Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 mar 2023, 8:33

Parafia ma objąć sporą część Chrzanowa, kościół stoi ponad podziałem administracyjnym jak ponad każdym innym prawem w tenkraju :P

Jak również nikt nie broni Warszawie płacić za dowóz swoich mieszkańców do kościoła w Szeligach, to jest nadinterpretacja ustawy. Aczkolwiek ciężko się dziwić Warszawie, że nie wykorzystuje tej możliwości :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 mar 2023, 12:12

reserved pisze:
01 mar 2023, 22:11
Łukasz pisze:
01 mar 2023, 13:14

Do kościoła jeździ się samochodem i staje jak najbliżej wejścia. Albo chodzi piechotą w futrze. 2km to jakieś 25 minut spaceru. Ilu linii byś nie zostawił, to zawsze się może okazać, ze msza skończyła się 5 minut za późno.
Ja nie mówię, że mamy tworzyć linie kościelne dostosowane do godzin mszy. Uważam natomiast, że jeśli powstaje kościół, a razem z nim pewnie i inne obiekty usługowe bo raczej wątpię żeby kościół stał w szczerym polu i wokół nic, to oferta w postaci linii 743, która w weekendy kursuje raz na 2 i pół godziny jest bardzo mizerna. Po prostu zwróciłem uwagę na to, że będzie zapotrzebowanie na dojazd w tamte okolice. Czy duży czy mały, czas pokaże. Niemniej tamten rejon zdecydowanie jest zbyt zaniedbany komunikacyjnie.
No właśnie tak będzie, kościół w polu a na przeciwko wioska Szeligi. Przepraszam, ale jakie obiekty usługowe powstają razem z kościołem oprócz zakładu pogrzebowego? :twisted: Co do pętli to zastanawiałem się o czym piszecie gdyż jeździłem tam na 743 i żadnej pętli nie kojarzyłem. Według mnie to nie jest żadna pętla tylko wiata postawiona przy uliczce bocznej.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 02 mar 2023, 12:25

Bastian pisze:
02 mar 2023, 8:10
Szeligi są w gminie Ożarów Mazowiecki. Parafia terenu Warszawy raczej nie obejmie.
Parafia obejmie Szeligi, Macierzysz oraz wszystkie warszawskie bloki na zachód od Lazurowej i na południe od Batalionów Chłopskich. Miał być tam drugi kościół ale były problemy z wykupem działki więc niestety taki dziwny podział terytorialny się zrobił. Choć obecnie te bloki przy Lazurowej należą do parafii Stare Babice. :P

Ale odeszliśmy od tematu trochę.
Flash8222 pisze:
02 mar 2023, 12:12
Przepraszam, ale jakie obiekty usługowe powstają razem z kościołem oprócz zakładu pogrzebowego? :twisted:
Ciężko mi przewidywać przyszłość. Domyślam się że bliskość metra sprawi, że i tam zaczną się budować nowe domy, bloki, a wraz z nimi zapewne i sklepy. Ale to już bardziej odległa przyszłość. Tak czy owak, na pewno na już przydałoby się wzmocnienie ul. Szeligowskiej przynajmniej do wiaduktu nad S8.

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 02 mar 2023, 19:02

Dojście do kościoła powinno być zapewnione przez odpowiednie nieogradzanie tych osiedli. Pytanie jak duża będzie to parafia, ale generalnie do kościoła to idzie się spacerkiem, tak jak idzie się spacerkiem do pobliskiego parku (pytanie jak ktoś woli spędzić jedną godzinę w niedzielę).
wojtor pisze:
01 mar 2023, 12:07
To jeszcze jakaś linia na pl. Małachowskiego dla Luteran i na Szwoleżerów dla Polskich (a nie Watykańskich) Katolików.
Ale takie linie są i bardzo dobrze. Mniejszości religijne powinny mieć (i raczej mają) swoje miejsca kultu we względnym centrum, by właśnie móc tam łatwo dojechać w każdym dniu tygodnia. A my mówimy tu o lokalnym kościele, dla ludzi młodych, którzy, jak już pójdą, to właśnie pójdą do tego kościoła.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 02 mar 2023, 19:22

Reserved, świat się wokół klech nie kręci. Nikt nie będzie uruchamiał regularnych przewozów autobusowych bez wykazania konkretnych, mierzalnych i regularnych potoków.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 mar 2023, 19:46

Daniel_FCB pisze:
02 mar 2023, 19:22
Reserved, świat się wokół klech nie kręci. Nikt nie będzie uruchamiał regularnych przewozów autobusowych bez wykazania konkretnych, mierzalnych i regularnych potoków.
Wokół klech nie, ale wokół pasażerów już powinno. A czy pasażerowie z kościoła stanowią potok uzasadniający kursowanie, to już inna sprawa. Myślę, że na początku będzie kiepsko, ale potem wraz z budową nowych bloków samo 743 nie wystarczy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 mar 2023, 11:43

A czy to 743 nie mogłoby mieć kursów w niedzielę skomunikowanych ze mszami (choćby którymiś)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 mar 2023, 14:14

Też o tym pomyślałem. Początkująca parafia to pewnie dostanie samego proboszcza na dzień dobry, czyli góra 3 msze.


Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 kwie 2023, 16:45

Bardzo dobra inicjatywa. Ale raczej nie znajdzie wielu naśladowców, bo kościelne kasy świecą pustkami. A tak z ciekawości: ile kosztuje parafię organizacja takiego transportu?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 kwie 2023, 20:11

Fejk, policja nie wprowadza czasowej organizacji ruchu :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8297
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 maja 2023, 16:12

Czy przypadkiem proboszcz z parafii na Podgrodziu nie uruchamia(ł) specjalnej linii autobusowej?

Na pewno w Łodzi jedna parafia coś takiego robi, więc ksiądz z Szelig ma przynajmniej dwa źródła know-how ;)

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 312
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 06 maja 2023, 16:18

Pamiętam, że kiedyś były pomiary na Podgrodziu, ale nie wiem na czym to stanęło. Być może chodziło o likwidację części miejsc parkingowych i zrobienie zatoki przystankowej. Zdjęć nie znalazłem aktualnych, wiec pewnie nie jeździ ;)

BrdzJkb
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 09 wrz 2023, 22:43

No i dzisiaj wywiozłem na Znaną jakąś anglojęzyczną pasażerkę która chciała dojechać na Człuchowską. Całe szczęście musiała biec na 190 w drugą stronę które przed chwilą odjechało i właśnie robiło kółeczko przez Strąkową, bo jeszcze musiałbym tłumaczyć dlaczego ta sama linia jedzie w dwa różne miejsca 8-)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 wrz 2023, 23:56

No tak, bo wariantów nie ma w innych krajach.

ODPOWIEDZ