Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 09 paź 2019, 13:59

fik pisze:
09 paź 2019, 12:56
A policzyliście Z20... 8-(
Właśnie, co to za twór? Linia zastępcza a wygląda jakby dodatkowa do metra bo ludzie płaczą.

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 14:05

ZTM pisze:Od czwartku, 10 października, ulicą Głębocką pojadą autobusy linii zastępczej Z20. Dzięki nim mieszkańcy zyskają bezpośredni dojazd ze stacji metra M2 Trocka.

Autobusy Z20 będą jeździły ze stacji metra Targówek Mieszkaniowy, przez stację Trocka na ulicę Głębocką. Zapewnią tym samym łatwiejszy dojazd z podziemnej kolei w rejon przebudowywanej ulicy Głębockiej. Jadące w tę stronę autobusy będą miały na wyświetlaczach kierunek „Okrągła”. Nie będą jednak na tym przystanku miały postoju jak na normalnej pętli, tylko po zabraniu pasażerów od razu pojadą w kierunku Targówka. Autobusy będą jeździły co 20 minut w dni powszednie oraz co 30 minut w święto, trasą:

Z20: METRO TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Handlowa – Pratulińska – METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Głębocka – Magiczna – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka – OKRĄGŁA – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – METRO TARGÓWEK MIESZKANIOWY.

Rozkład jazdy zostanie skoordynowany z kursowaniem autobusów linii 120 i 256. Linia Z20 będzie funkcjonowała do czasu zakończenia przebudowy ulicy Głębockiej. Wtedy w obu kierunkach będą kursowały autobusy linii 120 i 256. Na przystanki będą podjeżdżały co 20 minut, a ich rozkład zostanie tak ułożony, aby na wspólnym odcinku autobus zabierał pasażerów co 10 minut.
Genialne, na Okrągłej nie ma gdzie zrobić postoju, w związku z czym autobusy będą odbywały postój na... Metro Targówek Mieszkaniowy. #-o O ile w DP jakkolwiek dało się skoordynować to z 120 i 256, tak w weekend ZTM musiał się popisać częstotliwością 30 minut, a rano i wieczorem nawet co 40 minut. Godziny kursowania też zupełnie inne niż dla 256. Kolejny przykład, że ZTM nie wie jak ma oferta wyglądać i nie tylko trasy, ale nawet godziny kursowania i częstotliwość dobiera wedle uznania. Remont Głębockiej trwa od wielu miesięcy i dopiero teraz kogoś w ZTMie oświeciło, że utrudniony jest tam dojazd? Myślałem, że ta linia wjedzie pojedzie prosto Głębocką i zawróci na jednym z rond, skoro już część Głębockiej została przebudowana, ale nie, ten autobus i tak będzie jechał przez Skarbka z Gór, więc Os. Derby dostają kolejną linię, a mieszkańcy Głębockiej i tak będą musieli dalej jeździć naokoło. 8-(

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 09 paź 2019, 14:09

Brawo. Taksówki im wysyłać jeszcze.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 paź 2019, 14:12

Tak jakby postój był 9/12 minut na Metro Targówek Ratusz. Wychodzi 3 brygady.

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 14:13

Dantte pisze:
09 paź 2019, 14:09
Brawo. Taksówki im wysyłać jeszcze.
Mamy dzisiaj dopiero środę. Strach pytać co do piątku jeszcze wymyśli ZTM. Zwłaszcza, że teraz ZTM funkcjonuje w trybie wprowadzania zmian według własnego uznania z dnia na dzień. A jeszcze niedawno musieliśmy czekać 2 tygodnie, żeby pasażerowie mogli przyzwyczaić się do nowego układu komunikacyjnego, który był znany dużo wcześniej... 8-(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 paź 2019, 14:13

Flash8222 pisze:
09 paź 2019, 13:59
fik pisze:
09 paź 2019, 12:56
A policzyliście Z20... 8-(
Właśnie, co to za twór? Linia zastępcza a wygląda jakby dodatkowa do metra bo ludzie płaczą.
No dojazd z metra do przystanków między Grodziskiem a Lewandowem, w obecnym układzie przy jednokierunkowej Głębockiej niewykonalny bez przesiadek.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 paź 2019, 14:15

A nie łatwiej wysłać przeguby na 120 skoro 120 ma takie wykorzystanie bo ponoć ma ?. Wiem za Grodziskiem pewnie byłyby puchy.
No racja, że w kierunku Okrągłej potrzeba odbyć postój kilkuminutowy na przystanku Zaułek Szkoła[256] Grodzisk[412] lub ewentualnie zaliczyć Olesin [ 120] , żeby móc dostać się na Okrągłą bez przesiadki w kursach powrotnych.

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 14:23

fik pisze:
09 paź 2019, 14:13
No dojazd z metra do przystanków między Grodziskiem a Lewandowem, w obecnym układzie przy jednokierunkowej Głębockiej niewykonalny bez przesiadek.
Wykonalny, wsiadasz w 256 objeżdżasz Derby, później odwiedzasz Grodzisk, Lewandów, Grodzisk, wpadasz na chwilę na Zaułek-Szkoła, później znowu Grodzisk, Lewandów, Grodzisk i już jesteś na upragnionej Głębockiej. :D Ta linia Z20 nie miałaby większego sensu, jakby dojeżdżała do Podwójnej, jak 304 i tam zawracała? :-k

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 paź 2019, 14:27

Wtedy omija przystanki Okrągła, Sieczna i Grodzisk Kościół.

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 14:30

Krzysiek_S pisze:
09 paź 2019, 14:15
A nie łatwiej wysłać przeguby na 120 skoro 120 ma takie wykorzystanie bo ponoć ma ?. Wiem za Grodziskiem pewnie byłyby puchy.
Zdecydowanie przeguby by nie zaszkodziły, tym bardziej, że Oknicką jeżdżą na 412, więc to wąskie gardło nie jest już dla ZTMu problemem. Powoli też rośnie frekwencja w 256, bo w pierwszych dniach chyba nie wszyscy sobie zdawali sprawę, że nie tylko 120 dowozi do metra. ;)
Krzysiek_S pisze:No racja, że w kierunku Okrągłej potrzeba odbyć postój kilkuminutowy na przystanku Zaułek Szkoła[256] Grodzisk[412] lub ewentualnie zaliczyć Olesin [ 120] , żeby móc dostać się na Okrągłą bez przesiadki w kursach powrotnych.
W tym kierunku często 256 jest opóźnione kilka minut, więc tego postoju na Zaułku-Szkoła nie ma, gorzej, że trzeba dwukrotnie odwiedzić Oknicką, więc w tej sytuacji i tak rozsądniej było wysiąść np. w ZP Kąty Grodziskie i poczekać na 120.
Krzysiek_S pisze:
09 paź 2019, 14:27
Wtedy omija przystanki Okrągła, Sieczna i Grodzisk Kościół.
Przecież te przystanki są bardzo bliskie siebie. Przypomnę, że do niedawna nie istniały przystanki, takie jak: Podwójna, Sieczna i Grodzisk-Kościół. Wycieczka przez Derby nawet Z20 to i tak dodatkowe 10 minut jazdy...

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 paź 2019, 14:35

Spore rondo jest też z Sieczną zawsze byłoby o jeden przystanek bliżej.

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 15:10

Gdynianin pisze:
08 paź 2019, 16:37
Ale niektórym taka patologiczna sytuacja nie przeszkadzała:
ashir pisze:
29 sie 2019, 14:17
No to masz zestaw 120+160+527 z jednego przystanku Metro Targówek Mieszkaniowy lub zestaw 120+160+256 z jednego przystanku Metro Trocka. W czym problem? :roll:
Na szczęście widać ZTM też zauważył, że rowiązanie w postaci rozbicia potoków na Głębocką/Skarbka na dwa przystanki to złe rozwiązanie.
Jeśli myślisz, że 5 dni to jest wystarczający czas, żeby ocenić czy dana trasa się przyjęła to jesteś w błędzie. Nawet MZK Toruń przyjmuje 3 miesiące za optymalny czas na przeprowadzenie pilotażu. 3 z 4 linii z tego samego przystanku to naprawdę niezła oferta, chociaż mogłaby być lepsza, gdyby 160 nie jeździło na Grodzisk, a 527 kursowało dwukrotnie częściej, czyli co 5/10//10. Kwestia czasu, jakby Derbianie się zorientowali, że na przystanek Metro Targówek Mieszkaniowy podjeżdża puste 527, którym szybko wrócą do domu. Wcześniej wiele z tych osób była pozbawiona szansy na miejsce siedzące, bo przecież raczej nie jeździli na Esperanto, żeby złapać miejsce siedzące. A w E-7 nie brakowało osób, które wsiadały do niego na Wileńskiej. Kwestia czasu też, jakby się zorientowali, że wysiadając na Targówku Mieszkaniowym wcale dłużej nie jadą niż wysiadając na Trockiej. Bródno (tylko w odwrotnym kierunku) tej szansy nie otrzymało. I kwestia czasu, jakby się zorientowali, że bardzo w dobrych miejscach są zlokalizowane przystanki względem wyjść z metra. Na Trockiej jest z tym ciut gorzej, chociaż oczywiście tragedii nie ma. Ale wysiadając na końcu pociągu to w sumie lepiej już iść na Handlową, gdzie i tak nie masz 256, za to jest 212, które (chwilowo) naokoło i ciut dłużej, ale również dowozi do Żuromińskiej, Targówka-Ratusz, Malborskiej i CH Targówek. Nie zapominaj, że 120, 256 (a teraz dodatkowo Z20) nie zostaje dożywotnio na Skarbka z Gór, docelowo będą jeździć dwukierunkowo przez Głębocką. Chociaż ostatnio niczego nie można być pewnym. Przy powrotach już nawet w ZP Jesiennych Liści może mieć znaczenie odległość od siebie przystanków. Co do dojazdu do jednej stacji metra, a odwozu z innej to cóż kwestia przyzwyczajenia. Targówek Mieszkaniowy ze swoją nietypową siatką ulic i parkiem w środku osiedla jest charakterystyczny. Sam przez ostatnie 5 lat dla własnej wygody jeździłem zwykle przez Rondo Żaba, Most Gdański do Dw. Gdańskiego, a wracałem już za to z Metra Ratusz Arsenał przez Most Śląsko-Dąbrowski i Dw. Wileński. ;)

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2019, 20:40

Krzysiek_S pisze:
09 paź 2019, 14:12
Tak jakby postój był 9/12 minut na Metro Targówek Ratusz. Wychodzi 3 brygady.
Nie, będą 3 całki i 1 dodatek w DP, a w DŚ 2 całki. A to oznacza, że na Metro Targówek Mieszkaniowy będą postoje wynosiły nawet 32 minuty i zatokę będą blokowały 2 autobusy, czyli oznacza to de facto brak możliwości obsłużenia tego przystanku. Jaki idiota to wymyślił? ](*,) Chyba, że zaczną się przejazdy techniczne, ale gdzie? Na Metro Trocka? To byłoby jeszcze głupsze. Naprawdę ciekaw jestem jak to ZTM rozwiąże i pewnie najdalej w poniedziałek trzeba będzie wprowadzić korektę trasy. #-o

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 paź 2019, 21:21

Patrząc po poczynaniach ZTM, to z dużym prawdopodobieństwem może być jak mówisz w dni wolne. Przejazd na pusto na Trocką i te 15-20 minut postoju na Targówku. I kolejne poprawki. Jak Derby zobaczą, że ZTM dokłada im wozów to będą chcieli jeszcze więcej.

Delwin
Posty: 259
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 10 paź 2019, 10:59

Dolny Mokotów beneficjentem zmian ;-). Obecnie 162 w szczycie jeździ 8 razy na godzinę i choć jest to wolniejsze, to jednak to lepsza opcja względem 185 na dojazd do M2.

ODPOWIEDZ