Komunikacja miejska na Żoliborzu

Moderator: Wiliam

mdnext

[KM] Żoliborz

Post autor: mdnext » 03 sie 2011, 17:33

http://img600.imageshack.us/img600/5881/bojkot.jpg

Jak widać na załączonym obrazku najczęściej na Żoliborzu w okolicy Sadów spotkać można przejazd techniczny. Tymczasem mieszkańcy Przasnyskiej/Elbląskiej mają do pokonania 700-1200 metrów do przystanków Sady Żoliborskie, Elbląska czy Park Olszyna. Z tego ostatniego muszą jechać z przesiadką na 112 na Kaskadę, aby stamtąd koślawą trasą 112 tłuc się do CH Marki.

Ile to jeszcze potrwa?
Niezbędne jest:
- wzmocnienie zespołu przystankowego Przasnyska i Elbląska (powstało tu sporo biur, to nie tereny przemysłowe jak wskazuje mapa na stronie ZTM!!!)
- rozważenie linii na Elbląskiej/Przasnyskiej i zlokalizowanie przystanku przy rondzie - jest przygotowana infrastruktura (zatoki)
- puszczenie jednokierunkowo linii z Elbląskiej: Włościańską do Marymontu (metro)
- rozważenie skierowania 180/114 itp. w ul. Krasińskiego na wysokości Przasnyskiej np. zamiana 114 ze 122 od Conrada do Sadów
- skierowanie jakiejś linii szczytowej na Przasnyską w część przemysłowo-biurową lub przeprowadzenie tędy 303
- rozważenie skierowania 112 lub 156 w okolice Parku Olszyna czy Sadów - obecnie obie linie w kierunku Bródna pomijają Żoliborz (jadą powyżej trasy AK od Kaskady).

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 sie 2011, 17:38

Myślisz, że dlaczego 122 skierowano Krasińskiego zamiast przez Przasnyską? Pytam serio, ciekawy jest twój tok rozumowania.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

mdnext

Post autor: mdnext » 03 sie 2011, 17:39

To rzeczywiście problem - zabrać z jednej czy z innej ulicy. Rozumiem, że nie rozważymy ewentualnego zwiększenia linii, proponujesz więc likwidację 122?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 03 sie 2011, 17:39

mdnext pisze:Z tego ostatniego muszą jechać z przesiadką na 112, aby koślawą trasą 112 tłuc się do CH Marki.
Ktoś ich zmusza do jazdy do CH Marki? Nie mogą sobie pojechać do jakiegokolwiek innego przystanku?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 sie 2011, 17:42

mdnext pisze:proponujesz więc likwidację 122?
Nie, proponuję zostawienie 122 takie, jakie jest teraz, bo teraz jest zajebiste. I z Przasnyskiej najdalsza strefa dojścia do przystanku, powtarzam, najdalsza, to jakieś 450m, czyli 5 minut spaceru. Szczytowa linia jest tam niepotrzebna.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

mdnext

Post autor: mdnext » 03 sie 2011, 17:46

Nie spamuj. Nikt normalny nie będzie jeździł komunikacją miejską w obecnym kształcie, jeśli jeździ np. z Przasnyskiej do Marek, a wiele osób jeździ tam na zakupy. Pozostaje auto i śmiech z osób, które na tym forum godzinami w ten sposób "promują" transport publiczny. A odległość z Przasnyskiej do przyst. Park Olszyna sobie policzcie. Pozostaje (długi) spacer (grubo ponad wyliczenia) albo np. 33+186+112 okrężną drogą.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 sie 2011, 17:52

1) Nie spamuję.
2) Widać dużo osób jest pieprzniętych, bo 122 frekwencję ma.
3) Ile osób jeździ z Przasnyskiej do CH Marki? Konkretną liczbę proszę.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 03 sie 2011, 17:53

mdnext pisze:Nie spamuj.
I kto to pisze?
ObrazekObrazek

mdnext

Post autor: mdnext » 03 sie 2011, 18:01

Oczywiście, że sporo jeździ 122, a nawet sporo rezygnuje, bo 122 jeździ zdecydowanie zbyt rzadko! Skoro jesteś forumowym maniakiem i nie masz nic lepszego do roboty tylko spisujesz sobie autobusy =P~ to proponuję ci wybrać się na Krasińskiego. Możesz też popytać ludzi na Sadach - wiele osób, w tym ja powiedzą ci, czemu chodzą na ten przystanek - bo jeszcze mają siłe i wolą iść 700 m i przynajmniej mieć pewność, że coś przyjedzie, a nie jak ze 122 - ciągła niewiadoma i wiecznie zapchany autobus z Bemowa (mam na myśli oczywiście próbę dostania się do metra, podstawowa potrzeba komunikacyjna, realizowana przez 122 z Przasnyskiej całe 4 razy na godzinę wieczorem!).

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 sie 2011, 18:07

mdnext pisze: Skoro jesteś forumowym maniakiem i nie masz nic lepszego do roboty tylko spisujesz sobie autobusy
Nie sądzę, byśmy się znali, więc nie Tobie oceniać, co mam do roboty, a co nie!
mdnext pisze:bo 122 jeździ zdecydowanie zbyt rzadko!
Zwłaszcza w DS. I, żebyśmy się zrozumieli, chcesz taki rozkład jak ma 191 obecnie?
mdnext pisze: to proponuję ci wybrać się na Krasińskiego
Mieszkam niedaleko, więc pojęcie mam.
mdnext pisze:a nie jak ze 122 - ciągła niewiadoma
122 nie ma aż takich problemów z regularnością...

I o ile ze wzmacnianiem się zgadzam, o tyle ze szczytową linią na Przasnyskiej nie.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 sie 2011, 18:10

mdnext pisze:Nie spamuj. Nikt normalny nie będzie jeździł komunikacją miejską w obecnym kształcie, jeśli jeździ np. z Przasnyskiej do Marek, a wiele osób jeździ tam na zakupy. Pozostaje auto i śmiech z osób, które na tym forum godzinami w ten sposób "promują" transport publiczny. A odległość z Przasnyskiej do przyst. Park Olszyna sobie policzcie. Pozostaje (długi) spacer (grubo ponad wyliczenia) albo np. 33+186+112 okrężną drogą.
Autobus to nie taksówka mający zawieść z punktu A do B bezpośrednio. Nie można mieć autobusu na każdej ulicy

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 03 sie 2011, 18:30

Wyprostowanie trasy przez Krasińskiego do Powązkowskiej 122 było bardzo dobrym posunięciem. Konsekwencją jest duża liczba pasażerów, czasem w godzinach szczytu, niestety, zbyt duża. Tak jest też od strony pętli na Gwiaździstej. Dlatego byłoby dobrze, gdyby od września ZTM puszczał na trasę 122 przynajmniej połowę przegubowców, które można było na niej spotkać 1 sierpnia.
Co do Elbląskiej i Przasnyskiej - swego czasu było rozważane puszczenie lokalnej linii tymi ulicami. Myślę, że dobrym kandydatem jest przekształcona na całotygodniową 303, która niepotrzebnie pałęta się po pl. Wilsona, a tutaj małym taborem mogłaby obsłużyć rejony bez komunikacji. Np. od Broniewskiego przez Elbląską, Przasnyską, Rudnickiego, Matysiakówny do pl. Grunwaldzkiego, al. Wojska Polskiego, Felińskiego, gen. Zajączka, Kokarda do płn. wyjścia ze stacji metra Dworzec Gdański.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sie 2011, 18:32

mdnext pisze:Jak widać na załączonym obrazku najczęściej na Żoliborzu w okolicy Sadów spotkać można przejazd techniczny.
Nic takiego z tego obrazka nie wynika. (-(
mdnext pisze:jeśli jeździ np. z Przasnyskiej do Marek, a wiele osób jeździ tam na zakupy.
Trzy czy cztery dziennie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mdnext

Post autor: mdnext » 03 sie 2011, 18:40

mdnext pisze:bo 122 jeździ zdecydowanie zbyt rzadko!
Zwłaszcza w DS. I, żebyśmy się zrozumieli, chcesz taki rozkład jak ma 191 obecnie?

Myślę, że i co 7 minut nie byłoby pustawe.
mdnext pisze: to proponuję ci wybrać się na Krasińskiego
Mieszkam niedaleko, więc pojęcie mam.

Mieszkasz przy Broniewskiego i odnotowujesz każdy tramwaj pod oknem? Zauważ, że ludzie chcą też dojeżdżać od Przasnyskiej.
mdnext pisze:a nie jak ze 122 - ciągła niewiadoma
122 nie ma aż takich problemów z regularnością...

I o ile ze wzmacnianiem się zgadzam, o tyle ze szczytową linią na Przasnyskiej nie.[/quote]

Nie proponowałem żadnych linii szczytowych. Mówię o rozważeniu nowych linii plus zdecydowanym wzmocnieniu ciągu Elbląska-Sady. Mogliby tu 180 skierować, które jeździ pustawe na Chomiczówkę w obecnej trasie pod cmentarzem.
SławekM pisze:
mdnext pisze:Nie spamuj. Nikt normalny nie będzie jeździł komunikacją miejską w obecnym kształcie, jeśli jeździ np. z Przasnyskiej do Marek, a wiele osób jeździ tam na zakupy. Pozostaje auto i śmiech z osób, które na tym forum godzinami w ten sposób "promują" transport publiczny. A odległość z Przasnyskiej do przyst. Park Olszyna sobie policzcie. Pozostaje (długi) spacer (grubo ponad wyliczenia) albo np. 33+186+112 okrężną drogą.
Autobus to nie taksówka mający zawieść z punktu A do B bezpośrednio. Nie można mieć autobusu na każdej ulicy
Zdecydowanie. Lepiej mieć częsty autobus+częsty tramwaj na jednej ulicy, a na innej, przy równie dużym zaludnieniu, mieć tylko jedną linię. Twój pomysłowy kolega mieszka w okolicy - czyżby właśnie przy Broniewskiego?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 03 sie 2011, 18:45

Widzę, że trolle nie pozwalają, aby na tym forum zaistniała nuda :P

ODPOWIEDZ