Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 wrz 2021, 21:33

Wprost przeciwnie. No chyba, że chcemy argumentować, że ważniejsze jest połączenie Kawęczyńskiej z ciągiem Jerozolimskich, niż Wileniaka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 wrz 2021, 22:15

Symetrycznie centrum Woli ma bezpośrednie połączenie na ciąg Jerozolimskich, więc 7 byłoby chyba uczciwe (do Banacha - przy silnym 9 i 1 na Okęcie).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2021, 10:13

O, znalazłem temat o komunikacji na Woli. Poznałem po tym, że rozmawialiśmy w nim ostatnio o komunikacji na Pradze... :term:

Do rzeczy: dlaczego wszystko, w szczególności 23, w popołudniowym szczycie (po 17) z Kercelaka na zachód jeździ... no, puste? Korzystam z tego odcinka, dzięki wspólnym staraniom pogody i Kolei Mazowieckich, ostatnio dość regularnie i rzuciło mi się to w oczy. Efekt metra i na Jelonki jeździ się przez MKJ?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 gru 2021, 12:01

Co prawda to dużo gorzej niż obserwacja jednostkowa, ale niech będzie: Mam kolegę który z Jelonek (okolice osiedla Przyjaźń) łączył się ze światem (Kercelakiem) albo bezpośrednio 26 albo czymś ze Znanej w sumie też do 26. W tej chwili dojeżdża albo 171/190, albo czymś do M2.
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 gru 2021, 12:10

No moja obserwacja niby niejednostkowa, ale dość ograniczona przedziałem czasowym, więc też nie chciałbym z niej daleko idących wniosków wyciągać ;) ale jak mieszkałem kiedyś przy Kercelaku to wyglądało to nieco inaczej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 gru 2021, 20:34

Jedna rzecz, że jednak metro zassało, druga, że przeciez na obu ciągach wolskich porżnięto podaż: 23, 24 i 26 znerfiono do linii zwykłych (a był moment, że wszystkie były 5-minutówkami) a dodatkowo 10 i 11 na Jelonki poleciały na Kasprzaka. Przy czym na Wolskiej to dramat dopiero będzie, bo te Jelonki, które nie uciekną do metra C4 pojadą na skróty 10 i 11 (luźno 4 minuty w jedną stronę krócej plus brak popołudniowego korka na Skierniewickiej). Zasadniczo możemy mysleć o potokach na poziomie Mickiewicza albo nawet, co gorsza, Słowackiego.

Niewykluczone zatem że Jelonki jeżdża do Płockiej gdzie mają 3x więcej tramwajów (10 i 11 prócz wykastrowanego 26) a Obozowa dochodzi sobie do metra. Zostaje więc samo Bemowo, które ma do wyboru, do koloru połączeń bezpośrednich z marną częstotliwością albo dojazd do metra (w tym silnym z zupełnie innych powodów 523). To kto ma tym pociętym 23 jeździć?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 27 gru 2021, 9:10

Glonojad pisze:
26 gru 2021, 20:34
Jedna rzecz, że jednak metro zassało, druga, że przeciez na obu ciągach wolskich porżnięto podaż: 23, 24 i 26 znerfiono do linii zwykłych (a był moment, że wszystkie były 5-minutówkami) a dodatkowo 10 i 11 na Jelonki poleciały na Kasprzaka. Przy czym na Wolskiej to dramat dopiero będzie, bo te Jelonki, które nie uciekną do metra C4 pojadą na skróty 10 i 11 (luźno 4 minuty w jedną stronę krócej plus brak popołudniowego korka na Skierniewickiej). Zasadniczo możemy mysleć o potokach na poziomie Mickiewicza albo nawet, co gorsza, Słowackiego.

Niewykluczone zatem że Jelonki jeżdża do Płockiej gdzie mają 3x więcej tramwajów (10 i 11 prócz wykastrowanego 26) a Obozowa dochodzi sobie do metra. Zostaje więc samo Bemowo, które ma do wyboru, do koloru połączeń bezpośrednich z marną częstotliwością albo dojazd do metra (w tym silnym z zupełnie innych powodów 523). To kto ma tym pociętym 23 jeździć?
To pokazuje tylko jedno.
Metro nie generuje nowych pasażerów do sieci komunikacyjnej tylko zasysa korzystających z istniejących już środków transportu.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 gru 2021, 10:06

Nie do końca ten wniosek jest logiczny i uprawniony. Owszem, to pokazuje, że zasysa, ale NIE pokazuje, że nie generuje. Moim zdaniem i to, i to.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 27 gru 2021, 10:37

Glonojad pisze:
26 gru 2021, 20:34
Niewykluczone zatem że Jelonki jeżdża do Płockiej gdzie mają 3x więcej tramwajów (10 i 11 prócz wykastrowanego 26) a Obozowa dochodzi sobie do metra. Zostaje więc samo Bemowo, które ma do wyboru, do koloru połączeń bezpośrednich z marną częstotliwością albo dojazd do metra (w tym silnym z zupełnie innych powodów 523). To kto ma tym pociętym 23 jeździć?
Zgadza się, sam się przesiadam na MPłocka i widzę że ten węzeł jest coraz chętniej wykorzystywany. Na Wolskiej 10 zdecydowanie wyróżnia się pod względem frekwencji (zdarza mi się z rzadka jeździć nią dalej i jednak bezpośredniość z DwC, ONZ i Daszyniaka też ma duże grono fanów), niestety m.in przez kochaną sygnalizację na ONZ bardzo często 10 jedzie tuż przed 11 przez co ta druga sprawia wrażenie muchowozu. Nawet szkolne 27 potrafi być lepiej zapełnione rano od takiej 13 ;) Obozowa zaś głównie jeździ 24 do Daszyniaka czy na Ochotę-stację (i tu prywata, choć uzasadniona - naprawdę w momencie gdy jestem praktycznie odcięty od Zachodniego żal kursów skróconych do Narutowicza), powoli też rozkręca się 103/106 do MPłocka.
mkm101 pisze:
27 gru 2021, 9:10
Glonojad pisze:
26 gru 2021, 20:34
Jedna rzecz, że jednak metro zassało, druga, że przeciez na obu ciągach wolskich porżnięto podaż: 23, 24 i 26 znerfiono do linii zwykłych (a był moment, że wszystkie były 5-minutówkami) a dodatkowo 10 i 11 na Jelonki poleciały na Kasprzaka. Przy czym na Wolskiej to dramat dopiero będzie, bo te Jelonki, które nie uciekną do metra C4 pojadą na skróty 10 i 11 (luźno 4 minuty w jedną stronę krócej plus brak popołudniowego korka na Skierniewickiej). Zasadniczo możemy mysleć o potokach na poziomie Mickiewicza albo nawet, co gorsza, Słowackiego.

Niewykluczone zatem że Jelonki jeżdża do Płockiej gdzie mają 3x więcej tramwajów (10 i 11 prócz wykastrowanego 26) a Obozowa dochodzi sobie do metra. Zostaje więc samo Bemowo, które ma do wyboru, do koloru połączeń bezpośrednich z marną częstotliwością albo dojazd do metra (w tym silnym z zupełnie innych powodów 523). To kto ma tym pociętym 23 jeździć?
To pokazuje tylko jedno.
Metro nie generuje nowych pasażerów do sieci komunikacyjnej tylko zasysa korzystających z istniejących już środków transportu.
Ale to chyba o to też chodzi? Metro ma zasysać pasażerów ze środków niewydolnych, bądź takich gdzie odzyskamy dużo zasobów do wykorzystania w miejsca, gdzie metra na pewno nigdy nie będzie? I w metrze to jednak bardzo trudno zauważyć wzrosty, gdy autobus trafi w jakieś nowe odcięte miejsce i wzrośnie frekwencja np. z 40 osób na 90 to gigantyczny sukces przejęcia pasażerów, w metrze takie obserwacje jest poczynić jednak trudniej.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 gru 2021, 13:08

bartoni722 pisze:
27 gru 2021, 10:37
Metro ma zasysać pasażerów ze środków niewydolnych, bądź takich gdzie odzyskamy dużo zasobów do wykorzystania w miejsca, gdzie metra na pewno nigdy nie będzie?
Wydaje mi się, że metro będzie po prostu zasysać pasażerów z ciągów równoległych, bo jest (postrzegane jako) lepsze: szybsze, z lepszą renomą, stabilniejszy czas przejazdu, etc.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 gru 2021, 13:12

Siła ssania metra w Warszawie bywa czasami absurdalna, patrząc jak zmieniają się potoki wokół niego. Ale tak jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 27 gru 2021, 16:59

Ciąg tramwajowy Młynarska Bemowo podlega sezonowym fluktuacjom pasażerskim. Wzrosty frekwencji to wtorki, piątki targ na Kole, niedziele szaberplac na Kole, od wiosny do jesieni dojazd do ogródków działkowych, w sezonie naukowym dojazd do zespołu szkół na Sołtyka, liceum Norwida. Teraz frekwencja zdechła przez pandemie. Prawdę głosicie -, 201, 184, 197 dzielnie dowozi do metra przy Górczewskiej coraz więcej chętnych- mnie wliczając. Po muchowozie 284 tylko muchy tęsknią. 11 sam zapełniam jadąc, to na targ, to w okolice ul. Czumy.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 gru 2021, 17:51

Lata promocji metra zrobiły swoje. Dlatego rodzi się pytanie, czy faktycznie priorytetem powinna była być jego budowa na Górczewskiej, gdzie funkcjonował niezły buspas, a sąsiednie ciągi miały wydzielone trasy tramwajowe... torów nie da się zwinać i przełożyć na np. Zielona Białołękę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 gru 2021, 19:05

Bastian pisze:
27 gru 2021, 10:06
Nie do końca ten wniosek jest logiczny i uprawniony. Owszem, to pokazuje, że zasysa, ale NIE pokazuje, że nie generuje. Moim zdaniem i to, i to.
Moim zdaniem jednak nie tyle generuje w dużej części, bo jednak sama obecność metra nie sprzyja powstawaniu potrzeby przemieszczenia się, ale powoduje zmianę modal splitu, czyli wysysa nie tylko z transportu zbiorowego naziemnego, ale też indywidualnego.

Co zresztą jest dość logiczne, gdy wejdzie się do dowolnego pociągu metra w szczycie i policzy, z ilu autobusów czy tramwajów musieliby ci wszyscy ludzie się wziąć.

Aczkolwiek zgadzam się też w dużej mierze z Glonem, biorąc pod uwagę skalę inwestycji tramwajowych na Bemowie przez ostatnie dekady, ciężko nie mieć wrażenia że mamy do czynienia z systemowym preferowaniem tego kawałka miasta.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 gru 2021, 20:36

Myślę, że nie jest to kwestia systemowego preferowania tego kawałka miasta, tylko tego, że Metro zarządza rozwojem miasta, więc buduje sobie tam, gdzie jest mu najwygodniej. Dlatego po zakończeniu M2 będzie szło M3 na Gocław zamiast czegokolwiek innego, bardziej rozsądnego i potrzebnego. I zupełnie przypadkiem od razu ma powstać STP dla M3. Jakkolwiek uważam prezesa Lejka za szkodnika dla miasta, to bardzo (ale to bardzo) go szanuję, jak potrafi zadbać o to, by jego firma była odpowiednio ustawiona.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ