Komunikacja w trakcie budowy M2 (część wschodnia)

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 lut 2019, 17:40

ZTM jednak trochę co innego opowiadał, np. 5 lat temu mówiono o zwiększeniu częstotliwości do 15/20//20. Zgadzam się z fikiem, że kija i marchewki to ZTM nie potrafi stosować. Te gigantyczne postoje to aż się proszą, aby wykorzystać do podbicia częstotliwości.
https://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=1317&c=100&l=1

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2019, 17:46

pawcio pisze:
28 lut 2019, 17:25
Było podbicie częstotliwości przez wydzielenie 376. Teraz jest skrócenie.
No więc w pierwszej kolejności nie powinno być żadnego wydzielenia 376, tylko jasny przekaz: albo często, albo na Hallera. Teraz niech spijają to nawarzone piwo...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2019, 18:06

Niech spijają.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 lut 2019, 22:05

pawcio pisze:
28 lut 2019, 18:06
Niech spijają.
Ciekawe uproszczenie grupy spółgłoskowej, nawet jakaś samogłoska się chyba po drodze zgubiła. Ale przekaz i tak jasny.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 01 mar 2019, 10:43

Z analiz ZTM wynika, że poprawa punktualności kursowania linii byłaby możliwa jedynie w przypadku skrócenia jej trasy. Dzięki temu zabiegowi możliwe również stałoby się zwiększenie jej częstotliwości.
Sami to napisali i nie potrafią wywiązać się ze swoich obietnic. Na miejscu pasażerów korzystających z tej linii najpierw bym się wściekł, a później cytując to co podlinkował ashir domagał się większej częstotliwości. To jest przykład jak można jedynie zniechęcić do wybrania autobusu zamiast auta. Po co zabawy z wydzielaniem osobnej linii, zawieszanie jej przy każdej możliwej okazji, robienie schematów... chyba tylko po to, żeby nie było że nic nie robią. Po tylu latach na tym forum sam się nauczyłem więcej i widzę co działa źle i można łatwo poprawić. Mam dziwne wrażenie, że większy przełom w komunikacji miał miejsce za czasów Ruty i zaczynało iść to w dobrym kierunku. :roll:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 mar 2019, 23:00

Tramwaje miały być coraz szybsze, więc dostały przystanek na Ratuszowej, w miejscu idealnie w strefie dojscia do trzech sąsiednich przystanków plus stacji metra (która ma jeszcze micniejsze ssabie). O czym tu dyskutować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 mar 2019, 23:09

Glonojad pisze:Tramwaje miały być coraz szybsze, więc dostały przystanek na Ratuszowej, w miejscu idealnie w strefie dojscia do trzech sąsiednich przystanków plus stacji metra (która ma jeszcze micniejsze ssabie). O czym tu dyskutować.
No już to pisałem :p

Będą jeździć szybciej, bo czasu przejazdu nie zmieniono. Odkąd Dw. Wileński jest za skrzyżowaniem to można się uprzeć, że do akurat-tych-tramwajów się znacznie pogorszyło.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 mar 2019, 0:36

PiotrekP pisze:
01 mar 2019, 10:43
Mam dziwne wrażenie, że większy przełom w komunikacji miał miejsce za czasów Ruty i zaczynało iść to w dobrym kierunku. :roll:
Tak było - ale dość szybko się skończyło :(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 mar 2019, 8:46

Łukasz pisze:
02 mar 2019, 23:09
Glonojad pisze:Tramwaje miały być coraz szybsze, więc dostały przystanek na Ratuszowej, w miejscu idealnie w strefie dojscia do trzech sąsiednich przystanków plus stacji metra (która ma jeszcze micniejsze ssabie). O czym tu dyskutować.
No już to pisałem :p

Będą jeździć szybciej, bo czasu przejazdu nie zmieniono. Odkąd Dw. Wileński jest za skrzyżowaniem to można się uprzeć, że do akurat-tych-tramwajów się znacznie pogorszyło.
No pogorszyło się - ze 150 m do 300. Caly czas wartość zgodna z dokumentami strategicznymi miasta.

A o czas przejazdu się trzeba będzie upomnieć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2019, 8:58

Plus przejście podziemne, bo jak chcesz jechać na południe, to górą się nie da.

Jest szansa, że nikt z tego nie będzie korzystał, więc i czas przejazdu się bardzo nie wydłuży - i tak najważniejsze jest, na jaką fazę się wpada przy Wileńskim.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 mar 2019, 10:33

Na każdą, nie ma koordynacji z Ratuszową/Jagiellońską.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 mar 2019, 13:00

Nawet jak (prawie) nikt nie będzie korzystał, to i tak tramwaj musi zwolnić i się zatrzymać. Strata czasu na poziomie ~20, a nie ~30 s.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 mar 2019, 6:32

Samo machniecie drzwiami to prawie 10 sekund. Nie ma szans na stratę mniejszą niż 30 sekund.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 mar 2019, 8:16

Nie ma jak stare 105 czy parówki, które drzwiami gotowe były zabić :)

Bardziej chodziło mi o to, że nikt nie otworzy drzwi (ciepły guzik).
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 mar 2019, 23:22

Z tym 327... W życiu może raz w okolicy byłem, ale po rzuceniu okiem na schemat objazdów od razu było widać, że coś nie halo... Zresztą pisałem tu o 227. A oni dopiero teraz reagują :P .

ODPOWIEDZ