Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 lip 2022, 22:05

Z tymi potworkami typu 109 i 155 oraz potworem 167 widać wyraźnie, że ta reforma na Woli i Bemowie powinna być połączona z reformą na Wisłostradzie.

5556
Posty: 2586
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 02 lip 2022, 0:01

fraktal pisze:
01 lip 2022, 21:42
pawcio pisze:
01 lip 2022, 21:28

Tam jeszcze są Bielany po drodze. Póki co w komunikacji miejskiej nie ma obowiązku jazdy wyłącznie od pętli do pętli.
Pamiętam czasy, gdy przez Żeromskiego jeździła 520. Efekt? Autobusy pojawiały się na przystankach po 2 lub 3. Nie mogły naraz wypuścić pasażerów najczęściej lub wypuszczały, ale komfortowe to nie było (na przykład zatoka przy przystanku Perzyńskiego, kierunek Chomiczówka). Teraz będzie powtórka, tylko zamiast 520 będzie 171, a w kwestii przystanków, niewiele się tam zmieniło przez te lata. Oczywiście, potok z metra wykorzysta każdą linię, ale jeśli będą stada, pierwszy autobus będzie pełny, drugi średnio napełniony, a trzeci zapewne pusty.
520 jeździło przez Broniewskiego. Na Żeromskiego było 515
185 - najlepsza linia w mieście!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 lip 2022, 0:44

pawcio pisze:
01 lip 2022, 17:41
person pisze:
01 lip 2022, 15:36

Niestety tak.
Miasto 15-minutowe to modne ostatnio hasło*.



*https://um.warszawa.pl/waw/strategia/-/ ... 5-minutowe
Chciał Solec mieć koniecznie dojazd i do Bankowego i do Centralnego? To niech się teraz udławi.
A jak Solec stwierdzi, że chce mieć koniecznie tekturowe rury kanalizacyjne, to też całe miasto się zrzuci na przeprowadzenie tego eksperymentu, choć jego wynik będzie z góry znany?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 lip 2022, 7:50

5556 pisze:
02 lip 2022, 0:01
fraktal pisze:
01 lip 2022, 21:42
Pamiętam czasy, gdy przez Żeromskiego jeździła 520. Efekt? Autobusy pojawiały się na przystankach po 2 lub 3. Nie mogły naraz wypuścić pasażerów najczęściej lub wypuszczały, ale komfortowe to nie było (na przykład zatoka przy przystanku Perzyńskiego, kierunek Chomiczówka). Teraz będzie powtórka, tylko zamiast 520 będzie 171, a w kwestii przystanków, niewiele się tam zmieniło przez te lata. Oczywiście, potok z metra wykorzysta każdą linię, ale jeśli będą stada, pierwszy autobus będzie pełny, drugi średnio napełniony, a trzeci zapewne pusty.
520 jeździło przez Broniewskiego. Na Żeromskiego było 515
520 także przez jakiś czas. To już było po wycofaniu 515. Polecam trasbusa i trasę z 2007 roku.
https://www.trasbus.com/liniabus520.htm

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lip 2022, 8:47

Dobrze widzę, że żadnych częstotliwości w projekcie nie podano?

Zmianę 716 uważam za błąd - Piastów będzie marudził na utratę połączenia z Factory (albo po prostu pojedzie tam samochodem, o to pewnie chodziło).

249 zapewne wyprostuje trasę po uruchomieniu przedłużonej Człuchowskiej - deweloperzy mieli to z par. 16 sfinansować.

Końcówki 155 nie rozumiem - po co w ogóle autobus na Solidarności i to jeszcze w takiej relacji? Pro forma, żeby był skret zachód-południe-zachód?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10556
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lip 2022, 9:04

Skoro 523 już musi jechać tak długo nad metrem, to serio potrzebne mu są przystanki nad każdą stacją (Ulrychów)? Jak obstawiacie, kiedy kawałek 523 zostanie ożeniony z kawałkiem 167?
ŁK

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 02 lip 2022, 9:06

Autobus Czerwon pisze:
01 lip 2022, 17:28
person pisze:
01 lip 2022, 17:23
IMHO wady zaproponowanej trasy zminimalizowałaby wyższa częstotliwość. Niestety częstotliwość będzie... jaka będzie.
Częstotliwość będzie dotychczasowa? :D
Jeśli częstotliwość 249 będzie dotychczasowa to w zasadzie nie mamy o czym rozmawiać bo na jakiej trasie by to nie jeździło to będzie woziło muchy.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 02 lip 2022, 9:14

fraktal pisze:
02 lip 2022, 7:50
5556 pisze:
02 lip 2022, 0:01


520 jeździło przez Broniewskiego. Na Żeromskiego było 515
520 także przez jakiś czas. To już było po wycofaniu 515. Polecam trasbusa i trasę z 2007 roku.
https://www.trasbus.com/liniabus520.htm
Całe 3 tygodnie...
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 02 lip 2022, 13:30

Łukasz pisze:
02 lip 2022, 9:04
Skoro 523 już musi jechać tak długo nad metrem, to serio potrzebne mu są przystanki nad każdą stacją (Ulrychów)? Jak obstawiacie, kiedy kawałek 523 zostanie ożeniony z kawałkiem 167?
Też mi się wydaje, że odpaździernika to może tak wyglądać.

523 Górczewska - Lazurowa - STARE BEMOWO

105 Lazurowa - Górczewska - Powstańców śląskich- Radiowa - STARE BEMOWO

154 Al. Jerozolimskie - Prymasa Tysiąclecia- Redutowa - Górczewska - Powstańców śląskich - NOWE BEMOWO

Wtedy 167 na Wolę byłoby zbędne.

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 02 lip 2022, 13:35

Georg pisze:
01 lip 2022, 18:20
pawcio pisze:
01 lip 2022, 17:41
Chciał Solec mieć koniecznie dojazd i do Bankowego i do Centralnego? To niech się teraz udławi.
Dlaczego akurat do Bankowego? Tylko dlatego, że "zawsze tam jeździł autobus, więc niech zostanie", czy coś poza tym?
I jeszcze pytanie dodatkowe: kiedyś 171 łapało w stronę Torwaru duże opóźnienie przed lewoskrętem na patelni i na Książęcej przed pl. Trzech Krzyży w stronę Centrum. Czy teraz te korki są trochę mniejsze?
Może 155 Torwar - ... - Al. Jerozolimskie - Emilii Plater- Pl. Grzybowski - Królewska - Marszałkowska- Pl. Bankowy- ... Zajezdnia Wola.

Nie trzeba z niczym koordynować wtedy.

I tak docelowo będzie to połączone albo z czymś z Ursusa, albo że 131 na Wisłostradę.A relację Marszałkowska - Kino Femina to 520 będzie zapewniać.

Georg
Posty: 5965
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 lip 2022, 13:44

patryk148 pisze:
02 lip 2022, 13:30
Łukasz pisze:
02 lip 2022, 9:04
Skoro 523 już musi jechać tak długo nad metrem, to serio potrzebne mu są przystanki nad każdą stacją (Ulrychów)? Jak obstawiacie, kiedy kawałek 523 zostanie ożeniony z kawałkiem 167?
Też mi się wydaje, że odpaździernika to może tak wyglądać.

523 Górczewska - Lazurowa - STARE BEMOWO

105 Lazurowa - Górczewska - Powstańców śląskich- Radiowa - STARE BEMOWO

154 Al. Jerozolimskie - Prymasa Tysiąclecia- Redutowa - Górczewska - Powstańców śląskich - NOWE BEMOWO

Wtedy 167 na Wolę byłoby zbędne.
Ale przecież skrócenie 154 do Zachodniego to jest jedyną dobra rzecz w tej reformie. Autobus nawet w DS na Pralkę przyjeżdżał po czasie odjazdu. A że przy okazji do reszty popsują 167 to już inna sprawa.
Ciekawe co teraz zastąpi 320 na Forcie Radiowo - przegubowe 167 czy przegubowe 523?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2022, 13:49

Glonojad pisze:
02 lip 2022, 8:47
Końcówki 155 nie rozumiem - po co w ogóle autobus na Solidarności i to jeszcze w takiej relacji? Pro forma, żeby był skret zachód-południe-zachód?
Ta relacja skrętna na Bankowym to ma sens, szczególnie że przesiadki międzytramwajowe są tam koszmarne. Choć ja proponowałem w to miejsce wysłać 520 (grzebiąc 171 na śmietniku historii).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10556
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lip 2022, 14:29

pawcio pisze:
Glonojad pisze:
02 lip 2022, 8:47
Końcówki 155 nie rozumiem - po co w ogóle autobus na Solidarności i to jeszcze w takiej relacji? Pro forma, żeby był skret zachód-południe-zachód?
Ta relacja skrętna na Bankowym to ma sens, szczególnie że przesiadki międzytramwajowe są tam koszmarne. Choć ja proponowałem w to miejsce wysłać 520 (grzebiąc 171 na śmietniku historii).
Hm, ale gdyby tak tam był działający skręt tramwajowy, który mógłby być wzbudzany tylko przy skręcie…
ŁK

Łukasz
Posty: 10556
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lip 2022, 14:43

patryk148 pisze:
Łukasz pisze:
02 lip 2022, 9:04
Skoro 523 już musi jechać tak długo nad metrem, to serio potrzebne mu są przystanki nad każdą stacją (Ulrychów)? Jak obstawiacie, kiedy kawałek 523 zostanie ożeniony z kawałkiem 167?
Też mi się wydaje, że odpaździernika to może tak wyglądać.

523 Górczewska - Lazurowa - STARE BEMOWO

105 Lazurowa - Górczewska - Powstańców śląskich- Radiowa - STARE BEMOWO

154 Al. Jerozolimskie - Prymasa Tysiąclecia- Redutowa - Górczewska - Powstańców śląskich - NOWE BEMOWO

Wtedy 167 na Wolę byłoby zbędne.
Jedyne zdrowe połączenie „523” jest z Nowego Bemowa na Stare Bemowo przez Metro Bemowo (tylko żeby przesiadki i skręty były dogodne).

167 powinno zostać ciachnięte na Mokotowie (możliwe, że połączone ze 138/168 przez Madalińskiego), a druga część powinna wrócić na Bemowo przez Koło, coby trochę przyciszyć krzykaczy

Najdalej do Pl.Narutowicza - a 143 i 188 do Zachodniego naprzemiennie, lub ewentualnie 167 do Politechniki, lub jeszcze bardziej ewentualnie do okolic Ronda Waszyngtona za 138 (ale tu już daleko odjechaliśmy).
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2022, 15:13

Łukasz pisze:
02 lip 2022, 14:29
pawcio pisze: Ta relacja skrętna na Bankowym to ma sens, szczególnie że przesiadki międzytramwajowe są tam koszmarne. Choć ja proponowałem w to miejsce wysłać 520 (grzebiąc 171 na śmietniku historii).
Hm, ale gdyby tak tam był działający skręt tramwajowy, który mógłby być wzbudzany tylko przy skręcie…
No jest. Tylko co dalej? Komu z Woli chcesz rozrzucić przesiadki z M1 na Ratuszu? Wolskiej (13+26) czy Obozowej (20+23). I kogo na Pradze pozbawić pojazdu połączenia przez most Ś-D?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ