Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 gru 2021, 20:57

Obrotność prezesa Lejka nie tłumaczy koncentracji inwestycji tramwajowych na Bemowie (4 oddzielne odcinki w latach 92-15, poza tym tramwaje budowano jedynie na Tarchodworach).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 27 gru 2021, 22:30

Byłem, widziałem, lobbowałem za tramwajem na Bemowie w latach 1985-2000, dziesiątki zebrań odbyłem, podpisy zbierałem. Takich zwolenników było więcej zwłaszcza w samorządzie bemowskim i w SMWOLA. Dobrym duchem dla rozwoju tramwajów na Bemowie był niestety nie żyjący p. Ptaszkowski zTW.
ZUS fundatorem emigracji

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 28 gru 2021, 1:21

Bastian pisze:
27 gru 2021, 10:06
Nie do końca ten wniosek jest logiczny i uprawniony. Owszem, to pokazuje, że zasysa, ale NIE pokazuje, że nie generuje. Moim zdaniem i to, i to.
OK. Czy są jakieś badania które pokazują wzrost liczby pasażerów komunikacji publicznej w powiązaniu z rozbudową sieci metra?

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 gru 2021, 6:46

Myślę że w przypadku Warszawy już sam brak odpływu (lub w niektórych latach mniejszy odpływ) pasażerów, który obserwowany jest w innych miastach, można częściowo uznać za efekt budowy i rozbudowy sieci metra. Z tego co pamiętam, ilość pasażerów warszawskiego zbiorkomu dosyć szybko malała do końca lat 90. i od tego momentu zbiorkom przestał tak mocno tracić. Zdaje się że przez te ponad 20 lat ostatnich lat, udział transportu zbiorowego w podróżach był bardzo zbliżony do obecnego.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 gru 2021, 8:34

mkm101 pisze:
28 gru 2021, 1:21
OK. Czy są jakieś badania które pokazują wzrost liczby pasażerów komunikacji publicznej w powiązaniu z rozbudową sieci metra?
Doprecyzuję: czy np. są badania powykonawcze np. po otwarciu bielańskiego odcinka metra? Dałoby się to wyciągnąć z WBR?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 gru 2021, 18:43

Nie znam wyników dla Bielan, ale prof. Suchorzewski twierdził (w okolicach roku 2005), że badania po otwarciu metra na Ursynowie wykazały, że modal split istotnie się tam nie zmienił. Owszem, metro zassało ludzi także z samochodów, ale na ich miejsce pojawili się nowi - także ci z autobusów, którzy do metra mieli daleko a na drogach zrobiło się miejsce.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 gru 2021, 19:32

Oczywiście pytanie jest, jak dalej zmieniałby się modal split bez metra, czego możemy tylko się domyślać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 gru 2021, 20:47

Oraz czy wzrost liczby mieszkańców Ursynowa nie zapchałby lux do końca a autobusy po sufit. I jeszcze na koniec czy lepsza była rozbudowa Kabaty wzdłuż metra czy takiej zielonej Białołęki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 gru 2021, 21:09

Nie no, zawsze jest pytanie o alternatywy. Wzdłuż KEN musiałby na pewno powstać tramwaj, być może także wzdłuż Rosoła czy Puławskiej... niemniej pytanie było o modal split - brak jest na dziś dowodów, że metro ma istotnie inny wpływ, choć dość dobrze wiadomo na przykład, że na pewno ma większy zakres penetracji poprzecznej. Z tym, że to może być po prostu funkcja prędkości komunikacyjnej - zgrubsza przyjąłbym tezę, że strefa dojścia jest równa odległości międzyprzystankowej choć mam nadzieję, że funkcje zaszyte w Visumie są nieco bardziej złożone :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 gru 2021, 21:19

To i owo dziobałem trochę w MTAW i wyglądają na istotnie złożońsze ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 sty 2022, 15:25

mkm101 pisze:
27 gru 2021, 9:10
To pokazuje tylko jedno.
Metro nie generuje nowych pasażerów do sieci komunikacyjnej tylko zasysa korzystających z istniejących już środków transportu.
... robiąc w nich miejsce na dodatkowych (nowych) pasażerów? Skoro tak pusto jest w tych tramwajach (czemu się nie dziwię, bo sam dojeżdżałbym do metra), to nic tylko promować tramwaje, w których można wygodnie dojechać do centrum czy gdzieś indziej. Mimo wszystko na bliskiej Woli wciąż dużo aut stoi, nie każdy tamtejszy mieszkaniec jeździ zbiorkomem.

BTW: znani mi mieszkańcy Bemowa narzekają na nieustanną komunikacyjną dyskryminację tej dzielnicy. Nic się nie zmienia, jest tylko gorzej, linie znikają, wszędzie dłużej, źle, źle, źle ;)

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 03 sty 2022, 15:47

Truję: E2, 507, 167, 406, 384 i jeszcze kilka.
ZUS fundatorem emigracji

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sty 2022, 16:13

284 też zniknęło.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2022, 17:27

person pisze:
03 sty 2022, 15:25
BTW: znani mi mieszkańcy Bemowa narzekają na nieustanną komunikacyjną dyskryminację tej dzielnicy. Nic się nie zmienia, jest tylko gorzej, linie znikają, wszędzie dłużej, źle, źle, źle ;)
To już na tym forum wielokrotnie punktowałem i przekułem we wpisy na liście ignorowanych. Podstawowym problemem Bemowa jest to, że po otwarciu trasy tramwajowej na Nowe Bemowo nikt przez 20 lat nie śmiał ruszyć układu autobusowego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 06 sty 2023, 13:45

Ja się tylko zastanawiam co jest powodem, że pętla przy Ostroroga wciąż nie jest otwarta, mimo, że od prawie roku jest gotowa, jej budowa zaczęła się w połowie roku 2021, teraz mamy początek 2023. To chyba jest jakiś żart.

ODPOWIEDZ