Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 30 wrz 2022, 22:28

Bastianie, żona ma nieszczęście prowadzić działalność gosp. częstotliwość jej wizyt tamże jest znaczącym obciążeniem dla linii 523.
ZUS fundatorem emigracji

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 wrz 2022, 22:45

TGM pisze:"Jak dojadę" pokazuje, że np. z Bemowa na Dolny Mokotów jadąc 523 (z przesiadkami) jest raptem 5 minut dłużej niż z M2 :-k . A biorąc pod uwagę mniej biegania po schodach to chyba wygodniej. Dla wszystkich, nie tylko "dla moherów". Dopóki 523 ma bardzo dobrą częstotliwość, może być konkurencyjne.
A dlaczego akurat na Dolny Mokotów? Że z Politechniki? Schody są ruchome jednak - a akurat to z 523 się biega po schodach, zarówno przy Politechnice, Rozdrożu, Rozbracie czy Torwarze (pomijając sensowność przesiadek tamże obecnie, bo jedynie do 162 może jakoś się da, które jednak jeździ relatywnie rzadko jak na przesiadki).

a/p TALENT pisze:Bastianie, żona ma nieszczęście prowadzić działalność gosp. częstotliwość jej wizyt tamże jest znaczącym obciążeniem dla linii 523.
Myślę, że nikt nie zabierze długo 523 z Ochoty, więc może nim sobie spokojnie jeździć.
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 wrz 2022, 23:33

Przykładowo Dolny. Schodów mniej niż schodzić do M2, potem z M2 do M1, z M1 wyjść na Politechnice. Nawet jeśli bez M1 i z M2 do 116 na NŚ to i tak więcej niż na Rozdrożu. A przy Politechnice to schody chyba i tak tymczasowo?

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 01 paź 2022, 16:09

523 zapewnia dojazd z Górczewskiej na Dw. Zachodni. Dzięki niemu jak na razie jeszcze bardziej nie wygięto 167 (choć o to apelowali w konsultacjach spadkobiercy wolskiego kawałka 154). Z Wola Parku na Wolską też chętniej wybiorę 523, niż metro, bo czas, jaki poświęcę na dojście i oczekiwanie na pociąg będzie dłuższy niż dojazd 523. Mówię oczywiście o obecnej częstotliwości, która wciąż jest bardzo atrakcyjna. Zauważyłem, że jeśli w sobotę wieczorem (ok. 20) wybiorę 167 (lub dawniej 154) i tramwaje, to czas przejazdu jest o wiele dłuższy, ponieważ oferta tramwajowa na Wolskiej jest bardzo mizerna.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 paź 2022, 11:46

Przecież nikt nie twierdzi, że NIKT JUŻ NIE JEŹDZI 523, albo że M2 zaspokaja w 100% potrzeby pasażerów 523.
Są natomiast domniemania, że część podróży można wykonać szybciej/lepiej/podobnie/korzystniej z wykorzystaniem M2 i stąd liczba pasażerów 523 spadła.
Ciekawe co będzie po ruszeniu zajęć na WAT.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 paź 2022, 12:43

person pisze:
03 paź 2022, 11:46
Przecież nikt nie twierdzi, że NIKT JUŻ NIE JEŹDZI 523, albo że M2 zaspokaja w 100% potrzeby pasażerów 523.
Są natomiast domniemania, że część podróży można wykonać szybciej/lepiej/podobnie/korzystniej z wykorzystaniem M2 i stąd liczba pasażerów 523 spadła.
Ciekawe co będzie po ruszeniu zajęć na WAT.
A właśnie. Miałem zapytać: czy zajęcia na Wacie już się rozpoczęły? Wczoraj byłem zaskoczony, że ok. 13 na Radiowej w 523 w kierunku Olszynki był autobus pełny ludzi. A przecież częstotliwość w DS jest najwyższa z dostępnych.

Awatar użytkownika
selsa
Posty: 29
Rejestracja: 15 gru 2005, 11:33
Lokalizacja: Bielany

Post autor: selsa » 03 paź 2022, 14:31

Georg pisze:
03 paź 2022, 12:43
person pisze:
03 paź 2022, 11:46
Przecież nikt nie twierdzi, że NIKT JUŻ NIE JEŹDZI 523, albo że M2 zaspokaja w 100% potrzeby pasażerów 523.
Są natomiast domniemania, że część podróży można wykonać szybciej/lepiej/podobnie/korzystniej z wykorzystaniem M2 i stąd liczba pasażerów 523 spadła.
Ciekawe co będzie po ruszeniu zajęć na WAT.
A właśnie. Miałem zapytać: czy zajęcia na Wacie już się rozpoczęły? Wczoraj byłem zaskoczony, że ok. 13 na Radiowej w 523 w kierunku Olszynki był autobus pełny ludzi. A przecież częstotliwość w DS jest najwyższa z dostępnych.
W weekend były uroczystości i przysięgi. Cała okolica sparaliżowana więc zapewne to dlatego.

Awatar użytkownika
selsa
Posty: 29
Rejestracja: 15 gru 2005, 11:33
Lokalizacja: Bielany

Post autor: selsa » 03 paź 2022, 14:34

Najsmutniejsze jednak jest to, że wiecznie 523 przyjeżdża w stadzie z 220. Nawet weekendowo. Także jak z zp Radiowa chce się podjechać 2 przystanki do Starego Bemowa to potem można sobie tkwić na przystanku (szczególnie właśnie weekendowo). Uprzedzam odp - tak często wybieram opcje z buta i nic mnie nie mija w tym czasie.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 paź 2022, 14:56

person pisze:Przecież nikt nie twierdzi, że NIKT JUŻ NIE JEŹDZI 523, albo że M2 zaspokaja w 100% potrzeby pasażerów 523.
Są natomiast domniemania, że część podróży można wykonać szybciej/lepiej/podobnie/korzystniej z wykorzystaniem M2 i stąd liczba pasażerów 523 spadła.
Ciekawe co będzie po ruszeniu zajęć na WAT.
Właśnie tak :)
ŁK

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 paź 2022, 15:05

Jeszcze uwaga dotycząca 122. Chociaż sam parę lat temu pisałem prośbę o podbicie w ds do 15 minut to zauważyłem, że o ile w do 20 minut w międzyszczycie w dp to za mało (był jakiś rozkład feryjno-wakacyjny z taką częstotliwością) to w niedzielę spokojnie wystarczy. Nie wiem czy pasażerowie zaczęli wybierać inny sposób na dojazd, czy jest inna przyczyna, ale poza odcinkiem Gwiaździsta - Pl. Wilsona 20 minut w niedzielę jest ok.
Co do 114 z którym było wcześniej skoordynowane 122 to w ds z Sadów do pl. Wiosna oba autobusy jeździły parami. Czy ktoś wie, na którym odcinku z Młocin 114 zbierało aż 10 minut opóźnienia?

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 paź 2022, 8:39

A nie przyjeżdżało na Mlociny jakoś turbo opóźnione ze względu na Trasę?
ŁK

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 04 paź 2022, 9:35

W sobotę to 114 może łapać minutki przy Galerii Młociny.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 paź 2022, 22:59

Dziś po 18 na Bemowo:

171 na Wrocławskiej -12, kilka osób w środku. 220 przed nim - zero osób. Na Górczewskiej przy MKJ (punktualnie) następne 171 - kilka osób w środku. 523 kilkanaście osób zarówno na Górczewskiej jak i potem któreś następne na Prymasa. Za nim 167 - kilka osób, ale raczej 5 niż 9. 184 puste siłą rzeczy.

PS 504 w parze na Żwirki, -27/-17. Również w pierwszym zajęte ledwie siedzące.

Wszyscy metrem jeżdżą, czy w ogóle przestali, czy szczyty są za długie?
ŁK

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 25 paź 2022, 7:34

Łukasz pisze:
24 paź 2022, 22:59
Dziś po 18 na Bemowo:

171 na Wrocławskiej -12, kilka osób w środku. 220 przed nim - zero osób. Na Górczewskiej przy MKJ (punktualnie) następne 171 - kilka osób w środku. 523 kilkanaście osób zarówno na Górczewskiej jak i potem któreś następne na Prymasa. Za nim 167 - kilka osób, ale raczej 5 niż 9. 184 puste siłą rzeczy.

PS 504 w parze na Żwirki, -27/-17. Również w pierwszym zajęte ledwie siedzące.

Wszyscy metrem jeżdżą, czy w ogóle przestali, czy szczyty są za długie?
Troche moich znajomych przesiadlo się do aut . Wszystko z powodu koordynacji złej oraz przesiadek . Wysiada z jednego autobusu po to żeby stać 15 minut lub 30 i wsiąść do drugiego

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 paź 2022, 10:42

Łukasz pisze:
24 paź 2022, 22:59
Dziś po 18 na Bemowo:

171 na Wrocławskiej -12, kilka osób w środku. 220 przed nim - zero osób. Na Górczewskiej przy MKJ (punktualnie) następne 171 - kilka osób w środku. 523 kilkanaście osób zarówno na Górczewskiej jak i potem któreś następne na Prymasa. Za nim 167 - kilka osób, ale raczej 5 niż 9. 184 puste siłą rzeczy.

PS 504 w parze na Żwirki, -27/-17. Również w pierwszym zajęte ledwie siedzące.

Wszyscy metrem jeżdżą, czy w ogóle przestali, czy szczyty są za długie?
Przed pandemią była tendencja wyciągania szczytu popołudniowego. Moim zdaniem to pierwszy obszar, gdzie należałoby poszukać oszczędności kilometrowych. A i krótsze dodatki mogłyby się przełożyć na łatwiejsze układanie służb na dwa razy, które trochę zmniejszają zapotrzebowanie na kierowców.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ