Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 sty 2023, 12:46

man1956 pisze:
02 sty 2023, 11:05
A masz jakieś pomysły na poprawienie punktualności 122?
Powrót na trasę Gwiaździsta - Nowe Bemowo. Na tej trasie jeździło punktualnie, a ewentualne opóźnienia wyrównywało na krańcach.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sty 2023, 13:27

Korków na Powązkowskiej w ten sposób się nie uniknie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 sty 2023, 13:37

Georg pisze:
02 sty 2023, 12:46
Powrót na trasę Gwiaździsta - Nowe Bemowo. Na tej trasie jeździło punktualnie, a ewentualne opóźnienia wyrównywało na krańcach.
Chwila, chwila. Ale z tego co osobiście się przekonałem, to na 122 problem jest na odcinku pl. Wilsona - Conrada głównie w kierunku os. Górczewska. Szczególnie światła przy Wilsona i Broniewskiego
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 sty 2023, 14:25

Dzięki krótszej trasie łatwiej nadrobić spóźnienie. Skręt z Człuchowskiej w Powstańców potrafi dołożyć spóźnienia. Zresztą nie tylko na 122.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 02 sty 2023, 14:30

Jurand pisze:
02 sty 2023, 9:47
fraktal pisze:
02 sty 2023, 9:26
Skoro 171 jeździ puste jak się twierdzi, to można stamtąd przeguby przekierować. Chyba że jednak ma swoich pasażerów...
Dziwadła ze 122 są naturalnym dawcą przegubów na 177.
Te osiedla powstałe i powstające w dawnej fabryce Ursusa, to się chyba takie drugie Skarbka z Gór robi, mieszkania po taniości i problem z KM (-(
Tam "KM" to nawet jeździ, tyle że za rzadko ;) I niestety do czasu zakończenia remontu Zachodniej i linii średnicowej taki stan będzie się jeszcze utrzymywał. Oferta pociągów z Łowicza i Sochaczewa co 30 minut niestety nie sprzyja dojazdom do centrum.

Ewentualnie jak się skończy ten jeden wielki plac budowy i będzie dało się przebić z Posagu do Traktorzystów przez np. Herbu Oksza, Taylora czy Habicha-Ogniową - wówczas PKP Ursus będzie w zasięgu dojścia.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 sty 2023, 15:59

Gdynianin pisze:
02 sty 2023, 14:30
Ewentualnie jak się skończy ten jeden wielki plac budowy i będzie dało się przebić z Posagu do Traktorzystów przez np. Herbu Oksza, Taylora czy Habicha-Ogniową - wówczas PKP Ursus będzie w zasięgu dojścia.
Kilometr jako zasięg dojścia to w tym przypadku chyba tylko ostateczność, szczególnie że w tym samym czasie będzie można się już dostać do metra na Karolinie. Bo budowy na Szamotach będą trwać co najmniej do końca 2026 8-( Inna sprawa, że do Karolina nie będzie się tak łatwo dostać do metra, bo nie planuje się żadnego prostego dojścia pieszego.
Zrobiłem kiedyś taką próbę: pojechałem do pociągu na PKP Ursus-Niedźwiadek. Jak dojazd nie stanowi problemu pustawym 177, tak zmieścić się do pociągu razem z mieszkańcami powiatów grodziskiego i pruszkowskiego to jest na prawdę niezły wyczyn.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 02 sty 2023, 16:02

Rozwiązanie obecne jest zgniłym kompromisem. Widać jak na dłoni brak stacji metra przy zbiegu Górczewskiej i Lazurowej. Po oddaniu jej do eksploatacji można stworzyć coś sensownego z komunikacją. Zwłaszcza wywalić linie 700 i coś tam z 3 pasa przy Urzędzie Dz. Bemowo. Lewo skręty z Człuchowskiej w Powst. Śląskich to horror, prawo skręty z Powst. ŚL też kiepskie. Będzie tylko gorzej w miarę upychania patodeweloperki gdzie się da w tym rejonie. Frekwencja w autobusach i tramwajach jak słusznie pisaliście zależy losowo od korkowania się Powst. Śląskich
i innych ulic. Parę razy trafił się mi się nabity niezabieralny tramwaj 28 w stronę Bemowa Lotniska ze skrzyżowania Górczewskiej i Powst. Śląskich. Fakt, to było przy dużych opadach śniegu.
ZUS fundatorem emigracji

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 03 sty 2023, 21:52

Szymon pisze:
02 sty 2023, 15:59
Gdynianin pisze:
02 sty 2023, 14:30
Ewentualnie jak się skończy ten jeden wielki plac budowy i będzie dało się przebić z Posagu do Traktorzystów przez np. Herbu Oksza, Taylora czy Habicha-Ogniową - wówczas PKP Ursus będzie w zasięgu dojścia.
Kilometr jako zasięg dojścia to w tym przypadku chyba tylko ostateczność, szczególnie że w tym samym czasie będzie można się już dostać do metra na Karolinie.
Tak - południe Szamotów na PKP Ursus, wschód na PKP Ursus Północny.
Metro Karolin? Nierealny zasięg dojścia pieszo w porównaniu z dwoma powyższymi. Same torowisko prowadzące do Warszawy Głównej Towarowej będzie stanowić barierę. Plus północ Szamotów, wzdłuż LK3 to będą magazyny.

Bardziej realne jest zwiększenie częstotliwości po ukończeniu modernizacji typu LK3, Zachodnia czy później średnica. Dowożenie Szamotów do M2 to taki ersatz na czas remontów
Szymon pisze:
02 sty 2023, 15:59
Zrobiłem kiedyś taką próbę: pojechałem do pociągu na PKP Ursus-Niedźwiadek. Jak dojazd nie stanowi problemu pustawym 177, tak zmieścić się do pociągu razem z mieszkańcami powiatów grodziskiego i pruszkowskiego to jest na prawdę niezły wyczyn.
Znów: Przepustowość na Zachodniej i średnicy. Jak budowy na Szamotach się zakończą to może uda się też zakończyć średnicę.

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 lut 2023, 13:52

A Szeligowska (na całej długości aż do wiaduktu nad S8) to nie potrzebuje w ogóle komunikacji miejskiej? Wystarczy jej 743 z badziewną częstotliwością? Tam się tak rozbudowuje...

Może jakieś dodatkowe kursy skrócone 743 kończące gdzieś w okolicach S8? Albo 243? A może 249 dałoby się puścić Szeligowską, potem tą drogą lokalną wzdłuż S8 i Batalionów Chłopskich w prawo? Tylko nie wiem czy tam jest już ukończona droga.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 25 lut 2023, 17:34

reserved pisze:
25 lut 2023, 13:52
A Szeligowska (na całej długości aż do wiaduktu nad S8) to nie potrzebuje w ogóle komunikacji miejskiej? Wystarczy jej 743 z badziewną częstotliwością? Tam się tak rozbudowuje...

Może jakieś dodatkowe kursy skrócone 743 kończące gdzieś w okolicach S8? Albo 243? A może 249 dałoby się puścić Szeligowską, potem tą drogą lokalną wzdłuż S8 i Batalionów Chłopskich w prawo? Tylko nie wiem czy tam jest już ukończona droga.
Na Szeligach jest gotowa pętla z której korzystają autobusy szkolne

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2023, 9:26

Obawiam się, że z Szeligowską przyjęto strategię przeczekania, w końcu już za 3 lata będzie metro.

Problem oczywiście jest do rozwiązania na kilka sposobów, ja bym proponował jakieś 243 :mewa: Bemowo - Człuchowska - Szeligowska - serwisówka S8 - Sochaczewska - Połczyńska - Cm. Wolski, tylko na to trzeba kilka brygad, a priorytetem miasta jest utrzymywanie 171.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 lut 2023, 9:29

Skoro sam prezydent powiedział że nie każdy lubi i nie każdy może jeździć metrem, wpisując się tym samym w retorykę krzykaczy... 😶

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 28 lut 2023, 19:27

fik pisze:
28 lut 2023, 9:26
Obawiam się, że z Szeligowską przyjęto strategię przeczekania, w końcu już za 3 lata będzie metro.

Problem oczywiście jest do rozwiązania na kilka sposobów, ja bym proponował jakieś 243 :mewa: Bemowo - Człuchowska - Szeligowska - serwisówka S8 - Sochaczewska - Połczyńska - Cm. Wolski, tylko na to trzeba kilka brygad, a priorytetem miasta jest utrzymywanie 171.
Patrząc na mapę to włączyłbym w to Szeligi i Macierzysz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 28 lut 2023, 20:06

Wiliam pisze:
28 lut 2023, 19:27
fik pisze:
28 lut 2023, 9:26
Obawiam się, że z Szeligowską przyjęto strategię przeczekania, w końcu już za 3 lata będzie metro.

Problem oczywiście jest do rozwiązania na kilka sposobów, ja bym proponował jakieś 243 :mewa: Bemowo - Człuchowska - Szeligowska - serwisówka S8 - Sochaczewska - Połczyńska - Cm. Wolski, tylko na to trzeba kilka brygad, a priorytetem miasta jest utrzymywanie 171.
Patrząc na mapę to włączyłbym w to Szeligi i Macierzysz.
No to bez mapy powiem że już krok i rynek Stare Babice.
Jeszcze trochę i tak będzie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 01 mar 2023, 0:04

Jeżeli już, to też byłbym chyba najprędzej za tą pętlą szkolną na Szeligach, ale tylko ze względu na to, że wcześniej nie ma gdzie zawrócić. Powrót przez serwisówkę S8 i Sochaczewską ma raczej mały sens, bo tam prawie nic nie ma.
Ogólnie szkoda, że nie udało się uruchomić Nowo-Człuchowskiej zanim zamknięto Rayskiego, tym bardziej że stan nawierzchni Szeligowskiej jest w wielu miejscach tragiczny.

ODPOWIEDZ