Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 wrz 2022, 10:13

MC pisze:
23 wrz 2022, 9:03
kmwaw pisze:
19 wrz 2022, 18:10
Stworzyłem schemat zmian po otwarciu metra na Bródnie (https://kmwawa.github.io/kmwaw/Metro%20 ... C4%85d.pdf)
Zrobiłem schemat w oparciu o ukradzione podkłady ZTM* :wink:
Co znaczy ukradzione? To przecież powinno być dostępne publicznie do swobodnego użytku niekomercyjnego, bo i produkowane jest przez jednostkę publiczną.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 23 wrz 2022, 10:24

Na api.um.warszawa.pl powinny być te "podkłady"

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 wrz 2022, 19:01

Genialny jest ten układ ze 134/226/326 na Ostródzkiej, patrzę i nie mogę przestać się zachwycać, arcydzieło gównolepiactwa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 wrz 2022, 8:27

fik pisze:Genialny jest ten układ ze 134/226/326 na Ostródzkiej, patrzę i nie mogę przestać się zachwycać, arcydzieło gównolepiactwa.
Z jednej strony masz rację, a z drugiej Ostródzka to taka gówniana ulica - z jednej strony brak wjazdu z TT od miasta, a z drugiej rozbestwienie obecnymi trasami 132 i 134...

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 wrz 2022, 12:42

kveld pisze:
24 wrz 2022, 8:27
fik pisze:Genialny jest ten układ ze 134/226/326 na Ostródzkiej, patrzę i nie mogę przestać się zachwycać, arcydzieło gównolepiactwa.
Z jednej strony masz rację, a z drugiej Ostródzka to taka gówniana ulica - z jednej strony brak wjazdu z TT od miasta, a z drugiej rozbestwienie obecnymi trasami 132 i 134...
Jasne, ale pierwotna propozycja z prawie-mocnym 134 nieźle sobie z defektami układu drogowego radziła - teraz jadąc M2 od miasta trzeba będzie jechać stację dalej, tylko po to aby pozwiedzać węzeł przy Głębockiej na wszystkie strony. Jak rozumiem, służy to tylko temu, aby w DS 134 i 226 miały wspólny przystanek na Łabiszyńskiej, bo nad nową końcową stacją metra nie dało się zrobić funkcjonalnego układu przystanków.

Idąc dalej: pełna koordynacja między 226 a 326 oznacza, że 134 będzie jechało luzem poza układem koordynacyjnym, więc na Ruskowym Brodzie będą dwie linie zupełnie bez powiązania między sobą albo po całej Ostródzkiej 134 będzie jechać w parze z 226. 326 będzie przenosić opóźnienia i koordynacja będzie fikcją, więc w lepszych momentach spodziewam się stad trzech pojazdów.

W efekcie nie dość, że utrzymano brygadochłonne połączenie Ostródzkiej (od samego Olesina!) z Marymontem, to jeszcze sabotuje się M2 jako efektywne połączenie.

Plus jeszcze drobiazgi, takie jak to że 226 - powstałe najwyraźniej z planowanych kursów skróconych 134 - powinno jechać do Augustowa, aby obsłużyć rural sprawl w rejonie Verdiego, ale to już naprawdę truskawka na torcie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 wrz 2022, 13:23

Powtarzam się na Verdiego/ Jarzębinowa[ przedłużenie na zachód od RB] będzie pętla autobusowa. Być może już jest w terenie. I tam pewnie skończy 226. Zdziarska- Verdiego - Jarzębinowa - nowa pętla. Verdiego pewnie pojedzie też 326.

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 93
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 24 wrz 2022, 14:49

Nie rozumiem dlaczego gdy deweloper postawi pętle która pasuje tylko mieszkańcom danego osiedla ZTM zawsze znajduje rozwiązanie podczas gdy pętle budowane w sensownych miejscach zakładające rozwój miasta za grubą publiczną kasę stoją puste (Verdiego vs. Augustów). Na spokojnie dało się przeciągnąć linię przez osiedle (Verdiego-Jarzębinowa) i skończyć ją na pętli która znajduję się przy tej samej ulicy, a skomunikuje jeszcze sporo osób - osiedla w tym rejonie rozwijają się na wschód. Przypomnę też że podczas rozmów o utworzenie pętli Augustów ZTM zażyczył sobie poszerzenia prawoskrętu ze Zdziarskiej w Ruskowy Bród w celu dojazdu dalej do Jarzębinowej, ale gdy deweloper postawił swoją pętle to już nagle zapomniano o ustaleniach z resztą mieszkańców. Najgorsze w tym wszystkim jest to że "miejskie" krańce w miarę rozwoju zabudowy są przesuwane - przykładowo zlikwidowane Mańki-Wojdy, a gdy deweloper wybudował własną to linia będzie przyspawana do niej wiele lat, przez dogadanie się ZTM z właścicielem. Augustów tak samo jak Olesin znajduje się w końcu linii zabudowy tego rejonu i w miejscu w którym pokryje potrzeby wszystkich aktualnie planowanych inwestycji, w takich miejscach powinno kończyć się linie, a nie w środku zabudowy gdzie linia jedzie 30 minut od metra aby skończyć na przystanku 5 minut przed końcem gęstej zabudowy.
Obrazek

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 24 wrz 2022, 22:43

Szczerze, to cieszę się z przetrasowania 199 na Bródno. Dziś czekając dodatkowe 15 minut na 145 przy Młodzieńczej, (bo przecież objazd w Ząbkach nie potrzebuje mieć swojego wpływu na zmianę rozkładu) dla tych 4 przystanków to jest tragedia od momentu kiedy wyleciało stąd 527 dla idei.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 wrz 2022, 22:30

512 potną czy jest już wystarczająco pocięte? Niepotrzebnie wcześniej cięli bo jak teraz zostanie bez zmian to Zacisze będzie jedynym rejonem, które nie straciło busów po wydłużeniu metra i inni będą zazdrośni :P .

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 wrz 2022, 22:48

PiotrekP pisze:Szczerze, to cieszę się z przetrasowania 199 na Bródno. Dziś czekając dodatkowe 15 minut na 145 przy Młodzieńczej, (bo przecież objazd w Ząbkach nie potrzebuje mieć swojego wpływu na zmianę rozkładu) dla tych 4 przystanków to jest tragedia od momentu kiedy wyleciało stąd 527 dla idei.
No ale 527 nigdy nie było po to, żeby jeździć nim 1 przystanek z Młodzieńczej do Targówek-Ratusz.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 wrz 2022, 11:02

TGM pisze:
27 wrz 2022, 22:30
512 potną czy jest już wystarczająco pocięte? Niepotrzebnie wcześniej cięli bo jak teraz zostanie bez zmian to Zacisze będzie jedynym rejonem, które nie straciło busów po wydłużeniu metra i inni będą zazdrośni :P .
Pociąć 512? Kurde, Radzymińska już wystarczająco po d... dostała. 190 pocięte w szczycie z co 5 do co 7-8, 412 leci, 245 i 199 robiące też częściowo za dowóz z Radzymińskiej do metra wylatują... Zacisze ma to szczęście, że jest niezłym krańcem dla 512 i za jednym zamachem załatwia się socjal od Gilarskiej do Kościeliskiej i linię z Radzymińskiej do Wschodniego.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 wrz 2022, 11:09

Osobiście jestem ciekaw rozkładu 500, bo coś wątpię że zostanie z dotychczasową częstotliwością. Przywrócenia 169 do częstotliwości sprzed uruchomionia 269 też się nie spodziewam.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 28 wrz 2022, 11:41

https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2022/09/2 ... o-zacisze/
Te przystanki powinny mieć odwrotne numery. Tak jak jest teraz - ciąg do Kondratowicza - nieparzyste, a ciąg do Gilarskiej - parzyste. Ale nie, ZTM uważa lepiej.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

BrdzJkb
Posty: 190
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 28 wrz 2022, 12:17

Autobus Czerwon pisze:
28 wrz 2022, 11:09
Osobiście jestem ciekaw rozkładu 500, bo coś wątpię że zostanie z dotychczasową częstotliwością. Przywrócenia 169 do częstotliwości sprzed uruchomionia 269 też się nie spodziewam.
Mając na uwadze, że Wincentego ma zostać zamknięte do czasu oddania Kondratowicza to myślę, że częstotliwość 500 się utrzyma.

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 wrz 2022, 12:25

326 ma ponoć zostać na dodatkach, a miało być chyba całodzienne?

ODPOWIEDZ