów. Walkę o zmianę i większe autobusy rozpoczęliśmy pierwszym pismem w dniu 17 stycznia 2013 r. Od tego czasu udało się nam wywalczyć dodatkowy autobus linii L-1, który o godz. 07:06 pojawia się na Łazach i zabiera dzieciaki do Zespołu Szkół w Łazach, a także do Liceum Ogólnokształcącego do Piaseczna. Udało się wprowadzić dodatkowe oznakowanie busów, bo na ul. Łączności w Łazach jeżdżą w dwóch kierunkach. Także rozdzieliliśmy linię L-3 od linii okresowej 807 na ul. Słonecznej, bo obie linie na początku 2013 r. dublowały się. Mimo tych nie wątpliwych sukcesów nadal pozostaje ogromny problem z linią lokalną L-3. Dwa kursy o godz. 08:05 z Jastrzębca do PKP Piaseczno i o 15:10 z PKP Piaseczno do Jastrzębca są strasznie zatłoczone. Mimo wielu pism i próśb kierowanych do Urzędu Gminy Lesznowola i firmy SEKAR-TRANS sytuacja pozostaje bez zmian. W dniu 18 marca 2014 r. otrzymałem kolejne pismo w tej sprawie od gminy Lesznowola. Niestety po raz kolejny mam wrażenie, że Pani wójt nie zdaje sobie sprawy z sytuacji na linii L-3 i problemów pasażerów:

„W odpowiedzi na Pana pismo w sprawie przepełnionych kursów w godzinach szczytu linii L-3 uprzejmie informuję, iż od października ubiegłego roku monitorujemy napełnienie linii L-3. Po zapoznaniu się z wynikami badań dotyczących liczby wsiadających i wysiadających zwróciliśmy uwagę, iż wielu podróżnych to mieszkańcy Piaseczna. W związku z tym faktem w grudniu ub. r. skierowaliśmy pismo do Burmistrza Miasta i Gminy Piaseczno z prośbą o współfinansowanie części linii L-3.

Jednocześnie trwają rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego oraz firmą SEKAR-TRANS w sprawie wypracowania optymalnego rozwiązania w celu poprawy komfortu jazdy pasażerów do czasu określenia nowych warunków na zapotrzebowanie taboru do kolejnego przetargu na obsługę komunikacji pasażerskiej na terenie Gminy Lesznowola. Przewoźnik podejmuje próby rozładowania przepełnionych kursów na przedmiotowej linii”.

Niestety nie mogę zgodzić się z tą odpowiedzią. Po pierwsze na linii L-3 nie ma problemu z pasażerami z gminy Piaseczno. Na tej linii jeżdżą tylko i wyłącznie pasażerowie mieszkających na terenie gminy Lesznowola. Problem z piaseczyńskimi pasażerami występuje tylko i wyłącznie na linii L-1. Tutaj nie tylko podróżują mieszkańcy Bobrowca, ale i Piaseczna. Zwłaszcza, że linia L-1 jako jedyna jeździ regularnie ul. Okrężną w Piasecznie. Na linii L-3 nie ma powyższych problemów. Co do prowadzonych rozmów to rzeczywiście były konsultacje w tej sprawie w dniu 10 stycznia 2013 r. Trudno jest mi naprawdę zrozumieć czemu mimo upływu już blisko 2,5 miesiąca nadal nic się nie zmieniło na linii L-3!. Oczywiście należy zauważyć, że firma SEKAR-TRANS w dniu 13 marca 2014 r. wysłała o godz. 15:10 z PKP Piaseczno dwa autobusy linii L-3, aby rozładować potoki pasażerskie, ale był to incydentalny przypadek.

Niestety nadal Urząd Gminy Lesznowola jak i firma SEKAR-TRANS zapominają o umocowaniach prawnych dotyczących obsługi pasażerów w regularnych kursach. Dlatego warto przypomnieć wszystkim uregulowania w tej sprawie. Zgodnie z przepisem art. 63 ust. 1 ustawy o ruchu drogowym przewóz osób może odbywać się tylko pojazdem do tego przeznaczonym lub przystosowanym. Liczba przewożonych osób nie może przekraczać liczby miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym. Za przewóz większej liczby osób odpowiedzialność będzie więc spoczywała na przewoźniku. Naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest wykroczeniem z art. 86 i 97 Kodeksu wykroczeń karanych karą grzywny (do 5.000 zł). Kierowca pojazdu może natomiast stracić prawo jazdy. Mimo tego nadal dochodzi do naruszeń na linii lokalnej L-3 … Mi już po prostu brakuje słów na to co dzieje się w tej sprawie …

Z wyrazami szacunku
Kamil Myszyński
Stowarzyszenie Niezależne Porozumienie Mieszkańców
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ashir
Posty: 26275
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 maja 2014, 10:33

Tak to jest jak się robi przetarg na 2 lata. :wink:

henio_wpz
Posty: 614
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 16 maja 2014, 13:06

I wygrywa go busiarz :P

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2711
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 16 maja 2014, 21:03

Bernard pisze:Zgodnie z przepisem art. 63 ust. 1 ustawy o ruchu drogowym przewóz osób może odbywać się tylko pojazdem do tego przeznaczonym lub przystosowanym. Liczba przewożonych osób nie może przekraczać liczby miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym. Za przewóz większej liczby osób odpowiedzialność będzie więc spoczywała na przewoźniku. Naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest wykroczeniem z art. 86 i 97 Kodeksu wykroczeń karanych karą grzywny (do 5.000 zł). Kierowca pojazdu może natomiast stracić prawo jazdy.
Jak tak skrupulatnie do tego podejść, to w Warszawie większość linii trzeba zwyczajnie zawiesić.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

ODPOWIEDZ