Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 19 lip 2022, 13:02

fik pisze:
19 lip 2022, 12:20
Osobiście uważam, że wiele linii w niedziele może spokojnie zaczynać kursowanie ok. 7. Tu jest, na moje oko, spore pole do oszczędności bez realnych pogorszeń.
To może lepiej wdrożyć łódzki model, czyli dzienne start koło 6-7, w zamian za wydłużenie nocek.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lip 2022, 13:25

karmat pisze:
19 lip 2022, 13:02
fik pisze:
19 lip 2022, 12:20
Osobiście uważam, że wiele linii w niedziele może spokojnie zaczynać kursowanie ok. 7. Tu jest, na moje oko, spore pole do oszczędności bez realnych pogorszeń.
To może lepiej wdrożyć łódzki model, czyli dzienne start koło 6-7, w zamian za wydłużenie nocek.
Nie. Magistralne linie dzienne są potrzebne w niedzielę rano, ale linie uzupełniające typu 117 czy 159, mające w całym korytarzu pokrycie innymi połączeniami, są zbędne. W obszarach ekstensywnych też są pole do oszczędności - 161 czy 234 mogą swobodnie mieć ograniczone godziny kursowania, w najgorszym wypadku opędzlowując ich unikalne obszary obsługi kursami wariantowymi sąsiednich linii.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 19 lip 2022, 13:51

fik pisze:
19 lip 2022, 13:25
W obszarach ekstensywnych też są pole do oszczędności - 161 czy 234 mogą swobodnie mieć ograniczone godziny kursowania, w najgorszym wypadku opędzlowując ich unikalne obszary obsługi kursami wariantowymi sąsiednich linii.
Wchodzisz na minę. Zaraz odezwą się maniacy tarczek, że nie kursy wariantowe, tylko nowa, kolejna tarczka na słupku, bo kursy wariantowe to zło najczystszej postaci, a poprą ich onaniści historycznego numerka z uzasadnieniem, że ten numerek musi tu wrócić, bo tą linią jechał Mieszko I na na swój chrzest :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 lip 2022, 14:09

W dzisiejszym artykule na TVN Warszawa, nazwano brak obsługi liniami dziennymi ZP Pirenejska oraz wycofanie 190 z Człuchowskiej mianem "wykluczenia komunikacyjnego", więc obawiam się że jakikolwiek, nawet racjonalny pomysł, dostosowania oferty do popytu (który przecież w niedzielne poranki jest naprawdę niski, szczególnie na liniach o peryferyjnym charakterze) może być wejściem na minę :P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lip 2022, 14:25

primoż pisze:
19 lip 2022, 13:51
fik pisze:
19 lip 2022, 13:25
W obszarach ekstensywnych też są pole do oszczędności - 161 czy 234 mogą swobodnie mieć ograniczone godziny kursowania, w najgorszym wypadku opędzlowując ich unikalne obszary obsługi kursami wariantowymi sąsiednich linii.
Wchodzisz na minę. Zaraz odezwą się maniacy tarczek, że nie kursy wariantowe, tylko nowa, kolejna tarczka na słupku, bo kursy wariantowe to zło najczystszej postaci, a poprą ich onaniści historycznego numerka z uzasadnieniem, że ten numerek musi tu wrócić, bo tą linią jechał Mieszko I na na swój chrzest :term:
Warszawski układ jest i tak mega sztywny i z ograniczoną do minimum liczbą odstępstw, wariantów i innych dziwactw, ale tak, nie chciałem otwierać tej puszki z Pandorą, dziękuję za reprymendę ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 19 lip 2022, 15:20

person pisze:
PiotrekP pisze:
19 lip 2022, 11:32
Jak obecne skrócone kursy/dawne 390 ->290.
Boję się zapytać o częstotliwości lewo- i prawobrzeżnego 190 oraz zadać pytanie czy jest sens dzielić linię na MRA.
Tzn żeby precyzyjniej się wyrazić to Esperanto dla zapewnienia dogodnej przesiadki i cywilizowanej pętli. Już to kiedyś pisałem w tym temacie. Jak dla mnie 12/15/15 to minimum w obu przypadkach, natomiast przy obecnie panującym trendzie 15/(15/20)/20... Ale to nie ja zarządzam tym wszystkim.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 lip 2022, 15:47

190 co 15/20//20? 8-(

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 lip 2022, 17:17

fik pisze:
19 lip 2022, 12:20
man1956 pisze:
19 lip 2022, 11:58
Jeszcze jedna kwestia: przy okazji nowych rozkładów dla Bemowa ZTM wprowadził to, czego się od dawna spodziewałem. Ja to nazwałem "rozkładami tramwajowymi". Czyli że rozkład niedzielny różni się od rozkładu sobotniego: w stosunku do soboty pościnane są kursy rano i wieczorem. Obawiam się, że to będzie niestety wprowadzane również na innych liniach jako recepta na łatanie dziur w budżecie.
Osobiście uważam, że wiele linii w niedziele może spokojnie zaczynać kursowanie ok. 7. Tu jest, na moje oko, spore pole do oszczędności bez realnych pogorszeń.
Zdecydowanie tak.

Aczkolwiek ja też zawsze byłem zwolennikiem, żeby niektóre główne linie (przynajmniej w weekendy) jeździły dłużej, tzn. do ok. 2.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 lip 2022, 17:20

man1956 pisze:
19 lip 2022, 11:58
Jeszcze jedna kwestia: przy okazji nowych rozkładów dla Bemowa ZTM wprowadził to, czego się od dawna spodziewałem. Ja to nazwałem "rozkładami tramwajowymi". Czyli że rozkład niedzielny różni się od rozkładu sobotniego: w stosunku do soboty pościnane są kursy rano i wieczorem. Obawiam się, że to będzie niestety wprowadzane również na innych liniach jako recepta na łatanie dziur w budżecie.
Poza 167 i 249 jakie inne linie dostały rozkłady sobotnie?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lip 2022, 17:25

Piotrek pisze:
19 lip 2022, 17:17
Aczkolwiek ja też zawsze byłem zwolennikiem, żeby niektóre główne linie (przynajmniej w weekendy) jeździły dłużej, tzn. do ok. 2.
A to oczywiście. Zaczynając od tego, że jeśli jakaś linia jest dedykowaną dowozówką do metra z obszaru o zabudowie intensywnej o ograniczonej liczbie innych funkcji (2, 527) to powinna mieć godziny kursowania dostosowane do metra i zawsze odjeżdżać ostatni raz te ~5-10 minut po przyjeździe ostatniego metra.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 lip 2022, 18:40

Georg pisze:
19 lip 2022, 17:20
man1956 pisze:
19 lip 2022, 11:58
Jeszcze jedna kwestia: przy okazji nowych rozkładów dla Bemowa ZTM wprowadził to, czego się od dawna spodziewałem. Ja to nazwałem "rozkładami tramwajowymi". Czyli że rozkład niedzielny różni się od rozkładu sobotniego: w stosunku do soboty pościnane są kursy rano i wieczorem. Obawiam się, że to będzie niestety wprowadzane również na innych liniach jako recepta na łatanie dziur w budżecie.
Poza 167 i 249 jakie inne linie dostały rozkłady sobotnie?
149, 155, 190, 207, 220.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 lip 2022, 19:05

190 miało już rozkład sobotni.

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 lip 2022, 19:07

Dobrze, że 523 się uchowało. Bałem się, że przy okazji reformy dostanie w DS częstotliwość 15 minut.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 lip 2022, 19:17

Teraz niczego nie można być pewnym...

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 19 lip 2022, 22:55

ashir pisze:
19 lip 2022, 15:47
190 co 15/20//20? 8-(
No przecież ja takiego nie chcę.

ODPOWIEDZ