Tarchomin i Nowodwory (III)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 kwie 2021, 9:47

Albo wygiąć 186 przez Włościańską :D
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 10:22

Osobiście uważam, że w niektórych przypadkach linia przejeżdżająca koło dużego węzła powinna nań wjeżdżać, a nie zatrzymywać się 250m dalej. 186 ma istotny potok tranzytowy i na Marymoncie to może lekka przesada (ale niekoniecznie), ale 114 czy 850 na Młociny powinny wjeżdżać jak najbardziej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8266
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 kwie 2021, 10:45

Bastian pisze:
13 kwie 2021, 9:47
Albo wygiąć 186 przez Włościańską :D
Nie.
fik pisze:
13 kwie 2021, 10:22
ale 114 czy 850 na Młociny powinny wjeżdżać jak najbardziej.
114 przejeżdża przez Młociny w obu kierunkach. 850 - w jednym (w stronę Łomianek, czyli tym najważniejszym).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 10:50

Zgodnie z rozkładem jazdy na stronie WTF:

114 w kierunku Młocin zatrzymuje się tylko na przystanku 03, poza węzłem.
114 w kierunku Bródna zatrzymuje się tylko na przystanku 01, poza węzłem.
850 w kierunku Cybulic zatrzymuje się tylko na przystanku 03, poza węzłem.

W zintegrowanych węzłach przesiadkowych nie chodzi naprawdę o to, aby wywalić wielozerową sumę na dworzec autobusowy z kilkoma peronami, przekryciem, ogrzewaną i ochranianą poczekalnią, a następnie ganiać ludzi do zwykłej nicniemającej wiaty poza węzłem. Tym większy to błąd, że ZTM radośnie 20% stanowisk w węźle oddaje prywatnym przewoźnikom.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8266
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 kwie 2021, 10:53

Ten "węzeł" jest anachroniczny i afunkcjonalny i dramatycznie potrzebuje przebudowy (fun-fact: na szczęście węzły przy zachodnich stacjach M2 nawet nie są jeszcze projektowane, więc może w przyszłości zostaną zaprojektowane lepiej).
Dojazd pod wiaty to utrata niekiedy wielu minut.
Sorry, myślałem że mówimy o życiu realnym, a nie rzeczywistości oczekiwanej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 10:58

Dojazd pod wiaty to oszczędność wielu minut stania na deszczu przez pasażerów. To, co należy optymalizować, to nie jest czas przejazdu od pętli do pętli, bo to jest ashiryzm, tylko wygodę i czas podróży pasażera. Jeżeli w takim miejscu ZTM jedyne, co potrafi zaproponować, to wspólny przystanek w kierunku Łomianek za światłami i pod chmurką, to niech pije piwo, którego nawarzył i kręci tymi autobusami po całej pętli, zamiast kosić kasę od Flixbusa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8266
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 kwie 2021, 11:10

Aż zajrzałem na stronę FlixBusa zobaczyć ile teraz mają odjazdów z Młocin. Noooo faktycznie, Panie. Kasa jak na imprezie u szejka w Dubaju.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 11:12

Cieszę się, że zgadzasz się z pozostałymi argumentami.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8266
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 kwie 2021, 11:14

114 po prostu powinno być podzielone na dwie linie już dawno, dawno temu. Co tu dużo mówić? Ten jeden, złotonośny peron i tak by niewiele dał. Młociny należy zburzyć.
A 850... no cóż. Faktycznie - przy tej częstotliwości - powinno wjeżdżać na pętlę.

Happy now?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 11:23

No ja byłbym happy, gdyby w Warszawie istniało więcej niż 0,25 zintegrowanego węzła przesiadkowego, a możliwości nawet tych istniejących 0,25 były wykorzystywane. W takich miejscach wszystkie linie powinny spotykać się w jednym miejscu, z krótkimi drogami dojścia, i sytuacje w których jakaś linia śmiga bokiem, nie powinny co do zasady mieć miejsca.

I tak, zgadzam się, że węzeł Młociny jest niedowęzłem, w którego projektowaniu nie uwzględniono wielu rzeczy, w tym właśnie linii tranzytujących, no ale skoro już go mamy, to jednak z pewnością można go wykorzystać lepiej.

A jeśli pobieranie opłat za postoje przewoźników zewnętrznych nie są złotonośne, to przewoźnika zewnętrznego powinno się kopnąć w rzyć, niech sobie buduje dworzec za własne pieniądze, bo na pewno zadaniem m.st. Warszawy nie jest dotowanie komercyjnych przewoźników autobusowych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36584
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 kwie 2021, 11:44

person pisze:
13 kwie 2021, 10:53
na szczęście węzły przy zachodnich stacjach M2 nawet nie są jeszcze projektowane
Humor?
person pisze:
13 kwie 2021, 10:53
więc może w przyszłości zostaną zaprojektowane lepiej).
Czarny humor?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 kwie 2021, 11:52

person pisze:
13 kwie 2021, 11:14
A 850... no cóż. Faktycznie - przy tej częstotliwości - powinno wjeżdżać na pętlę.
Obukierunkowo. I wracać z powrotem do Cybulic, bez żadnego zwiedzania Marymonckiej.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 kwie 2021, 12:17

Bastian pisze:
13 kwie 2021, 11:44
person pisze:
13 kwie 2021, 10:53
na szczęście węzły przy zachodnich stacjach M2 nawet nie są jeszcze projektowane
Humor?
person pisze:
13 kwie 2021, 10:53
więc może w przyszłości zostaną zaprojektowane lepiej).
Czarny humor?
Humor, nie humor, prawda też nie do końca. Są już opracowania koncepcyjne dla C1 i C3 i na tej drugiej już widać grube błędy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 kwie 2021, 12:19

marko80 pisze:
12 kwie 2021, 14:23
Pierwsze do wywalenie w kosmos to już od dawna powinno być 518, zupełnie nie wiem czemu to coś jeszcze się plącze po mieście.
Chyba się na to raczej nie zanosi, bo ładowarki na Nowodworach są raczej na dłużej dedykowane linii 518 (-(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 12:20

Dostosowywanie układu komunikacyjnego do wyposażenia krańców, widzę że absurdalność tej rzeczywistości nie zwalnia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ