Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2022, 13:08

Będzie, i bardzo dobrze, im szybciej uda się to upierdolić ostatecznie, tym lepiej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 01 lip 2022, 13:11

Bywalec pisze:
01 lip 2022, 12:30
Bon Jovi pisze:
30 cze 2022, 21:55
"W czerwcu ZTM przedstawi wypracowane z mieszkańcami propozycje zmian w WTP, które będzie wdrażał po uruchomieniu nowych odcinków metra."
https://www.ztm.waw.pl/konsultacje/nowe ... munikacji/
Albo wszystko poszło do kosza i zrobią twardo tak jak było w projekcie lub nic się nie zmieni. Dziś ostatni dzień czerwca i nic nie słychać na temat co i jak będzie jeździć. Podejście ZTM'u do pasażerów, jest coraz gorsze.
Od jutra skrócenie siedemsetek do :mewa: Bemowo a reszta zmian od 16 lipca.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2022/07/01 ... ublicznym/
Jak ulepszyć komunikację, by było gorzej. Znana będzie miała dojazd od metra, ale od tramwajów z Kasprzaka, tylko z przesiadką. Zastąpienie częstszej linii 197, rzadszą linią 716, to według ZTM ulepszenie komunikacji. Włochy także poczują że jest lepsza komunikacja niż obecnie mają. Linia 109 umrze na tej trasie, mimo to, mogłaby zahaczać o Rondo ONZ by były przesiadki do M2, ale lepiej sobie spacerkiem zrobić przesiadkę lub najpierw w M1 a później w M2. Na Prostej mimo że tramwaje nie kursują, zostaje co 30 minut linia 178, wielkie =D> . W sumie, zdecydowana większość zmian, jest twardo wprowadzona, tak jak ZTM chciał. Nie mamy wpływu i będzie trzeba zaakceptować to co ZTM opublikował. Aż się boje pomyśleć, jak ulepszy komunikację po konsultacjach na Bródnie i Targówku.
Są też plusy, linia 249 może zacznie lepiej pracować, zależy to od częstotliwości. Jeśli zostanie co 30 minut, to jako "socjal" będzie miała ta linia marginalne znaczenie. Może jednak się uda na ulicy Deotymy zrobić aby na przemiennie była z linią 129, a nie o tych samych minutach. Linia 155, zobaczymy jaką częstotliwość, jeśli obecną 171, ciekawe czy będzie lepiej pracować na krótszym odcinku. Żegnamy się z przystankiem Pirenejska, to także w ramach ulepszenia komunikacji miejskiej.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 lip 2022, 13:56

Autobus Czerwon pisze:
person pisze:
01 lip 2022, 10:09
Pierwszym terminem otwarcia był 14.04 (albo 11.06) dlatego Siri, zdefiniuj "dwa-trzy dni wcześniej gdy data otwarcia jest nieznana" xD
I gdyby podano informacje o zmianach na przełomie maja i czerwca to świat by się zawalił czy co?
Musieliby wszystko zmieniać przez krzyki.
ŁK

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 lip 2022, 14:06

Kretyńskie wydłużenie 167. Jakimś cudem udało się uwalić 154, to będzie 167. Ktoś jeszcze oprócz mnie obstawia kursy wydłużone co 30 minut? 520 wozi muchy po Marszałkowskiej, to trzeba było dowalić 155. Już lepiej było to 520 wydłużyć w cholerę do tej Zajezdni Wola. Wszystko będzie teraz koordynowane na papierze, w praktyce losowo. Docelowo koordynacją się nikt nie przejmie.

A, o częstotliwościach coś cisza - bilans brygadowy ktoś się podejmie policzyć mimo wszystko?
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 lip 2022, 14:10

Ale co chcesz z czym koordynować? 155 z 520?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 lip 2022, 14:11

Bon Jovi pisze:
01 lip 2022, 13:11
Linia 109 umrze na tej trasie, mimo to, mogłaby zahaczać o Rondo ONZ by były przesiadki do M2, ale lepiej sobie spacerkiem zrobić przesiadkę lub najpierw w M1 a później w M2.
Raz, że 109 już kursuje na tej trasie, a dwa że z Solca/Powiśla do M2 jest najszybciej 162...
Na Prostej mimo że tramwaje nie kursują, zostaje co 30 minut linia 178, wielkie =D>
Tak, przystanek Norblin oberwał przez budowę Kasprzaka.
Linia 177, też mogłaby dojechać do Metro Bemowo, ale lepiej jest aby była przesiadka.
Przecież będzie:
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... 24x576.png
Hejtujesz bez czytania?
Żegnamy się z przystankiem Pirenejska, to także w ramach ulepszenia komunikacji miejskiej.
Przystanek z koszmarnym dojściem i w zasięgu tramwajów...

Tak, 716 jest słąbe... :/

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 01 lip 2022, 14:16

person pisze:
01 lip 2022, 14:11
Linia 177, też mogłaby dojechać do Metro Bemowo, ale lepiej jest aby była przesiadka.
Przecież będzie:
https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... 24x576.png
Hejtujesz bez czytania?
Zwracam honor, co do 177, źle przeczytałem...
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 lip 2022, 14:17

Autobus Czerwon pisze:Ale co chcesz z czym koordynować? 155 z 520?
190 ze 155 choćby. 155 ze 109 choćby. Z 520 też już niech będzie naprzemian. Poza tym 112 ze 171 i jeszcze pewnie kilka pomysłów.

To 167 to chyba jest po to, żeby był argument, żeby je rychło podzielić, bo jest w chusteczkę nieregularne.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 01 lip 2022, 14:28

Naprawdę? Przecież to 155 pewnie będzie jeździło co 30 minut. No, może w szczycie co 20, do któregoś feryjnego zawieszenia. 109, 190 i 520 to częste linie, po 155 bym się tego absolutnie nie spodziewał. Zresztą, z tego co pamiętam to 109, 190 i 520 mają mieć chyba rózne częstotliwości.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2022, 14:37

Ja bym jednak się spodziewał, że 155 to będzie po prostu ucięte 171 z zachowaniem pseudoukładu patokoordynacyjnego ze 109 na Powiślu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 lip 2022, 14:56

Czemu nie można 167 podzielić od razu?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 lip 2022, 15:36

fik pisze:
01 lip 2022, 14:37
Ja bym jednak się spodziewał, że 155 to będzie po prostu ucięte 171 z zachowaniem pseudoukładu patokoordynacyjnego ze 109 na Powiślu.
Niestety tak.
Miasto 15-minutowe to modne ostatnio hasło*.



*https://um.warszawa.pl/waw/strategia/-/ ... 5-minutowe

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 01 lip 2022, 15:41

Autobus Czerwon pisze:
01 lip 2022, 14:10
Ale co chcesz z czym koordynować? 155 z 520?
No 109 i 155 by wypadało. A teraz w stronę Torwaru będzie loteria, bo różne korki z Centralnego zepną się z różnymi korkami z Woli. Plus bonus w postaci dylematu: czy koordynować tylko z 109, czy może też z innymi liniami?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 01 lip 2022, 15:48

Te zmiany są straszne. Jako mieszkaniec os.Gorczewska od kilku lat mam wrażenie że nikt tu nigdy nie był i wprowadzone zmiany
sa czysto teoretycznie. Nie chce mi się już o całości pisać ale np.
249 - była szansa na zrobienie świetnego prostego połączenia Chrzanowa z metrem, na wprost Górczewska. Jeszcze byłaby zwiększona częstotliwość to już w ogóle- sukces murowany. A tak? Robimy jakiegoś potworka którym nadal mało kto będzie jeździł, nie ma opcji żeby ktoś z Coopera jechał tym naokoło do metra. Wszyscy będą wysiadac z Chrznowa na os.Górczewska.Czas przejazdu z pewnością też beznadziejny bo tam jest mnóstwo świateł, 2 lewoskrety które się w szczycie korkują. Pieszo szybciej.

Przecież 171 już robi ten oberek Człuchowska. Po co 2 linie?!

Zamiana 154 na 167? Po co? W jakim celu?

122 - jedyne fajne połączenie Żoliborza i tej części Bemowa (os Gorczewska). 112 też zabrane więc podróż między tymi dzielnicami znacząco utrudniona. W ogóle nie kumam też czemu się tak uwzięli na to 122. Dobrze pracowało na każdym odcinku.

112 - ja wiem że mało punktualnie ale moim zdaniem takie obwodowe linie też są potrzebne. Tak jak 189. Nie rozumiem tendencji cięcia, zważywszy że nie idą za tym wygodne i częste przesiadki.
Po co 220 i 171 musi robić oberki Wrocławska. Zostawmy lokalna 171 na oberki w tym wypadku, a 220 jedzie na wprost, również żeby się przesiąść sensownie na Powstańców.

155 - co to jest w ogóle i dla kogo

Oferta z os Gorczewska do metra Bemowo słaba, zostaje 149,167,podmiejskie. Wszystko dość rzadko i w większości nieregularnie. Wiem że są też tramwaje ale one też nie powalaja częstotliwością. Już teraz poza godzinami szczytu robił się duży tłok, bo są dziury rozkładowe.

Szkoda tych zmian. Od dłuższego czasu mam wrażenie że ludzie którzy robią te zmiany w ogóle nie kumaja podróży w Warszawie, tylko wrzucają coś w tabelki, coś im się niby zgadza, natomiast rzeczywistość jest taka, że zamiast zachęcac to zniechęcaja do korzystania z KM (poza samym metrem oczywiście o ile ktoś blisko mieszka).
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

rudy
Posty: 1800
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 01 lip 2022, 15:58

A w Ursusie po zmianach ZP Kuźnicy Kołłątajowskiej traci dojazd do stacji kolejowej, wcześniej chociaż to wykastrowane 207 było, teraz nie będzie nic...
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ