Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2019, 19:17

Ale z Ratusza ludzie jadą, ale większość z nich wysiada na Dw. Wileńskim. ;)

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 wrz 2019, 19:28

ashir pisze:Ale z Ratusza ludzie jadą, ale większość z nich wysiada na Dw. Wileńskim. ;)
To to wiem. Ale sporo jechało dalej.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 wrz 2019, 21:21

No to ci nie jadą, bo jadą metrem. Z kolei pasażerowie do Marek mogli zostać na WZ, bo przesiadkę na Wileniaku i tak póki co mają, a za to jednoperonową i nie muszą łazić po podziemiach.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 wrz 2019, 7:40

Łukasz pisze:
26 wrz 2019, 19:10
ashir pisze:Niczego zaskakującego nie odkryłeś. ;)
Trochę dziwne, że z Ratusza ludzie nie jadą. Ale fakt, że sam Ratusz jest średnim generatorem, więc bardziej się opłaca podjechać do Świętokrzyskiej...

Btw dziś chyba już o autobusy na torowisku na WZ nikt by nie walczył tak zaciekle...
Tzn? Wciąż rozjezdzaja torowisko i zjadają sloty, więc jak się nie uda pociąć 527 pewnie znowu będzie pociety któryś tramwaj.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 wrz 2019, 8:29

Glonojad pisze:
Łukasz pisze:
26 wrz 2019, 19:10
Trochę dziwne, że z Ratusza ludzie nie jadą. Ale fakt, że sam Ratusz jest średnim generatorem, więc bardziej się opłaca podjechać do Świętokrzyskiej...

Btw dziś chyba już o autobusy na torowisku na WZ nikt by nie walczył tak zaciekle...
Tzn? Wciąż rozjezdzaja torowisko i zjadają sloty, więc jak się nie uda pociąć 527 pewnie znowu będzie pociety któryś tramwaj.
527 to niekoniecznie :>

Teraz autobusy jeżdżą, bo jest trambuspas. 10 lat temu most Śląsko-Dąbrowski stanowił najbardziej kluczowy kanał komunikacji dla Pragi i całej wschodniej części aglomeracji. Otwarcie kawałka M2, a teraz kolejnych stacji, powoduje, że najbardziej kluczowy robi się tunel metra.

Dlatego teraz już chyba nikt by nie rozwalił mostu na rok po to, żeby rozsuwać torowisko i robić odpowiednią podbudowę dla autobusów. Po prostu wydzieliłoby się tramwaje i już.

No ale jak jest, to się go utrzymuje. Btw co oni robią teraz w weekend?
ŁK

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 wrz 2019, 9:18

Glonojad pisze:
27 wrz 2019, 7:40
Łukasz pisze:
26 wrz 2019, 19:10


Trochę dziwne, że z Ratusza ludzie nie jadą. Ale fakt, że sam Ratusz jest średnim generatorem, więc bardziej się opłaca podjechać do Świętokrzyskiej...

Btw dziś chyba już o autobusy na torowisku na WZ nikt by nie walczył tak zaciekle...
Tzn? Wciąż rozjezdzaja torowisko i zjadają sloty, więc jak się nie uda pociąć 527 pewnie znowu będzie pociety któryś tramwaj.
No uda się, bo 527 w końcu od poniedziałku znika z trasy W-Z. Przed zmianami w parze 160+527 miałeś ok. 14-16 slotów w szczycie, 8 poza i 6 w święto. W poniedziałek zostaje tylko 160 więc będzie jedynie 6 slotów w szczycie oraz po 3 poza szczytem i w weekendy.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 wrz 2019, 9:40

Oprócz 160 zostaje jeszcze 190 na trambuspasie. ;)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 wrz 2019, 9:45

ashir pisze:
28 wrz 2019, 9:40
Oprócz 160 zostaje jeszcze 190 na trambuspasie. ;)
Akurat nie liczyłem, bo jej w ogóle nie ruszają. Jedynie cicha nadzieja, że z biegiem czasu 160 zostanie zdegradowana do 20/20/20 a 527 podniesiona do 5/20/20.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 wrz 2019, 13:02

Ja nie wiem, czy linia 20/20/20 ma sens. Pewnie głównie polityczny...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 wrz 2019, 19:43

TranslatorPS pisze:
fik pisze:
23 wrz 2019, 20:29
No to jednak jest nieco (ale znacząco) inny układ niż Wileńska.
Zapomniałem o tej pierwszej przeplotce, która jest mniej więcej zgodna z zieloną kreską wg KwZ...
Przeplotka nie pomoże nawet w sytuacjach zmierzonych dzielnie chronometrem (czy tam coś takiego :p).

Weekend, 18:20 przyjeżdża Ostrołęka. 18:20 odjeżdża Małkinia. Małkinia odjechała 18:22. Ostrołęka stała na wjazdowym od 18:19 do 18:23, bo w peronach były już Tłuszcz 18:35 i Małkinia 18:55.

Wygląda, przy okazji, że odbieg to ok. minuta.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 wrz 2019, 20:21

Wydajemisie, że trochę co innego to faktyczny minimalny czas odbiegu / odblokowania przebiegu i zablokowania nowego (tutaj 1 min). A trochę co innego, to ile można minimalnie zakładać (np. 5 min) przy akceptowalnym poziomie (mikro)opóźnień. Podobnież minimalny czas następstwa metra M1 to teoretycznie 90 s, ale wydajemisie, że planowe wrzucenie ponad 30 odjazdów na godzinę (co 120 s) praktycznie nie jest możliwe.

Tutaj konkretnie Małkinia 18:20 ma odjeżdżać z peronu/toru II/2, a Ostrołęka 18:20 ma przyjeżdżać na I/3 (tako rzecze rozkład), co jest sprzeczne i wydajemisie, że to po prostu błąd rozkładu. Pytanie np., czy można byłoby planować Małkinię odjazd 18:19 i Ostrołękę przyjazd 18:21 (2 min różnicy).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 wrz 2019, 22:40

Ja to rozumiem, tylko na razie się nie udało przy częstotliwości 20 minut. I na który tor by nie miał przyjeżdżać, to wszystkie były zajęte. Może komuś się nie chciało wysłać Małkini w postojowe. A przejazd przy Szwedzkiej był notabene zamknięty przez 5 minut - mam nadzieję, że przy Radzyminskiej nie był 8.

Btw to przyjazdy i odjazdy są o pełnych dziesiątkach lub o piątkach i nie wiem, czy to tylko problem Ostrołęki. Wydaje mi się, że jeszcze niedawno tak nie było, choć akurat Ostrołęka z Tłuszcza o 17:41 odjeżdża już dawno.
ŁK

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 wrz 2019, 9:44

Trochę odjechaliśmy z tym Wileńskim - a jak pierwszy poranek przymusowego dowozu ludzi do metra?
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 30 wrz 2019, 10:48

Sądząc po dzisiejszym carmagedonie - wszyscy pojechali samochodem XD

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 wrz 2019, 10:49

To tylko deszczyk.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ