Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 08 gru 2021, 14:04

Skoro doszliśmy do 228 jako w miarę sensownej międzydzielnicówki, to może warto byłoby ją skierować przez P7P na Niedźwiadek, załatwiając przy okazji dojazd tegoż do PKP Włochy oraz ciekawą alternatywę dla niekursującego w DS 401 w relacji na Mokotów. A może i nawet w DP mogłoby się sprawdzić dla niektórych części Mordoru.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 gru 2021, 14:16

fik pisze:
08 gru 2021, 13:48
Prowadzenie linii z 1 Sierpnia w Nowoworoniczą rodzi istotne problemy z absurdalnie niedogodnymi przesiadkami, uważam że to powinno jakoś na zakładkę iść, przy okazji dając więcej możliwości przesiadek.
Nie ma w terenie miejsca na uzupełnienie ZP PKP Żwirki i Wigury poprzez przystanek w stronę Centrum?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 gru 2021, 14:33

Niezależnie od rzeczonego uzupełnienia (gdzie?), trzeba by było zapewnić możliwość przejścia między przystankiem nowym a istniejącym, co też będzie istotnym wyzwaniem. Zwłaszcza jeśli mamy dogmat o niezwężaniu ulic i budowaniu zatok.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 gru 2021, 15:34

Zasadniczo 218 jest moim zdaniem absolutnie wystarczające, ZP Racjonalnizacji i Maklakiewicza obejmują strefą dojścia całą część mieszkaniową, która ma daleko do Baleya i tramwajów na Marynarskiej. Po prostu przystanki są tam nawciskane w opór, stąd wrażenie, że "daleko bo tyyyyyle przystanków".

Ewentualnie można by przekierować 218 na Suwak, o ile ma ku temu parametry.

Co do 228 - trzeci pas zaczyna się i tak od skrzyżowania z I sierpnia i to przystankiem autobusowym, więc równie dobrze można go zrobić buspasem aż do Baleya - na przepustowość nie będzie to miało absolutnie żadnego wpływu, bo tę trzyma w tym kierunku Racławicka. A na buspasie przystanek można zrobić gdziekolwiek, choć oczywiście najlogiczniej tam, gdzie jest jakieś przejście dla pieszych. W związku z tym ja bym proponował zrobić go na prawym pasie (obecnie do skrętu) przed Woronicza, ze śluzą umożłiwiającą wyjazd autobusu bezkolizyjnie z prawoskrętem/pieszymi. Bo rozumiem, że zrobienie normalnych pasów na północnym wlocie skrzyżowania z I sierpnia i przeniesienie przystanku na wylot niedasie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 gru 2021, 15:42

Ja się osobiście z argumentacją dotyczącą trzeciego pasa zgadzam, ale w przeciwnym kierunku też są trzy pasy i trzeba było św. zatoczkę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 08 gru 2021, 16:10

Jak 136 się nie podoba to zabieramy tam gdzie było. Dajemy 141 przez Woronicza i Idzikowskiego - jest dojazd do metra. A w zamian 141 zabranego z Odyńca podbijamy 172 do częstotliwości dawnej - co 8 minut. Bo przecież ta koordynacja 172 i 141 to w praktyce kpina.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 gru 2021, 17:12

Glonojad pisze:Zasadniczo 218 jest moim zdaniem absolutnie wystarczające, ZP Racjonalnizacji i Maklakiewicza obejmują strefą dojścia całą część mieszkaniową, która ma daleko do Baleya i tramwajów na Marynarskiej. Po prostu przystanki są tam nawciskane w opór, stąd wrażenie, że "daleko bo tyyyyyle przystanków".

Ewentualnie można by przekierować 218 na Suwak, o ile ma ku temu parametry.

Co do 228 - trzeci pas zaczyna się i tak od skrzyżowania z I sierpnia i to przystankiem autobusowym, więc równie dobrze można go zrobić buspasem aż do Baleya - na przepustowość nie będzie to miało absolutnie żadnego wpływu, bo tę trzyma w tym kierunku Racławicka. A na buspasie przystanek można zrobić gdziekolwiek, choć oczywiście najlogiczniej tam, gdzie jest jakieś przejście dla pieszych. W związku z tym ja bym proponował zrobić go na prawym pasie (obecnie do skrętu) przed Woronicza, ze śluzą umożłiwiającą wyjazd autobusu bezkolizyjnie z prawoskrętem/pieszymi. Bo rozumiem, że zrobienie normalnych pasów na północnym wlocie skrzyżowania z I sierpnia i przeniesienie przystanku na wylot niedasie.
218 jest trochę po coś innego, niemniej tu można pracować częstotliwością w połączeniu z 308.

Po Suwaku na razie jeździ się ciężko, oprócz 3 hopek i przejść dla pieszych są problemy z parkowaniem i niezakończoną budową oraz zakrętami przy rondzie z Etiudy.

Można zrobić pętle na rondzie przy Wyględowskiej, jednak wtedy odpadnie dojazd do Żwirki.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 gru 2021, 22:01

fik pisze:
08 gru 2021, 15:42
Ja się osobiście z argumentacją dotyczącą trzeciego pasa zgadzam, ale w przeciwnym kierunku też są trzy pasy i trzeba było św. zatoczkę.
W przeciwnym kierunku jest ta zatoczka równie bezsensowna, ale jednak byłby to przystanek w ciągu trzech pasów ogólnych o istotnej długości. Tutaj można natomiast to sprzedąc uprzywilejowaniem autobusów nawet.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1596
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 09 gru 2021, 7:41

@Łukasz
Parkowanie jest straszne. Zarówno na Suwaku jak i na Domaniewskiej. Tam jest kopalnia pieniędzy dla straży miejskiej, wystarczy się tylko po nie schylić. Przez tydzień pisałem na 19115, ale chłopaki są na tyle leniwi, że jedyne co pozostaje, to chyba tylko kopać w zderzaki...
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 gru 2021, 8:43

Daniel_FCB pisze:[mention]Łukasz[/mention]
Parkowanie jest straszne. Zarówno na Suwaku jak i na Domaniewskiej. Tam jest kopalnia pieniędzy dla straży miejskiej, wystarczy się tylko po nie schylić. Przez tydzień pisałem na 19115, ale chłopaki są na tyle leniwi, że jedyne co pozostaje, to chyba tylko kopać w zderzaki...
Ja tez pisze
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 lut 2022, 17:13

Czy ktoś ma jakiś pomysł z jakiej okazji istnieje taka linia jak 365? Nie dość że dowozi pasażerów z Cybernetyki do innej stacji niż 317, to jeszcze nie trudno odnieść wrażenie że istnieje tylko dla jednego przystanku (ZP Centrum Targowe), gdzie wcale tłumu ludzi nie dowozi. Nawiasem mówiąc nawet na Wilanowskiej tłumów w niej nie zaobserwowałem. Z "Centrum Targowego" do pętli na Bokserskiej jest zaledwie 350 metrów, a jednak oferta dużo bogatsza, co powoduje że zapewne większość zainteresowanych idzie właśnie tam. Gdyby te 3 dodatki z 365 przerzucić na 317 (tak, wiem że inny rozmiar taboru, ale akurat Woronicza zazwyczaj ma problem z niedoborem solówek) to mogłoby jeździć co 12 minut w szczycie, zamiast co 15, albo przeznaczyć je po prostu na jakikolwiek inny pożyteczny cel.

W ogóle na Mokotowie jest jakiś straszny problem jeśli chodzi o dowóz do stacji Wilanowska i Służew z rejonu Wilanowa i Stegien. Np. 108 jest jedyną linią ze Stegien która jedzie na Metro Wilanowska, tak samo 317 jest jedyną linią z alei Wilanowskiej która jedzie do Metra Służew. Nie mam pojęcia czy ma to jakikolwiek głębszy sens, choć chyba najczytelniej byłoby gdyby wszystkie linie z danego ciągu dojeżdżały do tej samej stacji. Szczególnie jeśli mówimy o 108 czy 317 które nie mają rewelacyjnej częstotliwości, więc jeśli ktoś chce się przesiąść z metra i jechać dalej na Stegny to najprędzej zapewne i tak przesiądzie się na Służewie, tak samo jest pewnie jeśli chodzi o jazdę na aleję Wilanowską. W przypadku 108 widać to całkiem mocno, mając tę linię kiedyś w sobotę, udało mi się przewieźć na wyjeździe z pętli maksymalnie około 5 osób.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 lut 2022, 18:08

Sugerujesz, że 365 jeździ na przegubach, żeby poprawić wentylację mordoru?

A 365 to nawet zastępuje 317 tam, gdzie jest potrzebne, jak nie przyjeżdża z miasta na czas, czyli swojego czasu często.

To, ze dowozi do innej stacji niż 317 to bez znaczenia, za to jeździ tam, gdzie 218 i 165, dając częstotliwość 5 minut od ronda UE to Mw (akurat 4-4-7, ale i tak nie jeżdżą co do minuty).
ŁK

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 lis 2022, 10:42

https://www.petycjeonline.com/petycje_o ... EQJBngWEek

Sama petycja nie jest najlepiej zbudowana, niemniej warto, żeby ktoś dostrzegł problem.
ŁK

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 08 lis 2022, 19:42

Akurat wlot Postępu w Marynarską od strony Domaniewskiej musi mieć takie sterowanie, tj. tylko wyjazd na zielonej strzałce. Alternatywą jest albo całkowita likwidacja tej sygnalizacji, albo osygnalizowanie również jezdni ul. Marynarskiej.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 lis 2022, 19:44

Piotrek_2274 pisze:Akurat wlot Postępu w Marynarską od strony Domaniewskiej musi mieć takie sterowanie, tj. tylko wyjazd na zielonej strzałce. Alternatywą jest albo całkowita likwidacja tej sygnalizacji, albo osygnalizowanie również jezdni ul. Marynarskiej.
Albo likwidacja wyjazdu. Przynajmniej dla nieDOPów.
ŁK

ODPOWIEDZ