PiotrekP pisze: ↑20 mar 2019, 22:46
156 Marki - Bródno jest dokładnym odzwierciedleniem obecnego 112 tylko skrócone na terenie osiedla. Z kolei 256 przejmuje wewnątrz dzielnicowe relacje dzisiejszego 156 tylko częściej, regularniej, na krótszej trasie.
Dzielenie 190 jest koniecznością! W takim razie ok- niech wedle projektu dojeżdża z Marek na Znaną. Jeśli potrzebne będzie wsparcie po trasie WZ, to 527 nie musi kończyć na Wileńskim. Podałem przykładowe 290 jako podzielona, odseparowana wersja po drugiej stronie miasta.
Stacja Łodygowa jest - przynajmniej patrząc na mapę - na granicy miasta, więc nie jest powiedziane, że musi być to II strefa.
138 również zalicza się do grona linii, którym przyda się nieco pomocy. Odklejenie Utraty od potrzeb Mokotowa na pewno nie zaszkodziłoby pasażerom. Główna
linia na Madalińskiego nie może być uzależniona od praskiej części, którą kursuje i na odwrót. Kijowska jest o tyle optymalnym krańcem, że pozwala na przesiadkę jednoperonową pod wiaduktem do 238 jadącym z Lubelskiej. Mniejszy dubel tramwaju niż miałby jechać do placu Hallera. Jak widać 25 startujące z Czynszowej mogłoby być tą linią wspierającą 509 do ronda.
190 to już lepiej dzielić w pół niż do Znanej. Biorąc pod uwagę, w jakim tempie i z jakim bólem powstają stacje metra na Woli będzie to idealne wycofanie z odcinka niedublującego metra w związku z metrem. Zaś co do 112, 156 i 256 to jeśli 156 ma być skrócone na terenie dzielnicy, to korzyści z utrzymywania osobno 256 nie ma, bo to 256 nie będzie jakoś szczególnie krótsze w stosunku do 156. Wobec tego zamiast jednej długiej linii i jednej krótszej zrobiłeś jedną długą linię i dwie krótsze. Jak dla mnie jest to zmniejszenie potencjalnej oszczędności i wykorzystywanie Gilarskiej nieco na siłę. Na utrzymaniu 112 na obecnej trasie najwięcej straci Geodezyjna, ale kiedy już autobus ruszy Sieczną i Kartograficzną znaczenie tego przystanku spadnie, bo po pierwsze dla wielu zabudowań tak będzie bliżej, po drugie będzie to też mniej chodzenia nad trasą szybkiego ruchu i po schodach, więc również i wygodniej.
Łukasz pisze: ↑20 mar 2019, 23:38
25 z Czynszowej nie przejdzie - dogmatem jest jedna linia, na WZ.
Z Ratuszowej może być, jak światła zmienią.
Czemu miałoby nie przejść z Czynszowej, ze środka dzielnicy, za to dobrze się sprawdzić spod parku koło ZOO? Linie na WZ są stosunkowo blisko do Stalowej, bo na 11 Listopada i na Radzymińskiej, za to linii na Most Poniatowskiego w okolicy nie ma.