Trasa 156 też się różni w bieżącym komunikacie niż zapowiadana. Będzie jeździć przez Ossowskiego, a wcześniej przez Handlową.ashir pisze: ↑20 wrz 2019, 21:07Co ciekawe ZTM nawet przygotował dechy z trasą przez Gościeradowską w obydwie strony. W najnowszym komunikacie ze zmianami od 28 i 30 września też ZTM nic nie wspomina, żeby w jedną stronę miało pojechać przez Kołową, ale w starszych nadal to widnieje. Jednocześnie 527 ma wracać przez Kołową, więc do pary przydałoby się, żeby w drugą stronę pojechało 269. ZTM też nie potrafi się zdecydować czy na ZP Metro Trocka mają mieć bliżej dojeżdżający do metra czy odjeżdżający i tak 269 staje bliżej na Metro Trocka 02, a 256 (oraz 156 i N02) jadące dokładnie tą samą trasą dalej na Metro Trocka 06...
Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
Oby tak właśnie zostało. Według mnie celem linii 269 powinno być jak najszybsze (po najkrótszej trasie) dowiezienie pasażerów z Bródna do najbliższej stacji metra, czyli w tym przypadku C-18 Trocka. A później zabranie ich stamtąd. Do C-17 Targówek Mieszkaniowy jest już dalej, co niepotrzebnie wydłużałoby czas jazdy autobusem, a zmiejszało frekwencję w metrze. Na mój gust aktualny przebieg trasy jest idealny, bo zapewnia realizację wszystkich potrzebnych funkcji.
A jeśli z jakichś względów (których nie znam) konieczny byłby powrót do wariantu pierwotnego (z ul. Kołową), to odwróciłbym kierunek trasy, czyli jadąc z Bródna najpierw zajeżdżał na Trocką, a dopiero potem wracał przez Targówek Mieszkaniowy i Kołową. Czas dojazdu najistotniejszy jest rano, a rano potoki ciążą w kierunku centrum, więc opłaca się przesadzić je w metro tak szybko, jak tylko się da. Popołudniowy powrót z Targówka Mieszkaniowego na Bródno bolałby już mniej, tym bardziej że po drodze i tak zwykle trzeba ogarnąć kilka innych spraw.
Ale tylko pod warunkiem, że 169 nie stanie gdzieś w korku, np. przed Żabą (ostatnimi czasy się zdarzało), na Inżynierskiej czy Wileńskiej. Wydaje mi się, że ludzie będą uczyć się powoli nowego sposobu podróżowania, sami ocenią plusy i minusy, a w konsekwencji za jakiś czas w 269 będzie tłoczno.
Pojawiły się rozklady od 30.09. Kolejna cicha zmiana i likwidacja szczytów na 500. Za to ma byc koordynacja 269 i 500, na odcinku Bródno - cm. Bródnowski co 5 minut.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Jedną z przyczyn, dla których zrezygnowałem z zakupu mieszkania na Wilnie, był przeprowadzony przede mnie test dojazdu do cywilizacji. Spróbowałem około 7:40 pojechać pociągiem do Wileniaka. Zdołałem wsiąść do trzeciego, poprzednie dwa niezabieralne. Straciłem 20 minut na peronie, bo nie mogłem wsiąść do pociągu. To nie jest sensowna oferta i taki standard nie wygra z autobusem nawet gdy autobus stoi w korku. KM nie wyrabiają z dowożeniem Wilna do Wileniaka, a ponieważ bloki tam dalej są budowane, to będzie tylko gorzej.
Ale najszybsze dowiezienie pasażerów z Bródna niekoniecznie jest do najbliższej stacji metra. Obecnie 269 rozkładowo do Metro Trocka jedzie 14 minut, do Metro Targówek Mieszkaniowy przez Kołową również rozkładowo jechałby 14 minut. Oszczędność jednej stacji (teoretycznie aż 2 minuty przejazdu) i bliżej z przystanku do metra. A co najważniejsze możliwość ominięcie Trockiej, która już teraz potrafi się zakorkować, a światła na skrzyżowaniu Trockiej z Pratulińską nie pomagają w sprawnym dojechaniu na przystanek. Skręcić z Św. Wincentego w Borzymowską też nie tak łatwo, chociaż chyba trudniej pokonać tę relację w drugą stronę. Wątpię, żeby wersja przez Kołową miała wyjść gorzej czasowo. A to, że ZTM sam zmienia swoje decyzje to już jest żenada. Linia 269 przez Kołową przeszła do wersji ostatecznej, po wielomiesięcznych konsultacjach i co nagle się ZTMowi odwidziało? Jeszcze tydzień temu chciał puścić tę linię przez Kołową. To dlaczego 527 ma wracać przez Kołową? Przecież to brak konsekwencji ZTMu, zresztą po raz kolejny...Adamaszek pisze: ↑21 wrz 2019, 11:28Oby tak właśnie zostało. Według mnie celem linii 269 powinno być jak najszybsze (po najkrótszej trasie) dowiezienie pasażerów z Bródna do najbliższej stacji metra, czyli w tym przypadku C-18 Trocka. A później zabranie ich stamtąd. Do C-17 Targówek Mieszkaniowy jest już dalej, co niepotrzebnie wydłużałoby czas jazdy autobusem, a zmiejszało frekwencję w metrze. Na mój gust aktualny przebieg trasy jest idealny, bo zapewnia realizację wszystkich potrzebnych funkcji.
A jeśli z jakichś względów (których nie znam) konieczny byłby powrót do wariantu pierwotnego (z ul. Kołową), to odwróciłbym kierunek trasy, czyli jadąc z Bródna najpierw zajeżdżał na Trocką, a dopiero potem wracał przez Targówek Mieszkaniowy i Kołową. Czas dojazdu najistotniejszy jest rano, a rano potoki ciążą w kierunku centrum, więc opłaca się przesadzić je w metro tak szybko, jak tylko się da. Popołudniowy powrót z Targówka Mieszkaniowego na Bródno bolałby już mniej, tym bardziej że po drodze i tak zwykle trzeba ogarnąć kilka innych spraw.
A 527 pominie aż CH Targówek, Cm. Bródnowski, Gościeradowska (tylko w kierunku Metra Targówek Mieszkaniowy), DKS Targówek i Kołowa (tylko w kierunku Grodziska). Pominie aż 3 przystanki w jedną stronę i aż 4 z powrotem. Linia przyśpieszona pełną gębą, ale ciekawe, że Handlowa i Myszkowska będą na żądanie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To jest trochę demagogia, spróbuj wsiąć do 105 na Reducie Wolskiej albo metra na Racławickiej o tej porze na przykład.. co nie zmienia faktu, że test bardzo szanuję, gdybyż wszyscy tak robili...Szeregowy_Równoległy pisze: ↑21 wrz 2019, 14:42Jedną z przyczyn, dla których zrezygnowałem z zakupu mieszkania na Wilnie, był przeprowadzony przede mnie test dojazdu do cywilizacji. Spróbowałem około 7:40 pojechać pociągiem do Wileniaka. Zdołałem wsiąść do trzeciego, poprzednie dwa niezabieralne. Straciłem 20 minut na peronie, bo nie mogłem wsiąść do pociągu. To nie jest sensowna oferta i taki standard nie wygra z autobusem nawet gdy autobus stoi w korku. KM nie wyrabiają z dowożeniem Wilna do Wileniaka, a ponieważ bloki tam dalej są budowane, to będzie tylko gorzej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
O tego jie wyłapałem. Te NŻ-ty to raczej po to by pokazać w którą stronę jedzie po "obwodnicy". A odnośnie omijania przystanków. Ważne że ma czerwony numerek.ashir pisze: ↑21 wrz 2019, 14:57A 527 pominie aż CH Targówek, Cm. Bródnowski, Gościeradowska (tylko w kierunku Metra Targówek Mieszkaniowy), DKS Targówek i Kołowa (tylko w kierunku Grodziska). Pominie aż 3 przystanki w jedną stronę i aż 4 z powrotem. Linia przyśpieszona pełną gębą, ale ciekawe, że Handlowa i Myszkowska będą na żądanie.
A 412 względem E-7 dostało Wolności i Piotra Skargi. To i tak dobrze, że nie będzie stawało nigdzie między Młodzieńczą, a Piotra Skargi. I jak coś to rano i po południu w obydwie strony.
Trochę się nie zgodzę. Wałkowałem to na Saskiej w stronę Politechniki: Owszem nie zabierasz się do pierwszego, ani nawet piątego pojazdu, ale to wszystko nie trwa pół godziny jak w przypadku kolei. Częstotliwości metra czy silnych ciągów autobusowych są nie porównywalne do kolei (przynajmniej w obecnym wydaniu).Glonojad pisze: ↑21 wrz 2019, 15:03To jest trochę demagogia, spróbuj wsiąć do 105 na Reducie Wolskiej albo metra na Racławickiej o tej porze na przykład.. co nie zmienia faktu, że test bardzo szanuję, gdybyż wszyscy tak robili...Szeregowy_Równoległy pisze: ↑21 wrz 2019, 14:42Jedną z przyczyn, dla których zrezygnowałem z zakupu mieszkania na Wilnie, był przeprowadzony przede mnie test dojazdu do cywilizacji. Spróbowałem około 7:40 pojechać pociągiem do Wileniaka. Zdołałem wsiąść do trzeciego, poprzednie dwa niezabieralne. Straciłem 20 minut na peronie, bo nie mogłem wsiąść do pociągu. To nie jest sensowna oferta i taki standard nie wygra z autobusem nawet gdy autobus stoi w korku. KM nie wyrabiają z dowożeniem Wilna do Wileniaka, a ponieważ bloki tam dalej są budowane, to będzie tylko gorzej.
PKP Zacisze-Wilno - Metro Trocka w 8-9 minut, całkiem nieźle. Szkoda tylko, że co 20/20//20, ale to i tak lepiej niż co 30/30//30 i ograniczone godziny kursowania, jak obecnie.