Komunikacja miejska na Żoliborzu
Moderator: Wiliam
No albo po prostu Powiązkowską na wprost, postój na Dzikiej i powrót przez Stawki. Może faktycznie prościej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36588
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Prościej się w ogóle w te korki nie pchać.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Czy w niedziele wolne od handlu zasadne jest utrzymywanie linii 205 (albo jej podjazdów do Arkadii)? Autobusy, które widziałem dzisiaj jeździły puste. Tylko ciężko byłoby tylko w te niedziele kierować 157 na Hłaski.
Jechałem dzisiaj 205, owszem wiało pustkami, ale czemu miałoby nie podjeżdżać do Ronda Radosława? Po pierwsze to punkt przesiadkowy, po drugie CH Arkadia jest otwarte (i to w większym zakresie niż w dni świąteczne) i również dla mnie to był punkt docelowy. Niedziela wolna od handlu nie oznacza, że centrum handlowe się zamyka.
Jeśli to punkt przesiadkowy to dlaczego podjazdy są dopiero od 9?
Bo wcześniej 1 z 3 brygad jest wykorzystywana na 203 (a dawniej na 212), a podjazd wymaga dołożenia brygady.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Akurat w DS nie ma BWL 203+205. Po prostu 205/3 zaczyna pracę późno.
To prawda, nie doprecyzowałem.
Tak się zastanawiam, skoro 205 jest ostatnio zawieszane na wszelkie możliwe okazje, a zamiast tego 157 jeździ przez Hłaski, to czy nie można by zrobić na stałe następująco:
157 na stałe przez Hłaski (liczba brygad i częstotliwość bez zmian)
303 przez Wojska Polskiego (liczba brygad i częstotliwość też bez zmian, przystanki w połowie długości Wojska Polskiego by się przydały, o czym już wielokrotnie była mowa)
205 POWĄZKI CM. WOJSKOWY - Ficowskiego - Powązkowska - Okopowa - Rondo Babka - Al. Jana Pawła II - Pl. Grunwaldzki - Broniewskiego - Matysiakówny - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Ficowskiego - POWĄZKI CM. WOJSKOWY (linia okrężna, ale dwukierunkowa)
380 do wywalenia
Czas przejazdu takiego kółka 205 to ok. 15 minut, czyli nawet mając tylko 3 brygady można by uzyskać częstotliwość 15 minut (a 4 brygady to już na spokojnie, z dłuższymi postojami, albo i co 12 mogłoby być). Na 205+380 jest 3+3=6 brygad, więc nawet oszczędność by była.
157 na stałe przez Hłaski (liczba brygad i częstotliwość bez zmian)
303 przez Wojska Polskiego (liczba brygad i częstotliwość też bez zmian, przystanki w połowie długości Wojska Polskiego by się przydały, o czym już wielokrotnie była mowa)
205 POWĄZKI CM. WOJSKOWY - Ficowskiego - Powązkowska - Okopowa - Rondo Babka - Al. Jana Pawła II - Pl. Grunwaldzki - Broniewskiego - Matysiakówny - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Ficowskiego - POWĄZKI CM. WOJSKOWY (linia okrężna, ale dwukierunkowa)
380 do wywalenia
Czas przejazdu takiego kółka 205 to ok. 15 minut, czyli nawet mając tylko 3 brygady można by uzyskać częstotliwość 15 minut (a 4 brygady to już na spokojnie, z dłuższymi postojami, albo i co 12 mogłoby być). Na 205+380 jest 3+3=6 brygad, więc nawet oszczędność by była.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27362
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeżeli jakaś komunikacja na Wojska Polskiego jest potrzebna, to na pewno nie w formie jeżdżącego co pół godziny potwora, niezależnie od tego, czy nazywa się on 205, czy 303.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A to 303 przez Wojska Polskiego miało by pojechać Krasińskiego - plac Wilsona - Mickiewicza - aleja Wojska Polskiego - Matysiakówny - Rydygiera -Powązki, czy też Broniewskiego - aleja Wojska Polskiego - Mickiewicza - plac Wilsona?
157 na Hłaski to imo paździerz, bo ta linia przez Żelazną jeździ byle jak, chociaż przynajmniej (względnie) często. Dla mnie to relacja raczej dla socjali typu 121, 205 czy 303. 110 pewnie też nie jest wzorem punktualności.
121 mogłoby stworzyć ciekawą mikrorelację Ruda - bazarek na Marymoncie (oprócz św. Metra).
303 to przez Włościańską. Nie chce mi się mierzyć, ale dojście z połowy Włościańskiej do M1 albo tramwaju na Broniewskiego pewnie jest całkiem porównywalne do Hłaski - Słodowiec.
Argumentem za 205 było łączenie pl. Wilsona z Arkadią. Tylko że takie coś można przejechać czymkolwiek, np. tramem do Dw. Gdańskiego i tramem do Arkadii.
Ciężko mi uznać, że na Wojska Polskiego jest komunikacja, skoro nie ma tam przystanku. Na obu jej końcach komunikacja jest silna i takie 205 wygląda na nadmiarowe.
121 mogłoby stworzyć ciekawą mikrorelację Ruda - bazarek na Marymoncie (oprócz św. Metra).
303 to przez Włościańską. Nie chce mi się mierzyć, ale dojście z połowy Włościańskiej do M1 albo tramwaju na Broniewskiego pewnie jest całkiem porównywalne do Hłaski - Słodowiec.
Argumentem za 205 było łączenie pl. Wilsona z Arkadią. Tylko że takie coś można przejechać czymkolwiek, np. tramem do Dw. Gdańskiego i tramem do Arkadii.
Ciężko mi uznać, że na Wojska Polskiego jest komunikacja, skoro nie ma tam przystanku. Na obu jej końcach komunikacja jest silna i takie 205 wygląda na nadmiarowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Dlatego przystanek w środku alei Wojska Polskiego trzeba uruchomić. To jest długa ulica, a kwartał ograniczony ulicami Mickiewicza, Rydygiera, Popiełuszki i Krasińskiego zdecydowanie powinien mieć coś w środku. 157 zaś powinno przenieść się na Hłaski i na Wojska Polskiego, ale dopiero z tramwajem na Rudę, najlepiej z relacją skrętną SE na skrzyżowaniu alei Jana Pawła II (i przystankiem tramwajowym Inflancka). A 303 nie ruszałbym z Krasińskiego, Włościańską przydałby się jakiś socjal, jeśli już, bo ta ulica biegnie wzdłuż trasy AK i najlepiej penetruje osiedle ulica Braci Załuskich, która niestety jest za wąska na autobus.KwZ pisze: ↑29 sty 2019, 20:06157 na Hłaski to imo paździerz, bo ta linia przez Żelazną jeździ byle jak, chociaż przynajmniej (względnie) często. Dla mnie to relacja raczej dla socjali typu 121, 205 czy 303. 110 pewnie też nie jest wzorem punktualności.
121 mogłoby stworzyć ciekawą mikrorelację Ruda - bazarek na Marymoncie (oprócz św. Metra).
303 to przez Włościańską. Nie chce mi się mierzyć, ale dojście z połowy Włościańskiej do M1 albo tramwaju na Broniewskiego pewnie jest całkiem porównywalne do Hłaski - Słodowiec.
Argumentem za 205 było łączenie pl. Wilsona z Arkadią. Tylko że takie coś można przejechać czymkolwiek, np. tramem do Dw. Gdańskiego i tramem do Arkadii.
Ciężko mi uznać, że na Wojska Polskiego jest komunikacja, skoro nie ma tam przystanku. Na obu jej końcach komunikacja jest silna i takie 205 wygląda na nadmiarowe.
Z środka al. Wojska Polskiego (skrzyżowanie z Kozietulskiego) jest ok. 450 m do pl. Grunwaldzkiego, tyleż do pl. Inwalidów, koło 700 m do pl. Wilsona i ok. 600 m do Felińskiego. Co ile musiałby jeździć autobus, żeby opłacało się na niego czekać zamiast dołożyć do kilku min spaceru? 450 m to naprawdę akceptowalny dystans do przejścia.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!