Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 wrz 2019, 10:37

KwZ pisze:
22 wrz 2019, 14:38
A ile trwa taki wjazd / wyjazd?
To trudne pytanie. W rozkładzie są co prawda nawet przypadki konfliktowego wjazdu/wyjazdu w tej samej minucie (18.55), ale to jest oczywisty błąd konstruktora.
TranslatorPS pisze:
22 wrz 2019, 19:36
Nawiasem, właśnie przyuważyłem, że na Wileńskim jest identyczny układ torowy jak na dworcu Ikebukuro kolei Tobu w Tokio
Masz może schemat pod ręką?
Szeregowy_Równoległy pisze:
22 wrz 2019, 23:09
fik pisze:
21 wrz 2019, 17:07
Ale na Wilnie konkurencją dla kolei nie jest metro ani silny ciąg autobusowy, tylko 170 i 256.
Oczywiście. Tyle, że zamiast słowa "konkurencja" wolałbym "akceptowalną alternatywę". Bo pociąg to najlepsza opcja, niestety niezabieralna. I dlatego 256 (170 jedzie dłużej i chyba utyka bardziej), jako alternatywa w dojeździe do M2, powinno w jakimś niedużym szczycie A jeździć często, nawet w wariancie skróconym.
Jeżeli problem faktycznie jest stały i powtarzalny, to oczywiście powinno.

A 170 powinno jeździć przez Wschodni, aby zaoferować Wilnu jakieś inne połączenia niż obecnie - trzy różne opcje wyjazdu z osiedla, ale wszystkie sprowadzają się do M2.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 23 wrz 2019, 11:13

fik pisze:
22 wrz 2019, 14:30
Raz jeszcze: na Śródmieściu WKD wyjazd może odbywać się równocześnie z wjazdem. Na Wileńskiej nie.
Dlaczego? Układ torowy nie przeszkadza: wjazd na torze drugim zaś wyjazdy z toru 1 lub 3 (na to 1). Kolizja jest tylko w układzie kiedy rusza z toru 2, ale wtedy jadący torem drugim musi poczekać na wysokości torów odstawczych (albo musiałaby tu być odpowiednia przerwa w rozkładzie). Na moje oko nieuzbrojone przy 3 krawędziach i 10 minutach na zmianę czoła to dopiero takt pięciominutowy byłby na granicy możliwości fizycznych infrastruktury. Pytanie czy KM po prostu nie trzyma się starych dobrych zasad z PRL kiedy w szczycie było co 10 minut i szlus bądź też sterowanie ruchem na nic więcej nie pozwala.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 wrz 2019, 12:00

W latach 90 dość często zjazdy w tory postojowe były równocześnie z ruchem liniowym. Fakt, układ torów był delikatnie inny, ale teraz są komputery i przezajebiste systemy sterowania, a nie da się zrobić tak, żeby w ciągu 2 minut jeden pociąg wyjechał, a drugi wjechał. Żyłowanie rozkładu na sekundy, ale kilkaset osób dziennie nie ma w ogóle szans, żeby dostać się do pociągu. Im ta zaoszczędzona minuta nic nie daje.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 wrz 2019, 12:18

Delwin pisze:
23 wrz 2019, 11:13
fik pisze:
22 wrz 2019, 14:30
Raz jeszcze: na Śródmieściu WKD wyjazd może odbywać się równocześnie z wjazdem. Na Wileńskiej nie.
Dlaczego? Układ torowy nie przeszkadza: wjazd na torze drugim zaś wyjazdy z toru 1 lub 3 (na to 1).
A po przyjeździe na tor 2 tabor się przeteleportuje na tor 1/3, czy zostanie tam ad mortem defecatem?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 wrz 2019, 12:44

fik pisze:
23 wrz 2019, 12:18
Delwin pisze:
23 wrz 2019, 11:13

Dlaczego? Układ torowy nie przeszkadza: wjazd na torze drugim zaś wyjazdy z toru 1 lub 3 (na to 1).
A po przyjeździe na tor 2 tabor się przeteleportuje na tor 1/3, czy zostanie tam ad mortem defecatem?
Pytanie laika - dlaczego ma się teleportować na tor 1/3. Odjazd z tego, na który przyjechał :-k

Natomiast zgadzam się, że 170 powinno jechać na na Wschodni. Z innej strony - czy Utrata tak bardzo potrzebuje dziś połączenia z TŁ/Saską Kępą :-k Może podmiana końcówek 138 (Zacisze-Wilno - Bokserska) i 170 (Utrata - Starzyniak) byłoby ciekawym rozwiązaniem :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 wrz 2019, 13:31

Kleszczu pisze:
23 wrz 2019, 12:44
fik pisze:
23 wrz 2019, 12:18


A po przyjeździe na tor 2 tabor się przeteleportuje na tor 1/3, czy zostanie tam ad mortem defecatem?
Pytanie laika - dlaczego ma się teleportować na tor 1/3. Odjazd z tego, na który przyjechał :-k
No tak zrozumiałem założenie @Delwin - wjazdy na tor 2, odjazdy z torów nieparzystych, tylko nie poinformował, co w międzyczasie.

Obecnie jest tak, jak piszesz - odjazd z tego toru, na który pociąg przyjechał, co oznacza, że wjazdy na tory 1 i 3 są kolizyjne ze wszystkimi wyjazdami. Bez kolizji jest tylko wjazd na tor 2, ale tutaj z kolei kolizyjny jest wyjazd - więc finalnie każda para pociągów dokładnie raz blokuje całą stację na te parę minut - albo wjeżdżając, albo wyjeżdżając.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 wrz 2019, 14:12

To trudne pytanie. W rozkładzie są co prawda nawet przypadki konfliktowego wjazdu/wyjazdu w tej samej minucie (18.55), ale to jest oczywisty błąd konstruktora.
A to kluczowe pytanie...
Jeżeli wjazd jest na tor 2 a wyjazd z toru 1, to nie jest to konfliktowe.

Schemat wileńskiej podawałem. Tutaj z moimi poprawkami:
Schemat Wawa Wileńska proponowany.png
Jakby przedłużyć tor 3 wg czerwonej kreski lub dorobić przejazd wg zielonej kreski, to również wjazd na tor 1 i wyjazd z toru 3 byłyby niekonfliktowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 23 wrz 2019, 14:13

Podałem przykłąd kiedy nie ma żadnej kolizji - co zaprzecza teorii, że na WIleńskiej kolizja jest zawsze... Zaś odnośnie blokowania - to ile trwa odjazd/wjazd? Miesiąc? Wygląda jakby WKD jakie planuje takt 7,5 min ( przy istniejącym ukłądzie torowym na Śródmieściu) miała jakoś magiczną różdżkę...

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 wrz 2019, 14:18

Raczej przebudowa jest nierealna w takim zakresie i pewnie w żadnym (docelowo dworzec ma zejść pod ziemię, ale to pewnie perspektywa 20 lat).

Natomiast po raz kolejny chciałbym zwrócić uwagę na to, że chodzi o 2 kursy, które należałoby szybciej wysłać w tory postojowe niż w pół godziny.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 wrz 2019, 14:25

Łukasz pisze:
23 wrz 2019, 14:18
Raczej przebudowa jest nierealna w takim zakresie i pewnie w żadnym (docelowo dworzec ma zejść pod ziemię, ale to pewnie perspektywa 20 lat).
Dlaczego? Serio dorobienie dwóch zwrotnic i 20 m toru na przejście między torami niedasie?
Zwiększyłoby to przepustowość do 3 par pociągów na 20 min (w nierównym takcie).
Łukasz pisze:
23 wrz 2019, 14:18
Natomiast po raz kolejny chciałbym zwrócić uwagę na to, że chodzi o 2 kursy, które należałoby szybciej wysłać w tory postojowe niż w pół godziny.
Zjazd na tory odstawcze też jest kolizyjny.

EDIT
O, a jak olać tor 3, to - cały czas przy założeniu 5 min okna na operację przyjazdu lub odjazdu - można byłoby to zaplanować tak:

Kod: Zaznacz cały

P / O	Tory	Perony	
00	_XX	_XX	Wjazd na tor 1
   05	_XX	_X_	Wyjazd z toru 2
10 10	_XX	__X	Wyjazd z toru 1, wjazd na tor 2
15	_XX	_XX	Wjazd na tor 1
   20	_XX	_X_	Wyjazd z toru 2
25 25	_XX	__X	Wyjazd z toru 1, wjazd na tor 2
30	_XX	_XX	Wjazd na tor 1
   35	_XX	_X_	Wyjazd z toru 2
40 40	_XX	__X	Wyjazd z toru 1, wjazd na tor 2
45	_XX	_XX	Wjazd na tor 1
   50	_XX	_X_	Wyjazd z toru 2
55 55	_XX	__X	Wyjazd z toru 1, wjazd na tor 2
Co daje 8 par pociągów na godzinę, w takcie 5-10 i 10 min na obrót.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 wrz 2019, 15:18

Tor idzie już teraz przy garażach i drodze dojazdowej do nich, a niedawno co garaże i teren pod nimi zostały „sprywatyzowane”, więc to byłoby spore przedsięwzięcie.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 wrz 2019, 15:21

KwZ pisze:
23 wrz 2019, 14:25
Łukasz pisze:
23 wrz 2019, 14:18
Raczej przebudowa jest nierealna w takim zakresie i pewnie w żadnym (docelowo dworzec ma zejść pod ziemię, ale to pewnie perspektywa 20 lat).
Dlaczego? Serio dorobienie dwóch zwrotnic i 20 m toru na przejście między torami niedasie?
Zwiększyłoby to przepustowość do 3 par pociągów na 20 min (w nierównym takcie).
Łukasz pisze:
23 wrz 2019, 14:18
Natomiast po raz kolejny chciałbym zwrócić uwagę na to, że chodzi o 2 kursy, które należałoby szybciej wysłać w tory postojowe niż w pół godziny.
Zjazd na tory odstawcze też jest kolizyjny.

EDIT
O, a jak olać tor 3, to - cały czas przy założeniu 5 min okna na operację przyjazdu lub odjazdu - można byłoby to zaplanować tak:

Kod: Zaznacz cały

P / O	Tory	Perony	
00	_XX	_XX	Wjazd na tor 1
   05	_XX	_X_	Wyjazd z toru 2
10 10	_XX	__X	Wyjazd z toru 1, wjazd na tor 2
15	_XX	_XX	Wjazd na tor 1
   20	_XX	_X_	Wyjazd z toru 2
25 25	_XX	__X	Wyjazd z toru 1, wjazd na tor 2
30	_XX	_XX	Wjazd na tor 1
   35	_XX	_X_	Wyjazd z toru 2
40 40	_XX	__X	Wyjazd z toru 1, wjazd na tor 2
45	_XX	_XX	Wjazd na tor 1
   50	_XX	_X_	Wyjazd z toru 2
55 55	_XX	__X	Wyjazd z toru 1, wjazd na tor 2
Co daje 8 par pociągów na godzinę, w takcie 5-10 i 10 min na obrót.
Jak znam peelkę to ona nie tylko między wjazdem i wyjazdem będzie chciała mieć 10 minut (na próbę hamulca), ale pomiędzy wyjazdem i wjazdem też ("bo to som przebiegi sprzeczne i jak wajcha nie pójdzie to co wtedy, kto zapłaci za opóźnienia, olaboga") - wtedy cały misterny plan w łeb.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 wrz 2019, 15:32

ashir pisze:
21 wrz 2019, 15:27
SławekM pisze:
21 wrz 2019, 15:09
O tego jie wyłapałem. Te NŻ-ty to raczej po to by pokazać w którą stronę jedzie po "obwodnicy". A odnośnie omijania przystanków. Ważne że ma czerwony numerek.
A 412 względem E-7 dostało Wolności i Piotra Skargi. To i tak dobrze, że nie będzie stawało nigdzie między Młodzieńczą, a Piotra Skargi. :) I jak coś to rano i po południu w obydwie strony. ;)
:D Tak w ogóle to 412 Grodzisk - Wileński w szczycie porannym rozkładowo 28 minut, 120 i 256 Grodzisk - Metro Trocka 23 minuty, M2 Trocka - Wileński 6 minut... Ryzyko korka? Chyba jednak większe dla 120 i 256 (CH Targówek - Św. Wincentego). Mam nadzieję, że na 412 będą przeguby...

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 wrz 2019, 19:41

fik pisze:
23 wrz 2019, 10:37
TranslatorPS pisze:
22 wrz 2019, 19:36
Nawiasem, właśnie przyuważyłem, że na Wileńskim jest identyczny układ torowy jak na dworcu Ikebukuro kolei Tobu w Tokio
Masz może schemat pod ręką?
Znalazłem: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Rail ... tation.svg
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 wrz 2019, 20:29

No to jednak jest nieco (ale znacząco) inny układ niż Wileńska.
KwZ pisze:
23 wrz 2019, 14:25
Zwiększyłoby to przepustowość do 3 par pociągów na 20 min (w nierównym takcie).
Czyli wracamy de facto do tego, co pisałem:
fik pisze:
22 wrz 2019, 11:34
Acz na Wileńskiej możliwe są, zdaje się, zagęszczenia co trzeci kurs, bo wjazd na tor 2 nie koliduje z wyjazdem z torów 1 i 3.


Obawiam się, że bez szczegółowych chronometraży i szczegółowej znajomości usrk na Wileńskiej nie popchniemy tej (wielce ciekawej) dyskusji dużo dalej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ