Tarchomin i Nowodwory (III)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 paź 2021, 11:50

karmat pisze:
26 paź 2021, 9:13

Piesi i rowerzyści na skrzyżowaniach ze Światowida również.
Ze względu na ruch samochodowy, a nie tramwaj.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 29 paź 2021, 0:08

person pisze:
27 paź 2021, 11:03
MisiekK pisze:
26 paź 2021, 22:47
Jak się klepnie guzik to się przejdzie/przejedzie. A jak się nie klepnie to się stoi i narzeka.
Szkoda, że kierowcy nie muszą klepać guzików, aby dostać zielone. Dobrze, że piesi nie muszą błagać o pozwolenie na przejście na kolanach (albo przechodzić z chorągiewką w ręku)...
Ja tam nie mam problemów ambicjonalno-mentalnych z przyklepaniem łącznika na słupku. Jak ktoś ma, to jego problem.
Kierowcy wcale tak słodko nie mają, bo muszą umieć podjeżdżać do linii zatrzymania jak zamierzają gdzieś skręcić. Ani przed, ani za, bo inaczej 20 min stania.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 paź 2021, 9:32

Zasadniczo i tak się sukcesywnie montuje detektory automatyczne pieszych i rowerzystów. O ile pamiętam na Winnicy już są.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 paź 2021, 12:08

MisiekK pisze:
29 paź 2021, 0:08
Ja tam nie mam problemów ambicjonalno-mentalnych z przyklepaniem łącznika na słupku. Jak ktoś ma, to jego problem.
A ja mam problem, gdy np. w ścisłym centrum nie klepiąc (bo nie wiedząc lub myśląc o czymś innym), muszę odstać cały cykl, mimo że równoległe auta miały zielone. Ty nazwiesz to ambicjami, a ja nazwę to równym traktowaniem lub logiką. Ale to do innego wątku...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 paź 2021, 18:52

Światowida nie ma nic wspólnego ze ścisłym centrum. No, może poza cenami mieszkań.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 29 paź 2021, 21:58

person pisze:
29 paź 2021, 12:08
A ja mam problem, gdy np. w ścisłym centrum
My tu o Światowida, a nie ścisłym centrum... Poza tym część sygnalizacji ma detektory pieszych i rowerzystów jak zauważył Glonojad (które działają).
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 lis 2021, 12:51

"Część". Jest jakaś mapa z pokazanymi detektorami, czy mam rzucać monetą? Serio, słaba riposta.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lis 2021, 13:33

Ale te detektory to widać i widać też jak podejdziesz blisko do przejścia to się same przyciski włączają. ;-)

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 lis 2021, 20:50

Ja to w ogóle mam wrażenie że są sygnalizacje gdzie detektory pojawiły się tylko na rok i zniknęły wraz z covidowym zaklejeniem przycisków.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 lis 2021, 10:52

Ok, koniec z detektorami dla pieszych.
Czy detektory dla tramwajów na przeplotce już działają? Jest priorytet, czy tramwaje wciąż czekają na zielone?

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 03 lis 2021, 10:59

Przy Grzymalitów, jak podjeżdża tramwaj na przystanek, to zapala się lewoskręt w Dzierzgońską. Po obsłudze przystanku zaraz odjazd. Na przeplotce zdarza się jeszcze czekać na zielone.

Na wysokości pętli autobusowej Nowodwory wyprofilowanie torów nie jest idealnie proste i nie można się rozpędzić na 100%.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4851
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 03 lis 2021, 12:26

karmat pisze:
03 lis 2021, 10:59
Przy Grzymalitów, jak podjeżdża tramwaj na przystanek, to zapala się lewoskręt w Dzierzgońską. Po obsłudze przystanku zaraz odjazd. Na przeplotce zdarza się jeszcze czekać na zielone.
Ogólnie od przeplotki do Winnicy jest stały cykl, różniący się jedynie drobnymi szczegółami w szczycie i poza nim. Przeplotka jadąc od strony Nowodworów nie jest przewidywalna (czasami trafimy od razu na zmianę świateł a czasami trzeba poczekać) ale jadąc od Grzymalitów wiadomo kiedy się zmieni światło i jest tak ustawione by albo się nie zatrzymywać albo zatrzymać się na kilka sekund (zależy jak kto szybko jedzie).
karmat pisze:
03 lis 2021, 10:59
Na wysokości pętli autobusowej Nowodwory wyprofilowanie torów nie jest idealnie proste i nie można się rozpędzić na 100%.
Jak najbardziej można się tam rozpędzić do prędkości maksymalnej i wcale to nie jest niekomfortowe. Nawet w Jazzie.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7650
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 12 lis 2021, 23:03

karmat pisze:
03 lis 2021, 10:59
Na wysokości pętli autobusowej Nowodwory wyprofilowanie torów nie jest idealnie proste i nie można się rozpędzić na 100%.
Dają radę.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 sty 2022, 18:46

Co to za mania, że linie do nowych pętli ostatnio są uruchamiane jako okresowe? Niby nie jest tam jakoś szczególnie gęsto od zabudowy, jednak wypadałoby dać tam coś normalnego moim zdaniem - linia-widmo średnio zachęci do przesiadki do komunikacji :-k
Następna nowa linia na komunikacyjnej mapie Warszawy będzie miała numer 333. Połączy Kępę Tarchomińską z liniami tramwajowymi oraz autobusowymi kursującymi z Winnicy i Nowodworów, a także ze Szkołą Podstawową Nr 342 przy ulicy Strumykowej. Autobusy linii 333 będą kursowały w dni powszednie w godzinach 6:00-20:00 na trasie:

333: ĆWIKLIŃSKIEJ – rondo płk. Cieplińskiego – H. Ordonówny – Światowida – Dzierzgońska – Sprawna – Aluzyjna – Modlińska – Przyrzecze – Bukowska – Kępa Tarchomińska – KĘPA TARCHOMIŃSKA.

W godzinach szczytu podjadą na przystanki co 20 minut, a poza nim – co 30. Dodatkowo na wspólnym odcinku trasy rozkłady linii 211 i 333 zostaną skoordynowane. Rozpoczęcie kursowania autobusów linii 333 planowane jest w drugiej połowie stycznia.
Obrazek

Źródło: UM Warszawa
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 10 sty 2022, 22:20

Na razie nie podają konkretnego terminu, tylko „planują" uruchomienie 333 na drugą połowę stycznia.
Nie chcę straszyć, ale korektę 311 też podobnie „planowali“, tyle że na wrzesień, i nawet to u siebie na stronie ogłaszali. Mamy już styczeń i w aktualnościach do tej pory nie było nawet słowa wyjaśnienia. Tylko gdzieniegdzie w prasie padały jakieś kuriozalne wyjaśnienia, że tak duża obsuwa wynika z braku wiat na pętli. Jakby brak wiaty miał uniemożliwiać korzystanie z przystanku lub pętli.
Jak trzeba było przedwyborczo uruchomić 198 w Wesołej, to w ciągu 1 dnia w weekend postawili tymczasowe słupki z rozkładami na do tej pory nieobsługiwanym odcinku i linia ruszyła. A na Podskarbińskiej NIEDASIE.

ODPOWIEDZ