Tarchomin i Nowodwory (III)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 paź 2021, 14:16

Droga bez węzła przesiadkowego tylko z obecną pętlą/pętlami?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 paź 2021, 14:25

To co jest plus skrzyżowanie z Modlińską.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 paź 2021, 14:31

A, to z punktu widzenia koła podbiegunowego północnego bez istotnej różnicy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 paź 2021, 18:35

fik pisze:
22 paź 2021, 14:31
A, to z punktu widzenia koła podbiegunowego północnego bez istotnej różnicy.
Czy ja wiem, czy bez różnicy? 7xx byłoby można skrócić do Winnicy :-k Aczkolwiek trzebaby pewnie podciągnąć jakieś 186, a wtedy pytanie, czy 186, 509 i 7xx zmieszczą się na tej pętli?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 paź 2021, 19:16

7xx nie za bardzo można skrócić do Winnicy, bo coś musi zapewniać obsługę wzdłuż Modlińskiej, chyba że tęsknimy za śp. 144.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 22 paź 2021, 19:18

primoż pisze:
22 paź 2021, 18:35
fik pisze:
22 paź 2021, 14:31
A, to z punktu widzenia koła podbiegunowego północnego bez istotnej różnicy.
Czy ja wiem, czy bez różnicy? 7xx byłoby można skrócić do Winnicy :-k Aczkolwiek trzebaby pewnie podciągnąć jakieś 186, a wtedy pytanie, czy 186, 509 i 7xx zmieszczą się na tej pętli?
Nie ma sensu żadnego skracania 7XX do Winnicy przed dowiązaniem drogowym pętli do modlińskiej.
fik pisze:
22 paź 2021, 19:16
7xx nie za bardzo można skrócić do Winnicy, bo coś musi zapewniać obsługę wzdłuż Modlińskiej, chyba że tęsknimy za śp. 144.
jedną z siedemsetek z pewnością trzeba będzie skrócić do Winnicy. Poza tym będzie duży problem z wywaleniem 511. Ta linia jest właściwie nie do ruszenia. Dosyć pokaźne i rozbudowujące się osiedle DW które ma bezpośredni dojazd do metra młociny z czasem 18 minut, z pewnością nie zgodzi się na przeładunek do 2 na winnicy i wepchnięcie ich do jakiejś dowozówki do tramwaju co wydłuży im globalny czas podróży do metra mniej więcej do 30 minut. Bardzo podobnie było z 527 na derbach, dlatego wzamian musiano puścić tam 160, alternatywą było pozostawienie 527 na starej trasie. Cichaczem żadnych zmian tam się nie wprowadzi. Z pewnością się ukaże jakiś hardcorowy projekt typu likwidacja 511, siedemsetki do Winnicy ale z pewnością nie zostanie z tego zbyt wiele.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 22 paź 2021, 19:29

marko80 pisze:
22 paź 2021, 19:18
primoż pisze:
22 paź 2021, 18:35
Czy ja wiem, czy bez różnicy? 7xx byłoby można skrócić do Winnicy :-k Aczkolwiek trzebaby pewnie podciągnąć jakieś 186, a wtedy pytanie, czy 186, 509 i 7xx zmieszczą się na tej pętli?
Nie ma sensu żadnego skracania 7XX do Winnicy przed dowiązaniem drogowym pętli do modlińskiej.
fik pisze:
22 paź 2021, 19:16
7xx nie za bardzo można skrócić do Winnicy, bo coś musi zapewniać obsługę wzdłuż Modlińskiej, chyba że tęsknimy za śp. 144.
jedną z siedemsetek z pewnością trzeba będzie skrócić do Winnicy. Poza tym będzie duży problem z wywaleniem 511. Ta linia jest właściwie nie do ruszenia. Dosyć pokaźne i rozbudowujące się osiedle DW które ma bezpośredni dojazd do metra młociny z czasem 18 minut, z pewnością nie zgodzi się na przeładunek do 2 na winnicy i wepchnięcie ich do jakiejś dowozówki do tramwaju co wydłuży im globalny czas podróży do metra mniej więcej do 30 minut. Bardzo podobnie było z 527 na derbach, dlatego wzamian musiano puścić tam 160, alternatywą było pozostawienie 527 na starej trasie. Cichaczem żadnych zmian tam się nie wprowadzi. Z pewnością się ukaże jakiś hardcorowy projekt typu likwidacja 511, siedemsetki do Winnicy ale z pewnością nie zostanie z tego zbyt wiele.
Jest do ruszenia 511 jak i 527/160. Tylko trzeba mieć jaja i nie poddać się presji paru krzykaczy i najazdu mediów. Ale jaj nie ma a krzykacze są liczeni jako potencjalne głosy w urnie wyborczej.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 22 paź 2021, 19:34

SławekM pisze:
22 paź 2021, 19:29
marko80 pisze:
22 paź 2021, 19:18


Nie ma sensu żadnego skracania 7XX do Winnicy przed dowiązaniem drogowym pętli do modlińskiej.



jedną z siedemsetek z pewnością trzeba będzie skrócić do Winnicy. Poza tym będzie duży problem z wywaleniem 511. Ta linia jest właściwie nie do ruszenia. Dosyć pokaźne i rozbudowujące się osiedle DW które ma bezpośredni dojazd do metra młociny z czasem 18 minut, z pewnością nie zgodzi się na przeładunek do 2 na winnicy i wepchnięcie ich do jakiejś dowozówki do tramwaju co wydłuży im globalny czas podróży do metra mniej więcej do 30 minut. Bardzo podobnie było z 527 na derbach, dlatego wzamian musiano puścić tam 160, alternatywą było pozostawienie 527 na starej trasie. Cichaczem żadnych zmian tam się nie wprowadzi. Z pewnością się ukaże jakiś hardcorowy projekt typu likwidacja 511, siedemsetki do Winnicy ale z pewnością nie zostanie z tego zbyt wiele.
Jest do ruszenia 511 jak i 527/160. Tylko trzeba mieć jaja i nie poddać się presji paru krzykaczy i najazdu mediów. Ale jaj nie ma a krzykacze są liczeni jako potencjalne głosy w urnie wyborczej.
żeby nie było, że pisze jakoś w swojej sprawie. Od 6 lat nie ma nic wspólnego z tamtą dzielnicą, mimo, iż bardzo długo tam mieszkałem, ale likwidacja 511 i wepchnięcie tych ludzi do 2 to ewidentne pogorszenie dla nich komunikacji w relacji DW - metro i oczywistym jest sporo wydłużony tym samym czas dojazdu do metra i centrum plus jedna dodatkowo przesiadka więcej. Z pewnością to nie będzie presja paru krzykaczy.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 22 paź 2021, 19:38

Oczywiście, najlepiej to 511 przekształcić w E11 z przystankami jedynie na Dąbrówce Wiślanej, Dąbrówce Szlacheckiej, Białołęce-Ratusz i Metro Młociny. Heloł, to już końcówka Warszawy i proszę nie wymagać dojazdu do centrum w 15 minut.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 22 paź 2021, 19:40

SławekM pisze:
22 paź 2021, 19:38
Oczywiście, najlepiej to 511 przekształcić w E11 z przystankami jedynie na Dąbrówce Wiślanej, Dąbrówce Szlacheckiej, Białołęce-Ratusz i Metro Młociny. Heloł, to już końcówka Warszawy i proszę nie wymagać dojazdu do centrum w 15 minut.
Ale nie można też pogarszać pewnym grupom sprawnego dojazdu do metra w imię wpychania wszystkich do tramwaju. Bo to, że jest to sprawny dojazd do metra każdy potwierdzi a dodatkowa przesiadka do tramwaju raczej nie jest nikomu na rękę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 paź 2021, 19:40

511 będzie pewnie podcinane aż skończy za kilka lat z jakąś karykaturalną częstotliwością 15/20//20 i wszystkimi przystankami poza Obrazkową. Ludzie zagłosują nogami, a znaczna część dzisiejszej klienteli ma do tramwaju niedalej niż do autobusu, przecież i tak obecnie Poetów daje więcej pax (z przesiadek z 7xx i z okolicznych osiedli) niż DW.

A do Winnicy można skrócić 731 (w koordynacji z L49), o ile 723 zostanie na trasie do Żerania co 7,5/15//20, i miałoby to dużo rąk i nóg z różnych względów, więc nie można na to liczyć pewnie. Inna rzecz, że w obecnym układzie przesiadka w kierunku koła podbiegunowego północnego na tej pętli jest typowo warszawska, czyli mało dogodna. Dobrze, że w drugą stronę wyszło dobrze.

[edit] Natomiast generalnie prawdą jest, że dla DW, niezależnie od wszystkiego, tramwaj nie przynosi wybitnej poprawy. Spodziewałbym się jednak 511 => E-4 wyłącznie w szczytach (bo 2 i tak ma swoich pasażerów i w kluczowych porach separacja ma sens) i jakiejś formy dowozu (czy to opartej na 211, czy nowej i niezależnej) do tramwaju poza tym.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 paź 2021, 19:45

Ale 511 akurat już staje na Obrazkowej. :term:

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 22 paź 2021, 20:28

fik pisze:
22 paź 2021, 19:40
Natomiast generalnie prawdą jest, że dla DW, niezależnie od wszystkiego, tramwaj nie przynosi wybitnej poprawy. Spodziewałbym się jednak 511 => E-4 wyłącznie w szczytach (bo 2 i tak ma swoich pasażerów i w kluczowych porach separacja ma sens) i jakiejś formy dowozu (czy to opartej na 211, czy nowej i niezależnej) do tramwaju poza tym.
Przede wszystkim nie ma dla tych pasażerów zysku czasowego. Ten pomysł jest nawet dobry. Przekształcenie tej linii w coś szczytowego typu E-4 albo np jakieś 404.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 paź 2021, 20:38

Jeśli nie ma zysku czasowego (polemizowałbym, ale niech będzie), to nie ma także straty, w związku z czym utrzymywanie autobusu konkurencyjnego dla tramwaju w sytuacji, gdy są miejsca w mieście, dla których autobusów od lat brakuje, jest słabe. Zwłaszcza, że w perspektywie kilku dosłownie miesięcy podaż na 2 wzrośnie o 20%.

Choć szczytówka jest niezłym pomysłem na wygaszenie popytu, a DSowe autobusy przydadzą się bardziej właściwie wszędzie, bo częstotliwości są makabryczne. Bo chyba zdajecie sobie sprawę, że zrobienie szczytowym połączenia o unikalnym przebiegu jest jego wygaszeniem, nie?

Aha, 511 ma już teraz czas dojazdu do Młocin 20 minut z Dąbrówki, a nie żadne 18 - tak dla ustalenia uwagi. Na papierze, jak to rozkłady autobusowe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7649
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 paź 2021, 23:12

fik pisze:
21 paź 2021, 12:17
mam wrażenie że po fiasku 314 dawno temu nikt nawet nie próbuje go przeanalizować na nowo.
Nie po to to ubijano, żeby przywracać. Gdy pociągów było jak na lekarstwo to autobusów 214/314 było multum. Potem skrócono linię do Fletniowej. A gdy pociągi zaczęły jeździć często (SKM na zmianę z KM) to linię zlikwidowano ze względu na nikłe wykorzystanie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ