Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 lip 2019, 11:24

518 obsługuje dokładnie tyle samo wspólnych przystanków na PTK, co omawiane 128+175.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 wrz 2019, 20:27

Zaczynaja się ciemne i deszczowe dni, a więc i korki na Służewcu większe niż zwykle. Terminu otwarcia Postępu nie widać, więc wozokilometry (choć raczej wozogodziny) marnują się w betonowych korkach.

Czy jest jednak konieczne przemierzanie Mordoru na pusto przez stado dwóch 308 o 19:15?

Btw po 10 któreś 31 na Służewcu pokazywało „odjazd za 29 minut. Coś się sypło?
ŁK

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 paź 2019, 17:34

Niedawno otworzyli rondo przy Woronicza i Etiudy oraz kilkaset metrów Woronicza wgłąb, w kierunku Żwirki. Ulica jest bardzo wąska, podejrzanie wąska - a osiedli buduje się mnóstwo, bardzo mnóstwo. Wyglada, że autobus do metra będzie musiał tamtędy jeździć i to raczej często, ale ta jednopasmówka mnie przeraża.
ŁK

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 16 paź 2019, 18:15

Łukasz pisze:
16 paź 2019, 17:34
Niedawno otworzyli rondo przy Woronicza i Etiudy oraz kilkaset metrów Woronicza wgłąb, w kierunku Żwirki. Ulica jest bardzo wąska, podejrzanie wąska - a osiedli buduje się mnóstwo, bardzo mnóstwo. Wyglada, że autobus do metra będzie musiał tamtędy jeździć i to raczej często, ale ta jednopasmówka mnie przeraża.
A jakieś miejsce na zatoki jest?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 paź 2019, 18:17

Tak. Jest jeszcze jedno rondo, przy obu są zatoki.
ŁK

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 16 paź 2019, 21:37

Tak, są.
Obrazek

A jeden pas jak najbardziej wystarczy. Bo i tak dalej nie ma która ulica przyjąć ruchu. Żwirki w kierunku Banacha zapchane, więc jedyne alternatywy to 1 Sierpnia lub jazda do Hynka.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 paź 2019, 21:40

Gdybyśmy umieli ruszać, to 1 pas by wystarczył. A jeśli jest tak, że gość przy Żwirki rusza, a przy Woronicza będzie ktoś ruszać 10 minut później, to się nie da. Przy 2 pasach w dziury wjeżdżają ci bardziej dynamiczni i jakoś to idzie.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 paź 2019, 21:57

I bardzo dobrze że 1 pas, nie ma po co i gdzie dalej pompować ruchu samochodowego.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 paź 2019, 22:45

1 pas nie pomoże samochodom a zaszkodzi autbusom. O ile w weekendy bym chciał tamtędy jeździć, to w szczycie oddałbym te trasę autobusom.
ŁK

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 paź 2019, 0:09

BTW, czy są choćby nieoficjalne informacje, do której w końcu stacji metra dojedzie 228 i jaką trasą za nowym odcinkiem Woronicza?

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 paź 2019, 10:02

Yelonker pisze:BTW, czy są choćby nieoficjalne informacje, do której w końcu stacji metra dojedzie 228 i jaką trasą za nowym odcinkiem Woronicza?
Chyba nie ma. Ale o ile jeszcze niedawno byłem przekonany, że to musi jeździć Domaniewską do Wilanowskiej, to patrząc na te bloki, to raczej będzie trzeba najprościej do Wierzbna.
ŁK

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 17 paź 2019, 10:23

Ale jest jeszcze chyba kwestia dowozu do biur. Jakby miał jechać od razu do Wierzbna, to potrzebna byłaby jeszcze przesiadka, a w 218 i 308 nie ma za bardzo rezerw na nowych pasażerów.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 paź 2019, 10:53

lumx pisze:Ale jest jeszcze chyba kwestia dowozu do biur. Jakby miał jechać od razu do Wierzbna, to potrzebna byłaby jeszcze przesiadka, a w 218 i 308 nie ma za bardzo rezerw na nowych pasażerów.
Ale 1 sierpnia raczej też by wolało do Wierzbna. Stamtąd jechałoby się jakieś 12-15 minut do metra, mniej niż 20 z Instalatorów. Nie ma chyba szybszej drogi.

Ogólnie to jest tu sporo do pomieszania, bo jeszcze wiadukt na Postępu, odrobinę bezsensowne 365, rozbudowująca się Klobucka, a wzmocnienie 165 da zdecydowaną nadpodaż na Wilanowskiej do Galmoku.

Jeszcze 136 do podziału i raczej 138 też.
ŁK

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 17 paź 2019, 11:19

Łukasz pisze:
17 paź 2019, 10:02
Chyba nie ma. Ale o ile jeszcze niedawno byłem przekonany, że to musi jeździć Domaniewską do Wilanowskiej, to patrząc na te bloki, to raczej będzie trzeba najprościej do Wierzbna.
Przecież większość "tych bloków" już tam stoi od dawna, a ci co nie używają samochodu korzystają już z 218 i z linii na Racławickiej.

Teraz powstaje tam inwestycja Dantexu i Marina 2. Z tym, że z tej drugiej ciążenie będzie szło na przystanki w rejonie Racławickiej i Żwirek. Nowy popyt będzie wiązał się przede wszystkim ze stworzenia nowej relacji z Włoch (Stare Włochy, Instalatorów, 1 Sierpnia) w kierunku biur na Służewcu.
Łukasz pisze:
17 paź 2019, 10:53
lumx pisze:Ale jest jeszcze chyba kwestia dowozu do biur. Jakby miał jechać od razu do Wierzbna, to potrzebna byłaby jeszcze przesiadka, a w 218 i 308 nie ma za bardzo rezerw na nowych pasażerów.
Ale 1 sierpnia raczej też by wolało do Wierzbna. Stamtąd jechałoby się jakieś 12-15 minut do metra, mniej niż 20 z Instalatorów. Nie ma chyba szybszej drogi.
Ale w DP to biura na Służewcu, a nie metro, będą kluczowym celem dla 228 z Instalatorów i 1 Sierpnia. A Woronicza, położona na skraju klastra biurowego, temu nie pomaga. Pętla do metra jest tylko dodatkiem. Niezbędnym, ale dodatkiem.

W relacji do centrum Instalatorów czy większość 1 Sierpnia nie będą przesiadać się do św. Metra, tylko jechać pociągiem, tramwajem po Grójeckiej lub jakimś 175/188. Szczególnie, że w DP istnieje ryzyko korków na Woronicza. Te 12-15 minut do metra nie zachwyca, kiedy w 20 można dojechać częstym tramwajem do samej patelni lub Towarowej.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 paź 2019, 13:12

Jak wczoraj tam jechałem, to miałem wrażenie, że sporo bloków powstaje (co jest przeszkodą zresztą do budowy pozostałego kawałka ulicy, jak pisze Lepszy Służewiec). Poza tym pojawił się sens wychodzenia bramy od strony Woronicza przy samej ulicy, dokąd będzie bliżej niż do Racławickiej.

Ogólnie to się zgadzam, że większość potoku będzie do mordoru. Jeśli tak, to opcje na 228 są 2: Domaniewska do Metra Wilanowska, o co proszą mieszkańcy, albo Postępu do Bokserskiej, ewentualnie dalej do Ronda UE przez Jadźwingów, co by odciążyło na końcu jeszcze 165.

A jak zagrałoby 136 przez Woronicza, Postępu, Kłobucką do Wyczółek/Półeczki/Centrum Onkologii, a 138 na Ursynów z Metra Politechnika?
ŁK

ODPOWIEDZ