Tarchomin i Nowodwory (III)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 24 paź 2021, 1:07

SławekM pisze:
22 paź 2021, 19:29
marko80 pisze:
22 paź 2021, 19:18


Nie ma sensu żadnego skracania 7XX do Winnicy przed dowiązaniem drogowym pętli do modlińskiej.



jedną z siedemsetek z pewnością trzeba będzie skrócić do Winnicy. Poza tym będzie duży problem z wywaleniem 511. Ta linia jest właściwie nie do ruszenia. Dosyć pokaźne i rozbudowujące się osiedle DW które ma bezpośredni dojazd do metra młociny z czasem 18 minut, z pewnością nie zgodzi się na przeładunek do 2 na winnicy i wepchnięcie ich do jakiejś dowozówki do tramwaju co wydłuży im globalny czas podróży do metra mniej więcej do 30 minut. Bardzo podobnie było z 527 na derbach, dlatego wzamian musiano puścić tam 160, alternatywą było pozostawienie 527 na starej trasie. Cichaczem żadnych zmian tam się nie wprowadzi. Z pewnością się ukaże jakiś hardcorowy projekt typu likwidacja 511, siedemsetki do Winnicy ale z pewnością nie zostanie z tego zbyt wiele.
Jest do ruszenia 511 jak i 527/160. Tylko trzeba mieć jaja i nie poddać się presji paru krzykaczy i najazdu mediów. Ale jaj nie ma a krzykacze są liczeni jako potencjalne głosy w urnie wyborczej.
Nie krzykaczy, tylko ludzi walczących o utrzymanie lepszego połączenia, a nie pchania wszystkich do św. tramwaju co ma być lekiem na całe zło. 2 z Winnicy oferuje gorszy czas przejazdu, a do tego dochodzi przesiadka. 511 pracuje bardzo dobrze, cieszy się popularnością i nie jest do ruszenia.
Tak samo 723 i 731 zapewniają obsługę Modlińskiej, a skrócenie pogorszy ofertę z Legionowa. Pchanie pasażerów z 7xx przez całe Tarchodwory, żeby w 509/186 wrócili na Modlińską to nonsens. Przesiadki na Żeraniu w 18/112/114/145/240 też są dość popularne.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 paź 2021, 7:29

2 z Winnicy oferuje gorszy czas przejazdu? W którym matriksie?

511 z Dąbrówki - 20 minut, 2 z Winnicy (przystanek zbiorczy) do MML 28 - 17 minut. Decydująca jest droga dojścia, ale ze sporej części osiedla jest ono porównywalne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 24 paź 2021, 11:07

Glonojad pisze:
24 paź 2021, 7:29
2 z Winnicy oferuje gorszy czas przejazdu? W którym matriksie?

511 z Dąbrówki - 20 minut, 2 z Winnicy (przystanek zbiorczy) do MML 28 - 17 minut. Decydująca jest droga dojścia, ale ze sporej części osiedla jest ono porównywalne.
2 z Winny około 18 minut do młocin. DW nie znajduje się mimo wszystko w strefie dojścia do tramwaju.
konri pisze:
24 paź 2021, 1:07



Nie krzykaczy, tylko ludzi walczących o utrzymanie lepszego połączenia, a nie pchania wszystkich do św. tramwaju co ma być lekiem na całe zło. 2 z Winnicy oferuje gorszy czas przejazdu, a do tego dochodzi przesiadka. 511 pracuje bardzo dobrze, cieszy się popularnością i nie jest do ruszenia.
Tak samo 723 i 731 zapewniają obsługę Modlińskiej, a skrócenie pogorszy ofertę z Legionowa. Pchanie pasażerów z 7xx przez całe Tarchodwory, żeby w 509/186 wrócili na Modlińską to nonsens. Przesiadki na Żeraniu w 18/112/114/145/240 też są dość popularne.
Mimo wszystko pchanie dwóch siedemsetek do żerania jest bez sensu. Jedna wystarczy. Skrócenie obu siedemsetek do Winnicy należałoby zgrać z uruchomieniem jakiejś linii autobusowej dla całej modlińskiej. Może właśnie wtedy należałoby zamienić 511 np. na 101 do Metra Marymont obsługujące całą modlińską. Poza tym to 518 powinno pójść dawno do piachu. Pasażerów w relacji Nowodwory - Stare Miasto praktycznie nie, na odcinku nowodwory - marymont 518 jest zastępowalna praktycznie przez 186 a marymont - stare miasto 116. Relacja Tarchodwory - Centrum jest obsługiwana przez 17. Ale ztm nie ma odwagi nic z tym zrobić podobnie jak z taką parodią w postaci 521 do Szczęśliwic. Dlatego uważam, że w obecnej dobie pewnych rozwiązań nie da się wdrożyć.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 24 paź 2021, 22:22

konri pisze:
24 paź 2021, 1:07
SławekM pisze:
22 paź 2021, 19:29


Jest do ruszenia 511 jak i 527/160. Tylko trzeba mieć jaja i nie poddać się presji paru krzykaczy i najazdu mediów. Ale jaj nie ma a krzykacze są liczeni jako potencjalne głosy w urnie wyborczej.
Nie krzykaczy, tylko ludzi walczących o utrzymanie lepszego połączenia, a nie pchania wszystkich do św. tramwaju co ma być lekiem na całe zło. 2 z Winnicy oferuje gorszy czas przejazdu, a do tego dochodzi przesiadka. 511 pracuje bardzo dobrze, cieszy się popularnością i nie jest do ruszenia.
Tak samo 723 i 731 zapewniają obsługę Modlińskiej, a skrócenie pogorszy ofertę z Legionowa. Pchanie pasażerów z 7xx przez całe Tarchodwory, żeby w 509/186 wrócili na Modlińską to nonsens. Przesiadki na Żeraniu w 18/112/114/145/240 też są dość popularne.
W takim razie nasuwa się jedno pytanie: po cholerę budowano tramwaj na Tarchomin i Nowodwory skoro pasażerowie zatrzymali się na etapie PRL gdzie PKS woził ich z dziury do większego miejsca bezpośrednio?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 25 paź 2021, 8:59

O ile jestem jak najbardziej za likwidowaniem/skracaniem/przekierowaniem gdzie indziej linii które (prawie) 1:1 zostały zastąpione przez nowy odcinek metra czy tramwaju (E-8, E-4, 109, kiedyś mam nadzieję 501, 522, 519) to dowożenie wszystkich z całej okolicy na siłę do tramwaju nie uważam za uzasadnione. 511 wydaje się jedną z najbardziej sensownych linii przyspieszonych, a w dodatku aż do metra Młociny nie ma ani jednego wspólnego przystanku z 2. To trochę tak jakby chcieć dowozić ludzi np. z Łukowskiej tylko do tramwajów na Grochowskiej, albo z 'małej' Radzymińskiej do 7/13, albo takie 255 jeździ jednak do M Daszyńskiego a nie tylko do tramwajów na Wolskiej. Co do 723/731 to myślę że warto się zastanowić nad ich skróceniem do dopiero jak będzie tramwaj na Modlińskiej na odcinku Żerań FSO - TMP i to właśnie do rejonu skrzyżowania TMP/Modlińska.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 paź 2021, 10:31

Nie trzeba mieć wspólnych przystanków, aby mieć wspólną strefę obsługi. W przypadku pary 2/511 można wyróżnić generalnie cztery istotne obszary i jedno źródło przesiadek, którym należy zapewnić dowóz:

a) osiedla przy samej pętli Winnica (ul. Dionizosa, Winorośli), do tej pory korzystające z 511 z ZP Poetów i w sposób jednoznaczny będące nową klientelą 2
b) osiedla w rejonie ZP Tłuchowska (ul. Zbytki, Trąby, Sprawna), do tej pory raczej wiszące na 211 i przesiadkach na Nowodworach, teraz zyskujące ledwo, ale akceptowalny bezpośredni dostęp do 2
c) osiedla w rejonie pętli Dąbrówka Wiślana, mające 511 pod nosem i nie mające 2 w strefie dojścia, i w miarę jednoznacznie nieosiągające z tytułu tramwaju zysków czasowych
d) osiedla po wschodniej stronie Modlińskiej w rejonie ZP Poetów, obecnie to chyba 5 bloków za Selgrosem, ale z potencjałem rozwoju, również klientela bardziej 511, tramwaj poza rozsądną strefą dojścia
e) przesiadki z 7xx, obecnie jednoznacznie klientela 511.

Przy stanie obecnym ewidentnie 511 straci sporą część potencjalnych pasażerów, bo największe (i najintensywniej rozbudowujące się) osiedla po trasie mają jednoznacznie łatwiejszy dostęp do tramwaju. Pozostaje kwestia obsługi przesiadek i kilku bloków na Dąbrówce Wiślanej, którym faktycznie tramwaj daje nic/niewiele i to, moim zdaniem, wskazuje że 511 pozostanie z nami długo, choć w okrojonej wersji. Pytanie, czy powyższe potrzeby można zapewnić sprawniej/mądrzej.

Notabene, warto zaznaczyć to głośno: "jedna z najbardziej sensownych linii przyspieszonych" jedzie z Poetów na Młociny rozkładowo w szczycie dłużej niż tramwaj z Winnicy, o trasie dłuższej o ok. 13% i z dwukrotnie większą liczbą przystanków.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2021, 11:20

Dowozówka do tramwaju, który dowozi do metra, które dowozi do drugiego metra.

Ja to ,proszę pana, mam bardzo dobre połączenie.

Absurd.
ŁK

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 paź 2021, 11:37

fik pisze:
25 paź 2021, 10:31

c) osiedla w rejonie pętli Dąbrówka Wiślana, mające 511 pod nosem i nie mające 2 w strefie dojścia, i w miarę jednoznacznie nieosiągające z tytułu tramwaju zysków czasowych
Akurat moi znajomi z pracy mieszkający tam zamienili 511 na 211+2. Podstawową zaletą jest pewność czasu dojazdu. No i część osób po prostu wsiada w to co przyjedzie pierwsze. Problemem jest przesiadka z 211, gdyby w obie strony dało się przesiąść na Grzymalitów, to 511 by straciło sporo klientów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 paź 2021, 15:53

Glonojad pisze:
22 paź 2021, 20:38
Zwłaszcza, że w perspektywie kilku dosłownie miesięcy podaż na 2 wzrośnie o 20%.
Co takiego się wydarzy? Dzięki Hyundaiom będzie więcej kursów? To Światowida ma takie możliwości? Jakiś czas temu kierowcy narzekali, że nie mogą przejechać w poprzek tramwaju, bo mają ciągle czerwone...

P.S. Czy wpychanie dodatkowych ludzi do tramwaju, który już teraz jeździ pełny (sprawdzić jak 17 poza kilkoma kursami), jest zasadne?
P.S.2 Też uważam, że ludzie zagłosują nogami i jeśli tylko 211 będzie mieć dobrą częstotliwość przez cały tydzień, to ci z DW przerzucą się na tramwaj...

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 25 paź 2021, 17:22

To chyba dobrze że kierowcy mają ciągle czerwone, może czas najwyższy pomyśleć o dłuższych tramwajach.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 paź 2021, 19:29

Winnica to nie tylko dowozowe 2, ale takze bezpośrednie - i naprawdę szybkie, handlowa lepsza niż metra w Paryżu - 17.
Nordyk110 pisze:
25 paź 2021, 17:22
To chyba dobrze że kierowcy mają ciągle czerwone, może czas najwyższy pomyśleć o dłuższych tramwajach.
Hyundaje są dłuższe i dlatego pojemniejsze.
Co takiego się wydarzy? Dzięki Hyundaiom będzie więcej kursów?
Nie, Hyundaje są po prostu pojemniejsze.
To Światowida ma takie możliwości? Jakiś czas temu kierowcy narzekali, że nie mogą przejechać w poprzek tramwaju, bo mają ciągle czerwone..
Nie wiem, gdzie były takie narzekania, ale jest to generalnie nieprawda. Utrudnienia są na zjeździe z TMP po południu i na Mysliborskiej róg Światowida rano, ale wynikają ze zbyt dużej liczby pojazdów po prostu - piesi przechodzą na raz do tego tramwaju, więc to nieprawda, że "nigdy nie ma zielonego, bo tramwaj". Przeciwinie, priorytet na Światowida jest stosunkowo mało agresywny, poprzeczki tracą głównie ze względu na koordynację dwukierunkową dla samochodów po ciągu Światowida.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

KR88
Posty: 165
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 25 paź 2021, 20:59

Łukasz pisze:
25 paź 2021, 11:20
Dowozówka do tramwaju, który dowozi do metra, które dowozi do drugiego metra.

Ja to ,proszę pana, mam bardzo dobre połączenie.

Absurd.
=D>

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 26 paź 2021, 9:13

Nordyk110 pisze:
25 paź 2021, 17:22
To chyba dobrze że kierowcy mają ciągle czerwone, może czas najwyższy pomyśleć o dłuższych tramwajach.
Piesi i rowerzyści na skrzyżowaniach ze Światowida również.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7649
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 paź 2021, 22:47

fik pisze:
22 paź 2021, 19:40
511 będzie pewnie podcinane aż skończy za kilka lat z jakąś karykaturalną częstotliwością 15/20//20 i wszystkimi przystankami poza Obrazkową.
I numerem 101 (wreszcie będą kwikacze od jego likwidacji w 2017 zadowoleni)
karmat pisze:
26 paź 2021, 9:13
Piesi i rowerzyści na skrzyżowaniach ze Światowida również.
Jak się klepnie guzik to się przejdzie/przejedzie. A jak się nie klepnie to się stoi i narzeka.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 paź 2021, 11:03

MisiekK pisze:
26 paź 2021, 22:47
Jak się klepnie guzik to się przejdzie/przejedzie. A jak się nie klepnie to się stoi i narzeka.
Szkoda, że kierowcy nie muszą klepać guzików, aby dostać zielone. Dobrze, że piesi nie muszą błagać o pozwolenie na przejście na kolanach (albo przechodzić z chorągiewką w ręku)...

ODPOWIEDZ