Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 15 wrz 2018, 19:02

Z osiedla socjalnego na Kłobuckiej można dojść do 193 na Bokserską. Mieszkańcy Ursynów Central Park nie są wyborcami warszawskimi, sądząc po rejestracjach samochodów.
miłośnik 13N

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 15 wrz 2018, 21:20

pawcio pisze:
15 wrz 2018, 10:05
Stary Pingwin pisze:
14 wrz 2018, 23:57
Dlaczego mieszkańcy Mokotowa decydują o komunikacji na Ursynowie????? Służewiec vs Wyczółki.
Bo granica Ursynowa i Mokotowa w tym miejscu jest mocno anachroniczna.
Granica powinna iść tak jak w momencie przyłączenia tych terenów do Warszawy w 52 roku- wzdłuż Smródki, ogrodzenia Wyścigów Konnych wzdłuż ulicy Wyczółki i Puławskiej i znów Smródka. Wtedy cała Kłobucka byłaby na Mokotowie.
Jeden ból, że osiedle po HCB nie nazywałoby się Central Park Ursynów.
miłośnik 13N

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 16 wrz 2018, 11:45

193 wyrzucić z Bokserskiej a zapetlic na (M) Wilanowska i puścić Al. Wilanowska - Dominikanska do Walbrzyskiej. 165 możnaby połączyć z 365, a wybrane kursy puszczać przez Postepu. 136 pchać nowym przedluzeniem Woronicza to odlegly temat. Zanim zbudują minie 2 lata. Do tego czasu może wiele się zmienić.

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 16 wrz 2018, 12:22

Po co zabierać 193 z Metra Służew i pchać je w zakorkowane ulice do Wilanowskiej?

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 16 wrz 2018, 15:10

To jest w ogóle niepotrzebna zmiana (łączenie 165 ze 193). Obie linie pracują stosunkowo dobrze na obecnych trasach. Dyskutować o zmianie układu powinno się dopiero po zbudowaniu linii tramwajowej wzdłuż Al. Wilanowskiej w stronę Służewca.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 wrz 2018, 18:01

Matt Cubis pisze:Po co zabierać 193 z Metra Służew i pchać je w zakorkowane ulice do Wilanowskiej?
I po co łączyć 365 ze 165, żeby robić kursy wariantowe na 165 :/

Notabene to chyba na 365 najszybciej bym się spodziewał zmiany, jak otworzą wiadukt na Postępu, bo są też głosy o linię wzdłuż całej Domaniewskiej (to trochę psuje koncepcję przesiadek przy rondzie UE).
ŁK

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 16 wrz 2018, 20:38

Ostatnio ZTM ma jakąś manie dotykania i zmieniania tego, czego nie powinien.

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 16 wrz 2018, 23:50

Nudzi im się

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 wrz 2018, 22:08

Nordyk110 pisze:Nie? Ciekawe
Prawa część wiaduktu stoi zazwyczaj dopiero od przystanku.


Był ktoś w tym DK Kadr?
ŁK

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 20 wrz 2018, 10:45

W poniedziałek odbyło się w Akumulator DK Kadr spotkanie mieszkańców z przedstawicielami ZTM. Prezentowali oni propozycje zmian linii autobusowych 136, 165, 193, 368 i 218.

Wg propozycji ZTM:
- Linia 165 ma być zlikwidowana, a jej trasę ma obsługiwać przedłużona linia 193 - czyli dojeżdżać aż do Kłobuckiej i Poleczki. Mieszkańcy ul. Kłobuckiej zgłaszali zastrzeżenia, że zostają pozbawieni dojazdu do Galerii Mokotów i metra Wilanowska. Mieszkańcy Służewca Południowego uważali, że autobusy będą dojeżdżać w okolice Jadźwingów już zatłoczone i spóźnione.
- linia 365 ma być zlikwidowana i ma ją zastąpić linia 218
- linia 136 ma być zabrana z Wołoskiej od Woronicza - czyli nie będzie dojeżdżała do Racławickiej lecz jechała Konstruktorską i racjonalizacji do planowanego przedłużenia Woronicza i do Żwirki i Wigury.
Załączamy mapki

Ogólnie wśród obecnych na spotkaniu panował pogląd, że zmiany w komunikacji autobusowej są potrzebne na rozbudowujących się osiedlach, ale propozycje ZTM są złe i utrudnią życie zarówno mieszkańcom Wyczółek i Kłobuckiej, jak i Służewca Południowego.

Wg słów przedstawiciela ZTM to są tylko propozycje. Mogą być wprowadzone albo może pozostać tak jak jest.
Ustalono, że będą opracowywane alternatywne zmiany, które być może będą do przyjęcia dla mieszkańców obu osiedli.

O postępach będziemy informować.
https://www.facebook.com/pg/Rada-Osiedl ... 384/posts/

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 wrz 2018, 12:27

Stary Pingwin pisze:
14 wrz 2018, 23:57
Dlaczego mieszkańcy Mokotowa decydują o komunikacji na Ursynowie????? Służewiec vs Wyczółki.
Spotkanie z mieszkańcami Ursynowa (Kłobuckiej) było przed wakacjami.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 wrz 2018, 14:08

O przedłużeniu(powrocie) nocnego na Wyczółki cisza?
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 paź 2018, 16:38

Jak się można było domyślić, 218 i 308 jeżdżą parami, zwłaszcza rano w kierunku Mordoru (co akurat mogłoby być bardziej dziwne, bo rano i zaraz od pętli, ale chyba przy Królikarni nie ma odpowiedniego postoju - jest tylko 6 minut, co paradoksalnie przesuwa 218 o 6 minut w zła stronę).
ŁK

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 06 lis 2018, 20:14

Napiszę to co przesłała mi ciocia na e-maila. Problem dla Was wszystkich znany. Uwaga - pisownia oryginalna. Ciocia mieszka na Łukowej:
"Łukasz przekaż swojemu koledze z MZK, ze autobusy 401 jeżdżą zbyt rzadko
a 189 zawalone jak za komuny. Można wsiąść dopiero do czwartego i to też
na wpych. Czy są kontrole jak kiedyś, że ktoś obserwował jak jeżdżą,
jaki jest tłok między 7 a 10ą i po południu. Czy nie można wyznaczać
drogi dla busów. Wystarczy się zastanowić, że Służewiec ma kilkanaście
nowoczesnych budynków przeznaczonych dla firm, tam pracują tysiące
ludzi a dochodzą nowe bloki mieszkańców przy Nowoursynowskiej nie
mówiąc o 10 nowych przy Wilanowskiej. Czy ktoś analizuje te sprawy w MZK."

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 lis 2018, 20:30

Jak można wsiąść do czwartego, to problem jest głównie z regularnością a nie z podażą. Ogólnie Marynarska robi swoje, nic odkrywczego.

Ale „10ą” jest przednie.
ŁK

ODPOWIEDZ