Prawdopodobnie dałoby się jeszcze dogęścić mikroszczyt Wolomin- (czy nawet Zielonka-) Wileński. Cały pociąg to dużo więcej niż wtyczka na 199.Szeregowy_Równoległy pisze:Jedną z przyczyn, dla których zrezygnowałem z zakupu mieszkania na Wilnie, był przeprowadzony przede mnie test dojazdu do cywilizacji. Spróbowałem około 7:40 pojechać pociągiem do Wileniaka. Zdołałem wsiąść do trzeciego, poprzednie dwa niezabieralne. Straciłem 20 minut na peronie, bo nie mogłem wsiąść do pociągu. To nie jest sensowna oferta i taki standard nie wygra z autobusem nawet gdy autobus stoi w korku. KM nie wyrabiają z dowożeniem Wilna do Wileniaka, a ponieważ bloki tam dalej są budowane, to będzie tylko gorzej.
Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
ŁK
Według KM to się nie da nic dogęścić, bo na Dworcu Wileńskim maksymalna przepustowość to ich zdaniem jeden pociąg co 10 min. Obecnie w okolicach porannego szczytu jeżdżą z Wołomina tak:
06: 04 15 23 34 44 53
07 : 05 14 25 35 45 55
08: 05 15 27 40 55
Oto fragment oficjalnej odpowiedź KM na zarzut o tłok w pociągach na tej linii z października 2017:
źródło: http://www.targowek.info/2017/10/koleje ... wileniaka/Pociągi na linii R60 do Warszawy Wileńskiej, w szczycie przewozowym kursują co 10 minut, a dojazd ze stacji Warszawa Zacisze Wilno trwa 4 minuty. Zaznaczam, że ze względu na układ infrastruktury kolejowej, stacja Warszawa Wileńska ma ograniczoną przepustowość i w związku z tym, nie jest możliwe zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów.
Przesadzają, naprawdę nie potrzeba 30 minut na oblot lub zjazd na tory postojowe. De facto to chodzi pewnie o jeden kurs, może 2, raz na godzinę.
ŁK
Inaczej:
co można by zrobić, żeby zwiększyć częstotliwość? Zwiększyć liczbę torów odstawczych? Dobudować łącznik na Wschodnią? Dołożyć kurs przez Rembertów?
Dlaczego WKD może jeździć co 5 min też na dworcu czołowym?
co można by zrobić, żeby zwiększyć częstotliwość? Zwiększyć liczbę torów odstawczych? Dobudować łącznik na Wschodnią? Dołożyć kurs przez Rembertów?
Dlaczego WKD może jeździć co 5 min też na dworcu czołowym?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Na Śródmieściu WKD pociąg wjeżdżający w peron nie blokuje wyjazdu, a i tak WKD kursuje co 10 minut, nie wiem, skąd ci się te 5 minut wzięło.
Acz na Wileńskiej możliwe są, zdaje się, zagęszczenia co trzeci kurs, bo wjazd na tor 2 nie koliduje z wyjazdem z torów 1 i 3.
Acz na Wileńskiej możliwe są, zdaje się, zagęszczenia co trzeci kurs, bo wjazd na tor 2 nie koliduje z wyjazdem z torów 1 i 3.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
WKD kursuje w szczycie co 10. Tylko, że na Śródmieściu ma jedną krawędź peronową, KM na Wileńskim mają do dyspozycji OIDP trzy
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Faktycznie, co 10 min. Przepraszam. Nie mieli się jakoś modernizować czy coś?
WKD na Śródmieściu ma jeden peron, ale pociągi mogą tam stać jeden za drugim, tj. są dwa stanowiska (por schemat). Z kolei na Wileńskiej są trzy tory główne i dodatkowe plus odstawcze (schemat). Ile czasu zajmuje planowa zmiana czoła w EZT? W Suchej Beskidzkiej to nie zajmowało 10 min.
WKD na Śródmieściu ma jeden peron, ale pociągi mogą tam stać jeden za drugim, tj. są dwa stanowiska (por schemat). Z kolei na Wileńskiej są trzy tory główne i dodatkowe plus odstawcze (schemat). Ile czasu zajmuje planowa zmiana czoła w EZT? W Suchej Beskidzkiej to nie zajmowało 10 min.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A ile trwa taki wjazd / wyjazd?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- TranslatorPS
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: 東武東上線志木駅
EZT w Suchej Beskidzkiej i Rabce-Zdroju ma (miało na bank) te 10 minut. Największym problemem w tej kwestii jest wymagana za każdą zmianą kabiny próba hamulca, na którą PLK przewiduje właśnie 10 minut.
(Mogę się CIUT mylić z tą ostatnią tezą, ale to chyba właśnie spowalnia temat.)
Nawiasem, właśnie przyuważyłem, że na Wileńskim jest identyczny układ torowy jak na dworcu Ikebukuro kolei Tobu w Tokio (tyle, że bez grupy postojowej, ta jest dwa przystanki dalej, a zamiast trapeza jest krzyżak), gdzie w szczycie porannym przyjmuje się pociągi co średnio 2,5 minuty z minimalnym obrotem właśnie 150 sekund, ale tam nie ma prób hamulca za każdym razem... Za każdym razem natomiast jest zmiana ekipy - ekipa wyjeżdżająca już czeka na pociąg wjeżdżający w peron.
(Mogę się CIUT mylić z tą ostatnią tezą, ale to chyba właśnie spowalnia temat.)
Nawiasem, właśnie przyuważyłem, że na Wileńskim jest identyczny układ torowy jak na dworcu Ikebukuro kolei Tobu w Tokio (tyle, że bez grupy postojowej, ta jest dwa przystanki dalej, a zamiast trapeza jest krzyżak), gdzie w szczycie porannym przyjmuje się pociągi co średnio 2,5 minuty z minimalnym obrotem właśnie 150 sekund, ale tam nie ma prób hamulca za każdym razem... Za każdym razem natomiast jest zmiana ekipy - ekipa wyjeżdżająca już czeka na pociąg wjeżdżający w peron.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Całkowicie na pociągach się nie znam więc proszę się nie śmiać: a nie mogłyby na tej trasie kursować piętrusy?
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Oczywiście. Tyle, że zamiast słowa "konkurencja" wolałbym "akceptowalną alternatywę". Bo pociąg to najlepsza opcja, niestety niezabieralna. I dlatego 256 (170 jedzie dłużej i chyba utyka bardziej), jako alternatywa w dojeździe do M2, powinno w jakimś niedużym szczycie A jeździć często, nawet w wariancie skróconym.
Mają kiedyś.TGM pisze:Całkowicie na pociągach się nie znam więc proszę się nie śmiać: a nie mogłyby na tej trasie kursować piętrusy?
Ale jeszcze raz: tu nie chodzi o wielkie manewry co 2.5 minuty, tylko o wrzucenie jednego pociągu na godzinę i wysłanie go na jakiś czas na tory postojowe, bez żadnych prób hamulca.
Oczywiście jeśli taboru wystarczy.
ŁK
WKD planuje kursu co 7,5 min w szczycie.
Mnie chodziło o zajęcie zwrotnic - przy peronie sobie może pociąg stać i robić tę próbę hamulca (choć myślałem, że bez rozłączania przewodu nie jest potrzebna). Przy 5 min wyszło mi 3 poc. na 25 min, ze złamaniem taktu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!