Komunikacja miejska na Woli
Moderator: Wiliam
Komunikacja miejska na Woli
Wraz z pozytywnym newsem o otwarciu Dźwigowej, pojawiła się niestety informacja o przetrasowaniu 197 z Cm. Wolskiego na Znaną.
Szkoda - bardzo dobra linia północ-południe dostała końcówkę, która jest zupełnie dla niej nieodpowiednia wg mnie. Ludziom z okolicy Znanej da ona niewiele w kontekście podróży do centrum (przy Redutowej żadne nowe połączenie do centrum poza 159 dookoła, na Górczewskiej dość niewygodna przesiadka). Z kolei w kierunku północnym Znana też nie generuje zapewne jakichś nadzwyczajnych potoków.
Na Cm. Wolskim były i tramwaje i podmiejskie i było to naturalne zamknięcie tego szczególnego obwodu.
Dziwne tez jest uzasadnienie ZTM: "w związku rozbudową osiedli mieszkaniowych w rejonie zachodniego odcinka ul. Jana Olbrachta". Osiedle owszem tam powstały, ale kilka lat temu, co skutkowało zwiększeniem podaży na 422/522/520. Ostatnio - żadnego nowego budynku nikt tam nie zbudował.
Szkoda. Już lepiej byłoby dać 159 na Znaną otwierając Znanej połączenie w ciekawsze rejony: tramwaje na Wolskiej, centrum. Z koła raczej do centrum nikt tym nie jeździł. A tak trudno będzie podbić 197, które miało szanse być absolutnie dominującym połączeniem w korytarzu Redutowa - Ciołka - Obrońców Tobruku.
PS. Nie znalazłem sensownego tematu dla tego posta, więc założyłem nowy. W razie potrzeby prośba do adminów o przepięcie w odpowiednie miejsce.
Szkoda - bardzo dobra linia północ-południe dostała końcówkę, która jest zupełnie dla niej nieodpowiednia wg mnie. Ludziom z okolicy Znanej da ona niewiele w kontekście podróży do centrum (przy Redutowej żadne nowe połączenie do centrum poza 159 dookoła, na Górczewskiej dość niewygodna przesiadka). Z kolei w kierunku północnym Znana też nie generuje zapewne jakichś nadzwyczajnych potoków.
Na Cm. Wolskim były i tramwaje i podmiejskie i było to naturalne zamknięcie tego szczególnego obwodu.
Dziwne tez jest uzasadnienie ZTM: "w związku rozbudową osiedli mieszkaniowych w rejonie zachodniego odcinka ul. Jana Olbrachta". Osiedle owszem tam powstały, ale kilka lat temu, co skutkowało zwiększeniem podaży na 422/522/520. Ostatnio - żadnego nowego budynku nikt tam nie zbudował.
Szkoda. Już lepiej byłoby dać 159 na Znaną otwierając Znanej połączenie w ciekawsze rejony: tramwaje na Wolskiej, centrum. Z koła raczej do centrum nikt tym nie jeździł. A tak trudno będzie podbić 197, które miało szanse być absolutnie dominującym połączeniem w korytarzu Redutowa - Ciołka - Obrońców Tobruku.
PS. Nie znalazłem sensownego tematu dla tego posta, więc założyłem nowy. W razie potrzeby prośba do adminów o przepięcie w odpowiednie miejsce.
Tak. Ale jeśli byłbym mieszkańcem Znanej to chętniej bym wsiadł w coś dowożącego do tramwajów przy Reducie Wolskiej.
Dlatego bardziej myślałem, aby skrócić 129 do Cm. Wolskiego, a zamiast tego na Znaną wydłużyć 194. Wtedy miałoby to jakiś sens.
Co do 159 to nie dawałbym tego, bo linia jest rzadka i nieregularna. Wystarczyłoby skrócić 159 do Cm. Wolskiego, a 197 zostawić na Cm.Wolskim tam gdzie było.
W końcu miejsca tam jest pod dostatkiem.
Dlatego bardziej myślałem, aby skrócić 129 do Cm. Wolskiego, a zamiast tego na Znaną wydłużyć 194. Wtedy miałoby to jakiś sens.
Co do 159 to nie dawałbym tego, bo linia jest rzadka i nieregularna. Wystarczyłoby skrócić 159 do Cm. Wolskiego, a 197 zostawić na Cm.Wolskim tam gdzie było.
W końcu miejsca tam jest pod dostatkiem.
To myślę, że raczej powinni skrócić 129 do Cm. Wolskiego, a nie kierować 197 na niezbyt logiczną trasę... miejmy nadzieję, że nie jest to przymiarka do ubicia 522.ashir pisze:Gdyby 159 skierować do Znanej to już w ogóle byłaby nadpodaż na Redutowej, a o to chodziło ZTMowi. 3 linie (129, 154, 159) spokojnie wystarczą.
Akurat 194 to by trochę potworek był, raczej by się niewielu skusiło. A co do nadpodaży na Redutowej: czy naprawdę dostawienie jednej linii co (30? 20? min - brak na razie rozkładu!) na odcinku przejeżdzanym wg rozkładu 3! minuty jest wg Was powodem do zmiany układu w okolicy ?
Jeśli 159 nie, to faktycznie 129 do Cm.Wolskiego, reszta bez zmian.
Jeśli 159 nie, to faktycznie 129 do Cm.Wolskiego, reszta bez zmian.
Dlatego to też nie jest dobry pomysł... no chyba że wydłużyć to też 201, ale to by oznaczało, że na Znaną by jechały mniejsze autobusy... więc raczej na te obszary nie ma nic lepszego niż 522, tylko przydałoby się ją uzwyklić, bo mijanie przez nią węzłów przesiadkowych raczej zdrowe nie jest.Georg pisze:Ubijając 522 albo 520 musiałbyś dać inną bardzo częstą linię. 197 może wspomagać 522 na Znanej, ale na pewno jej nie zastąpi.
Nie ma sensu dawać na Znaną cokolwiek z Ciołka - kto by tym jeździł, zwłaszcza, że jak pisałem trudno się przesiąść na Górczewskiej. Tam trzeba coś w kierunku centrum. Albo 520/522 odpowiednio do popytu silne (i tak chyba byłoby najlepiej), ewentualnie coś w kierunku Reduty Wolskiej, a potem w kierunku centrum (np. 159).
ZTM napisał do mnie następujące uzasadnienie tej zmiany:
Odpowiadając na Pańskie wystąpienie Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że przebieg trasy linii 129 do Cm. Wolskiego był już przez nas analizowany. Przewidując jednak znacznie mniejsze wykorzystanie linii przez pasażerów na trasie krótszej, nie obsługującej osiedli mieszkaniowych wzdłuż północnego odcinka ul. Redutowej i ul. Ciołka, zaplanowaliśmy przywrócenie kursowania tej linii na trasie do Koła. Jednocześnie uwzględniając dublowanie się na znacznym odcinku linii 129 i 197 oraz rozbudowę osiedli mieszkaniowych w rejonie zachodniego odcinka ul. Jana Olbrachta, zaplanowaliśmy skierowanie do krańca przy ul. Znanej linii 197. Takie rozwiązanie będzie naszym zdaniem optymalne.