Komunikacja miejska na Żoliborzu

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 gru 2017, 13:31

No albo po prostu Powiązkowską na wprost, postój na Dzikiej i powrót przez Stawki. Może faktycznie prościej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 gru 2017, 19:16

Prościej się w ogóle w te korki nie pchać.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Georg
Posty: 5939
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 mar 2018, 16:38

Czy w niedziele wolne od handlu zasadne jest utrzymywanie linii 205 (albo jej podjazdów do Arkadii)? Autobusy, które widziałem dzisiaj jeździły puste. Tylko ciężko byłoby tylko w te niedziele kierować 157 na Hłaski.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 mar 2018, 16:55

Jechałem dzisiaj 205, owszem wiało pustkami, ale czemu miałoby nie podjeżdżać do Ronda Radosława? Po pierwsze to punkt przesiadkowy, po drugie CH Arkadia jest otwarte (i to w większym zakresie niż w dni świąteczne) i również dla mnie to był punkt docelowy. Niedziela wolna od handlu nie oznacza, że centrum handlowe się zamyka. ;)

Georg
Posty: 5939
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 mar 2018, 21:51

Jeśli to punkt przesiadkowy to dlaczego podjazdy są dopiero od 9?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 mar 2018, 21:53

Bo wcześniej 1 z 3 brygad jest wykorzystywana na 203 (a dawniej na 212), a podjazd wymaga dołożenia brygady. :P

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 mar 2018, 13:52

Akurat w DS nie ma BWL 203+205. Po prostu 205/3 zaczyna pracę późno.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 mar 2018, 13:55

To prawda, nie doprecyzowałem. ;)

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 sty 2019, 9:55

Tak się zastanawiam, skoro 205 jest ostatnio zawieszane na wszelkie możliwe okazje, a zamiast tego 157 jeździ przez Hłaski, to czy nie można by zrobić na stałe następująco:
157 na stałe przez Hłaski (liczba brygad i częstotliwość bez zmian)
303 przez Wojska Polskiego (liczba brygad i częstotliwość też bez zmian, przystanki w połowie długości Wojska Polskiego by się przydały, o czym już wielokrotnie była mowa)
205 POWĄZKI CM. WOJSKOWY - Ficowskiego - Powązkowska - Okopowa - Rondo Babka - Al. Jana Pawła II - Pl. Grunwaldzki - Broniewskiego - Matysiakówny - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Ficowskiego - POWĄZKI CM. WOJSKOWY (linia okrężna, ale dwukierunkowa)
380 do wywalenia

Czas przejazdu takiego kółka 205 to ok. 15 minut, czyli nawet mając tylko 3 brygady można by uzyskać częstotliwość 15 minut (a 4 brygady to już na spokojnie, z dłuższymi postojami, albo i co 12 mogłoby być). Na 205+380 jest 3+3=6 brygad, więc nawet oszczędność by była.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sty 2019, 10:58

Jeżeli jakaś komunikacja na Wojska Polskiego jest potrzebna, to na pewno nie w formie jeżdżącego co pół godziny potwora, niezależnie od tego, czy nazywa się on 205, czy 303.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 29 sty 2019, 18:57

A to 303 przez Wojska Polskiego miało by pojechać Krasińskiego - plac Wilsona - Mickiewicza - aleja Wojska Polskiego - Matysiakówny - Rydygiera -Powązki, czy też Broniewskiego - aleja Wojska Polskiego - Mickiewicza - plac Wilsona?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2019, 20:06

157 na Hłaski to imo paździerz, bo ta linia przez Żelazną jeździ byle jak, chociaż przynajmniej (względnie) często. Dla mnie to relacja raczej dla socjali typu 121, 205 czy 303. 110 pewnie też nie jest wzorem punktualności.
121 mogłoby stworzyć ciekawą mikrorelację Ruda - bazarek na Marymoncie (oprócz św. Metra).
303 to przez Włościańską. Nie chce mi się mierzyć, ale dojście z połowy Włościańskiej do M1 albo tramwaju na Broniewskiego pewnie jest całkiem porównywalne do Hłaski - Słodowiec.
Argumentem za 205 było łączenie pl. Wilsona z Arkadią. Tylko że takie coś można przejechać czymkolwiek, np. tramem do Dw. Gdańskiego i tramem do Arkadii.
Ciężko mi uznać, że na Wojska Polskiego jest komunikacja, skoro nie ma tam przystanku. Na obu jej końcach komunikacja jest silna i takie 205 wygląda na nadmiarowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 29 sty 2019, 20:36

KwZ pisze:
29 sty 2019, 20:06
157 na Hłaski to imo paździerz, bo ta linia przez Żelazną jeździ byle jak, chociaż przynajmniej (względnie) często. Dla mnie to relacja raczej dla socjali typu 121, 205 czy 303. 110 pewnie też nie jest wzorem punktualności.
121 mogłoby stworzyć ciekawą mikrorelację Ruda - bazarek na Marymoncie (oprócz św. Metra).
303 to przez Włościańską. Nie chce mi się mierzyć, ale dojście z połowy Włościańskiej do M1 albo tramwaju na Broniewskiego pewnie jest całkiem porównywalne do Hłaski - Słodowiec.
Argumentem za 205 było łączenie pl. Wilsona z Arkadią. Tylko że takie coś można przejechać czymkolwiek, np. tramem do Dw. Gdańskiego i tramem do Arkadii.
Ciężko mi uznać, że na Wojska Polskiego jest komunikacja, skoro nie ma tam przystanku. Na obu jej końcach komunikacja jest silna i takie 205 wygląda na nadmiarowe.
Dlatego przystanek w środku alei Wojska Polskiego trzeba uruchomić. To jest długa ulica, a kwartał ograniczony ulicami Mickiewicza, Rydygiera, Popiełuszki i Krasińskiego zdecydowanie powinien mieć coś w środku. 157 zaś powinno przenieść się na Hłaski i na Wojska Polskiego, ale dopiero z tramwajem na Rudę, najlepiej z relacją skrętną SE na skrzyżowaniu alei Jana Pawła II (i przystankiem tramwajowym Inflancka). A 303 nie ruszałbym z Krasińskiego, Włościańską przydałby się jakiś socjal, jeśli już, bo ta ulica biegnie wzdłuż trasy AK i najlepiej penetruje osiedle ulica Braci Załuskich, która niestety jest za wąska na autobus.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2019, 22:43

Z środka al. Wojska Polskiego (skrzyżowanie z Kozietulskiego) jest ok. 450 m do pl. Grunwaldzkiego, tyleż do pl. Inwalidów, koło 700 m do :mewa: pl. Wilsona i ok. 600 m do Felińskiego. Co ile musiałby jeździć autobus, żeby opłacało się na niego czekać zamiast dołożyć do kilku min spaceru? 450 m to naprawdę akceptowalny dystans do przejścia.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 sty 2019, 6:16

Cuś jak Kazimierzowska...

ODPOWIEDZ