Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 04 kwie 2023, 18:33

Łukasz pisze:
04 kwie 2023, 17:24
Daniel_FCB pisze:Wrzucam jako ciekawostkę. Mój pracodawca dostał zapytanie od zarządcy biurowca, czy znajdą się chętni na shuttlebus MWierzbno - Konstruktorska.
Jak na zawołanie, ZTM zmienia trasę 308 :)
Poczekaj, ale że KBC? Przecież ono tam jeździło, z Racjonalizacji nie jest jakoś daleko :p

Btw kiedyś był shuttle bus z KBC do Wierzbna, ale to jeszcze przed 218 i Z-2 chyba.
Tak, KBC. My się przeprowadzaliśmy w 2020, więc chyba już się na poprzednią edycję nie mogliśmy załapać.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 kwie 2023, 19:49

Daniel_FCB pisze:
Łukasz pisze:
04 kwie 2023, 17:24
Poczekaj, ale że KBC? Przecież ono tam jeździło, z Racjonalizacji nie jest jakoś daleko :p

Btw kiedyś był shuttle bus z KBC do Wierzbna, ale to jeszcze przed 218 i Z-2 chyba.
Tak, KBC. My się przeprowadzaliśmy w 2020, więc chyba już się na poprzednią edycję nie mogliśmy załapać.
Jeździła stara grodzioscania, i to w momencie, gdy wypadały regularne kursy na mieście. I to nawet chyba klima w niej działała. Potem chyba zmienili operatora, już tez dobrze nie pamietam.
ŁK

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 317
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 04 kwie 2023, 22:31

Ja nawet pamiętam Volvo Grodziowe
Obrazek

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 kwie 2023, 22:35

A to chyba po scani. A może tam był jakiś motyw z tym, że ta scania się jakoś spektakularnie rozpadła :)?
ŁK

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 05 kwie 2023, 21:41

Przed tym volvem i scanią na KBC jeździł taki napompowany VW T5. Nie sądziłem że ta linia zdążyła jeszcze awansować na pełnoprawny autobus.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 14 kwie 2023, 17:43

Z perspektywy wożenia mojego tyłka do KBC, to zmiana 308 wyszła bardzo na plus. Regularność po południu zauważalnie wzrosła.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 maja 2023, 16:46

Obrazek

Enjoy
ŁK

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 maja 2023, 16:56

15 minut później:

Obrazek
ŁK

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 28 cze 2023, 16:28

"Wstrzymanie kursowania linii 308 w godzinach szczytu popołudniowego w okresie wakacji szkolnych 2023 r., od 24 czerwca do 3 września 2023 r. zostaje wprowadzona specjalna organizacja komunikacji miejskiej”
Ścięcie komunikacji na Konstruktorskiej do 15/15 to bardzo niemiła niespodzianka. Mogliby chociaż podbić szczyt do 12.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

alojz
Posty: 2660
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 cze 2023, 17:59

A ten KBC-bus wrócił, czy wycofano się z tego pomysłu?

Krokiet
Posty: 33
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 28 cze 2023, 18:02

Jakby chociaż na 218 wysyłali przeguby… po 16:00 i 17:00 bardzo ciasno na dojeździe do M Wierzbno

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 29 cze 2023, 16:29

alojz pisze:
28 cze 2023, 17:59
A ten KBC-bus wrócił, czy wycofano się z tego pomysłu?
Nie wrócił. Zbiegło się to ze skróceniem 308.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 cze 2023, 17:45

Pisałem o tym 218. Żeby chociaż przeguby jeździły.
ŁK

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 20 lut 2024, 17:11

Skrobnąłem maila w sprawie niezabieralnego rano 218 w kierunku mordoru. Sugerowałem wyrównanie odstępów z 5 (308) - 10 (218) do 7,5-7,5, ale niedasię. Argumentacja mnie do jakiegoś stopnie przekonuje, że wtedy w drugą stronę obie linie jeżdżą w tandemie. Trochę słabiej mnie przekonuje kwestia badań popytu - jednak polityka korpo w sprawie home office'u się zmienia i widać coraz większe tłumy rano na M. Wierzbno.
Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana wniosek dotyczący skierowania do obsługi linii 218 autobusów przegubowych informujemy, że przeanalizowaliśmy dane pomiarowe z trzech okresów w 2023 roku: wiosennego (kwiecień - czerwiec), wakacyjnego (lipiec) oraz jesiennego (wrzesień - grudzień). Zgromadzone dane potwierdzają, że na odcinku METRO WIERZBNO - MAKLAKIEWICZA linia ta w godzinach porannego szczytu cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów. Zwracamy jednak uwagę, że podobne napełnienia notujemy w godzinach szczytu w autobusach wielu linii na obszarze całego miasta. Zaznaczamy, że na pozostałym odcinku trasy odnotowujemy znacznie mniejszą liczbę pasażerów w autobusach tej linii. W związku z tym kierowanie do jej obsługi autobusów przegubowych byłoby nieefektywne - byłyby one wykorzystywane jedynie na krótkim fragmencie trasy.

W związku z tym, na odcinku, na którym z linii 218 korzysta najwięcej pasażerów, uruchomiona została linia 308. Zapewnia ona dodatkowe miejsca dla pasażerów na najbardziej obciążonym odcinku trasy. Z uwagi na brak możliwości postoju autobusów linii 308 na przystanku końcowym OS. NOWY MOKOTÓW, rozkład jazdy tej linii nie może być jednak całkowicie skoordynowany z linią 218 (aby zapewnić równe odstępy czasowe pomiędzy kursami).

Ponieważ na linii 308 kursują autobusy przegubowe, podjęta została decyzja, aby linie te kursowały w takcie 5-10 minut. Jako priorytet przyjęto dowóz pasażerów w godzinach porannych z osiedli mieszkaniowych położonych na Służewcu do stacji metra WIERZBNO. Dlatego rozkład jazdy ułożony został w taki sposób, aby autobusy linii 308 w kierunku metra odjeżdżały z przystanków 10 minut po linii 218. Takie rozwiązanie powoduje, że autobus przyjeżdżający na przystanek po dłuższej przerwie oferuje większą liczbę miejsc i może przewieźć więcej pasażerów. Następnie, po krótszej, 5-minutowej przerwie, zaplanowany jest kurs linii 218, która jest obsługiwana mniejszymi pojazdami.

Takie uwarunkowania powodują, że w przeciwnym kierunku, tj. ze stacji metra WIERZBNO w kierunku Służewca, autobusy linii 218 odjeżdżają 10 minut po linii 308, co powoduje ich większe napełnienia. Przesunięcie odjazdu linii 308 (wobec braku możliwości dłuższego postoju na przystanku OS. NOWY MOKOTÓW) skutkowałoby tym, że w kierunku metra obie linie odjeżdżałyby z przystanków niemal równocześnie, a potem następowałaby długa przerwa, w czasie której z nie byłoby żadnego połączenia z metrem.

Wobec ograniczonych możliwości infrastrukturalnych (brak pętli w rejonie Służewca, na której autobusy linii 308 mogłyby odbywać postój) oraz taborowych (ograniczona liczba autobusów przegubowych), konieczne było wprowadzenie kompromisowego rozwiązania, które zostało opisane powyżej. Informujemy, że obecnie nie planujemy wprowadzania zmian w funkcjonowaniu linii 218 i 308.
W dalszej częsci odpowiedzi, wątek nieco humorystyczny - nie mieścisz się do 218? Zawsze możesz zaliczyć korki przy GalMoku... ;) No ale mniejsza o to... Wygląda na to, że lepiej na 218/308 nie będzie.
Nadmieniamy, że pasażerowie zainteresowani dojazdem z linii metra M1 na ulice Domaniewską i Suwak mogą przesiąść się z metra do linii 218 na stacji WILANOWSKA. Według naszych obserwacji autobusy linii 218 w porannym szczycie na odcinku METRO WILANOWSKA - RACJONALIZACJI autobusy tej linii dysponują jeszcze znaczną liczbą wolnych miejsc. Napełnienia autobusów na tym odcinku zazwyczaj sięgają maksymalnie ok. 30 osób.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

ashir
Posty: 27720
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 lut 2024, 17:17

Tak, nie ma wolnych przegubów, tylko codziennie zakład R-1 wysyła promocyjne przeguby. ;-)

ODPOWIEDZ