Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 maja 2019, 21:20

Na pewno powody historyczne były istotne (wspólny przystanek z 710 i 724). Przy Królikarni jest miejsce na 218 tylko, Metro Wierzbno z tym toitoiem jest dobre na dodatki :/ W mordorze nie tylko nie ma ulic, ale też pętli. Teoretycznie mogłaby jeździć linia Domaniewską do Spartańskiej przez Suwak, ale tu głównie wszyscy woleliby do metra.

Może 218 do Żwirki, a 308 całodzienne, może nawet Domaniewską do Wilanowskiej.
ŁK

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 31 maja 2019, 22:02

Łukasz pisze:
31 maja 2019, 21:20
Przy Królikarni jest miejsce na 218 tylko, Metro Wierzbno z tym toitoiem jest dobre na dodatki :/
NIe musi być kraniec na tym samym przystanku. Może być postój np. na Krasickiego po skręcie z Woronicza, chociaż tam jest trochę daleko do tramwajów na Puławskiej.
W mordorze nie tylko nie ma ulic, ale też pętli. Teoretycznie mogłaby jeździć linia Domaniewską do Spartańskiej przez Suwak, ale tu głównie wszyscy woleliby do metra.
W jakim sensie nie ma ulic ? Przecież 218 i 308 jakoś jeżdżą, po ulicach przecież, nie po dachach budynków. ;) Jakąś pętlę uliczną można dla jeszcze jednej linii wykombinować. Chociażby takie hipotetyczne 217 mogłoby jechać np. Domaniewska - Suwak - Konstruktorska (postój na przyst. Os. Nowy Mokotów 03) - Konstruktorska - Postępu - Domaniewska... No i właśnie dowoziłoby do Metra Wilanowska (od tych przystanków na Bukowińskiej jest do wejść do metra podobna odległość co od pętli).
A na Spartańskiej to już chyba kolejna linia się nie zmieści, kiedyś były 3 linie, ale chyba nie tak częste jak obecne i nie było ładowania prądem wtedy.
Może 218 do Żwirki, a 308 całodzienne, może nawet Domaniewską do Wilanowskiej.
Ale takie 228 Włochy - Rakowiec - Mokotów byłoby fajną linią 'średnicową', jednocześnie nie zaliczającą nadmiernych korków. 218 tylko do Żwirki już by nie było tak atrakcyjne.

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 maja 2019, 22:40

Jeżdżą po dachach - samochodów. Są jednopasmówki zastawione samochodami.

Linia omijająca Domaniewską przy wyjeździe jest średnia, ale na pewno mogłaby zawracać przy Racjonalizacji.
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 31 maja 2019, 23:16

Można jeszcze 108 podzielić i zainwestować w południową część. Albo puścić tę linię co się na Sikorskiego i Idzikowskiego domagali :idea: . Albo jedno i drugie :P . Przy okazji 308 i 108 by się jakoś razem spasowało.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 maja 2019, 23:54

O potrzebie rozcięcia potwora 108 piszę dawno.

102 Młynów - Siekierki jako podstawa komunikacji na Bartyckiej. Musi być mocniejsze niż dziś, wraz z przyzwoitym 103 zapewnia dostateczną podaż na Płockiej otoczonej przez metro, tramwaje i SKM, więc 136 po 12 latach uwalniamy z pomyłki w postaci wydłużenia na Wolę.

Słabsze z pary 102/167 ląduje pod elektrociepłownią, mocniejsze pod kościołem; aby o tym zdecydować, trzeba wiedzieć, jak Znana będzie jeździć do metra po otwarciu tegoż (bo to determinuje dalszy byt i kształt 167), więc się roztkliwiać nad tym nie będę. Może być alternatywnie tak, że 167 w ogóle nie jest nikomu nigdzie potrzebne, więc wtedy solidne 102 na Bartyckiej i Polskiej i solidne 168 (typu kursy Gocław - MPM podwajające dzisiejszą częstotliwość) na Nowoczerniakowskiej.

108 się robi w miarę mocne i jedzie z Siekierek-Kominów Gołkowską, Bonifacego na Wilanowską. Może jechać nawet dalej w Mordor, jak trzeba i nie zabije to regularności za bardzo.

164 likwidujemy i puszczamy na Kępę Zawadowską 130 z wyraźną ulgą wraca na Wilanów.

Na Augustówce ląduje 159 wydłużone na Sadybę.

Po 102 na Pradze nikt nie płacze. 202 zyskuje normalną częstotliwość w MS/DS.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lip 2019, 11:23

Po wakacjach otwierają Woronicza do Żwirki. Pewnie zjazdy na Woronicza będą jeździć tamtędy. Ale czy jest planowane coś Domaniewską prosto od Metra Wilanowska i dalej przez Woronicza (Suwak/Racjonalizacji) dokądś? 228? Internet milczy raczej.
ŁK

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 lip 2019, 11:32

Łukasz pisze:
09 lip 2019, 11:23
Po wakacjach otwierają Woronicza do Żwirki. Pewnie zjazdy na Woronicza będą jeździć tamtędy. Ale czy jest planowane coś Domaniewską prosto od Metra Wilanowska i dalej przez Woronicza (Suwak/Racjonalizacji) dokądś? 228? Internet milczy raczej.
Krązy pomysł/plota po linternetach, że nową Woronicza pojedzie... 136.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 lip 2019, 12:24

Łukasz pisze:
09 lip 2019, 11:23
Po wakacjach otwierają Woronicza do Żwirki. Pewnie zjazdy na Woronicza będą jeździć tamtędy. Ale czy jest planowane coś Domaniewską prosto od Metra Wilanowska i dalej przez Woronicza (Suwak/Racjonalizacji) dokądś? 228? Internet milczy raczej.
Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy Mokotowa chcą zabrać autobus ursynowsko-włochowsko-ursuski i władować go w MORDOR?
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lip 2019, 12:40

Stary Pingwin pisze:
Łukasz pisze:
09 lip 2019, 11:23
Po wakacjach otwierają Woronicza do Żwirki. Pewnie zjazdy na Woronicza będą jeździć tamtędy. Ale czy jest planowane coś Domaniewską prosto od Metra Wilanowska i dalej przez Woronicza (Suwak/Racjonalizacji) dokądś? 228? Internet milczy raczej.
Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy Mokotowa chcą zabrać autobus ursynowsko-włochowsko-ursuski i władować go w MORDOR?
Bardziej rzeczywiście myślałem o czymś do Instalatorów. Masz rację, że czekanie w mordorze na autobus stojący we Wlochach jest bez sensu.

Czy 136 na Racławickiej nie jest potrzebne z kolei?
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 lip 2019, 12:57

Jest potrzebne. Tak samo jest potrzebna nowa linia ........Domaniewska-Suwak-Woronicza do Żwirki i Wigury i dalej....... Odciąży pracujące na granicy zabieralności linie z Marynarskiej.
miłośnik 13N

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 09 lip 2019, 23:31

Zabranie 136 z Racławickiej będzie wymagać zastępstwa, także tak jak pisze @Stary Pingwin, potrzeba nowej linii. I tu zastanawiam się czy na początek starczy 328 POPULARNA - Instalatorów - 1 Sierpnia - Racjonalizacji - Domaniewska - METRO WILANOWSKA czy może inna kombinacja np. z Rakowca/Szczęśliwic. Ostatnio ktoś proponował pożenienie 504 i 401. Może więc północny odcinek 504 mogłoby zastąpić 1xx RONDO DASZYŃSKIEGO - Zwirki i Wigury - Domaniewska - BOKSERSKA/METRO WILANOWSKA.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 10 lip 2019, 0:44

Ostatnio ktoś proponował pożenienie 504 i 401. Może więc północny odcinek 504 mogłoby zastąpić 1xx RONDO DASZYŃSKIEGO - Zwirki i Wigury - Domaniewska - BOKSERSKA/METRO WILANOWSKA

:-k Już jakiś ruch w tym temacie został poczyniony. 504 kursami wariantowymi dojeżdża do WKD Raków. Jak by nie patrzeć, jest to z dala od jego podstawowej trasy.
188 M Wilanowska - M Daszyńskiego
143 Kolonia - Pruszkowska (?) (fik?)
175 Lotnisko - Centrum
128 Szczęśliwice - Pl Piłsudskiego
Stary Pingwin pisze:
09 lip 2019, 12:24
Łukasz pisze:
09 lip 2019, 11:23
Po wakacjach otwierają Woronicza do Żwirki. Pewnie zjazdy na Woronicza będą jeździć tamtędy. Ale czy jest planowane coś Domaniewską prosto od Metra Wilanowska i dalej przez Woronicza (Suwak/Racjonalizacji) dokądś? 228? Internet milczy raczej.
Nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy Mokotowa chcą zabrać autobus ursynowsko-włochowsko-ursuski i władować go w MORDOR?
Ja jestem w szoku jak okolice Instalatorów się pobudowały. Rakowska - oczywiście z kostki bo jak inaczej - przechodzi przez place pełne dźwigów, wokół jedyną alternatywą do wydostania się w stronę miasta to albo 228/328 lub z buta do PKP Rakowiec. Częściej z tego duetu może pojechać raczej tylko ta druga, bo ani Ursus, ani DHL nie potrzebują częstszej linii. Chociaż muszę przyznać, że 228 ma fajną trasę, a nowy fragment Woronicza idealnie pasuje żeby właśnie tędy pojechało do pętli Metro Wilanowska, to boję się o to jak mordor może rozłożyć linię na łopatki.

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 10 lip 2019, 11:25

PiotrekP pisze:
10 lip 2019, 0:44
Chociaż muszę przyznać, że 228 ma fajną trasę, a nowy fragment Woronicza idealnie pasuje żeby właśnie tędy pojechało do pętli Metro Wilanowska, to boję się o to jak mordor może rozłożyć linię na łopatki.
Wypadnie wtedy opcja przesiadki z 228 na linie ze Żwirki i Wigury. Przystanek Novotel na 1 Sierpnia jest bardzo daleko od skrzyżowania, a po skręcie w lewo takiego przystanku nie będzie. To by miało więcej sensu, jakby dobudować brakujący odcinek Racławickiej między Mołdawską a Grójecką, bo projekt przebudowy skrzyżowania Grójecka/Harfowa/Racławicka nawet zakłada taką opcję i na Racławickiej będzie zatoka przystankowa. No, ale to pieśń przyszłości.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 10 lip 2019, 11:58

Prędzej od Racłąwickiej na Szczęśliwice doczekamy się przebudowy wiaduktu w związku z przebudową do czterech torów linii do Piaseczna ;)

Jeśli chodzi o przystanek - w kierunku południowym zmieści się za wiaduktem zatoczka. W kierunku północnym przystanek mógłby być na jezdni, podobnie jak nieodległy ZP Baleya.

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 10 lip 2019, 12:33

Gdynianin pisze:
10 lip 2019, 11:58
Prędzej od Racłąwickiej na Szczęśliwice doczekamy się przebudowy wiaduktu w związku z przebudową do czterech torów linii do Piaseczna ;)
A teraz poważnie? ;)
Bo uzależnianie czegokolwiek od decyzyjności i planów kolejarzy, to... no właśnie.

ODPOWIEDZ