Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 28 sie 2019, 18:42

Wolfchen pisze:
28 sie 2019, 18:21
Nie no, gratuluję pomysłodawcy wywalenia 160 na Grodzisk... :mur:
gdyby 160 nie zostało wydłużone to 527 zostałoby na swojej trasie. na jedno wychodzi. niby dlaczego derby nie mają miec bezposredniego polaczenia do centrum. wszystkich chcesz wywalić do metra? 160 to pewnego rodzaju eksperyment. zobaczą ile osób wysiada na trockiej i idzie do metra a ile pasazerow jednak jedzie dalej na bankowy czy do centrum.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 sie 2019, 18:43

PiotrekP pisze:
28 sie 2019, 18:19
156 kończy trasę przy Zacisze Wilno.
Nie kończy, ani nie będzie kończyć. Czytałeś w ogóle zmiany?
PiotrekP pisze:
28 sie 2019, 18:19
Nawiązując do wyżej wymienionego 156 - na 👏co👏to👏ko👏mu.
Dokładnie do tego do czego teraz służy, w końcu zostaje stara trasa. No może z jednym wyjątkiem Targówek Mieszkaniowy przetnie przez Kołową, Handlową i Gorzykowską. Ominięcie obydwu stacji metra to celowy zabieg? :P

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sie 2019, 18:48

Żenada do kwadratu, ani to nie jest uklad relacyjny, ani dowozowy. "Idealny" kompromis, który nikomu nie pasuje.

Z glupszych rzeczy:
-Alibibus 160 przedłużony co 10 minut (ile to brygad zezre z rej reformy) na Grodzisk, skad się go juz nigdy nie wyjmie (bo każde siolo musi miec bezpośrednio do Centrala bo raz na rok na wakacje jedzie) ; w zamian zapewne na Moście Śląskim kolejne cięcia tramwajow, po kastracji 23 i 26?
-527, silna dowozowka, co 10/20/20. Zenada. Do tego w koordynacji ze zwyklym 160 - koordynacji, ktora nie ma prawa wyjac, bo nie dość, że różny charakter linii, to jeszcze 160 z daleka,
-512 dla odmiany przedłużona, bo przecież oczka w głowie nikt nie ruszy,
- 169 pocięte, bo przecież M2 jedzie na Wschodni z Pragi.,
-412 co 20 minut, Bóg raczy wiedzieć po co - albo co 10,albo nie ma sie co bawić w "alternatywne szybkie trasy" (przy czym tu alternatywne bedzie głównie rozumienie szybkości)

MASAKRA.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 28 sie 2019, 19:03

ashir pisze:
28 sie 2019, 18:43
PiotrekP pisze:
28 sie 2019, 18:19
156 kończy trasę przy Zacisze Wilno.
Nie kończy, ani nie będzie kończyć. Czytałeś w ogóle zmiany?
Na mapie jest zaznaczone do Zacisze Wilno. Na końcu przyznałem, że nie przyjrzałem się wszystkiemu szczegółowo, a to nie mój błąd tylko ich. Sami nie wiedzą dokąd zamierzają to skierować. 8-(

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 sie 2019, 19:07

PiotrekP pisze:
28 sie 2019, 19:03
Na mapie jest zaznaczone do Zacisze Wilno. Na końcu przyznałem, że nie przyjrzałem się wszystkiemu szczegółowo, a to nie mój błąd tylko ich. Sami nie wiedzą dokąd zamierzają to skierować. 8-(
Jest to błąd, taki sam jak z 170, o którym pisał pawcio. Na prezentacji jest już dobrze zaznaczone.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27361
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sie 2019, 19:15

Glonojad pisze:
28 sie 2019, 18:48
-527, silna dowozowka, co 10/20/20. Zenada. Do tego w koordynacji ze zwyklym 160 - koordynacji, ktora nie ma prawa wyjac, bo nie dość, że różny charakter linii, to jeszcze 160 z daleka,
I mój ulubiony ficzer: 527 w drodze powrotnej bez metra Trocka, więc Derby na powrocie będą mogły załapać się na krążenie 160 po Targówku, a różne przebiegi rozwalą już doszczętnie koordynację.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sie 2019, 19:16

Dodam jeszcze, że budowa tego odcinka metra to jakiś miliard złotych, uwzględniając z 5 pociągów po 6 wagonow w ruchu. To, że nie uda się nawet liczby autobusów porównywalnej z liczbą wagonow uzyskac, jest naprawdę słabe.

@@fik tego nie doczytałem, to wisienka na torcie. A właściwie placku. Krowim.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 sie 2019, 19:29

Właśnie mnie naszło że linie od Borzymowskiej mogłyby zawracać Trocka-Radzymińska-Gorzykowska-Handlowa-Pratulińska-Trocka. Zatoka na Trockiej w spadku po jej przecięciu wciąż istnieje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27361
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 sie 2019, 19:31

Swoją drogą, co to 527 na nowej trasie ominie? Południowy CH Targówek i coś więcej? Cmentarz?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 28 sie 2019, 19:48

Odwrócą 527/160, na razie puścili ze względów czysto Białołęko-pragmatycznych (żeby jeszcze mogli zająć miejsca siedzące na Trockiej, odwrotnie niż pojedyncze 269).

A tak w ogóle to za wymyślanie takich bzdur na miejscu odpowiedzialnych pracowników ZTMu bym się masowo zwolnił ze wstydu. Gdzieś kończy się polityka i jeżdżenie palcem po mapie, a gdzieś zaczyna się bycie specjalistą ds. planowania.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 28 sie 2019, 19:51

ashir pisze:
28 sie 2019, 18:43
Ominięcie obydwu stacji metra to celowy zabieg? :P
Z przystanków Handlowa 01 i 03 do najbliższego wejścia do metra Trocka jest ile, 250-300 metrów? To chyba nie tak strasznie daleko?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 sie 2019, 20:27

Crusier pisze:
28 sie 2019, 19:51
Z przystanków Handlowa 01 i 03 do najbliższego wejścia do metra Trocka jest ile, 250-300 metrów? To chyba nie tak strasznie daleko?
Doskonale wiem ile jest drogi do wejścia. ;)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sie 2019, 20:50

marko80 pisze:
28 sie 2019, 18:42
gdyby 160 nie zostało wydłużone to 527 zostałoby na swojej trasie. na jedno wychodzi.
Czy na jedno wychodzi, to by trzeba było sprawdzić bilans brygadowy.
marko80 pisze:
28 sie 2019, 18:42
niby dlaczego derby nie mają miec bezposredniego polaczenia do centrum.
Pomyślmy... Może dlatego, że to dzielnica peryferyjna, z fatalną siatką ulic i generalnie będąca komunikacyjnym zadupiem, które powinno mieć częstą dowozówkę do metra, żeby maksymalizować częstotliwość i powtarzalność marszrut? Obecny układ 160 i 527 nie jest ani optymalny ani nie pozwala na rytmiczną i stabilną ofertę na zasadzie "wysiądę na Trockiej i na pewno zaraz będę miał połączenie" - bo teraz będzie zabawa w rzucanie kostką, na którą linię o śmieciowej (jak na dowozówkę) częstotliwości iść.
marko80 pisze:
28 sie 2019, 18:42
wszystkich chcesz wywalić do metra?
Wszystkich nie, tylko tych, dla których to jest sensowne i logiczne.
marko80 pisze:
28 sie 2019, 18:42
160 to pewnego rodzaju eksperyment. zobaczą ile osób wysiada na trockiej i idzie do metra a ile pasazerow jednak jedzie dalej na bankowy czy do centrum.
Taki sam eksperyment, jak 521?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 sie 2019, 21:25

Łukasz pisze:
28 sie 2019, 18:25
190 to musi poczekać do Iksjanusza na oko.
Myślę że raczej do Powstańców Śląskich, jeśli w ogóle. Na standardowej trasie to ono na Woli przejedzie wzdłuż dwóch kolejnych stacji metra po czym pojedzie dalej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sie 2019, 1:06

Jakaś linia na Radzymińskiej (całej, do Wileniaka) imho i tak jest potrzebna, i 190 najlepiej się do tego nadaje.


Tutaj mapka poprawiona o 156 na Wschodni; a jak na Targówku Mieszkaniowym - jak w prezentacji przez Handlową bez metra, czy jak na ogólnej mapce Trocką? 170 na Ząbkowską już mi się nie chce; zresztą, w pdfie na jego mapce zaznaczony jest wariant? stara trasa?? przez Wschodni - co to? 156 ma też w pdfie jakiś wariant linią przerywaną - tak jak później trafia do mapki ogólnej.

:term: Poprawianie mapek w Paincie po ZTM chyba oddaje jakość jego pomysłów :term:
Autobusy po otwarciu- metra Targówek.gif
Przyciąłem Ząbki, żeby zmieścić się w 256 KiB.

Dlaczego 527 i zwłaszcza 269 nie mogą objechać całą obwodnicę Targówka? Przynajmniej zaliczałyby konsekwentnie M Trocką.

Ciekawostki:
--> 160 jest tak długaśne, że nawet nie zmieściło się na mapce, i to swojej dedykowanej.
--> 262 - gorszego numerku nie mieli? A nuż wpadnie się na pomysł rozdzielenia 162, a tu numer zajęty.
--> Na Rogowskiej zostaje jedynie 169 [20/20/20] oraz 212 [12/20/20]; ja wiem, że to mało znaczący przystanek, ale pokazuje słabość św. Wincentego. Chyba, żeby uznać, że tam podstawą jest 500. Aż się prosi teraz o uzwyklenie.
--> Dlaczego 412 i 512 nie zostały skrócone do M Trocka? 412 argumentowane jest, że zapewni relację na Wschodni, ale tam już jest 120.
--> Dlaczego 169 objeżdża Podgrodzie, a 269 nie? Powinny oba, albo dowozówka jeśli już.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ