Tarchomin i Nowodwory (III)

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 mar 2021, 14:04

fraktal pisze:
12 mar 2021, 13:48
Ja znalazłem coś takiego:
Transport Publiczny pisze:Dopóki nie powstanie węzeł, tramwaje będą zawracać na wysokości ul. Dionizosa. W ramach budowanego właśnie przedłużenia trasy tramwajowej z Nowodworów powstaną rozjazdy dla tramwajów dwukierunkowych oraz jednotorowa (tymczasowa) pętla.
Czyli z powyższego wynika, że będzie jedno i drugie. ;)
Zapewne rozjazd dla dwukierunków jest pod 2, a klasyczna pętla dla 17.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 mar 2021, 14:28

Nie "będzie", ale już jest. Bardzo duża pętla i dwa tory krańcowe. Bardzo duża jest ta pętla. Można wejść na pusty (w weekendy?) plac budowy i samemu zobaczyć.

Układ torów całkiem nieźle rozrysowano na OSM: https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.34070/20.94994

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2021, 14:36

A do tej pętli będzie można dojechać jakimś autobusem od razu, tak od strony Modlińskiej, jak i Tarchodworów? Jak to etapowanie tam będzie wyglądać?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 mar 2021, 14:40

ZTM nie wyrobił się z węzłem, więc od Legionowa nie będzie jak wjechać, heh. Wątpię, aby autobusy przejeżdżały ul. Winorośli i Dionizosa...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2021, 15:00

511 będzie żyć po wieki wieków.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 mar 2021, 15:32

Nic dziwnego - coś musi obsługiwać ciąg Modlińskiej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2021, 15:38

No raczej nie robi tego obecnie 511 z bardzo ograniczoną siatką zatrzymań na tejże.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 13 mar 2021, 0:23

fik pisze:
12 mar 2021, 15:38
No raczej nie robi tego obecnie 511 z bardzo ograniczoną siatką zatrzymań na tejże.
Tematem cykają 7xx z Legionowa.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

pietia
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 13 mar 2021, 19:40

A legionowskie siedemsetki nie mają właśnie być w przyszłości skrócone do Winnicy?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 mar 2021, 0:03

MisiekK pisze:
13 mar 2021, 0:23
fik pisze:
12 mar 2021, 15:38
No raczej nie robi tego obecnie 511 z bardzo ograniczoną siatką zatrzymań na tejże.
Tematem cykają 7xx z Legionowa.
Mam tego pełną świadomość. Śmiem twierdzić, że istotna część populacji 511 się z tych siedemsetek (tudzież 152) zresztą bierze.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 14 mar 2021, 11:06

fik pisze:
05 lut 2021, 11:58
Dwójka kursuje zauważalnie częściej od 511 przez większość czasu, więc mogłoby to być jednak rozwiązanie lepsze od sprawdzania, czy przy kolejnej zmianie rozkładu nie wylosowało się 18 minut na przesiadkę w DS. No i nie wiadomo, jak długo 511 będzie dychać w obecnej formie, tramwaj z pewnością odbierze mu sporo klientów.
coś musi obsługiwać rozbudowujące się osiedle dąbrówka wiślana. Nie wyobrażam sobie, aby zamiast 511 puścić tam jakąś dowozówkę typu 211 która dowoziłaby jedynie do pętli winnica. Dwie przesiadki w drodze do centrum najpierw na tramwaj potem na metro, brzmi troche iluzorycznie i znacznie wydłuża podróż mieszkańców z tamtych rejonów w drodze do centrum. 511 w tej formie powinno kursować. Kombinować można dopiero po dowiązaniu drogowym pętli Winnica do Modlińskiej. Wtedy zamiast 511 na DW można wydłużyć jedną z linii krańcujących na Winnicy np 186 czy 509, bo w przyszłości wszystkie linie autobusowe z nowodworów będą przesunięte do Winnicy. Tylko wtedy też byłby wrzask, że jadą naokrętkę przez nowodwory i światowida zamiast prosto modlińska. Ciężko będzie uwalić tą linię. Chociaż moim zdaniem powinno się odesłać do diabła 518. Linie 705 i 735 skrócone do żerania fso i powrót 511 do metra marymont. Obsługa jednej porządnej dowozówki dla całej modlińskiej do marymontu bez punktów stycznych z tramwajami na młociny ukróciałby zapędy do grzebania przy tej linii a jednocześnie sens istnienia linii dowozowej dla całej modlińskiej byłby bardziej racjonalny.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 mar 2021, 11:54

509 na Dąbrówce Wiślanej, srogo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 14 mar 2021, 12:02

fik pisze:
14 mar 2021, 11:54
509 na Dąbrówce Wiślanej, srogo.
ta linia będzie kończyć na pętli Winnicy w przyszłości, a DW będzie dwa przystanki dalej od pętli winnica. mowa oczywiście o sytuacji kiedy pętla winnica będzie połączona drogowo z modlińską, kiedy to będzie nikt nie wie. Jeżeli by się likwidowało 511 to coś w zamian trzeba byłoby tam puścić, czy 509 akurat nie wiem. Bardziej coś co jedzie na drugą stronę wisły np 186 ale jak pisałem, to spotkałoby się z lamentem że nie ma już dojazdu do metra, trzeba się przesiadać po drodze a autobus jedzie naokolo przez światowida. Zatem raczej 511 jest trudne do likwidacji nawet w przyszłości.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 mar 2021, 12:17

Ja tam mam pewne wątpliwości, czy wszystkie tarchomińskie autobusy będą ciągnięte przez całą dzielnicę aż na Winnicę, bo sensu wiele to nie ma, to raz.
Dwa, sama Dąbrówka Wiślana nie utrzyma 511, chyba że jako śmiecia na poziomie 15/20//30. Tym bardziej nie ma sensu tam pchanie mocnego 509.
Czy, przebicie Światowida do Modlińskiej otworzy pole do manewrów z 211, bo wtemnagle się okaże, że linia łącząca Dąbrówkę Wiślaną z Tarchominem właściwym nie musi być obsługiwana knypkami i cisnąć się przez Aluzyjną.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 14 mar 2021, 12:33

fik pisze:
14 mar 2021, 12:17
Ja tam mam pewne wątpliwości, czy wszystkie tarchomińskie autobusy będą ciągnięte przez całą dzielnicę aż na Winnicę, bo sensu wiele to nie ma, to raz.
Dwa, sama Dąbrówka Wiślana nie utrzyma 511, chyba że jako śmiecia na poziomie 15/20//30. Tym bardziej nie ma sensu tam pchanie mocnego 509.
Czy, przebicie Światowida do Modlińskiej otworzy pole do manewrów z 211, bo wtemnagle się okaże, że linia łącząca Dąbrówkę Wiślaną z Tarchominem właściwym nie musi być obsługiwana knypkami i cisnąć się przez Aluzyjną.
też możliwe, 211 mogłoby cisnąć modlińską przez Winnice. Oczywiście 509 na DW to póki co science fiction ale czy wyborażałeś sobie kiedykolwiek w przeszłości 160 na Grodzisku? Tego chyba nikt nigy nie przewidział a jednak się stało. :)

ODPOWIEDZ