Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Parafia ma objąć sporą część Chrzanowa, kościół stoi ponad podziałem administracyjnym jak ponad każdym innym prawem w tenkraju
Jak również nikt nie broni Warszawie płacić za dowóz swoich mieszkańców do kościoła w Szeligach, to jest nadinterpretacja ustawy. Aczkolwiek ciężko się dziwić Warszawie, że nie wykorzystuje tej możliwości
Jak również nikt nie broni Warszawie płacić za dowóz swoich mieszkańców do kościoła w Szeligach, to jest nadinterpretacja ustawy. Aczkolwiek ciężko się dziwić Warszawie, że nie wykorzystuje tej możliwości
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
No właśnie tak będzie, kościół w polu a na przeciwko wioska Szeligi. Przepraszam, ale jakie obiekty usługowe powstają razem z kościołem oprócz zakładu pogrzebowego? Co do pętli to zastanawiałem się o czym piszecie gdyż jeździłem tam na 743 i żadnej pętli nie kojarzyłem. Według mnie to nie jest żadna pętla tylko wiata postawiona przy uliczce bocznej.reserved pisze: ↑01 mar 2023, 22:11Ja nie mówię, że mamy tworzyć linie kościelne dostosowane do godzin mszy. Uważam natomiast, że jeśli powstaje kościół, a razem z nim pewnie i inne obiekty usługowe bo raczej wątpię żeby kościół stał w szczerym polu i wokół nic, to oferta w postaci linii 743, która w weekendy kursuje raz na 2 i pół godziny jest bardzo mizerna. Po prostu zwróciłem uwagę na to, że będzie zapotrzebowanie na dojazd w tamte okolice. Czy duży czy mały, czas pokaże. Niemniej tamten rejon zdecydowanie jest zbyt zaniedbany komunikacyjnie.
Parafia obejmie Szeligi, Macierzysz oraz wszystkie warszawskie bloki na zachód od Lazurowej i na południe od Batalionów Chłopskich. Miał być tam drugi kościół ale były problemy z wykupem działki więc niestety taki dziwny podział terytorialny się zrobił. Choć obecnie te bloki przy Lazurowej należą do parafii Stare Babice.
Ale odeszliśmy od tematu trochę.
Ciężko mi przewidywać przyszłość. Domyślam się że bliskość metra sprawi, że i tam zaczną się budować nowe domy, bloki, a wraz z nimi zapewne i sklepy. Ale to już bardziej odległa przyszłość. Tak czy owak, na pewno na już przydałoby się wzmocnienie ul. Szeligowskiej przynajmniej do wiaduktu nad S8.
Dojście do kościoła powinno być zapewnione przez odpowiednie nieogradzanie tych osiedli. Pytanie jak duża będzie to parafia, ale generalnie do kościoła to idzie się spacerkiem, tak jak idzie się spacerkiem do pobliskiego parku (pytanie jak ktoś woli spędzić jedną godzinę w niedzielę).
Ale takie linie są i bardzo dobrze. Mniejszości religijne powinny mieć (i raczej mają) swoje miejsca kultu we względnym centrum, by właśnie móc tam łatwo dojechać w każdym dniu tygodnia. A my mówimy tu o lokalnym kościele, dla ludzi młodych, którzy, jak już pójdą, to właśnie pójdą do tego kościoła.
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1597
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Reserved, świat się wokół klech nie kręci. Nikt nie będzie uruchamiał regularnych przewozów autobusowych bez wykazania konkretnych, mierzalnych i regularnych potoków.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Wokół klech nie, ale wokół pasażerów już powinno. A czy pasażerowie z kościoła stanowią potok uzasadniający kursowanie, to już inna sprawa. Myślę, że na początku będzie kiepsko, ale potem wraz z budową nowych bloków samo 743 nie wystarczy.Daniel_FCB pisze: ↑02 mar 2023, 19:22Reserved, świat się wokół klech nie kręci. Nikt nie będzie uruchamiał regularnych przewozów autobusowych bez wykazania konkretnych, mierzalnych i regularnych potoków.
A czy to 743 nie mogłoby mieć kursów w niedzielę skomunikowanych ze mszami (choćby którymiś)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Też o tym pomyślałem. Początkująca parafia to pewnie dostanie samego proboszcza na dzień dobry, czyli góra 3 msze.
Bardzo dobra inicjatywa. Ale raczej nie znajdzie wielu naśladowców, bo kościelne kasy świecą pustkami. A tak z ciekawości: ile kosztuje parafię organizacja takiego transportu?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26820
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Fejk, policja nie wprowadza czasowej organizacji ruchu
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czy przypadkiem proboszcz z parafii na Podgrodziu nie uruchamia(ł) specjalnej linii autobusowej?Łukasz pisze: ↑16 kwie 2023, 16:06Tymczasem…
https://www.donald.pl/artykuly/WQFkqzGr ... iSyjLu7MCU
Na pewno w Łodzi jedna parafia coś takiego robi, więc ksiądz z Szelig ma przynajmniej dwa źródła know-how
Pamiętam, że kiedyś były pomiary na Podgrodziu, ale nie wiem na czym to stanęło. Być może chodziło o likwidację części miejsc parkingowych i zrobienie zatoki przystankowej. Zdjęć nie znalazłem aktualnych, wiec pewnie nie jeździ
No i dzisiaj wywiozłem na Znaną jakąś anglojęzyczną pasażerkę która chciała dojechać na Człuchowską. Całe szczęście musiała biec na 190 w drugą stronę które przed chwilą odjechało i właśnie robiło kółeczko przez Strąkową, bo jeszcze musiałbym tłumaczyć dlaczego ta sama linia jedzie w dwa różne miejsca