Tarchomin i Nowodwory (III)

Moderator: Wiliam

Jurand
Posty: 1059
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 kwie 2021, 12:21

person pisze:
13 kwie 2021, 11:10
Aż zajrzałem na stronę FlixBusa zobaczyć ile teraz mają odjazdów z Młocin. Noooo faktycznie, Panie. Kasa jak na imprezie u szejka w Dubaju.
To porównaj to teraz z rozkładem linii 103, której wozy kwitną w krzakach za węzłem, a pasażerowie klną na przystanku pod chmurką (-(

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 kwie 2021, 12:24

fik pisze:
12 kwie 2021, 21:58
No ale to właśnie te duble należy kasować. Przy czym jednak porównywanie dzielnic 1:1 nie jest specjalnie uzasadnione, charakterystyki Białołęki, Rembertowa, Wawra i Ursusa na przykład są drastycznie odmienne.
Odmienne są nawet charakterystyki w obrębie jednej dzielnicy. Na takiej Białołęce zupełnie inny jest Tarchomin (gęsty, ale zaprojektowany), Zielona Białołęka (mniej gęsta, za to kompletnie niezaprojektowana) a między nimi domki w lasach, ściek komunikacyjny Modlińskiej i bariera linii kolejowej, zbudowanej tak, by zminimalizować szansę na obsługę dzielnicy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 13 kwie 2021, 12:37

fik pisze:
13 kwie 2021, 12:20
Dostosowywanie układu komunikacyjnego do wyposażenia krańców, widzę że absurdalność tej rzeczywistości nie zwalnia.
Niby się nie kopie leżącego ale taką samą myśl co do słowa miałem jak przeczytałem to (edit, zdjęcie się nie wstawiło):

"W tegorocznych planach jest też uruchomienie (...) dodatkowego punktu ładowania przy Konwiktorskiej z myślą o linii 175."
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 kwie 2021, 12:37

Glonojad pisze:
13 kwie 2021, 12:24
[...] bariera linii kolejowej, zbudowanej tak, by zminimalizować szansę na obsługę dzielnicy.
Myślę że jak 150 lat temu budowano tę linię kolejową, nikt nawet nie śnił ani o Tarchominie, ani o Derbach :) A o tym że przebieg torów determinowały wtedy niekoniecznie racjonalne dzisiaj czynniki najlepiej świadczy wygięcie LK9 przez Modlin.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 kwie 2021, 13:01

Autobus Czerwon pisze:
13 kwie 2021, 12:37
Glonojad pisze:
13 kwie 2021, 12:24
[...] bariera linii kolejowej, zbudowanej tak, by zminimalizować szansę na obsługę dzielnicy.
Myślę że jak 150 lat temu budowano tę linię kolejową, nikt nawet nie śnił ani o Tarchominie, ani o Derbach :) A o tym że przebieg torów determinowały wtedy niekoniecznie racjonalne dzisiaj czynniki najlepiej świadczy wygięcie LK9 przez Modlin.
Owszem, ale gdy projektowano Tarchomin, względne Derby, to linia kolejowa istniała i można było ją uwzględnić -bądź nie. Z kolei jak mo(r)dernizowano LK-9, to istniały już Tarchomin i Derby i choć z oczywistych względów nie można było już linii kolejowej wygiąć, to jednak o jakimś lepszym powiązaniu poprzecznym można było myśleć. A nie wiadukt tam, przystanek siam...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 13:12

Istnieje ogromny opór przed dostosowywaniem siatki postojów do zmienionej struktury osadniczej przy modernizacjach linii kolejowych, a jeśli już takie dostosowywanie się odbywa, to jednostronnie - poprzez dodanie nowych przystanków, bez zmiany lokalizacji ani likwidacji niepotrzebnych. Teraz wymyślono przystanek przy Trasie Mostu Północnego, dodajmy do tego rondo Żaba i ten wytwór geniuszu w krzakach przy Stalowej i za chwilę pociąg z Legionowa do Warszawy będzie jechał dłużej niż przed modernizacją, a wachlowanie drzwiami celem wymiany powietrza na Choszczówce i Pradze będzie trwało w nieskończoność.

Oczywiście to dzieje się w całym kraju - są na zmodernizowanych liniach zmodernizowane przystanki, na których codziennie zatrzymuje się kilkanaście pociągów, a wymiana sięga wartości jednocyfrowych miesięcznie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 kwie 2021, 13:13

Glonojad pisze:
13 kwie 2021, 13:01
Autobus Czerwon pisze:
13 kwie 2021, 12:37

Myślę że jak 150 lat temu budowano tę linię kolejową, nikt nawet nie śnił ani o Tarchominie, ani o Derbach :) A o tym że przebieg torów determinowały wtedy niekoniecznie racjonalne dzisiaj czynniki najlepiej świadczy wygięcie LK9 przez Modlin.
Owszem, ale gdy projektowano Tarchomin, względne Derby, to linia kolejowa istniała i można było ją uwzględnić -bądź nie. Z kolei jak mo(r)dernizowano LK-9, to istniały już Tarchomin i Derby i choć z oczywistych względów nie można było już linii kolejowej wygiąć, to jednak o jakimś lepszym powiązaniu poprzecznym można było myśleć. A nie wiadukt tam, przystanek siam...
Niby tak, ale gdy projektowano Tarchomin nadal wiążący był planowany przebieg II linii metra wzdłuż Modlińskiej, więc myślę że nie widziano potrzeby integracji osiedla z linią kolejową. A samego osiedla też raczej chyba nie można było zaprojektować bliżej torów - bo Henryków, Wiśniewo i całkiem spora połać lasu skutecznie to uniemożliwiała. Właściwie jedyne co można było zrobić to przenieść p.o. Warszawa Choszczówka w rejon przejazdu na Mehoffera, ale w sumie czy to by dużo zmieniło?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 13:20

Należało zaprojektować połączenie drogowe Światowida - Kołacińska - Szynowa - Żyrardowska i tam przenieść po Wwa Płudy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 kwie 2021, 13:42

fik pisze:
13 kwie 2021, 13:12
Istnieje ogromny opór przed dostosowywaniem siatki postojów do zmienionej struktury osadniczej przy modernizacjach linii kolejowych, a jeśli już takie dostosowywanie się odbywa, to jednostronnie - poprzez dodanie nowych przystanków, bez zmiany lokalizacji ani likwidacji niepotrzebnych. Teraz wymyślono przystanek przy Trasie Mostu Północnego, dodajmy do tego rondo Żaba i ten wytwór geniuszu w krzakach przy Stalowej i za chwilę pociąg z Legionowa do Warszawy będzie jechał dłużej niż przed modernizacją, a wachlowanie drzwiami celem wymiany powietrza na Choszczówce i Pradze będzie trwało w nieskończoność.

Oczywiście to dzieje się w całym kraju - są na zmodernizowanych liniach zmodernizowane przystanki, na których codziennie zatrzymuje się kilkanaście pociągów, a wymiana sięga wartości jednocyfrowych miesięcznie.
Czekam, aż ktos się kapnie, że Parzniew w środku pól między Pruszkowem i Brwinowem jednak nie obsługuje Osiedla Staszica i znowu będzie moderna 447 aby ten przystanek dodać. W końcu teraz pociąg jeździ tam w przybliżeniu regularnie (choć w DS oczywiście 10-20-30), jeszcze się pasażerowie do dobrego przyzwyczają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 kwie 2021, 13:57

Osiedle Staszica bym łyknął, gdyby było wybiegowym peronem dla pociągów kończących bieg w Pruszkowie. Jak ich się tam nie podciągnie, to to nie ma sensu najmniejszego.

Ale skoro w Warce zrobiono przystanek osobowy bezpośrednio za stacją strefującą podaż, to pewnie i w Pruszkowie można.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

tatra
Posty: 290
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 16 kwie 2021, 11:28

primoż pisze:
13 kwie 2021, 11:52
person pisze:
13 kwie 2021, 11:14
A 850... no cóż. Faktycznie - przy tej częstotliwości - powinno wjeżdżać na pętlę.
Obukierunkowo. I wracać z powrotem do Cybulic, bez żadnego zwiedzania Marymonckiej.
850 do szpitala za linie Łomianki 10 ale przy tej częstotliwości to M.Marymont
tatra

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 paź 2021, 8:35

Korzystając z weekendowego kursowania 126 przez PKP Płudy chciałbym zapytać, dlaczego by nie mogło tak pozostać, uzyskując jakąś rozsądną częstotliwość i zapewniając potrzebny dowóz z Nowodworów do kolei?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 paź 2021, 9:29

Na Gdański półgodzinne dziury, na Wolę półtoragodzinne - czy ten dowóz jest tak niezbędny Nowodworom to bym polemizował w sytuacji, gdy 2 do metra co 4/6 min, 17 do Centrum (w tym Centralnego) co 8/12, 509 na Pragę też trzy razy częściej, niż RL ( i jedzie na Pragę, nie na zadupia Pragi). Gdyby był chociaż taktowy rozkład jazdy, to można by pokombinować z ustawieniem dowozu pod konkretne kursy (dowozówka co 10 min do pociągu co 30 sens ma żaden).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 paź 2021, 9:42

Rozjechanie każdego trawnika w promieniu pół kilometra przez dziko parkujących plus zdecydowanie największe wymiany na całym odcinku wskazują jednak, że jakkolwiek oferta jest niewątpliwie jest ułomna, to cieszy się zauważalną popularnością.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 paź 2021, 9:47

Pytanie czy to Nowodwory czy też dalsze Zatyłcza te trawniki rozjeżdżają.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ