Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27361
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sty 2023, 18:06

Jelcz4755 pisze:
19 sty 2023, 17:49
W cywilizowanym świecie Fort Radiowo, a także cała Kaliskiego i Lazurowa dostałaby dedykowaną linię na solówki do Metra Bemowo (i tylko tam), najlepiej w koordynacji ze 149. Ale lepiej ciągnąć tasiemce przez pół miasta.
A to inna prawda, że jedną z wielu przyczyn problemu jest fakt upierania się, że Kaliskiego musi mieć odrębną linię na Zachodni, bo przecież najsilniejsze w mieście 523 tuż za rogiem nie wystarczy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 sty 2023, 18:08

bartoni722 pisze:
19 sty 2023, 18:04
No i może jednak bez przesady żeby ścinać to okno na świat do 60/120 tylko w DP...

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
A tam ktoś w ogóle jeździ? Pytam serio bo jak zdarzało mi się tam zaglądać to cały autobus pusty miałem.
Jak L-6 nie, to ogólnie pomyślałem o tym, że w ogóle jakaś linia która łączy Stare Bemowo z Klaudynem i jedzie gdzieś dalej na północ. Nawet na koziołki. Zastanawiam się czy nie iść w tę stronę, czy taka linia nie miałaby przypadkiem sensu jako zupełnie nowe połączenie, nie tylko dla Fortu Radiowo.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 sty 2023, 19:44

reserved pisze:
19 sty 2023, 18:08
bartoni722 pisze:
19 sty 2023, 18:04
No i może jednak bez przesady żeby ścinać to okno na świat do 60/120 tylko w DP...

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
A tam ktoś w ogóle jeździ? Pytam serio bo jak zdarzało mi się tam zaglądać to cały autobus pusty miałem.
Jak L-6 nie, to ogólnie pomyślałem o tym, że w ogóle jakaś linia która łączy Stare Bemowo z Klaudynem i jedzie gdzieś dalej na północ. Nawet na koziołki. Zastanawiam się czy nie iść w tę stronę, czy taka linia nie miałaby przypadkiem sensu jako zupełnie nowe połączenie, nie tylko dla Fortu Radiowo.
Już kiedyś było takie coś, nazywało się 712 a potem 812. Zmarło śmiercią naturalną.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 sty 2023, 19:55

Najpierw było to 726, później 812, a teraz jest to L-6.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 19 sty 2023, 20:39

@reserved jeździ, chyba nigdy nie wróciłem pusty z Fortu
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 19 sty 2023, 20:59

henio_wpz pisze:
19 sty 2023, 11:59
Docelowo będzie odwrotnie, to jest układ tymczasowy.
A to nie 106 jest przewidywane na elektryki?

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 19 sty 2023, 21:06

Autobus Czerwon pisze:
19 sty 2023, 19:44
Już kiedyś było takie coś, nazywało się 712 a potem 812. Zmarło śmiercią naturalną.
Ale tak swoją drogą po otwarciu Metra Bemowo, a szczególnie Metra Lazurowa, gmina Stare Babice powinna się zastanowić nad reaktywacją 812.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27361
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sty 2023, 21:29

Gmina Izabelin zamówiła w ub. roku studium komunikacyjne, obejmujące m.in. obszar Klaudyna, zobaczymy co z niego wyjdzie (i co powiedzą na to Babice).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 19 sty 2023, 21:40

Chciałoby się linię z Izabelina przez Klaudyn do Starego Bemowa.
Ale.
1 mostek na mościskach do 2,5 tony.
2 linia przez trzy gminy, to się nie może udać.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 19 sty 2023, 21:48

ZielonyJamnik pisze:
19 sty 2023, 20:39
@reserved jeździ, chyba nigdy nie wróciłem pusty z Fortu
A ja z kolei prawie zawsze jeżdżę pusty w tą i z powrotem. Poza tym w szczycie popołudniowym przez korki przed rondem w stronę miasta traci się sporo minut i często jedzie się w dwupaku z kursem ze Starego Bemowa.

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 sty 2023, 22:14

Gdybyśmy wykluczyli 167 i 523 jako linie zbyt nieprzewidywalne, żeby zapewnić punktualność przy tak niskiej częstotliwości, to poza propozycją fika (201) jest jeszcze jakaś możliwość?
Czy postoje na Bemowie w godzinach szczytu potrafią zniwelować opóźnienia na obu liniach?
Jak już jesteśmy przy Woli, to zauważyłem, że 15 minut postoju na Ostroroga dla 136 po południu to jest za mało. Nie wiem w którym miejscu są takie korki, ale wczoraj widziałem trójskład, którego pierwszy autobus dotarł 26 minut po rozkładowym odjeździe. Jak wygląda punktualność na 106?

Awatar użytkownika
selsa
Posty: 29
Rejestracja: 15 gru 2005, 11:33
Lokalizacja: Bielany

Post autor: selsa » 24 sty 2023, 18:02

Od razu przy proponowanych zmianach związanych z otwarciem stacji metra na Bemowie pisałem, że ciągnięcie 167 na Stare Bemowo jest absurdalnym pomysłem. Teraz codziennie widzę wietrzące się przeguby śmigające do fortu Radiowo. Istnieje jeszcze wciąż 320 z jednym porannym półkursem ;) Ale tak na serio to zdecydowanie coś na zasadzie 149 z końcówką na Starym Bemowie / Fort Radiowo miałoby sens.

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 sty 2023, 21:56

Przede wszystkim takie pytanie: kto korzysta z dojazdu do Fortu Radiowo, w jakich relacjach ci ludzie podróżują, gdzie się przesiadają, o jakich porach najczęściej? Myślę że odpowiedzi na te pytania są niezwykle istotne przy wprowadzaniu jakichkolwiek zmian tam.

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 24 sty 2023, 22:20

selsa pisze:
24 sty 2023, 18:02
Od razu przy proponowanych zmianach związanych z otwarciem stacji metra na Bemowie pisałem, że ciągnięcie 167 na Stare Bemowo jest absurdalnym pomysłem. Teraz codziennie widzę wietrzące się przeguby śmigające do fortu Radiowo. Istnieje jeszcze wciąż 320 z jednym porannym półkursem ;) Ale tak na serio to zdecydowanie coś na zasadzie 149 z końcówką na Starym Bemowie / Fort Radiowo miałoby sens.
Myślę, że 320 nie pełni już żadnej funkcji dla Fortu Radiowo, idealnie byłoby przetrasować ją przez Kartezjusza, a zakrańcować tuż przy szkole, może na ulicy Ebro. Swoją drogą, jaki jest sens linii szkolnej tylko w jednym kierunku? Zawsze myślałem, że głównym celem jest bezpieczeństwo i wygoda dla uczniów. Chyba się myliłem, skoro owi uczniowie są w stanie wrócić z przesiadką. Ale pierwszy bym protestował, jeśli zabraliby mi linię i musiałbym wstawać 10 minut wcześniej do szkoły.

ConecteM
Posty: 47
Rejestracja: 25 cze 2017, 22:54

Post autor: ConecteM » 25 sty 2023, 16:22

Nordyk110 pisze:
19 sty 2023, 21:40
Chciałoby się linię z Izabelina przez Klaudyn do Starego Bemowa.
Ale.
1 mostek na mościskach do 2,5 tony.
2 linia przez trzy gminy, to się nie może udać.
Patrząc po tym sznurze aut co wiecznie stoi w korku na Estrady w obie strony, w godzinach szczytu, to pewnie by się przydała też jakaś linia z Łomianek po Estrady na Bemowo... :wink:

ODPOWIEDZ