Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 lis 2022, 20:39

Zdecydowanie warto byłoby przywrócić komunikację na tym przystanku dla niewiele ponad jednej osoby na godzinę <3

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 01 sty 2023, 21:02

Z sąsiedniego tematu:
Walas pisze:
01 sty 2023, 12:07
Szymon pisze:
01 sty 2023, 10:15
Jak to jest w końcu ze 122? Powinny być planowo same solówki? =P~
Radni z Ursusa wystąpili o zwiększenie pojemności autobusów na 177 i ZTM odpowiedział, że nie dysponuje wolnymi przegubowcami do obsługi linii :^o
W podziale są 12m a wyjeżdżają 18m
Faktycznie zdarzyło mi się trafić na mega tłok w 177 ostatnio, ale w dużej mierze to było dlatego, że dłuższy czas nie jechało, bo wcześniej tkwiły na skręcie z Człuchowskiej w Powstańców i z Powstańców w Górczewską, ogólnie przez te dwa lewoskręty w godzinach szczytu ta linia nie ma szans być punktualna. Większy pożytek z tej linii byłby moim zdaniem gdyby jechała prosto Powstańców na Nowe Bemowo albo prosto Lazurową do Górczewskiej i dalej np. na Koło, ogólnie ta końcówka na Górczewskiej jest bez sensu i w ogóle cały ten obecny układ dowozówek na Bemowie, również z mega długim 122 jest bez sensu, ale to wiadomo dlaczego.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 sty 2023, 6:55

To zapraszam na Posag 7 Panien w godzinach 6:40-7:30. Autobusy w okolicy PKP Ursus Płn. mimo częstotliwości 10' są pełne. Od Lazurowej do Hali Wola nie raz zdarzyło się, że ludzie wolą zostać zaczekać na coś następnego w stronę metra, bo autobus jest nabity po kokarde. W szczycie popołudniowym dokładnie taka sama sytuacja od Metra Bemowo do P7P występuje po 16.
Z innych obserwacji to w dni robocze codziennie ok. 6:35 przy Nowych Włochach mijam jadące w kierunku Ursusa 177 z zajętym kompletem miejsc siedzących. Kilka sąsiednich kursów ma mniej więcej podobne napełnienia.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 sty 2023, 9:26

Skoro 171 jeździ puste jak się twierdzi, to można stamtąd przeguby przekierować. Chyba że jednak ma swoich pasażerów...

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 sty 2023, 9:33

Że niby na solówki ma być? A jak wygląda zapełnienie z Centrum na Torwar (Śniegockiej)? Kiedyś tam 171 co 7,5/10/10 na obłożenie nie narzekało. A teraz 109 co 15 i 171 co 30.
Widziałem, że w sobotę 171 cieszy się też wzięciem przy Wola Parku.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 02 sty 2023, 9:39

Georg pisze:
02 sty 2023, 9:33
Że niby na solówki ma być? A jak wygląda zapełnienie z Centrum na Torwar (Śniegockiej)? Kiedyś tam 171 co 7,5/10/10 na obłożenie nie narzekało. A teraz 109 co 15 i 171 co 30.
Widziałem, że w sobotę 171 cieszy się też wzięciem przy Wola Parku.
W sobotę ludzie często jeżdżą na zakupy. To żaden argument. Przy wola parku jest też metro to że komuś nie chce się ruszyć dupy żeby zejść pod ziemię to jego problem.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 02 sty 2023, 9:47

fraktal pisze:
02 sty 2023, 9:26
Skoro 171 jeździ puste jak się twierdzi, to można stamtąd przeguby przekierować. Chyba że jednak ma swoich pasażerów...
Dziwadła ze 122 są naturalnym dawcą przegubów na 177.
Te osiedla powstałe i powstające w dawnej fabryce Ursusa, to się chyba takie drugie Skarbka z Gór robi, mieszkania po taniości i problem z KM (-(

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 sty 2023, 10:13

marko80 pisze:
02 sty 2023, 9:39
Georg pisze:
02 sty 2023, 9:33
Że niby na solówki ma być? A jak wygląda zapełnienie z Centrum na Torwar (Śniegockiej)? Kiedyś tam 171 co 7,5/10/10 na obłożenie nie narzekało. A teraz 109 co 15 i 171 co 30.
Widziałem, że w sobotę 171 cieszy się też wzięciem przy Wola Parku.
W sobotę ludzie często jeżdżą na zakupy. To żaden argument. Przy wola parku jest też metro to że komuś nie chce się ruszyć dupy żeby zejść pod ziemię to jego problem.
Masz rację. Niestety część pasażerów jest bardzo metrooporna. A to przekłada się na napełnienie 171. Co z kolei potem jest wykorzystywane przez radnych na spotkaniach z ZTMem. I tak się wszystko kręci. Ja też byłem za porządkiem na 171 i 190. Ale też rozumiem, że ludzie z siatkami nie mają ochoty na przesiadki.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 sty 2023, 10:21

Jurand pisze:
02 sty 2023, 9:47
Dziwadła ze 122 są naturalnym dawcą przegubów na 177.
Problem w tym, że ZTM nie widzi tego nadmetrażu 122 (albo nie chce się tym chwalić) i pisze potem, że nie dysponuje wolnymi przegubowcami... Tu pełna treść odpowiedzi na pismo Radnej Dzielnicy Ursus: KLIK Sam też wcześniej pisałem do ZTM, nawet z konkretną propozycją puszczenia przegubów na 4 dodatki, ale uzyskałem jedynie odpowiedź, że będą obserwować napełnienia.
Jurand pisze:
02 sty 2023, 9:47
Te osiedla powstałe i powstające w dawnej fabryce Ursusa, to się chyba takie drugie Skarbka z Gór robi, mieszkania po taniości i problem z KM (-(
Bardziej problem braku infrastruktury, bo gdyby było którędy autobusy puścić to na pewno by coś więcej było. Taki sam problem jest na Chrzanowie w okolicy fortu - powstaje mnóstwo osiedli z jedną uliczką i jedyny przystanek to Sternicza.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 sty 2023, 10:38

Jedyny wniosek: trzeba mieć dobre stosunki z dyspozytorami na R-2. Ciekawe, że te nadmiarowe autobusy można spotkać jedynie na 122. ;) A do ZTMu to nie ma co pisać, bo oni i tak widzą tylko te "swoje" pomiary. Bo skoro relację Torwar- Centrum załatwia także linia 109 na przegubach, a reszta trasy 171 to dubel metra i autobusów, to raczej oczywiste, skąd wziąć przeguby.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 sty 2023, 10:49

Mnie jeszcze zastanawia kwestia braków 12-metrowców z R-2. Takie problemy nie są zgłaszane do ZTM? Przecież takie zwiększenie metrażu na jednej linii (nawet na dodatkach) rozwiązało by problem braków odpowiedniego taboru do obsługi linii...

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 sty 2023, 10:57

Ze 122 nie ma kłopotu z nadmierną frekwencją, tylko z punktualnością. Zwłaszcza w szczycie. Jeśli przegub trafi się po 20 minutach przerwy, to faktycznie jest ładnie zapełniony. Ale chwilę później jedzie prawie pusty następny. Może warto pomyśleć o poprawie punktualności, a wtedy przeguby przestaną być potrzebne.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 sty 2023, 11:05

A masz jakieś pomysły na poprawienie punktualności 122?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 sty 2023, 11:09

Ja mam. Dołożyć brygady. Tak, wiem. Nie ma pieniędzy. Dziękuję
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 sty 2023, 11:14

A ile minut wynoszą średnio postoje na 122 - w szczycie i poza?

ODPOWIEDZ